Σε τίμια ανοιχτή συζήτηση, δεν τραβάμε… πιστόλι!

Ένα ανώνυμο σχόλιο που αμόλησε… φιλικός προβοκάτορας σε αυτό το μπλογκ σήμερα, με έβαλε σε σκέψεις. Τον τίμησα ήδη με πνευματώδη (ελπίζω) απάντηση, αλλά που… δεν του απαντά πλήρως. Το σχόλιο αυτό, κάποιου ανώνυμου επισκέπτη με την υπογραφή «Μικρός Φύρερ» (και με λινκ σε… ναζιστική βιογραφία του Χίτλερ!) ήταν το εξής:

Τα ιστολόγια είναι ιδιωτικοί χώροι. Το δημόσια προσβάσιμος δε σημαίνει δημόσιος, όπως θα ήθελες. Μόνο τρελός για δέσιμο θα διεκδικούσε δικαίωμα να λέει την άποψή του όπου γίνεται δημόσια μεταδιδόμενη συζήτηση, και σε αυτή τη περίπτωση το ότι δε τον έχουν δέσει ακόμα είναι το πρόβλημα που χρειάζεται αντιμετώπιση.

Κατ’ αρχήν, σε ορισμένα από αυτά ο «Μικρός Φύρερ» έχει απόλυτο δίκιο. Δηλαδή, (1) ΝΑΙ, τα ιστολόγια είναι (πρωτίστως) «ιδιωτικοί χώροι». Επίσης (2) ΝΑΙ, «δημόσια προσβάσιμος ΔΕΝ σημαίνει δημόσιος». Τέλος (3) ΝΑΙ, πολλοί θα το θέλαμε αυτό, δηλαδή το να εξισώσουμε κάθετι «δημόσια προσβάσιμο» με το (σκέτα) «δημόσιο», αλλά… απλούστατα αυτό δεν γίνεται, ή… (αν γίνει ποτέ) δεν είναι σίγουρο ότι δεν θα καταστείλει ΚΑΙ ορισμένες… άλλες ελευθερίες!

Π.χ. μπορεί η κυρά Μαρία η Μπλογκέρισα να γουστάρει να… γδύνεται δημόσια και να κάθονται σούζα οι θεατές σε στυλ «look but don’t touch». Επίσης μπορεί κάποιος κύριος… Ναπολέων Ζέρβας Βοναπάρτης ή Δελαπατρίδης, να θέλει να αγορεύει δημόσια στο μπλογκ του, ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΛΟΓΟ και ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ. Ε, ΠΩΣ θα μπορούσαμε εμείς (ελεύθερα σκεπτόμενοι όντες) να… εμποδίσουμε μια τέτοια (ακραία αλλά απολύτως θεμιτή) μπλογκο-επιδειξιομανία;🙂

Φυσικά -όπως και ο «μικρός Φύρερ«- ασχολήθηκα (επίτηδες) με ακραίες περιπτώσεις, στα προηγούμενα. Δεν είναι τόσο εύκολο, στην πραγματικότητα, να διαχωρίσουμε επαρκώς το ιδιωτικό από το δημόσιο και από το «δημόσια προσβάσιμο». Η ίδια η (τεχνική) φύση της Διαδραστικότητας διαχέει άμεσα και πρακτικά, όλα αυτά τα όρια. Επίσης είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να επιβάλλουμε (κιόλας) στους ανθρώπους (μπλόγκερ) να… ανεχτούν με το ζόρι τις κριτικές μας και τις παρεμβάσεις μας (σαν σχολιαστές τους) αν εκείνοι δεν μας θέλουν, ή δεν θέλουν κριτική (γενικότερα).

ΠΟΥ βρίσκεται το πραγματικό πρόβλημα, λοιπόν, και ΠΟΥ οι λύσεις; – Σίγουρα όχι σε ακραίες απόψεις. Μπορεί π.χ. (κάλλιστα) να σας φάνηκαν λίγο ακραίες οι δικές μου απόψεις, του «Σχεδίου Νόμου για την Ελευθερία του Διαδικτυακού Λόγου«, ιδιαίτερα εκείνη η θέση μου ότι «η λογοκρισία ΚΑΘΕ σχολίου που δεν είναι προσβλητικό ή υβριστικό να τιμωρείται ποινικά» (σε μία «ιδανική» μελλοντική κοινωνία). Ξέρω (στην πραγματικότητα) ότι αυτή η θέση είναι (τουλάχιστον σήμερα) πρακτικά ανέφικτη. Θα εξηγήσω όμως, λίγο πιο καλά ΓΙΑΤΙ υποστήριξα αυτή τη θέση, μπας και καταλήξουμε (τουλάχιστον) σε καλύτερη αλληλ0κατανόηση (και ίσως ευρύτερη συναίνεση απόψεων):

  • Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα, τo να έχεις ιδιωτικό μπλογκ με θέμα εσένα και τις παρέες σου, που -επίσης- θες να το έχεις δημόσιο, από ένα μπλογκ που (ναι μεν είναι επίσης ιδιωτικό) αλλά διακηρύσσει (προς τα έξω) πως προσφέρει στους επισκέπτες ΚΑΙ τη δυνατότητα τίμιου δημοκρατικού διαλόγου (επί ίσοις όροις) όπου -ουσιαστικά- το ιδιωτικό αυτό μπλογκ (για το σκοπό που περιγράφτηκε) αποκτάει μία πρόσθετη, εντελώς δημόσια και «διαδραστική» διάσταση. Αν -δηλαδή- σε αυτό το μπλογκ, που διακηρρύσσει πως ΗΔΗ κάνει δημόσιο διάλογο με διαφάνεια, ειλικρίνεια και μη-κατασταλτικότητα (διαφορετικών απόψεων) ΔΕΝ τηρείς αυτά που λες αλλά -αντίθετα- παραβιάζεις τους «όρους χρήσης» (που εσύ ο ίδιος θέσπισες – προς τα έξω) τότε… αυτό το μπλογκ σου είναι ΑΠΑΤΗ και εσύ σαν ιδιοκτήτης του είσαι ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ!

Είναι γνωστές οι απλές αρχές της τίμιας συζήτησης μεταξύ ίσων. Αν π.χ. καλέσεις την… Αλέκα Παπαρήγα για δείπνο στο σπίτι σου, φωνάξεις και 5-6 κάμερες καναλιών (με τη δική της συγκατάθεση) και διαλαλήσεις παντού ότι πρόκειται, μετά το φαγητό να κάνετε «ανοιχτή και ειλικρινή συζήτηση», ΜΗΝ τολμήσεις να βγάλεις ξαφνικά από το ντουλάπι καμιά… μπιστόλα (του 1821 ή του Εμφυλίου) με την οποία να… υποχρεώσεις την Αλέκα να μουγκαθεί και να ΜΗΝ πει συγκεκριμένες απόψεις (που δεν γουστάρεις) διότι (μάγκα μου) ΜΠΟΡΕΙ να είναι δικό σου το σπίτι (όπου την κάλεσες), αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ είσαι (άμα προβείς σε τέτοιες ενέργειες) ελεεινός φασίστας και λογοκριτής απόψεων!🙂

  • Δηλαδή, με άλλα λόγια (μάγκα ιστολόγε) επειδή εσύ κρατάς ΚΑΙ το πεπόνι (το μπλογκ σου) ΚΑΙ το μαχαίρι (το «μοντεραίησιον») ΜΗΝ φανταστείς ότι μπορείς και να «παίζεις» με το μαχαίρι επιθετικά ή αυταρχικά, απέναντι σε εκείνον (τον αθώο) που ήρθε να… συμφάγετε, γιατί το ότι είσαι νοικοκύρης ΔΕΝ σημαίνει ότι μπορείς να προσβάλλεις τον τίμιο επισκέπτη σου, μεταχειριζόμενός τον σαν κλέφτη ή σαν δούλο σου.

Επομένως, όσα είπα ισχύουν και μόνη πιθανή τροποποίηση του «σχεδίου νόμου» είναι η αναγκαιότητα μιας ευκρινούς αναγραφής στην είσοδο κάθε ιστολογίου, των «όρων χρήσης» του. Από εκεί και πέρα, πρέπει κάποτε να υπάρξει και μία νομοθεσία που να τιμωρεί επακριβώς την παραβίαση αυτών των όρων -τουλάχιστον θεωρητικά. Είπα «τουλάχιστον θεωρητικά» γιατί… πρακτικά μιλώντας, αν είσαι ένα λογοκριτικό τραμπουκοειδές φασιστάκι, ΜΗΝ περιμένεις η ιδιότητά σου αυτή να μην μαθευτεί (και να μην καταδικαστεί) από την ευρύτερη διαδικτυακή κοινότητα. -Οπότε… κάτσε καλά! 🙂

12 comments

  1. Φίλε Γιώργο το blog δεν είναι ιδιωτικός χώρος, είναι ο χώρος που μπορώ να βγω δημόσια και να πω τις απόψεις μου. Θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ιδιωτικός εαν εγώ ήθελα να καθοδηγήσω τις μάζες και να το παίξω ταγός, αλλά αυτό το θεωρώ ότι δεν αρμόζει στον χαρακτήρα μου. Την στιγμή λοιπόν που βγαίνω και διαδηλώνω τις θέσεις μου και τις απόψεις μου είμαι υποχρεωμένος να δεχθώ την οποιαδήποτε δημόσια κριτική και αντιπαράθεση, εφόσον δεν είναι υβριστική και προσβλητική είτε για εμένα, είτε για τον οποινδήποτε άλλο συμμετέχει στην συζήτηση. Έαν δεν είμαι σε θέση να αντέξω την αντιπαράθεση και όπου κάνω λάθος να το διορθώσω απλά κρατώ τις θέσεις μου και τις απόψεις μου για τον εαυτό μου και δεν τις εξωτερικεύω, δεν υπάρχει λόγος.

  2. Φίλε Γιάννη, ΒΕΒΑΙΩΣ συμφωνώ μαζί σου, και βλέπω ότι η οπτική σου γωνία είναι απόλυτα δημοκρατική στις αρχές της.

    Το πρόβλημα είναι όταν προσπαθούμε να πείσουμε κάποιους άλλους, που… δεν είναι τόσο αυτονόητα δημοκράτες ή αλτρουϊστές. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους, ισχύουν άλλα αξιώματα. Το μπλογκ θεωρείται ιδιοκτησία τους και (από μία υλική και συγκεκριμένη άποψη) δίκιο έχουν. Ξεχνούν ότι το ίδιο το μπλογκ τους δόθηκε (χαριστικά συνήθως) σαν τεχνική δυνατότητα από κάποιους άλλους (π.χ. την WordPress). Ξεχνούν ότι η ίδια η έννοια της ιδιοκτησίας δεν εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο στις ιδέες και στα υλικά αντικείμενα.

    Θα στο πω κι αλλιώς, ΠΟΛΥ πιο πρακτικά. Αν ένας ιστολόγος λογοκρίνει απροειδοποίητα Ο,ΤΙ του καπνίσει, και ένας σχολιαστής του προσφέρει στη συζήτηση σχόλια κάποιας αξίας (π.χ. λογοτεχνικής) τότε… ΕΙΝΑΙ ή δεν είναι άδικο το να σβύνονται αυτά τα σχόλια (και αν δεν κράτησε ο συγγραφέας τους αντίγραφο) να… χαθούν από προσώπου γης;

    Η προηγούμενη παράγραφος ΔΕΝ είναι υποθετική. Κάτι τέτοιο συνέβη πριν μερικούς μήνες στην πραγματικότητα, όταν -σαν συνέπεια- έγραψα ένα ποστ με θέμα «σώστε τα δάση ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ που καίγονται» (ή παρόμοιο τίτλο). Αυτό το ποστ απηύθυνε σεμνή φιλική έκκληση (τότε) στον γνωστό Καλυβοκράτορα να μην επιτρέψει… πυρκαγιές καψίματος ΙΔΕΩΝ στην Καλύβα του. Δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε (παρά μόνο για λίγο καιρό). Και τώρα φτάσαμε στη φάση της… κυριολεκτικής πυρκαγιάς δασών, αλλά η (μεταφορική) πυρκαγιά των ιδεών και των πετσοκομμένων λογοτεχνικών σχολίων είχε ΗΔΗ ξεσπάσει στη μπλογκόσφαιρα, μερικούς μήνες πριν.🙂

    Υ.Γ. Δυστυχώς, το παλιό μου ποστ με τίτλο «Σώστε τα δάση (των ιδεών που καίγονται)» (ή κάτι ανάλογο)… το ΕΣΒΗΣΑ ΕΓΩ Ο ΙΔΙΟΣ γιατί ήθελα να μην υπάρχει (τότε) κανένα σχόλιο πουθενά ή ποστ δικό μου με… αρνητικές επιπτώσεις στον Πάνο Ζέρβα. Προέβην (τότε) σε ΑΚΡΑΙΑ ΑΥΤΟ-ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ, οικειοθελώς, για να του δείξω τις φιλικές διαθέσεις μου (την πρώτη φορά που μας έκανε έξωση – εμένα μαζί με κάποιον άλλο – από την Καλύβα του). Φυσικά, αντί για ευγνωμοσύνη εισέπραξα ακραία αχαριστία, λίγους μήνες αργότερα, και μοχθηρή μνησικακία (τη δεύτερη φορά που έκανε ακριβώς τα ίδια και ΠΟΛΥ χειρότερα). Σήμερα, έφτασε στο σημείο να με κρατάει ΔΗΘΕΝ σε «προληπτική λογοκρισία» αλλά τελικά να σβήνει τα πάντα (όπως π.χ. έσβησε εντελώς τις προτάσεις για «Σχέδιο Νόμου Ελευ θ ερίας του Διαδικτυακού Λόγου»).

  3. Τελικά το blog σου έχει πραγματικά στραφεί πάρα πολύ στο ζήτημα της ελευθερίας του ψηφιακού λόγου γεγονός που με χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί το θεωρώ ιδιαίτερα ευαίσθητο.

    Ένα πλαίσιο προστασίας του ψηφιακού λόγου θα πρέπει να λάβει υπ’όψην του τα προβλήματα του ψηφιακού λόγου, ή καλύτερα τις διαφορές του από τον αναλογική γραφή. Αυτές είναι πολλές αλλά οι ουσιαστικές είναι κατά βάση δύο:

    α) Η απουσία του γραφικού χαρακτήρα
    β) Η απώλεια του ίχνους της διαγραφής

    Το πρώτο υποκαθιστάται (αν και όχι επαρκώς σε όλα τα επίπεδα αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα) με το nickname και το IP

    Αυτό που χρειάζεται να υπάρξει είναι το β) και θα λυθεί ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος καθώς κανείς δεν θα μπορεί να αλοιώσει ή να σβήσει χωρίς να αφήσει ίχνη.

    Δεν θα ήθελα να επεκταθώ σε μια μακρά κουβέντα για το τι είναι δημόσιος χώρος και το πως ορίζεται αυτός παρά το γεγονός ότι έχω άποψη λόγω του αντικειμένου μου. Θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητο να λύσουμε το τι είναι ένα blog γενικά ώστε να προτείνουμε λύση. Το τι είναι ένα blog και πώς λειτουργεί είναι (όπως καλά λες) context specific και ο τρόπος λειτουργίας του ορίζεται ελεύθερα από τον/τους Administrator(s) του. Επειδή λοιπόν το πλαίσιο λειτουργίας είναι διαφορετικό για το κάθε blog και θεωρώ τίποτα αυτονόητο, νομίζω ότι σε κάθε blog θα πρέπει να υπάρχει μια σελίδα που να προσδιορίζεται ο τρόπος και το πλαίσιο λειτουργίας του. Ήταν από τα πρώτα πράγματα που έκανα στο blog μου crazycows.wordpress.com/Κανονισμοί-χρήσης/

    Θεωρώ λοιπόν ότι αν υπάρχει σε κάθε blog καταγεγραμμένο το πλαίσιο λειτουργίας του και η δυνατότητα διακρίβωσης των πιθανών αλλοιώσεων τότε μόνο θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για ένα ευρύτερο δεοντολογικό πλαίσιο σγια τα blogs στο οποίο θα συμφωνούμε όλοι.

    Την Καλησπέρα μου!

  4. Ίσως μετά τις εκλογές, όταν θα έχει κοπάσει ο θόρυβος, θα μπορούσε να ξεκινήσει μια εκτενής κουβέντα για τη λογοκροσία στην ελληνική blogόσφαιρα γιατί θωρώ ότι το ζήτημα δεν έχει συζητηθεί πάνω σε μια βάση που θα επιτρέπει την πρόταση λύσεων παρά μόνο καταγγελτικά σε περιπτώσεις όπως του funel ή του monitor. Είναι καιρός να προτείνουμε κάτι συλλογικά!

  5. Ίσως θα μπορούσαμε αφού συνδιαμορφώσουμε να θέσουμε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο κανόνων και δεοντολογίας και να καταγράφουμε τα blogs που το αποδέχονται και λειτουργούν σύμφωνα με αυτό.

  6. Πάλι συμφωνώ (και αυτή τη φορά μου… πήρες τα λόγια από το στόμα μου -που λένε)!🙂

    ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι όπως τα λές, βλέπω τα πράγματα. Πάντως θα θέσω το ίδιο θέμα και στα αγγλικά, ερχόμενος σε επαφή με ξένους μπλόγκερ, γιατί (ας μην ξεχνάμε ότι) ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ!

    Υ.Γ. …πράμα που μου θύμισε το ΤΙ ΓΕΛΙΟ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΡΙΞΟΥΜΕ, σε λίγο καιρό, όταν (μετά τις εκλογές) εμείς θα συζητάμε με μπλόγκερς από ΟΛΟ τον πλανήτη για το φλέγον αυτό θέμα και… ο γνωστός «Καλυβοκράτορας» (τηρώντας το ΔΙΚΟ ΤΟΥ «μποϋκοτάζ» σε ΑΥΤΟ ΕΔΩ το μπλογκ) θα… υποκρίνεται ότι δεν πήρε χαμπάρι καν, αυτή την καυτή συζήτηση… ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ!!!

    Ε,ΤΟΤΕ είναι η φάση όπου θα κλάψουν προβατίνες πρόβατα, και αγελαδίτσες μοσχαράκια!...🙂

  7. Λεπτομέρειες(;) μικρές και μεγάλες στο Διαδίκτυο υπάρχουν να λυθούν πολλές. Συμφωνώ πάντως έτσι και αλλιώς ότι ένα ιστολόγιο δεν αποτελεί ιδιωτικό χώρο. Είναι σαν να βγαίνεις στο παράθυρο του σπιτιού σου και να βρίζεις όποιον περνάει και εάν κάποιος σου ζητήσει να σταματήσεις, να ισχυριστείς ότι είσαι στο σπίτι σου και μπορείς να λες ότι θέλεις.

  8. Αγαπητέ Πάρη,
    Κι εσύ πολύ σωστά επισήμανες, ότι ο ιστολόγος παρεμβαίνει ΗΔΗ στο δημόσιο χώρο άλλων ανθρώπων (π.χ. αν τους βρίζει – όπως λες).

    Περισσότερο διαχειριστής είναι, παρά «ιδιοκτήτης».

    Η αλληλεπίδραση κι η αμφιδρομικότητα δημιουργούν _νέα φαινόμενα_.

    Π.χ. το δικαίωμα της «άμυνας» που έχει ο πολίτης από δημοσιεύματα στον Τύπο (που είναι ενδεχομένως συκοφαντικά) ΠΩΣ θα ασκηθεί μέσα στον κλειστό (αλλά πολυπληθή) χώρο ενός ιστολογίου όπου…τον βρίζουν (εν απουσία του); ΠΩΣ θα εξασφαλιστεί αυτό το θεμελιώδες δικαίωμα της απάντησης (όπως στον γραπτό Τύπο), αν ο ιστολόγος απαγόρευσε ήδη την άσκησή αυτού του δικαιώματος (σαν «ιδιοκτήτης του ιστολογίου»); (κ.ο.κ.)

    Δηλαδή, σήμερα δεν μπορούμε να κάνουμε τους σαφείς διαχωρισμούς ορίων που έκανε π.χ. ο «Μικρός Φύρερ» γιατί… (με τη δική του λογική) ΟΛΟΙ είναι υποχρεωμένοι να γίνουν… «δούλοι των ιστολόγων», μόνο ακούγοντας, εκτός αν (εντελώς προαιρετικά) τους δοθεί «δικαίωμα σχολίου» (άνωθεν).

    Ενας τέτοιος κόσμος (του «μικρού Φύρερ») γίνεται δηλαδή ένας κόσμος τσοπαναραίων-ιστολόγων και… σχολιαστών-προβάτων-για-σφαγή!
    Αλλωστε, τους χαρακτήρισε και «τρελούς για δέσιμο», αν… ΔΙΑΝΟΟΥΝΤΑΙ καν πως έχουν το παραμικρό δικαίωμα συμμετοχής, στο δημόσιο διάλογο των ιστολόγων.
    χμ… Ενδιαφέρον!🙂

    Υ.Γ. (λίγες ώρες αργότερα) Το ότι ο κόσμος πραγματικά ενδιαφέρεται για το θέμα αυτό, αποδεικνύεται κι απ’ τις στατιστικές της WordPress. Προ ολίγου (στις 11.25μμ ώρα Ελλάδος) ΑΥΤΟ το ποστ έφτασε στο Νούμερο 37 των «δημοφιλέστερων 100 Ελληνικών ποστ» (της WordPress). Επίσης, αυτό το μπλογκ εξακολουθεί να είναι μέσα στη λίστα των 100 δημοφιλέστερων Ελληνικών μπλογκ της WordPress (αριθμός 73 προ ολίγου), καθώς επίσης και στη λίστα των «100 ταχύτερα αναπτυσσόμενων Ελληνικών μπλογκ», κ.ο.κ. (Κι εσύ Χάρη είσαι… ΑΚΟΜΗ πιο πάνω στην κατάταξη -χεχε)

    Υ.Γ.2 (την επόμενη μέρα) Το πρόβλημα της «κοινωνίας της απάθειας» είναι τεράστιο, και -τώρα πια- λόγω του Διαδικτύου (και της Υπερφόρτωσης Πληροφορίας) ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ. Αν η μελλοντική κοινωνία (των δικτυωμένων πολιτών) ονειρευτεί καν την αυτονομία, θα πρέπει να αναζητήσει το… πτώμα της στο Νεκροταφείο της Ελευθερίας που προέκυψε λόγω Μαζικής Απάθειας των ίδιων των πρώτων δικτυωμένων πολιτών (του 2007) που… επέτρεψαν ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ 100% ανελεύθερες συμπεριφορές στους Διαχειριστές του Ψηφιακού Λόγου. Π.χ.

    «Πρασινοσκουφίτσα, πρόσεχε μη σε φάει ο Λύκος’! (οικολογικό προεκλογικό πολιτικό Παραμύθι) Το κείμενο αυτό ΛΟΓΟΚΡΙΘΗΚΕ σήμερα, χωρίς καμία προειδοποίηση (σαν απλό link) στο ιστολόγιο “Χελώνα” του Πάνου Ζέρβα , υποψήφιου βουλευτή των Οικολόγων-Πράσινων στη Θεσσαλονίκη, ενός αρχομανούς και επικίνδυνου (για την Ελευθερία του Λόγου) οπορτουνιστή, που εκμεταλλεύεται την αυξανόμενη άνοδο της δημοτικότητας των Οικολόγων-Πράσινων για την προσωπική του ανάδειξη και την κοινωνική του αναρρίχηση.

  9. Είχες μια ακραία θέση, εξέφρασα κι εγώ την ακριβώς αντίθετη. Και ομολογώ ότι δε περίμενα να δεις και την άλλη πλευρά, οπότε μπράβο σου.

    Δε ξέρω με ποιον πλακώνεσαι και δε με αφορά. Απ’ ότι κατάλαβα πρόκειται για ιστολόγιο που φιλοξενεί συζητήσεις. Και σε αυτές η εμπειρία στα υπόλοιπα μέσα λέει ότι χρειάζεται ρυθμιστής για να επιβάλλει τους γραπτούς ή μη κανόνες. Δυστυχώς σε συζητήσεις σε ιστολόγια ο ρυθμιστής συμμετέχει ενεργά, γεγονός που οδηγεί σε εκτρωματισμούς. Καλά κάνεις και το παλεύεις από μια σκοπιά αλλά το όλο κατασκεύασμα είναι σαθρό. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μη συμμετέχεις περιμένοντας να καταρρεύσει, και εφόσον προσβληθείς να ζητήσεις επανόρθωση όπως έχεις κάθε δικαίωμα (και αναφέρεις σε άλλη ανάρτηση).

  10. Καλημέρα.🙂

    Πίσω από το παραπλανητικό λαοφιλές προσωπείο
    του ευγενικού και σεμνού αυτού «Μικρού Φύρερ»,
    αποδείχτηκε πλέον ότι κρύβεται ένας ΑΚΟΜΗ επικίνδυνος
    για το Ράϊχ
    (το Βίλχλελμ Ράϊχ εννοώ)…
    μπορεί και αηδιαστικός δημοκράτης
    (ποιος ξέρει;)🙂

    Η φιλοσοφική ουσία του θέματος με λίγα λόγια
    (γιατί είμαι πολυλογάς δυστυχώς)…
    είναι ότι μερικοί θέλουν να γίνουν «θέση χωρίς αντίθεση»
    που… όπως είπε κι ο Μίκης Θεοδωράκης (δες τα τελευταία ποστ)
    «θέση χωρίς αντίθεση ίσον αποσύνθεση»!

    Τον Μίκη τον γνώρισα προσωπικά και είναι ΑΚΡΙΒΩΣ το αντίθετο από τα στερεότυπα με τα οποία τον λούζουν και τον δαιμονοποιούν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s