Χορός και Ανθρώπινος Πολιτισμός (ένα κείμενο για το TRANCE) …introducing U.N.I.T. CLUB in Athens

  • Summary in English: Last Wednesday I attended our first night of clubbing, in the Athens dancing club «u.n.i.t.» (United Nations in Trance), and I remembered an old forum posting about «Dance and Human Civilisation». By the way, if you are in Athens on any Wednesday night, drop in for a Trance Night – click on the image below for details:

unitclub14.gif

Η πρώτη βραδιά χορού Trance (με Club House και Electro σαν ορεκτικά) έληξε με πάρα πολύ κέφι τα ξημερώματα της Πέμπτης 12 Ιουλίου, όταν οι τελευταίοι χορευτές αναγκάστηκαν να… υπακούσουν στα φώτα, που άναψαν λίγο πριν ανατείλλει ο ήλιος σ’ αυτό τον τεράστιο ευχάριστο χώρο στο κέντρο της Αθήνας (Αρδηττού 1, Ζάππειον, απέναντι από το Εθνικό Κολυμβητήριο).

Με αυτή την ευκαιρία, θυμήθηκα ένα πολύ καλό θεωρητικό κείμενο για το Χορό (και το Trance συγκεκριμένα) που δημοσίευσε κάποιος με ψευδώνυμο «Φαύλος» πριν ένα χρόνο στο ελληνικό forum «Anti-Dogma«. Στο κείμενο αυτό (που μπορείτε να δείτε εξ ολοκλήρου με κλικ στο προηγούμενο link) έχουν γραφτεί πολλά, πολύ ενδιαφέροντα, μεταξύ των οποίων τα εξής:

Επιστροφή στη πηγή

Πού πηγαίνετε όταν κλείνετε τα μάτια σας την ώρα που χορεύετε;
Η επιστροφή στην πηγή κυλά πίσω τους αιώνες για να επισημάνει μια γραμμή από τα φωτορυθμικά και τα ηλεκτρονικά τύμπανα του 20ού αιώνα έως πίσω στην παγανιστική πυρκαγιά και τα χαμένα τελετουργικά των προγόνων μας.
Επιστρέψτε εγκαίρως…

[. . . . .]

Το τελετουργικό του ολονύκτιου χορού είναι μια μνήμη που τρέχει βαθιά μέσα μας ,μια μνήμη που μας στέλνει πίσω σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι είχαν σεβασμό ο ένας για τον άλλο και όλοι μαζί για τη μεγάλη μητέρα γη. Ένας χρόνος ένας τόπος μια φυλή και ένα ομαδικό πνεύμα. Ως μία δυναμική οντότητα καταλάβαμε τους κύκλους της φύσης και τις δυνάμεις των στοιχείων. Χορέψαμε γύρω από τις μεγάλες πυρκαγιές, και κτυπήσαμε δυνατά τα τύμπανα, επικαλούμενοι το μεγάλο γήινο πνεύμα για να αγκαλιάσει με θέρμη και να γεμίσει με δύναμη την κοινότητά μας.

[. . . . .]

Στην επιστροφή στην πηγή βασίζεται το όραμά μας για να επαναφέρει τον τελετουργικό χορό.
Το τελετουργικό του ομαδικού χορού είναι μια ιερή πράξη με αγνή πρόθεση.
Η πρόθεσή μας είναι να δημιουργήσουμε έναν σύγχρονο ναό ημέρας, μία θετική δόνηση που δημιουργείται με την αγάπη, όπου μπορούμε να ενωθούμε όλοι σ ένα ταξίδι βαθιά μέσα στον χωροχρόνο ακριβώς όπως οι πρόγονοί μας πολύ καιρό πριν από εμάς.
Βλέπουμε το χοροχώρο ως ιερό διάστημα, μια θέση για να συνδέσουμε με τη δύναμή μας.

Για να δημιουργήσουμε αυτό το ιερό διάστημα (dance floor) δημιουργούμε τοτεμικά σκηνικά χρωματισμένα με χρώματα της φύσης επηρεασμένα σήμερα από το cyberspace περιβάλλον. Έτσι δημιουργείται ένα ενεργειακό πλέγμα που οργανώνεται και χρησιμοποιείται ως μονοπάτι για την επιστροφή στη πηγή.

[ . . . . .]

Αυτός ο κρύσταλλος στο κέντρο του χοροχώρου, αποτελεί ένα αρχαίο σύμβολο που στηρίζει την κοσμική ενέργεια, παίρνοντας και στέλνοντας ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις.

[ . . . . .]

Tα τελευταία 15 περίπου χρόνια με κεντρικό θέμα την μίξη μουσικών αρχείων (waves-mp3 κλπ) διάφορων DJ ,έχει προκύψει ανά τη γη, ένας ολόκληρος μουσικός πολιτισμός που ονομάζεται σκηνή «rave».
Είναι προφανές ότι προέκυψε απ την ανάγκη του συνωστισμένου πλήθους για ειρηνική συμβίωση, ανταλλαγή απόψεων και ομαδική αναψυχή κυρίως στα
International dance floors με κύριο μέσο έκφρασης τον ομαδικό χορό. Αυτή η επιθυμία – έκφραση προς την ελευθερία, και το συνειδητό πειραματισμό έχει ανθίσει, έχει αυξηθεί, και έχει εξελιχθεί σε όλες τις γωνίες της γης. Μερικές πτυχές της «rave»-εμπειρίας έχουν γίνει κλισέ και αποτελούν αντικείμενο κρίσης της εξωτερικής όψης απ’ το κοινωνικό σύνολο.

[. . . . . ]

Για χιλιετίες οι άνθρωποι χόρεψαν από κοινού βασιζόμενοι στην αγριότητα στο τελετουργικό και στις εθιμοτυπικές ιεροτελεστίες της συνειδητής κατάστασης trance. Σε πολλούς πολιτισμούς, απ τον πανάρχαιο Πελασγικό (Καβείρια –Διονυσιακά μυστήρια ) μέχρι και νεότερους (Hopi – Incas -Aztecs κλπ) όπως στους κάτοικους του δάσους της Καλαχάρης, μπορούμε να βρούμε παρόμοιες τεχνικές χορού έκστασης (Eλλ. έκσταση = πνευματική ανάταση, μεταρσίωση), οι οποίες τους ανυψώνουν σε εναλλακτικές καταστάσεις της συνείδησης. Σε πολλές περιπτώσεις , αναφέρεται ότι μια απίστευτη ροή ενέργειας ξεχύνεται σαν θάλασσα μέσω των οργανισμών τους που εκδηλώνεται απ τον ομαδικό χορό.

[ . . . . . ]

Ουσιαστικά αυτή η εμπειρία αφήνει το σημάδι της στην ψυχή και είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχαστεί κυρίως γιατί είναι μια επιστροφή και μια επαν-ενοποίηση στην κοινωνία, μια συμβολική αναγέννηση.
Ο DJ αναλαμβάνει το ρόλο του σαμάνου-οδηγού , επειδή προφανώς δεν υπάρχει ορατός κανένας παραδοσιακός υπερήλικας για να καθοδηγήσει τη νεολαία μέσo της εμπειρίας της αναγέννησης. Το πρώτο αυτό στάδιο μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα , επειδή ίσως οδηγήσει κάποιους σε μια απώλεια ταυτότητας που ακολουθείται από την χρήση επικίνδυνων φαρμάκων.

[ . . . . ]

δεν χρειαζόμαστε ουσίες για να βρεθούμε στην έκσταση. Αυτό είναι δυνατό να γίνει μέσω ΜΟΝΟ της μουσικής και του χορού, ώστε να ανοίξει η συνείδηση και να παραληφθούν οι ενέργειες του ενός απ τον άλλο, απ τη γη και τον κόσμο. Η αγάπη που γίνεται αισθητή είναι πάντα παρούσα και δεν προέρχεται από το χάπια!

Ο χορός στα raves δεν είναι ένας ανταγωνισμός. Είναι μια φαινομενική αντανάκλαση του κοσμικού χορού του σύμπαντος. Δεδομένου ότι η μεμονωμένη συνείδηση και τα εγώ-εμπόδιά της διαλύονται στο πάτωμα του dance floor, υπάρχει μόνο ένας οργανισμός ένα συλλογικό μυαλό. Σε περισσότερο εξελιγμένους χρόνους και τόπους αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στην πλήρη τηλεπαθητική ενοποίηση αφού αυτά τα γεγονότα ενισχύουν το πλέγμα της πλανητικής συνείδησης .

Στην σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική η επανάληψη των μουσικών τόνων (μονοτονία) σε σχέση με το αυξανόμενο BPM (beats per minute) μπορεί να προκαλέσει ευκολότερα τη κατάσταση έκστασης. Οι διάφορες εναλλακτικά συχνότητες, που εκπέμπονται από τα μεγάλης ισχύος ηχοσυστήματα , αντηχούν στο σώμα και ανοίγουν τα ενεργειακά κέντρα του. Ο κτύπος της καδιάς των χορευτών συγχρονίζεται με το βαθύ beat (140/bpm) της μουσικής και τους κρατά στηριγμένους στη γη, ενώ οι υψηλότερες συχνότητες ανοίγουν τις κορώνες στον ουράνιο κόσμο.

Άλλο ένα πράγμα που είναι επίσης ενδιαφέρον στα raves είναι ότι με αυτήν την νέα τεχνολογία – μουσική μπορούμε να εκφράσουμε τις περιοχές του κόσμου που δεν εκφράστηκαν στο παρελθόν από τα περισσότερα κλασικά όργανα και έτσι ίσως μπορέσουμε να ακούσουμε ευκολότερα τη μουσική των σφαιρών του Πυθαγόρα.

[ . . . . . ]

Και ο «Φαύλος» καταλήγει:

Ο κόσμος μας αναμένει αυτήν την άνοιξη της ψυχής και θα μοιραστεί τα μυστικά του με εκείνους που έχουν τα μάτια που βλέπουνε,
τα αυτιά για να ακούσουν
και τα χέρια για να αγγίζουν την καρδιά
Η ελπίδα είναι στη νεολαία.

-Αυτά! Με ευχαριστίες στο Φαύλο για το κείμενό του. Αντέγραψα εδώ μερικά σημαντικά αποσπάσματα του τεράστιου όμορφου κειμένου του, αλλά ελπίζω ότι σεβάστηκα το «fair use» για την πνευματική ιδιοκτησία. (Ο «Φαύλος» έχει ειδοποιηθεί για αυτό το άρθρο).

3 comments

  1. molis diabasa ligo ta sxetika pragmata peri psyxhs k enwsh ths me to kosmo pou mas peribalei k ola osa den gnorizoume h mexri ekei pou o ka8enas gnwrizei me ‘apla’ tajidia ths psyxhs… auto pou h8ela na pw gia na teleionw eiani oti k egw exw skopo na grajw kati paromoio k en8ousiastika agapisa auta pou egrapses , aplos to 8ema einai oti ola basizonte sth neolaia gia na spasei to paron sistima to opoio apagoreuei me nuxia k me dontia auth th gnwsh k enwsh tou kosmou, ka8os oi gireoteroi pou sigoura ,isws!, uparxoun ekei apo piso apo thn kourtina tou sistimatos gnwrizoun polu kala ola auta k sigoura ta xrisimopoioun mono gia simferon tous. auto 8elw na grajw merika pragmata ta opoia ehw ma8ei ta teleutaia xronia me apisteuta polla trip me tipota alla k me merika fisika parais8isiogona etsi wste na boh8isw kapoio kosmo k na pw merika pragmata pou prepei na eipo8oun k telospandon… thn agaph mou k na auji8ei h tuxh pou eidi exete.. —–!!!!—-broxi asteriwn 1 septebri—–!!! .elpizw na to diabasei kapoios an8rwpos auto.

  2. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, φίλε. Να ευχαριστήσεις όμως το Φαύλο κυρίως, γιατί _αυτός_ έγραψε το κείμενο (που σχολιάζω και παραπέμπω).

    Θα ήθελα να σε προτρέψω να συνεχίσεις τις «εσωτερικές αναζητήσεις», όπως είπες «χωρίς τίποτα» και να αποφύγεις ακόμη και τη χρήση «φυσικών παραισθησιογόνων». Εφόσον καταφέρνεις να συνειδητοποιείς τον εσωτερικό κόσμο (και την ενότητά του ανάμεσα σε όλους) χωρίς ΚΑΜΙΑ χρήση ‘ουσίας’, συνέχισε να το κάνεις!

    Πρέπει κάποτε να απαλλαγούμε από τη λαϊκίστικη «σύνδεση» ανάμεσα σε μουσική trance και χρήση ουσιών. Για τις απόψεις μου, δες και το ποστ «ποιος μοιράζει τα ψυχοναρκωτικά».

    Η συνειδητοποίηση της εσωτερικότητας χωρίς καμία χρήση ουσίας, μπορεί να είναι δυσκολότερη, αλλά (εκτός του ότι είναι αβλαβής) αφήνει και πολύ πιο μόνιμα αποτελέσματα (από τις τεχνητές μεθόδους) ενώ δεν είναι απλή «προσομείωση», αλλά… εντελώς φυσικό γεγονός!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s