Σ. Κουβελάκης -Το ευρώ μάς κάνει Αργεντινή (αλλά βολεύει την ντόπια Ευρωδίαιτη Αριστερά) The Euro… Argentinifies Greece!

Ο δρ Πολιτικής Φιλοσοφίας στο King’s College του Λονδίνου, Στάθης Κουβελάκης, θεωρεί αναγκαίο ένα διεθνές κίνημα παραγραφής του χρέους

European Commissioner for Economic and Financi...
Ο δρ Πολιτικής Φιλοσοφίας στο King's College του Λονδίνου, Στάθης Κουβελάκης, θεωρεί αναγκαίο ένα διεθνές κίνημα παραγραφής του χρέους
Δρ. Στάθης Κουβελάκης (Dr. Stathis Kouvelakis)

..σε συνέντευξή του (που ακολουθεί πιο κάτω). Υπάρχει όμως και κάτι άλλο, που δύσκολα το συναντάμε σε ειδήσεις ή σε άρθρα εφημερίδων, ακόμη και σε blog: -Tο ότι μεγάλο μέρος της Ελληνικής (ντόπιας) «Αριστεράς» έχει ένα εύλογο προφανές συμφέρον από τη συνεχιζόμενη συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη: Ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων, ακόμη και τίμιων ανθρώπων (ΟΧΙ μόνο… λαμόγιων) σκέφτεται με ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ δυσφορία το παραμικρό ενδεχόμενο αποκοπής από την Ε.Ε. διότι -απλούστατα- με τον άλφα ή βήτα τρόπο, ωφελούνται οι ΙΔΙΟΙ από τα λεφτά της Ε.Ε. Κι αυτό περιλαμβάνει… κομματικά στελέχη (ΟΛΩΝ των κομμάτων), Μ.Κ.Ο. και διάφορα είδη επαγγελματιών… σε μια ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ λίστα (που όπως είπα, μπορεί να περιλαμβάνει ΚΑΙ τίμια άτομα)… αλλά ΟΛΟΙ αυτοί ανεξαιρέτως απόκτησαν ΣΥΜΦΕΡΟΝ από τη σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ευρωζώνης. Επομένως, ΔΕΝ χρειάζεται να κάνουν κανένα “λάδωμα”, οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών (ή και οι τραπεζίτες που δάνεισαν την Ελλάδα). Εκ των πραγμάτων, το ΣΥΝΟΛΟ των χρηματοδοτήσεων της Ε.Ε. αποτελεί το ΙΔΙΟ το λάδωμα, το ίδιο το “γλυκό” (σχόλιό μου στο ποστ «Η απάντηση του Δημήτρη Καζάκη στον Κώστα Καλλωνιάτη…»)  Δείτε και τις απαντήσεις του Αντώνη, πιο κάτω. Π.χ. στο εξής σχόλιο:

[…] Όταν η επιστημονική δουλειά που κάνεις, ας πούμε, ως πολιτικός επιστήμονας, χρηματοδοτείται από την ΕΕ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕ;
Απάντηση:Όχι. Η δουλειά που κάνεις δεν έχει καμμία ιδεολογική αυτονομία από τον οργανισμό που τη χρηματοδοτεί. Δεν μπορεί, για να το πούμε απλά, να καταθέτεις πρόταση “Ο ρόλος της ΕΕ στην αποπολιτικοποίηση των κρατών μελών” και να ελπίζεις να πάρεις σεντ. Και δεν μπορεί να καταθέτεις πρόταση “Η υπέρβαση της εθνικής ανεξαρτησίας και ο πολυπολιτισμός” και να θεωρείς ότι κάνεις κριτική δουλειά από τη σκοπιά των Βρυξελλών και όχι τη δουλειά των Βρυξελλών.

Τα θεωρώ αυτονόητα αυτά για όποιον έχει ερευνητική πείρα.

___________________________

(ακολουθεί η συνέντευξη: «Το ευρώ μάς κάνει… Αργεντινή«)

Πηγές: «Ελευθεροτυπία«,  Διεθνισμοί και «Διεθνισμοί» (Radical Desire blog) και «Το ευρώ μάς κάνει… Αργεντινή» (You Pay Your Crisis)

«Η πρόταση για παύση πληρωμών και έξοδο από το ευρώ είναι ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος να τεθεί το θέμα της παραγραφής μέσω διαπραγματεύσεων του μεγαλύτερου μέρους του χρέους», τονίζει, απαντώντας σε ερωτήσεις της «Ε» μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Έξοδος από το ευρώ σημαίνει έξοδος από έναν μηχανισμό που ρίχνει όλο το βάρος των πιέσεων του διεθνούς ανταγωνισμού στο εργασιακό κόστος και που οδήγησε σε μια ανισόρροπη ανάπτυξη, με ατροφική παραγωγική βάση».

Ο Στ. Κουβελάκης μετέχει με μια πλειάδα Ελλήνων και ξένων αγωνιστών της Αριστεράς (οικονομολόγων, πανεπιστημιακών πολιτικών διανοητών) στη Διεθνή Διάσκεψη εναντίον του Μνημονίου κυβέρνησης ΔΝΤ-Ε.Ε., που οργανώνει από χθες- και συνεχίζεται σήμερα το απόγευμα-, το Αριστερό Βήμα Διαλόγου και Κοινής Δράσης στο Πάντειο.

* Μήπως η πρόταση για παύση πληρωμών και έξοδο από το ευρώ, αντί να βελτιώσει, επιδεινώσει την κατάσταση και προκαλέσει στην ελληνική οικονομία και κοινωνία φαινόμενα τύπου Αργεντινής;

«Αυτό που οδηγεί στην “αργεντινοποίηση” της χώρας είναι η εφαρμογή του Μνημονίου, με την επακόλουθη βαθιά ύφεση, τη διάλυση των κοινωνικών κατακτήσεων, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας και λαϊκής κυριαρχίας. Και όλα αυτά χωρίς καν να είναι σε θέση να λύσει το θέμα του δημόσιου χρέους. Η πρόταση για παύση πληρωμών και έξοδο από το ευρώ είναι ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος να τεθεί το θέμα της παραγραφής μέσω διαπραγματεύσεων του μεγαλύτερου μέρους του χρέους. Η στάση πληρωμών ειδικότερα δίνει μεγάλη διαπραγματευτική ισχύ σε αυτόν που παίρνει την πρωτοβουλία μιας τέτοιας απόφασης, ειδικότερα όταν χρωστάει πολλά και είναι σε θέση να προκαλέσει αισθητή ζημιά στους πιστωτές».

Έχει το κόστος του

Οπωσδήποτε έχει ένα κόστος, λόγω των αναταραχών που αναπόφευκτα προκαλεί στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και καθιστούν εξάλλου αναγκαία την εθνικοποίησή του. Αυτή η αναταραχή όμως πρέπει να συγκριθεί με αυτήν που ήδη προκαλεί, και θα προκαλέσει στο μέλλον, η σημερινή καταστροφική πορεία. Επιπλέον η πρότασή μας διαθέτει δύο ισχυρά πλεονεκτήματα: γλιτώνει άμεσα τον δημόσιο προϋπολογισμό από το βάρος των τόκων εξυπηρέτησης του χρέους, που αναμένεται να ανέλθουν το 2011 σε 7% του ΑΕΠ, δηλαδή όσο σχεδόν και το δημόσιο έλλειμμα. Και ανταποκρίνεται κυρίως σε μια στοιχειώδη αίσθηση δικαίου ότι δεν πρέπει να πληρώνουν για την κρίση οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές τάξεις. Γι’ αυτό είναι και μια λύση στην οποία κατέφυγαν κατ’ επανάληψη κυβερνήσεις που αντιμετώπισαν έντονη κοινωνική πίεση από τα κάτω».

* Εξοδος από το ευρώ δεν σημαίνει και ραγδαία υποτίμηση του εθνικού νομίσματος; Δεν θα κληθούν οι εργαζόμενοι μέσα από μία δεύτερη υποτίμηση να πληρώσουν το κόστος της κρίσης του ελληνικού καπιταλισμού, βοηθώντας στην ουσία τα «αφεντικά» τους που ενισχύουν έτσι την ανταγωνιστικότητά των επιχειρήσεών τους;

«Η ερώτησή σας μου γεννά την εξής απορία: πιστεύετε ότι η παραμονή στην ευρωζώνη, σε ένα μόρφωμα που καθηλώνει τους μισθούς και εντείνει την πόλωση μεταξύ χωρών του κέντρου και περιφέρειας στο εσωτερικό του, βοηθάει στο παραμικρό τους Έλληνες εργαζόμενους να ξεφορτωθούν τα αφεντικά τους; Η Ελλάδα, με διαχρονικά υψηλότερες του μέσου όρου της ευρωζώνης πληθωριστικές πιέσεις, εντάχθηκε με σαφώς υπερτιμημένη ισοτιμία στο ενιαίο νόμισμα, χάνοντας έτσι τη δυνατότητα αναπροσαρμογής της στο μέλλον.

Έξοδος από το ευρώ σημαίνει λοιπόν έξοδο από έναν μηχανισμό που ρίχνει όλο το βάρος των πιέσεων του διεθνούς ανταγωνισμού στο εργασιακό κόστος και που οδήγησε σε μια ανισόρροπη ανάπτυξη, με ατροφική παραγωγική βάση.

Σίγουρα δεν μας απαλλάσσει ως τέτοια από τον καπιταλισμό, διευκολύνει όμως την ανατροπή των συσχετισμών σε όφελος των δυνάμεων της εργασίας και ωθεί προς έναν άλλο τύπο ανάπτυξης. Γι’ αυτό εξάλλου και η παραμονή πάση θυσία στο ευρώ είναι στρατηγική επιλογή της άρχουσας τάξης, τόσο της ελληνικής όσο και αυτής όλων των υπόλοιπων χωρών της ευρωζώνης».

* Δεν υπάρχει κίνδυνος να επιστρέψουμε σε καθεστώς ανταγωνιστικών υποτιμήσεων σαν αυτών της δεκαετίας του ’30 που πυροδότησαν την ενίσχυση του εθνικισμού στην Ευρώπη;

«Ο πόλεμος των ισοτιμιών απορρέει από την τροπή που παίρνει η διεθνής καπιταλιστική κρίση. Η ανάκαμψη του τραπεζικού δανεισμού και των επενδύσεων χαρτοφυλακίου από τις αναπτυγμένες προς τις αναπτυσσόμενες χώρες το 2009-10 οδηγεί σε άνοδο των ισοτιμιών των τελευταίων ως προς το δολάριο.

Άρα απειλεί τις εξαγωγές και την ανάκαμψη. Η δε πτώση του δολαρίου οδηγεί σε άνοδο του γεν και του ευρώ, τα οποία λειτουργούν ως καταφύγιο αξίας.

Η παραμονή μικρών και σχετικά πιο αδύναμων χωρών, όπως η Ελλάδα, στο ευρώ, δηλαδή σε ένα νόμισμα που λόγω των βάσεων πάνω στις οποίες έχει δημιουργηθεί (προτεραιότητα σε χαμηλό πληθωρισμό και αυστηρή δημοσιονομική πειθαρχία), τείνει να είναι «ισχυρό», δηλαδή υπερτιμημένο, σημαίνει μεγιστοποίηση των πιέσεων που δέχονται οι μισθωτοί και κλιμάκωση του κοινωνικού ντάμπινγκ. Είναι σαφές ότι οι χώρες που διαθέτουν το όπλο της εθνικής νομισματικής πολιτικής διευκολύνονται στο να περιορίσουν τις επιπτώσεις της διεθνούς κρίσης. Κλασικό παράδειγμα είναι η Κίνα, η οποία ελέγχει στενά τις κεφαλαιακές ροές και δεν επιτρέπει την άνοδο της ισοτιμίας που θα έπνιγε τον παραγωγικό τομέα».

Ένα παγκόσμιο κίνημα

* Γιατί όχι ένα πανευρωπαϊκό κίνημα παραγραφής του χρέους των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου σαν αυτό της δεκαετίας του ’90 για τις χώρες του Τρίτου Κόσμου;

«Ένα διεθνές κίνημα παραγραφής του χρέους είναι αναγκαίο και έχει νόημα κατ’ αρχήν στις χώρες που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα με κάποια οξύτητα. Η Ελλάδα δεν είναι στην ίδια θέση με την Ολλανδία, αλλά είναι βέβαια πιο κοντά στον ευρωπαϊκό Νότο, και, από αυτήν την άποψη, με εκτός Ευρώπης χώρες. Μου φαίνεται αδιανόητο να συγκροτηθεί ένα τέτοιο κίνημα στη λογική της μεταρρύθμισης της Ε.Ε. ή του καλού ευρώ.

Το κυριότερο όμως είναι ότι η πρόταση για μονομερή στάση πληρωμών, συνέπεια της οποίας είναι και η έξοδος από το ευρώ, και ένα τέτοιο διεθνές κίνημα, είναι απολύτως συμπληρωματικά. Οι λαοί της Λατινικής Αμερικής κινητοποιήθηκαν για πολλά χρόνια ενάντια στον ζυγό του χρέους, ενίοτε με συντονισμένο τρόπο, τα κινήματα αυτά όμως είχαν αποτέλεσμα μόνο όταν συγκεκριμένες εθνικές κυβερνήσεις (όπως του Κίρχνερ στην Αργεντινή ή του Κορέα στο Εκουαδόρ) πήραν μονομερείς πρωτοβουλίες άρνησης αποπληρωμής του χρέους, δίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο αποφασιστική ώθηση στον κοινό αγώνα. Ο πραγματικός διεθνισμός είναι αυτός που αρθρώνει το εθνικό με το διεθνές επίπεδο, και κατανοεί την πολιτικά καθοριστική σημασία του πρώτου». *

Αυτό ήταν το τέλος της συνέντευξης του Στάθη Κουβελάκη. Οι υπογραμμίσεις του κειμένου (σε bold εδώ) έγιναν απο το Δήμο, στην αναδημοσίευση της συνέντευξης απο το blog Radical Desire. Στο ίδιο ποστ παρατίθεται κι ένα άλλο κείμενο, από το «Πριν», το Οικονομικό πραξικόπημα στην ευρωπαϊκή «μπανανία», με… ενδιαφέρουσες υπογραμμίσεις πάλι από τον Δήμο. Συνιστώ θερμά να διαβάσετε το σχετικό ποστ «Διεθνισμοί και «Διεθνισμοί» (Radical Desire blog)»

Related Articles (human-picked):

Useful links:

Add to DeliciousAdd to DiggAdd to FaceBookAdd to Google BookmarkAdd to MySpaceAdd to NewsvineAdd to RedditAdd to StumbleUponAdd to TechnoratiAdd to Twitter

Enhanced by Zemanta
About these ads

23 thoughts on “Σ. Κουβελάκης -Το ευρώ μάς κάνει Αργεντινή (αλλά βολεύει την ντόπια Ευρωδίαιτη Αριστερά) The Euro… Argentinifies Greece!

  1. Η αλήθεια είναι ότι το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα είναι φούσκα. Ομως αυτή η φούσκα «κρατάει» όμηρους στα χρέη τους εργάτες της, που, εδώ είναι το πλέον ενδιαφέρον, δεν είναι οι φτωχοί. Μισθωτοί και συνταξιούχοι έχουν μόνο στεγαστικά, ενα αυτοκίνητο και κανένα μικρό καταναλωτικό. Χιλιάδες απο αυτούς, δεν έχουν ούτε καν αυτά τα χρέη.

    Πρεπει να γίνει κατανοητό ότι η ουσιώδης μάχη γίνεται μεταξύ της μεσαίας τάξης, που δανειζόμενη όλα τα επιχειρηματικά κεφάλαια, δημιούργησε πλούτο και πλουτοπαραγωγικές πηγές, και της άρχουσας τάξης, η οποία δεν είναι απαραίτητα η πλούσια τάξη αλλά είναι η τάξη που έχει περιχαρακώσει το δικαίωμα της να… παράγει χρήμα !!

    Στην ουσία οι κοινωνική μάχη που διδραματίζεται τώρα είναι μια απόπειρα επιστροφής της «νομιμότητας», οι δυσκολίες όμως είναι ότι η μεσαία τάξη απέχει ήδη πολύ και η ίδια απο το να θελει πραγματικά έναν νόμιμο κόσμο. Αν η άρχουσα τάξη χαρίσει τα χρέη, προφανώς η μεσαία τάξη θα δημιουργήσει αυτόματα άπειρη ρευστότητα στην αγορά. Τι απλός και εύκολα ευτυχισμένος κόσμος!

    Γιατί δεν γίνεται λοιπόν; Μα γιατί μαζί με την ρευστότητα που όλοι την επιθυμούν, και την εξυγείανση η μεσαία τάξη αυτόματα θα καταπιεί κυριολεκτικά την άρχουσα, κατεύθυνση πρός την οποία δυστυχώς ακόμη σχεδόν μόνιμα οι κοινωνικές ομάδες λειτουργούν.

    Πρέπει, με κάποιο τρόπο να αλλάξουμε φιλοσοφία. Το να ζήσουμε σε έναν πραγματικά ειρηνικό κόσμο προφανώς απαιτεί στροφή φιλοσοφίας απο έναν κόσμο όστις είναι ειρηνικός με την απειλή των πυρηνικών ή των χρεών …

    • Ξενοφών, λυπάμαι, αλλά… σχεδόν τίποτε δεν είναι (κατ’ εμέ) σωστό, σε αυτό το σχόλιο. Πάσχει από μεγάλο αριθμό αυθαίρετων παραδοχών και επίσης λανθασμένων συνεπαγωγών, ενώ στο τέλος… «από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα». Ισως φταίνε ορισμένες ελλείψεις γνώσεων γύρω από την οικονομία και το μαρξισμό, κλπ. – σε συνδυασμό με την τάση σου να «επανεφευρίσκεις τροχούς» (συχνά ΚΑΙ με λανθασμένους τρόπους). Stick to the facts, first….

      Η πρώτη παράγραφός σου είναι λίγο-πολύ εντάξει. Αμέσως μετά. όμως…

      Πρεπει να γίνει κατανοητό ότι η ουσιώδης μάχη γίνεται μεταξύ της μεσαίας τάξης, που δανειζόμενη όλα τα επιχειρηματικά κεφάλαια, δημιούργησε πλούτο και πλουτοπαραγωγικές πηγές, και της άρχουσας τάξης, η οποία δεν είναι απαραίτητα η πλούσια τάξη αλλά είναι η τάξη που έχει περιχαρακώσει το δικαίωμα της να… παράγει χρήμα !!

      ΤΕΛΕΙΩΣ λάθος ΟΛΟ αυτό και σε ΟΛΑ τα συστατικά του, σόρυ.
      1) ΟΥΤΕ «η ουσιώδης μάχη γίνεται μεταξύ της μεσαίας τάξης, και της άρχουσας τάξης»,
      2) ΟΥΤΕ «η μεσαία τάξη, δανειζόμενη όλα τα επιχειρηματικά κεφάλαια, δημιούργησε πλούτο και πλουτοπαραγωγικές πηγές»
      3) ΟΥΤΕ «η άρχουσα τάξη δεν είναι απαραίτητα η πλούσια τάξη»
      4) ΟΥΤΕ «η άρχουσα τάξη έχει περιχαρακώσει το δικαίωμα της να… παράγει χρήμα «.
      5) ΔΕΝ ξέρεις ΤΙ είναι τάξεις, άρχουσα τάξη, κλπ.
      ΟΛΑ αυτά είναι ΕΝΤΕΛΩΣ και ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΑΘΟΣ. Σόρυ.
      ΜΗ μιλάς ΚΑΘΟΛΟΥ για τάξεις, θα… μείνεις στην ίδια τάξη! χεχε

      Στην ουσία οι κοινωνική μάχη που διαδραματίζεται τώρα είναι μια απόπειρα επιστροφής της “νομιμότητας”,

      Αυτό εδώ παραπαίει μεταξύ ακραίας ασάφειας και λογικού λάθους. ΜΟΝΟ σωστό δεν είναι. ΠΟΙΑ επιστροφή ΠΟΙΑΣ «νομιμότητας», ΓΙΑΤΙ έχει εισαγωγικά η νομιμότητα, ΠΩΣ είναι δυνατόν όλο αυτό να είναι η «κοινωνική μάχη» (που μάλιστα «διαδραματίζεται τώρα») και ΠΟΙΑ απόπειρα. ΜΗΔΕΝΙΚΗ σωστότητα, σόρυ…

      οι δυσκολίες όμως είναι ότι η μεσαία τάξη απέχει ήδη πολύ και η ίδια απο το να θελει πραγματικά έναν νόμιμο κόσμο. Αν η άρχουσα τάξη χαρίσει τα χρέη, προφανώς η μεσαία τάξη θα δημιουργήσει αυτόματα άπειρη ρευστότητα στην αγορά. Τι απλός και εύκολα ευτυχισμένος κόσμος!

      Οποιος… άλλος (ΠΛΗΝ ΕΣΟΥ, Ξενοφών) δει κάτι ΕΣΤΩ και αμυδρά… σωστό στο προηγούμενο παράθεμα, ας μας το γράψει. (Ξενοφών ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗ ΓΡΑΨΕΙΣ, ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ….)

      Γιατί δεν γίνεται λοιπόν; Μα γιατί μαζί με την ρευστότητα που όλοι την επιθυμούν, και την εξυγίανση η μεσαία τάξη αυτόματα θα καταπιεί κυριολεκτικά την άρχουσα, κατεύθυνση πρός την οποία δυστυχώς ακόμη σχεδόν μόνιμα οι κοινωνικές ομάδες λειτουργούν.

      ΟΛΑ λάθος, απολύτως και εντελώς, και εδώ…
      1) ΟΥΤΕ η μεσαία τάξη θα καταπιεί την άρχουσα
      2) ΟΥΤΕ το [1] θα γινει «Αυτομάτως»,
      3) ΟΥΤΕ έχει όλο αυτό καμμια σχέση με τη ρευστότητα
      4) ΟΥΤΕ «όλοι επιθυμούν» τη ρευστότητα (μάντεψε ποιος ΔΕΝ τη θέλει)
      5) ΟΥΤΕ είναι αυτό μια κατεύθυνση «πρός την οποία δυστυχώς ακόμη σχεδόν μόνιμα οι κοινωνικές ομάδες λειτουργούν» (και το «ακόμη» μπούρδα είναι, ΑΣΤΟ καλύτερα…)

      Πρέπει, με κάποιο τρόπο να αλλάξουμε φιλοσοφία. Το να ζήσουμε σε έναν πραγματικά ειρηνικό κόσμο προφανώς απαιτεί στροφή φιλοσοφίας απο έναν κόσμο όστις είναι ειρηνικός με την απειλή των πυρηνικών ή των χρεών …

      Ε, πέραν της κοινοτοπίας ότι πρέπει να αλλάξουμε φιλοσοφία, όποιος βρει ΠΟΥ κολλάνε τα υπόλοιπα και ΠΩΣ (ΠΛΗΝ ΕΣΟΥ Ξενοφών) ας μας το εξηγήσει…

      Υ.Γ. Επίσης, το σχόλιο ήταν ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ. Εδώ ΔΕΝ συζητάμε γενικά και αόριστα (για την κρίση) αλλά πολύ συγκεκριμένα (με βάση τη συνέντευξη Κουβελάκη) το Ευρώ και τη σύνδεση Ελλάδας και Ευρωζώνης, σε σχέση και με προτάσεις για Παύση Πληρωμών, έξοδο από το Ευρώ, διεθνές κίνημα παραγραφής χρεών, κλπ. ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ άλλη απάντηση ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ θα μεταφερθεί αλλού (πιθανότατα στο νέο μπλογκ «Meta-Omadeon»).

  2. O κύριος Κουβελάκης λέει στην ερώτηση «γιατί οχι ενα κίνημα παραγραφής χρέους των χωρών του Ευρωπαικου Νότου όπως έγινε με τις χώρες του Τρίτου Κόσμου στη δεκαετία του 90;

    Μου φαίνεται αδιανόητο να συγκροτηθεί ένα τέτοιο κίνημα στη λογική της μεταρρύθμισης της Ε.Ε. ή του καλού ευρώ.

    Ομως δεν είναι και τοσο αδιανόητο. Η Μέρκελ έχει ήδη ανακοινωσει απο τον Ιούνιο ότι απο τον Σεπτέμβριο και ύστερα δεν αποκλείεται ολόκληρη η ΕΕ να μπεί σε διαδικασία ελεγχόμενης χρεοκοπείας.

  3. Σεισάχθεια ή NESARA κατα το Αμερικάνικο

    # Κατάργηση πιστωτικών καρτών, στεγαστικών δανείων και άλλων τραπεζικών χρεών που οφείλεται σε παράνομες τραπεζικές δραστηριότητες και στην κυβέρνηση
    # Κατάργηση του φόρου εισοδήματος
    # Κατάργηση του IRS (ΣΔΟΕ των ΗΠΑ), και δημιουργία νέων φορολογικών στοιχείων
    # Αύξηση στα οφέλη για τους ηλικιωμένους
    # Αναδημιουργία του Συνταγματικού Δικαίου
    # Θέσπιση νέου τύπου εκλογών
    # Έλεγχο των εκλογών για να εμποδιστούν οι παράνομες δραστηριότητες εκλογής των ομάδων ειδικών συμφερόντων
    # Δημιουργία νέου νομίσματος » ουράνιο τόξο», που υποστηρίζεται από χρυσό, ασήμι, πλατίνα και πολύτιμα μέταλλα
    # Επιβολή του Συνταγματικού Δικαίου σε όλα τα δικαστήρια μας και τα νομικά θέματα.
    # Εγκαινίαση νέου υπουργείου Οικονομικών και Τράπεζα Συστήματος σε ευθυγράμμιση με το Συνταγματικό Δίκαιο
    # Εξάλειψη ων Παραδοσιακών Τραπεζών
    # Αποκατάσταση της οικονομικής προστασίας της ιδιωτικής ζωής
    # Εκπαίδευση σε όλους τους δικαστές και δικηγόρους στο Συνταγματικό Δίκαιο
    # Παύση όλων των εχθροπραξιών σε όλο τον κόσμο
    # Θέσπιση της ειρήνης σε όλο τον κόσμο
    # Έναρξη της πρώτης φάσης της παγκόσμιας διανομής της ευημερίας του τεράστιου πλούτου που έχει συσσωρευτεί για πολλές δεκαετίες
    # Εκταμίευση σε τεράστια χρηματικά ποσά για ανθρωπιστικούς σκοπούς
    # Ενεργοποίηση της κυκλοφορίας των νέων τεχνολογιών όπως οι εναλλακτικές ενεργειακές συσκευές
    # Και πάρα πολλά άλλα.

    • Τα είδα τα βίντεο, πολύ ενδιαφέροντα είναι… μόνο που είναι του 2007-2008 και… αντί για αυτό που προτείνουν βγήκε ο Ο-μπάμιας.

      Υ.Γ. υπ’ όψιν, δοκίμασα να μπω στο http://www.nesara.us και βγήκε το μήνυμα:

      This Account Has Been Suspended

      • ok! το pattern ομως που περιγραφει δεν ειναι και τοσο ανοικειο – στα καθ’ ημας εννοω! και οπωσδηποτε δυο-τρεις δεκαετιες μετα η επιστημη εχει κανει προοδους! :lol:

        • To video αναλώνεται σε συνωμοσιολογικές θεωρίες για την κυριαρχία στις Η.Π.Α. του… μαρξισμού-λενινισμού (!!!) και τη χρησιμοποίηση των αμερικανών προοδευτικών διανοουμένων από την… KGB! Ε, αυτό είναι -φυσικά- παραμύθι ολκής (εκείνης της πρώτης… Ρηγκανικής εποχής) και ο ομιλητής φαίνεται «βαλτός» (ή «κουρντισμένος») από το κατεστημένο του (τότε-) αντικομμουνισμού. Βέβαια… κάποιες πάρα πολύ γενικές επισημάνσεις φαίνεται να ισχύουν, έτσι κι αλλιώς, όσον αφορά την πλύση εγκεφάλου από τα ΜΜΕ, κλπ. αλλά δεν λειτουργεί ούτε αυτή, ακριβώς έτσι (όπως την παρουσιαζει ο ομιλητής του βίντεο).

          Περισσότερες (και πιο ακριβείς) αναλύσεις της σημερινής προπαγάνδας του νεο-φιλελευθερισμού προσφέρει -κατ’ εμέ- ο Ζίζεκ, στον οποίο μόλις αφιέρωσα νέα μόνιμη «σελίδα βιβλιογραφίας», σε αυτό το blog:

          http://omadeon.wordpress.com/selected-posts/book-quotes/slavoj-zizek/zizek_bibliography/

          (όπου χρωματισμένα είναι όσα βιβλία του έχω αυτή τη ατιγμή)

            • Δηλαδή…

              1) Υπονοείς ότι είναι λάθος να διαβάζει κανείς π.χ. Ζίζεκ?
              2) Εχεις να προτείνεις κάτι καλύτερο (αντί του Ζίζεκ). ΤΙ ακριβώς?

              Υ.Γ. και δεν μιλάμε μόνο για Ζίζεκ, αλλά για ΕΝΑ σωρό συγγραφείς. ΠΟΙΟΥΣ και ΓΙΑΤΙ θεωρείς «λάθος», και ΠΟΙΑ και ΓΙΑΤΙ θεωρείς «σωστά βιβλία» (αντί των Ζίζεκ, Μπαντιού, Γουλφ, Κλάϊν… κ.ο.κ.)

              Ε, για να δεις ΤΙ mega-μαλακία (ή εξυπνακισμό) είπες ΤΩΡΑ, προσπάθησε να απαντήσεις στις ερωτήσεις [1] και [2]

              Κοντολογίς:
              - ΔΩΣΕ τη ΔΙΚΗ ΣΟΥ βιβλιογραφία (που είναι «σωστά» βιβλία αντί για «λάθος»).

                • καλά ρε Ξενοφών,
                  ΠΟΣΟ αλαζόνας είσαι
                  και ΠΟΣΟ ανόητος αλαζόνας?
                  δεν ντρέπεσαι καν?
                  Το ΔΙΚΟ σου βιβλίο προτείνεις σαν «καλύτερο» όλων αυτών που… ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ διαβάσει?

                  Αμα θέλεις να …δυσφημείται δωρεάν το βιβλίο σου με αυτό το γελοίο τρόπο, προχώρα.

                  Εγώ πάντως μπορώ να ΕΓΓΥΗΘΩ ότι με αυτή τη στάση αποδεικνύεις μόνος σου ό,τι χειρότερο ΚΑΙ για το βιβλίο. Διότι κανένας σώφρων συγγραφέας δεν βάζει το δικό του βιβλίο σε τέτοιο βάθρο, σε σύγκριση με ΤΟΣΑ πολλά άλλα που ΔΕΝ διάβασε. Μήπως είσαι και… μέντιουμ, να κρίνεις βιβλία που ΔΕΝ διάβασες?

                  Επιπλέον κάτι άλλο. ΠΟΙΑ είναι η βιβλιογραφία του βιβλίου σου? Από το κενό γεννήθηκε ή από τους… «τροχούς που επανεφευρίσκεις» κάθε στιγμή?

                  • Βρε Γιώργο, απλά νόμισα όταν μου είπες » γραψε τη βιβλιογραφία σου», τα βιβλία που έχω γράψει εγώ.

                    • Γιατί έχεις το νου σου μόνο στο δικό σου βιβλίο, γι’ αυτό το νόμιζες

                      Εσύ φταις, εγώ σου ζήτησα να αναφέρεις (σε πληθυντικό αριθμό) βιβλία, ΚΑΛΥΤΕΡΑ από εκείνα που θεωρείς κατώτερα…
                      Επί λέξει, εγώ είχα πει «ΠΟΙΑ και ΓΙΑΤΙ θεωρείς “σωστά βιβλία” (αντί των Ζίζεκ, Μπαντιού, Γουλφ, Κλάϊν… κ.ο.κ.)»

                      Αν -τώρα- θεωρείς το ένα και μοναδικό σου βιβλίο (που γράφτηκε το 1998 αν δεν απατώμαι)… καλύτερο και σωστότερο από ΟΟΟΛΑ αυτά, εεε… ΤΙ να πω!??

  4. To βιβλίο μου γράφτηκε απο το 1997-2007. Δεν το θεωρώ καλύτερο απο όλα οπότε δεν χρειάζεται να πείς κάτι επ’αυτού. Δεν ξέρω τα ΟΛΑ. Πάντως προτιμώ να σκέφτομαι παρά να συλλέγω κλισέ απο σκέψεις άλλων. Πραγματικά ποτέ δεν το έκανα αυτό ούτε ήμουν φίλος.

    • Ξενοφών ΔΕΝ τα λες καθόλου καλά.
      1) Αμα δεν θεωρείς το βιβλίο σου καλύτερο από άλλα, τότε ΓΙΑΤΙ είπες -πριν- ότι «διαβάζω τα λάθος βιβλία«? (=όσα δεν είναι το… δικό σου)?
      2) Είσαι πείσμων, αιωνίως ΕΚΤΟΣ θέματος ΚΑΙ σπασαρχίδης. Κάνεις την πατάτα σου και μετά ΔΕΝ το παραδέχεσαι ποτέ, μα ποτέ, μα ποτέ….
      3) Είσαι σίγουρος γι’ αυτό που ξεφούρνισες ΤΩΡΑ? το ότι εσύ «σκέφτεσαι παρά να συλλέγεις κλισέ από σκέψεις άλλων»? Σαν ψιλο-συκοφαντικό ακούγεται. Είσαι σίγουρος ότι πρόκειται για «κλισέ»???

      Είσαι ΣΟΒΑΡΟΣ? Νομίζεις ότι.. όλοι όσοι φάγαμε κάποια χρόνια, διαβάζοντας βιβλία άλλων ΠΡΙΝ γράψουμε δικά μας κείμενα, απλώς «συλλέγουμε κλισέ» από «σκέψεις άλλων». ΕΤΣΙ θεωρείς τη Γνώση και τη δημιουργία?

      Εσύ είσαι ο… μάγκας που «σκέφτεται», κι όλοι οι άλλοι που σκέφτονται ΜΑΖΙ με την υπόλοιπη Σκέψη της Ανθρωπότητας, ενίοτε κοπιάζοντας για να προσφέρουν ένα πετραδάκι νέας γνώσης από σύνθεση άλλων γνώσεων, είναι… μαλάκες?

      ΔΕΝ ζούμε πια στην εποχή του απομονωμένου, μποέμ συγγραφέα, που όλα τα «σκέφτεται μόνος του». Σκεφτόμαστε ΜΑΖΙ με την υπόλοιπη Ανθρωπότητα. Αν αγνοούμε σημαντικά δεδομένα και γνώσεις, το ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ εξάγοντας αυθαίρετα και λανθασμένα συμπεράσματα, π.χ. όπως σου εξήγησα στο προηγούμενο σχόλιο εδώ.

  5. Διαβάζεις προφανώς πολύ, αν κρίνω απο το διαρκές name dropping συγγραφέων που πρέπει να είναι σίγουρα πολύ διάσημοι. Το «λάθος βιβλία» το συμπεραίνω απο το αποτέλεσμα σε σένα, δηλαδή πόσο γόνιμες και δημιουργικές είναι οι ιδέες που εκφράζεις, και κυρίως την (μηδαμινή) συχνότητα που τις εκφράζεις. Κυρίως εκφράζεις-παραθέτεις, γνώμες άλλων. Εγώ θέλω να ακούσω τις δικές σου γνώμες. Οι ειδήσεις είναι εκεί, όλος ο κόσμος είναι εκεί, κάνε μια σκέψη, κάνε μια ανάλυση, κάνε μια πρόβλεψη, να δείς, βγαίνεις σωστός; Στο βιβλίο μου, μιας και το ανέφερες, ήδη πράγματα που αναφέρθηκαν σε κείμενα γραμμένα το 98, συμβαίνουν. Ομως δεν θα το διαβάσεις. Εσύ διαβάζεις μόνο τους ήδη φτασμένους φιλόσοφους, τους ήδη αναγνωρισμένους ετσι έχω καταλάβει. Ολους τους άλλους θα τους βρίζεις, ίσα και επειδή δεν παπαγαλίζουν τις απόψεις των διασήμων. Αντε στην καλύτερη να κάνουν και ένα κοκτέιλ απο τα κλισέ τους όλα μαζί. Ομως δεν γίνεται έτσι ξέρεις, η νέα σκέψη. Ο Κρούγκμαν πήρε το Νομπελ. Διάβασε στην Ενεργονία και θα δείς γραμμένα πρίν δέκα χρόνια όσα αυτός λέει σήμερα.

    • Ξενοφών,
      Σαφέστατα, είναι πάρα πολύ εύκολο, να μειώνεις τους άλλους, θεωρώντας ακόμη και τον… Κρούγκμαν κατώτερό σου, αφού εσύ «πρόβλεψες δέκα χρόνια πριν από αυτόν όσα αυτός λέει σήμερα»!

      Αν κρίνω από τις ακατάπαυστες ιδιοσυγκρατικές… μπουρδολογίες σου, είναι επίσης ΠΑΡΑ πολύ πιθανό να έκανες _και_ για τον Κρούγκμαν λάθος, ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ότι πρόβλεψες, κάτι ασήμαντο, ή κάτι που ήταν ΗΔΗ γνωστό (και σ’ αυτόν) αλλά εσύ…. ΔΕΝ ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΧΑΜΠΑΡΙ. Κι αυτό το βρίσκω ΠΟΛΥ πιθανό διότι πραγματικά δείχνεις τεράστια άγνοια, βασιζόμενος ΜΟΝΟ στη δική σου… «γόνιμη και δημιουργική σκέψη», εν αντιθέσει με τη δική μου… την οποία χαρακτηρίζεις ως «μηδενική σε γόνιμο και δημιουργικό περιεχόμενο».

      Λυπάμαι, ΔΕΝ έχω το χρόνο να αντιδικήσω, με την… εμπεριστατωμένη γνώμη σου για το… «μηδενικό μου περιεχόμενο γόνιμης δημιουργικότητας!»
      Κάποια στιγμή θα διαβάσω το βιβλίο σου, δια να… φωτισθώ (χεχε). Μέχρι τότε όμως… ΚΑΝΕΝΑ άλλο σχόλιό σου δεν θα ελευθερωθεί. Σόρυ…. :mrgreen:

    • Ρε Ξενοφώντα, την παλεύεις;

      Και μπούρδες λες και συκοφαντείς και σπαμάρεις για να διαφημίσεις ένα βιβλίο που έγραψες κάποτε, μια φορά κι έναν καιρό – και το κάνεις μ’έναν τρόπο που θυμίζει cult φιγούρες όπως ο Λιακόπουλος κι ο Σπυράδωνης Γεωργιάδης!

      Get a life.

  6. Μεταφέρω εδώ ένα σχόλιο που έκανα προ ολίγου γύρω από το χρέος και την Ε.Ε. στο YouPayYourCrisis, που έχει δύο ερωτήσεις, νομίζω πολύ κρίσιμες:

    Για να καταλάβω κάτι, κ.κ. ευρωπαϊστές, Κώστα Κ. και Στέλιο. Εσείς προτείνετε τη «συσπείρωση με τους άλλους Ευρωπαίους εργαζόμενους», έτσι δεν είναι? ΟΚ, πολύ ωραία μέχρι εδώ. Πάμε παρακάτω…

    1) Την προτείνετε σαν ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ μιας μερικής στάσης πληρωμών ή αναδιαπραγμάτευσης, δηλαδή ΠΡΙΝ γίνει η τελευταία, να προϋπάρχει η ευρωπαϊκή συσπείρωση? ή την προτείνετε σαν ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ μιας αμφισβήτησης (μέρους) του χρέους, η οποία (όπως τονίζετε) θα γίνει «χωρίς έξοδο από την ευρωζώνη»? Δηλαδή λέτε ότι ΑΝ αμφισβητώντας το χρέος ΔΕΝ βγούμε από το ευρώ, τότε θα… τρέξουν να μας επευφημήσουν πολλοί άλλοι Ευρωπαίοι? (που είμαστε τόσο μαχητικοί αλλά δεν παύουμε να είμαστε ΚΑΙ «καλά παιδιά» αφού ΔΕΝ εγκαταλείπουμε το Ευρώ)? (ρωτάω γιατί κάτι μου λέει πως στην ουσία λέτε να… μην κάνουμε τίποτε ΠΡΙΝ εξασφαλίσουμε την αλληλεγγύη άλλων Ευρωπαίων…)

    2) ΟΚ, ας υποθέσουμε ότι λύθηκε η απορία του [1], ότι αμφισβητήσαμε γύρω στο 60% του χρέους (όπως έχει προτείνει ο κ. Καλλωνιάτης) ΧΩΡΙΣ να βγούμε από το ευρώ. Η στάση των αρχών της Ε.Ε. που θα αντιμετωπίσουμε μετά, ΠΟΙΑ θα είναι? Θα είναι [Α] «είστε καλά παιδιά, αφού δεν βγήκατε από το Ευρώ, οπότε… δεν ΜΠΥΡάζει, θα το συζητήσουμε να σας κόψουμε κάτι»… …ή θα είναι [Β] «είστε άτακτα και πονηρά παιδιά, αλλά και… μακράν νυχτωμένοι, ΑΝ νομίζετε ότι θα σας επιτρέψουμε να αθετήσετε τις υποχρεώσεις σας ΧΩΡΙΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ»… (και στην περίπτωση [Β] έχετε καμμιά ιδέα της ΔΥΝΑΜΗΣ που έχει η Ε.Ε. να επιβάλλει ΠΟΛΥ οδυνηρές κυρώσεις ΑΚΡΙΒΩΣ λόγω της εξακολούθησης της παραμονής μας στην Ευρωζώνη)?

    Αυτά τα ερωτήματα, για αρχή. Μελετάω τις θέσεις του κ. Καλλωνιάτη και τα 2 ερωτήματα προέκυψαν μετά από πολύ στοχασμό.

    Οσο για την αντίθετη άποψη με τη δική σας, ένα σύντομο βίντεο με τον Στάθη Κουβελάκη ΕΔΩ (ελληνικό με… αγγλικούς υπότιτλους) εξηγεί τη λογική της αρκετά κομψά.
    25 Οκτωβρίου 2010 9:59 π.μ.

    http://youpayyourcrisis.blogspot.com/2010/10/blog-post_5573.html?showComment=1287989987126#c8583362683137036333

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s