Μία… μαθηματική προσέγγιση στο πρόβλημα του ρατσισμού! (a mathematical approach to racism)

Constructivism (learning theory)

Image via Wikipedia

Αν παρακολουθήσατε τις (κόσμιες) διαφωνίες ανάμεσα στον συγγραφέα Άκη Γαβριηλίδη και μένα, ίσως διαπιστώσατε ήδη κάποιες ιδιομορφίες απόψεων (από τη δική μου πλευρά) που βασίζονται (εν μέρει) σε μία μαθηματική (Λογική) θεωρία, τη «Λογική Πολλαπλών Μορφών«.

Race in NatureAnother blogger’s post, worth reading: Consider the ape

Σήμερα προτίθεμαι να συνεχίσω το ίδιο «βιολί», αναπτύσσοντας κάπως περισσότερο τις επιπτώσεις αυτού του τρόπου σκέψης στο πρόβλημα του ρατσισμού. Όχι μόνο του ρατσισμού που αναπτύσσουν συλλογικότητες ανθρώπων ενάντια σε άλλες συλλογικότητες, αλλά και άλλων ειδών ρατσισμού, που μπορούμε να ταξινομήσουμε με την εξής βάση διάκρισης:

1) Ο ρατσισμός σαν σχέση «Μ-προς-Ν», όπου {Μ,Ν}=πλήθη ανθρώπων ή συλλογικότητες (π.χ. λαοί, έθνη).

2) Ο ρατσισμός σαν σχέση «Ν-προς-1», όπου Ν=πλήθος ανθρώπων ή συλλογικότητα (π.χ. λαοί, έθνη) και 1=άτομο

3) Ο ρατσισμός σαν σχέση «1-προς-Ν», όπου Ν=πλήθος ανθρώπων ή συλλογικότητα (π.χ. λαοί, έθνη) και 1=άτομο

4) Ο ρατσισμός σαν σχέση «1-προς-1», όπου 1=άτομο

5) Ο ρατσισμός σαν σχέση «1-προς-0», όπου 1=άτομο και 0=κάποια… αφηρημένη έννοια ή φιλοσοφία!

Η τελευταία υποκατηγορία (5) είναι… ιδιαίτερα αστεία και… πολύ ιδιότυπη. Συνήθως δεν εμφανίζεται μόνη της, αλλά μόνο σαν θεωρητικό υπόβαθρο κάποιας άλλης ρατσιστικής σχέσης, π.χ. της (3). Πολλές φορές, εμφανίζονται κηρύγματα κατά μιας «επικίνδυνης ιδέας», ή αφηρημένης οντότητας, που θεωρείται ότι βλάπτει την ανθρωπότητα, π.χ. η Κενότητα του Βουδισμού, την οποία (απολύτως λανθασμένα) εκλαμβάνουν ορισμένοι Χριστιανοί θεολόγοι σαν… ταυτόσημη με το «σκέτο τίποτα», ή το μηδέν (ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για «άμορφο πνευματικό Φως»). Ένα άλλο τέτοιο παράδειγμα είναι η δαιμονοποίηση του κονστρακτιβισμού (σαν φιλοσοφία) από συγγραφείς όπως ο Παναγιώτης Ήφαιστος (καθηγητής της Παντείου). Ο κύριος αυτός νομίζει ότι ο κονστρακτιβισμός (constructivism) είναι σοβαρός εχθρός της διανόησης και όσων θεωρεί αναγκαία συστατικά του πατριωτισμού. Τα «σκάγια» του εκλαμβάνουν σαν στόχο και ορισμένα είδη κονστρακτιβισμού που δεν έχουν καμία σχέση με πολλά άλλα, τα οποία δαιμονοποιεί και καταδικάζει σαν σύνολο.

Σε αυτό το μικρό άρθρο θα ασχοληθώ περιληπτικά με τρία από τα άλλα είδη ρατσισμού, το ρατσισμό Ν-προς-1, το ρατσισό 1-προς-Ν και το ρατσισμό 1-προς-1, και… αν υπάρξει χρόνος στο προσεχές μέλλον θα επανέλθω δριμύτερος. Αποτελεί λάθος ορισμένων αντι-ρατσιστών διανοουμένων, η ΜΗ-συνειδητοποίηση των τριών αυτών ειδών ρατσισμού:

  • Ο ρατσισμός σαν σχέση «Ν-προς-1», όπου Ν=πλήθος και 1=άτομο:

Ο ρατσισμός Ν-προς-1 συνήθως εκφράζεται από την διαδικασία της (τελετουργικής ενίοτε) θυματοποίησης, όπου π.χ. η κοινωνία (ή κάποια συλλογικότητα) εξ ολοκλήρου θυσιάζει ή εξευτελίζει ένα και μοναδικό άτομο (που μπορεί να είναι ο στόχος κάποιας τηλεοπτικής καμπάνιας διασυρμού). Στο ιντερνέτ, εκφράζεται μερικές φορές στα φόρουμ, όπου ένας και μοναδικός διαφωνών με την πλειοψηφία των μελών ενός φόρουμ εξορίζεται ή γελοιοποιείται. Μερικές φορές δικαίως, βέβαια (π.χ. αν είναι ο… μοναδικός ρατσιστής ή ναζιστής), αλλά… αρκετές φορές καθόλου δίκαια (π.χ. ένας… οπαδός της μουσικής trance σε ένα φόρουμ για τα… ρεμπέτικα)! Αυτό το είδος ρατσισμού πολλές φορές δικαιώνει και ενισχύει τη «συνοχή της συλλογικότητας» με βάση τη συσπείρωση κατά ενός κοινού εχθρού όλων. Ας μην υποτιμάμε το γεγονός ότι οι μηχανισμοί περιθωριοποίησης ή δαιμονοποίησης του ρατσισμού Ν-προς-1 αποτελούν βασικό συστατικό επίσης του ρατσισμού Μ-προς-Ν, όπου το Ν αποσυντίθεται ή αναδομείται σε πολλές μονάδες, πολλά εξοστρακισμένα άτομα, καθένα εκ των οποίων αντιμετωπίζει το ρατσισμό Ν-προς-1, αλλά όλα μαζί βιώνουν σαν σύνολο το ρατσισμό Ν-προς-Ν.

  • Ο ρατσισμός σαν σχέση «1-προς-Ν», όπου Ν=πλήθος και 1=άτομο:

Ο απομονωμένος άνθρωπος, με τη σειρά του, μπορεί (μέσα στο μυαλό του) να δαιμονοποιεί και να θυματοποιεί συλλογικότητες. Μπορεί να είναι ένας γέρο-παράξενος σε ένα βουνό, σε μία καλύβα με ιντερνέτ, από όπου… εξαπολύει μύδρους κατά των Εβραίων ή κατά των κομμουνιστών ή κατά κάποιου άλλου πλήθους ανθρώπων που εξάπτει την… πολεμοχαρή φαντασία του. Μέχρι πρόσφατα, η δράση αυτού του είδους ρατσισμού ήταν σχεδόν αμελητέα, διότι ο ένας και μοναδικός άνθρωπος με τέτοιου είδους φαντασιώσεις περιοριζόταν σε πολύ στενό κύκλο δράσης, ή μόνο σε… μοναχικές «τρικυμίες εν κρανίω». Σήμερα, όμως, μέσω ιντερνέτ, αυτό το φαινόμενο απόκτησε νέες απειλητικές κοινωνικές διαστάσεις. Π.χ. ένα και μοναδικό άτομο, υβριστικό και συκοφαντικό, παρά λίγο να διαλύσει εντελώς τη συλλογικότητα συζητητών μέσα στην «Καλύβα Ψηλά στα Βουνά», ένα τίμιο και ανοιχτόμυαλο blog (του Πάνου Ζέρβα) όπου συμμετέχω επί σειρά εβδομάδων. Η ιδιότυπη ψυχολογία αυτής της κατηγορίας ρατσισμού αποτελεί και πειρασμό για την… ψυχοπαθολογία να δαιμονοποιηθεί περαιτέρω ως «ψυχασθένεια» ή «παράνοια» (κακώς κατά τη γνώμη μου). Δεν είναι όμως περισσότερο ή λιγότερο «άρρωστη» από άλλες κατηγορίες ρατσισμού, ενώ σίγουρα είναι ανάμεσα στις πιο… ακίνδυνες, αφού ένα και μοναδικό άτομο δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να κάνει… πογκρόμ ή λυντσάρισμα σε πολλούς (εκτός αν πρόκειται βέβαια για… serial killer οπλισμένου κατάλληλα). Μην το γελάτε βέβαια, αυτό το πολύ αληθινό ενδεχόμενο, γιατί… δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις τρελαμένων ατόμων που εισέβαλαν π.χ. σε Αμερικανικά δημοτικά σχολεία με αυτόματα όπλα και… εκτέλεσαν στην ψύχρα δεκάδες… μαθητές, έτσι «για πλάκα», δηλαδή για να ικανοποιήσουν τις προσωπικές τους ρατσιστικές φαντασιώσεις τύπου «1-προς-Ν» (ή και άλλου είδους, βέβαια)…

  • Ο ρατσισμός σαν σχέση «1-προς-1», όπου 1=άτομο:

Η υποκατηγορία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει π.χ. έναν κομπλεξικό άνθρωπο που ζηλεύει ή υπονομεύει κάποιον άλλο (συνήθως καλύτερο ή πιο αξιόλογο). Επίσης μπορεί να είναι το αντίθετο, δηλαδή ένας… υπερόπτης που καβάλησε το καλάμι νομίζοντας ότι είναι πολύ καλύτερος κάποιου άλλου, τον οποίο εχθρεύεται για καθαρά προσωπικούς λόγους. ΜΗΝ το γελάτε, αυτό το είδος ρατσισμού ευδοκιμεί ολοένα και περισσότερο στις μέρες μας, και ιδιαιτέρως επικίνδυνα σε… ατομικιστικές κοινωνίες όπου ο καθένας θεωρεί τον εαυτό του «μάγκα» και φθονεί παθολογικά κάθε άλλον άνθρωπο (μεμονωμένα) ενώ σαν… συλλογικότητα μπορεί να αντιμετωπίζει τους άλλους πολύ πιο δημοκρατικά ή ανοιχτόμυαλα. Η χώρα μας έχει πολλές περιπτώσεις αυτού του είδους ρατσισμού. Π.χ. ένας τέτοιος νεοέλληνας ρατσιστής 1-προς-1 μπορεί να συμπεριφέρεται άψογα στην ευρύτερη κοινωνία, με αληθινή δημοκρατικότητα, αλλά… μόλις εντοπίσει κάποιο άτομο καλύτερό του, να το υπονομεύει ρατσιστικά. Ο ένας αυτός «άλλος» είναι βεβαίως εν μέρει μία προβολή του μυαλού του, με την οποία συγχέει τον πραγματικό άλλο. Πάλι το ιντερνέτ εντείνει αυτή την κατάσταση λόγω της τεχνικής αδυναμίας του να διαψεύσει την αληθοφάνεια των προβολών του νου σε ένα άτομο.

Ε, ελπίζω να… διασκεδάσατε λίγο, με αυτούς τους «ορισμούς ειδών ρατσισμού». Βασικό συστατικό όλων των ειδών ρατσισμού είναι ο σχηματισμός από το Νου επιθετικών νέων ορίων ή διακρίσεων, ανάμεσα σε μία οντότητα (είτε πλήθος είτε άτομο) και σε μία άλλη. Αν δεν σχηματιστεί τέτοια επιθετική οριοθέτηση δεν υφίσταται καν «ρατσισμός» σαν-τέτοιος.

Τώρα, επειδή ο Νους του ανθρώπου σχηματίζει έτσι κι αλλιώς «όρια» ή «διακρίσεις» ανάμεσα σε εσωτερικό και εξωτερικό κόσμο, επιτρέψτε μου να καταλήξω με μία καθόλου αστεία σοβαρή υπόθεση:

Σχεδόν κάθε είδος «επιθετικής οριοθέτησης» του Κόσμου, που αποτελεί το βασικό συστατικό κάθε είδους ρατσισμού, εμφανίζεται σαν ανάγκη του Νου να αναιρέσει άλλα όρια, αυτή τη φορά… αντίστροφα, δηλαδή που του επιβλήθηκαν «Από τα έξω προς τα μέσα». Από αυτή την (αφύσικη και καταπιεστική) «έξωθεν άδικη οριοθέτηση», τρέφεται ο ρατσισμός, σαν μία λανθασμένη προσπάθεια αναίρεσής της. Μάλιστα αυτή η υπόθεση αποτελεί και είδος… μαθηματικού θεωρήματος (σαν.. κοινωνιολογική ή ψυχολογική εφαρμογή της θεωρίας των Πολλαπλών Μορφών).

  • Πρόχειρη απόδειξη: Έστω ότι δεν ισχύει το προηγούμενο θεώρημα. Τότε… ΓΙΑΤΙ υπάρχει ο ρατσισμός σαν νέα επιθετική οριοθέτηση (από-τα-μέσα-προς-τα-έξω); Θα υπήρχε καν λόγος να είναι «επιθετική»;

Λήμμα: Ολα τα είδη ρατσισμού είναι δυνάμει… θεραπεύσιμα, στο βαθμό που τα επιθετικά όρια του Νου (τα οποία σχηματίζουν) είναι… αναιρέσιμα.

Άσκηση: Αποδείξτε αυτό το «λήμμα»! (χεχε…)🙂

Reblog this post [with Zemanta]

5 comments

  1. Ωχ! πολύ βαρύ μου έπεσε νυχτιάτικα!:-)) Υπόσχομαι να περάσω να το ξαναδιαβάσω.
    Τη πρόσκληση για κινητοποίηση εναντίον του ισλαμικού νόμου της σαρία την είδες; ΜΠΡΡΡΡ
    (προοδευτική ενέργεια υποτιθεται)

  2. Αγαπητόί,
    Με όλο τον σεβασμό, θα ήθελα να διαβάζετε τα κείμενά μου πιο προσεκτικά. Αν και δεν κατανοώ πως συνδέεται το ζήτημα του κριτικού κονστρουκτιβισμού και της μαλακής ισχύος των αμερικανών με τον ρατσισμό, επισημαίνω ότι στο κείμενό σας Μία… μαθηματική προσέγγιση στο πρόβλημα του ρατσισμού! γενικεύετε χωρίς λόγο όταν μιλάτε για σκάγια και «όλους τους κονστρουκτιβιστές». Στα κείμενά μου αναφέρομαι στους κριτικούς κοντστρουκτιβιστές και όχι γενικώς κ αι αορίστως στους «κονστρουκτιβιστές». Διαβάστε παρακαλώ τα σχετικά κείμενα στην διεύθυνση http://www.ifestos.edu.gr/46.htm και http://www.ifestos.edu.gr/60.htm.
    ευχαριστώ για την προσοχή
    Π.Ήφ.
    http://www.ifestos.edu.gr
    http://www.ifestosedu.gr

  3. Αγαπητέ κ. Ηφαιστε, πράγματι ισχύει αυτό που είπατε, όσον αφορά τη δική σας κριτική του κονστρουκτιβισμού. Το διαπίστωσα πολύ πριν το γράψετε (τώρα) βλέποντας πιο καλά όσα γράψατε κατά καιρούς (και το διαπίστωσα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το γράψιμο αυτού του παλιού ποστ – που πράγματι σας αδικεί κάπως).

    Πάντως, (όπως ίσως διαπιστώσατε και εσείς) αυτό το ιστολόγιο έχει μπει σε μία διαδικασία αυτοκριτικής (πολύ σπουδαιότερης άλλων μορφών κριτικής- νομίζω) διότι -όπως λένε και πολλοί ψυχολόγοι- καταδικάζουμε ευκολότερα στους άλλους τα… δικά μας ελαττώματα. Ετσι, είναι πιθανό, ότι η δική σας κριτική του κονστρουκτιβισμού, εξελήφθη τόσο ακραία όσο είδατε(σε αυτό το παλιό μου ποστ) διότι απλούστατα μου θύμιζε… δικές μου ακρότητες σκέψης, στις οποίες… ουδείς αναμάρτητος (όπως -ελπίζω- ήδη ξέρετε).
    Θα ήθελα επίσης να διευκρινίσω ότι θεωρώ τον εαυτό μου… εξίσου ένοχο, κατά καιρούς, στις ίδιες αυτές τις «ρατσιστικές συνήθειες σκέψης» (που καταδικάζει το ποστ). Εμ, ΠΩΣ (μα την Αθηνά) νομίζετε ότι κατάφερα να τις κριτικάρω ΤΟΣΟ καλά; Τον εαυτό μου ξεπέρασα, και παρά λίγο να τον προβάλλω επιτυχώς στους φουκαράδες τους άλλους (που δεν γνωρίζουν ΤΟΣΟ καλά όσο εγώ, πόσο μεγάλο… ρατσιστικό ζώο κρύβω επιμελώς κάτω από την «πολιτισμένη» περσόνα μου). Επιπλέον, θεωρώ μάταιο και ηθικολογικό το έργο είτε της ενοχής είτε της στηλίτευσης άλλων, αφού η ρατσιστική μας πλευρά είναι απολύτως ανθρώπινη και ο μόνος τρόπος να καταπολεμηθεί είναι εμείς οι ίδιοι να την αναγνωρίσουμε, να τη φανερώσουμε (στους εαυτούς μας πρώτ’ από όλα) και μετά να την (αυτο-)σαρκάσουμε επιμελώς. Αλλιώς, είτε γίνουμε μέλη της Κου-Κλουξ-Κλάν είτε μέλη… αντιρατσιστικού συλλόγου των πολέμιών της, βαθιά μέσα μας θα παραμείνουμε ΠΑΝΤΑ… ένα και το αυτό!🙂
    !!!🙂

    Δυστυχώς, σε αυτή τη χώρα είμαστε τόσο πολύ απησχολημένοι με το να διορθώνουμε συνεχώς τις… άπειρες ακρότητες των άλλων ανθρώπων, ώστε πολύ λίγο κόπο κάνουμε στην αυτεπίγνωση των δικών μας ακροτήτων. Και ξέρετε ποιό είναι το δυσάρεστο για όλους; Οτι… ακόμη και στην περίπτωση που έχετε 100% δίκιο (κι εγώ σας παρεξήγησα 100% άδικα) ΕΞΙΣΟΥ άδικα θα σας παρεξηγήσουν και αναρίθμητοι άλλοι, αν δεν κάνετε τον κόπο να τους το εξηγήσετε.

    Για να είμαι ειλικρινής, με ορισμένα που λέτε διαφωνώ και με άλλα όχι. Για να είμαι περισσότερο ειλικρινής, προτεραιότητα έχει -τώρα πια- να γίνουμε δίκαιοι απέναντι στο λιγοστό θετικό τμήμα όσων φιλοσοφιών είναι ακόμη ζωντανές, παρά να γίνουμε αμείλικτοι στηλιτεύοντας το ΤΕΡΑΣΤΙΟ αρνητικό τμήμα (όλων) τους.

    Αλλωστε -ας μην το ξεχνάμε- μέσω Τυπικής Λογικής, σε λίγο… έρχονται (ως ανταγωνιστές) και τα… ρομπότ. (Και… ο,τιδήποτε μπορεί να ειπωθεί από υπολογιστή, καθίσταται περιττό ή πονηρό ή και άτοπο, αν ειπωθεί ΚΑΙ από ανθρώπους).

    Ελπίζω ότι σας αποζημίωσα και σας… αποκατέστησα (κάπως)!

    Εν πάσει περιπτώσει, καλή Πρωτοχρονιά!🙂

    Υ.Γ. όσον αφορά τη συγκεκριμμένη σχολή του κριτικού κονστρουκτιβισμού σαν στρατευμένης «τεχνητής ιδεολογίας» που εξυπηρεί τα της «μαλακής ισχύος» της Υπερδύναμης, πιθανολογώ ότι έχετε απόλυτο δίκιο. Αυτό όμως, δυστυχώς, δυσκολεύει το πρόβλημα από πολλές απόψεις. Προτιμότερο είναι να είχατε άδικο, οπότε και το ποστ μου δεν θα χρειαζόταν διευκρινίσεις!🙂 Θυμηθείτε πάντως, ότι πίσω από κάθε γενίκευση, ο κίνδυνος του λάθους ελοχεύει, ότι ο ρατσισμός ο ίδιος αποτελεί γενίκευση (με βάση την απόλυτη διάκριση μεταξύ π.χ. «εμείς» και «αυτοί») και -ιδίως- ότι ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ κάποια συμφέροντα εκμεταλλεύονται τα είδη του κονστρουκτιβισμού που κριτικάρετε, έτσι ακριβώς (π.χ.) στη χώρα μας κάποια άλλα συμφέροντα (π.χ. εθνικιστικά ή ακροδεξιά) εύκολα εκμεταλλεύονται και «στρατεύουν με το ζόρι» υπέρ τους, μορφές ΑΝΤΙ-κονστρουκτιβισμού όπως π.χ. οι δικές σας…. Κοντολογίς, ΧΑΜΟΣ! ΚΑι προτιμότερο είναι να εκτιμήσουμε τις θετικές πλευρές οποιασδήποτε φιλοσοφίας, του κονστρουκτιβισμού ΚΑΙ π.χ. της δικής σας συμπεριλαμβανομένων.

    Υ.Γ.2 Η δική μου κριτική κατά του κριτικού κονστρουκτιβισμού είναι απλούστατα ότι δεν βλέπει την κατασκευαστική διαδικασία σαν κάτι που μπορεί να είναι δυνάμει τόσο φυσικό όσο και θετικό. Αποδομεί, μερικές φορές επιτυχώς, τα πάντα, χωρίς να βλέπει θετικά κανένα είδος κατασκευαστικής διαδικασίας. Ο δικός μου κονστρουκτιβισμός, που πηγάζει εν μέρει από εκείνον του George Spencer Brown, είναι απολύτως θετικός. Το ποστ αυτό που είδατε αποτελεί μάλλον… μισο-χιουμοριστικό διάλειμμα και όχι… βαθυστόχαστη κριτική!🙂
    Πληροφορίες για τον GSB βρίσκονται εδώ:
    http://wordpress.com/tag/lof/
    http://wordpress.com/tag/GSB/
    http://del.icio.us/omadeon/GSB/
    http://del.icio.us/omadeon/LoF/

    Το βιβλίο του Brown «Νόμοι της Μορφής» το έχω μεταφράσει στα Ελληνικά και αναζητώ εδώ και πολλά χρόνια εκδότη. Ισως δεν έψαξα όμως αρκετά, τον τελευταίο καιρό. Τις επόμενες μέρες, μετά την Πρωτοχρονιά, θα ακολουθήσουν Ελληνικά ποστ απευθυνόμενα σε εκδότες και σε διανοουμένους, σχετικά με αυτό το βιβλίο (που πραγματικά λείπει από την Ελληνόφωνη βιβλιογραφία).

  4. Πέρασε πάνω από ένας χρόνος, από τότε που ήρθε εδώ να κάνει τη διευκρίνισή του ο κύριος Παναγιώτης Ηφαιστος….

    ΑΝ ξαναέρθει όμως εδώ, έχω ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΜΑΤΑ και ΠΟΛΥ πιο καυτά ερωτήματα να του θέσω.

    Τα σταχυολογώ και φεύγω.

    1) Δηλαδή, ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ «τσουβαλιάζουμε ΜΟΝΟ τον κριτικό κονστρουβικτισμό» αλλά… ΔΕΝ τσουβαλιάζουμε τον ΣΚΕΤΟ κοστρουβικτισμό, τον «καλό» ντε, εκείνον που… δεν κάνει κριτική. ΤΙ είδους ευνούχος ή και άχρηστος «σκλάβος» είναι αυτός (ο τελευταίος); (tricky question) …ή -μήπως- το πρόβλημα ΔΕΝ είναι ο ίδιος ο κριτικός κονστρουκτιβισμός, αλλά ο ΤΡΟΠΟΣ που χρησιμοποιείται, τα ΥΠΟΛΟΙΠΑ (π.χ. θετικά ή όχι) χαρακτηριστικά του, οι ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ που (ενίοτε) εξυπηρετεί ΑΝ γίνει με ορισμένους τρόπους, κλπ. κλπ.

    2) Να αναλάβει τις ευθύνες του για τον τρόπο που (ακόμη και αν ΟΛΑ όσα λέει είναι σωστά – που ΔΕΝ είναι… ολα σωστά ) ΔΕΝ έκανε τίποτε για να διαχωρίσει τη θέση του από λογιών-λογιών ΦΑΣΙΣΤΕΣ που τα ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ και τα χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο σήμερα. π.χ. Τον τρόπο που ο ΑΞΕΣΤΟΣ, ΔΗΘΕΝ «αντι-νεοταξίτικος», κριτικός (ντε-)κονστρουκτιβισμός της Ακροδεξιάς προσπαθεί να… αποδομήσει ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ τους αντιρατσιστές σαν «πράκτορες της Νέας Τάξης».

    3) γύρω στα… 10 έως 100 (???) σημεία στα κείμενά του, βρίθουν… «φαινομένων», τα οποία ΜΟΛΙΣ ΑΡΧΙΣΑΜΕ να συζητάμε πάρα πολύ πρόσφατα. (Δείτε την άλλη συζήτηση ξεκινώντας από το ποστ ΕΔΩ και το σχόλιο ΕΔΩ).

    Επειδή όμως ΔΕΝ έχω χρόνο και… σκαστός είμαι πίνοντας καφέ σε διάλειμμα δουλειάς, ισχύει ΑΚΟΜΗ προληπτικό μοντεραίησον μέχρι το Σαββατοκύριακο.

  5. Υ.Γ. στην ιστοσελίδα του Ηφαιστου εδώ
    («ΜΚΟ και διεθνικά ζητήματα»)
    http://www.ifestos.edu.gr/30.htm

    «Δεν νομίζω να υπάρχουν ορθολογιστικά σκεπτόμενα άτομα που να αποδέχονται (και πολύ περισσότερο να παραδέχονται) ότι είναι δυνατό να μην υπάρξει κοινωνική και πολιτική αντίσταση στο ροκάνισμα της λαϊκής κυριαρχίας από κοινωνικά ανέντακτους διεθνικούς και διεθνοπολιτικούς δρώντες.»

    Ε, όχι, πωωως δεν υπάρχουν. Προσωπικά, είμαι ορθολογιστής και η ταμπέλα «κοινωνικά ανέντακτους διεθνικούς και διεθνοπολιτικούς δρώντες» μου χτυπάει στ’ αυτιά σαν καθόλου λογική, αντίθετα επικίνδυνα ανορθολογική.

    Μήπως πήρε τη μηχανή του Χρόνου ο Σόρος και έφτασε μέχρι τον… Μπακούνιν;🙂 Τι παρανοϊκά πράματα είναι αυτά;

    Το ότι ο Σόρος πιθανότατα έχει όντως το στόχο να αρμέξει τους ανένταχτους δεν δικαιολογεί πογκρόμ εναντίον τους ή εναντίον των διεθνιστών. Μάλιστα πολλοί από αυτούς που δέχτηκαν χρηματοδότηση -λόγω πονηρής υστεροβουλίας του Σόρος που δεν αμφιβάλλω- ούτε καν ξέρουν τα πάντα γύρω από αυτόν, ή τους στόχους του, ή όσα έκανε π.χ. στη Γεωργία.

    Απλώς παίζονται γεωπολιτικά παιγνίδια και πρακτοριλίκια, ανεξάρτητα από ένα τεράστιο πλήθος ανθρώπων, πολλοί από τους οποίους είναι ειλικρινείς ακτιβιστές, πάρα πολλοί από τους οποίους ούτε «τα παίρνουν» από τον Σόρος, ούτε τον συμπαθούν (το αντίθετο συνήθως), ούτε έχουν την παραμικρή σχέση μαζί του. Η αναδυόμενη γενίκευση και το τσουβάλιασμά τους (π.χ. από το ΛΑ.ΟΣ, τη Χρυσή Αυγή, το «Ρεσάλτο», κλπ) είναι Παράνοια και ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ Νεο-φασισμός, που στοχοποιεί εντελώς αθώα περιθωριακά στοιχεία – αλλά… όχι μόνο αυτά.
    Στοχοποιει ΚΑΙ τη θετική πλευρά Διεθνών Συσπειρώσεων, Ριζοσπαστικής Επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, τεράστιων θετικών δυνάμεων, ίσως το ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ και ΠΙΟ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ της εποχής μας.

    Οσο για το «είναι δυνατό να μην υπάρξει κοινωνική και πολιτική αντίσταση στο ροκάνισμα της λαϊκής κυριαρχίας από…» πάλι είναι ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ του Ηφαιστου. Διότι:

    1) Πρώτον, η λαΪκή κυριαρχία ΔΕΝ απειλείται από τις περιθωριακές ριζοσπαστικές δυνάμεις (και τις περισσότερες διεθνείς συσπειρώσεις δικαιωμάτων κλπ) παρά ΜΟΝΟ από «πονηρές δυνάμεις» όπως π.χ. οι ψευδεπίγραφοι ΔΗΘΕΝ διεθνιστές (αλλά υπερ-εθνικιστές) ΣλαβοΜακεδόνες του Γκρουέφσκι
    2) Δεύτερον, η κοινωνική και πολιτική αντίσταση σχεδόν πάντα είναι ΕΛΑΧΙΣΤΗ ή ΑΜΕΛΗΤΕΑ, σε χώρες που π.χ. ψηφίζουν υπερ-δεξιά καθίκια όπως ο Μπερλουσκόνι ή ο Μπους ή στη χώρα μας ΗΛΙΘΙΟΥΣ και άχρηστους όπως ο Κωστάκης, κλπ. (βέβαια επίσης παραπλανώνται και ΝΟΜΙΖΟΥΝ πως γλύτωσαν με… Ομπάμιες κ.ά.)
    (στο δεύτερο είναι που τα παίρνω στο κρανίο κι αρχίζω να βρίζω τους… κωλολαούς τους λαλημένους -και ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ο ΜΟΝΟΣ).

    «Από τις εξαιρέσεις ζούμε, ΟΧΙ από τους Κανόνες» – Οδυσσέας Ελύτης.

    Αλλά… ξέχασα. Είμαι ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ.

    Το ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ, το ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ, είναι απλούστατα ότι κρυμμένη μέσα στη ρητορική ερώτηση του Ηφαιστου είναι και η ΟΥΣΙΑ της νέας λαϊκίστικης νεο-φασιστικής ΜΕΤΑμοντέρνας ΑΠΕΙΛΗΣ που αναδύεται (ΠΑΡΑ τη θέληση του Ηφαιστου):

    ΦΥΣΙΚΑ και ΕΙΝΑΙ δυνατόν να υπάρξει κοινωνική και πολιτική αντίσταση στο ροκάνισμα της λαϊκής κυριαρχίας από κοινωνικά ανέντακτους διεθνικούς και διεθνοπολιτικούς δρώντες, εαν και εφόσον ο λαός παραπλανηθεί από φασίστες και τρελλαμένους να κάνει ΠΟΓΚΡΟΜ ενταντίον των μειοψηφιών, των ΔΗΘΕΝ «πρακτόρων», ΟΛΩΝ των «κοινωνικά ανένταχτων», ΚΑΙ των «κοσμοπολιτών». Και ΑΥΤΟΣ είναι ο πραγματικός ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ κίνδυνος της Μεταμοντέρνας Ακροδεξιάς που κραυγάζει «κάτω οι αναρχικοί και οι αριστεροί μπάτσοι της νέας τάξης»

    Νέα Τάξη, Νέα Τάξη, μη βρέξει και μη στάξει, κι όλα εντάξει… my ass…🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s