Η «Συμπαντική Αρμονία» του Μίκη Θεοδωράκη σε …αρμονία με τη «Λογική Πολλαπλών Μορφών»(1)

Mikis TheodorakisImage via Wikipedia

UPDATE (3-10-2007): Αυτό το ποστ -χωρίς αλλαγές- μπαίνει σε υψηλότερη θέση προτεραιότητας. Το μόνο που άλλαξε είναι το ότι η Αγγλική περίληψη (μία παράγραφος) έγινε πρώτη (για καλύτερη πρόσβαση από aggregators, μηχανές αναζήτησης και indexing):

ENGLISH Summary: This article is among the first attempts to demonstrate philosophical consistency and compatibility between the theory of «Cosmic Harmony» (created by the Greek composer Mikis Theodorakis) and «Multiple Form Logic» (particularly with regard to the «third axiom» – of «perception» in M.F. Logic).

Η «Συμπαντική Αρμονία» του Μίκη Θεοδωράκη συμπίπτει… (όχι μόνο με τον Ηράκλειτο και τον Αναξίμανδρο – όπως εξηγεί ο Μίκης) αλλά και με θεμελιώδεις ιδέες της «Λογικής των Πολλαπλών Μορφών«, για την οποία υπάρχει απλουστευμένη ελληνική εισαγωγή ΕΔΩ.

Αυτή τη διαπίστωση, την είχα κάνει αρχικά σε άλλο ποστ, αλλά… δυστυχώς είχε γραφτεί στο τέλος του και… είτε κούρασε είτε πέρασε απαρατήρητη (αφού τα πολλά σχόλια που ακολούθησαν περιστράφηκαν γύρω από άλλα σημαντικά θέματα της θεωρίας του Μίκη, κλπ). Παρουσιάζω λοιπόν ξανά (ελπίζω κάπως καλύτερα) την ίδια αυτή διαπίστωση, εδώ:

axiom31.jpg

Το αξίωμα 3 της Λογικής Πολλαπλών Μορφών (click for more in English)

Σύμφωνα με το «Τρίτο αξίωμα της Λογικής Πολλαπλών Μορφών«, ο εξωτερικός κόσμος (το «X» στην προηγούμενη εικόνα) και η εξωτερική δομή (ή «αρμονία του σύμπαντος«) εσωτερικεύεται ακατάπαυστα από την αντίληψη («Β»), σχηματίζοντας ακριβή αντίγραφα μέσα της (δηλαδή μέσα στα όρια της συνείδησης) αλλά έχει επίσης τη δυνατότητα να «ακυρώνεται» (σαν εσωτερικό είδωλο), αν (και μόνο εάν) βρεθεί επίσης σαν υπαρκτό γεγονός («Χ») μέσα στον εξωτερικό κόσμο (πάλι μέσω της αντίληψης).

Αυτή η διαδικασία εσωτερίκευσης περιλαμβάνει την «περίοδο επώασης της μουσικής έμπνευσης» (κατά τον Μίκη Θεοδωράκη) ενώ η διαδικασία της ακύρωσης (ή «εκτόνωσης» των «αντικειμένων» που συσσωρεύτηκαν εσωτερικά) συμβαίνει στο τέλος, μέσω μιας (συνθετικής) έκφρασης, μέσα στον εξωτερικό κόσμο, όσων «μαζέψαμε» μέσα μας.

Χμ… Μετά από παράκληση αναγνώστη, επεξηγώ τα ελάχιστα αλλά αναγκαία (αν δεν έχετε χρόνο να ανατρέξετε στα links και να κάνετε άλλους κόπους):

Η ιδέα ότι σχηματίζονται είδωλα του εξωτερικού κόσμου από το Νου είναι γνωστή και χιλιοειπωμένη. Δεν έχει ανάγκη τεκμηρίωσης. Τώρα, η «Λογική των Πολλαπλών Μορφών» επεκτείνει αυτή τη γνωστή ιδέα με απλούς τρόπους. Π.χ.

1) εισάγοντας μία έννοια «ακύρωσης» ή «αντιστρεψιμότητας» των εσωτερικεύσεων (εάν και μόνο εάν αυτά τα «εσωτερικά αντικείμενα που ακυρώνονται«- υπάρχουν ΕΠΙΣΗΣ «έξω», δηλαδή υπάρχουν ΚΑΙ μέσα στον «έξω κόσμο»). Βέβαια -στο μεταξύ- οι «εσωτερικές εικόνες» του Νου έχουν ΗΔΗ αλλάξει σημαντικά, ενώ το αποτέλεσμα της εσωτερικής επεξεργασίας τους ΔΕΝ υπάρχει πια (το ίδιο) μέσα στον έξω κόσμο.

2) εισάγοντας μία έννοια «αναγκαιότητας εξωτερικής έκφρασης» για την ακύρωση (1), δηλαδή ΜΟΝΟ αν ένας καλλιτέχνης εκφράσει ΕΞΩ από το Νου του, μέσα στον εξωτερικό κόσμο, τα δημιουργήματά του, μόνο τότε μπορεί και να «εκτονωθεί», απαλλασσόμενος από αυτά τα είδωλα «μέσα του» (εξού και η αναγκαιότητα της έκφρασης). Δηλαδή ΜΟΝΟ μέσω έκφρασης (προς τα έξω) μπορούν τα δημιουργήματα του Νου (του καλλιτέχνη) να πάψουν να τον… καταδυναστεύουν, ως εσωτερικές εικόνες ή εμμονές.

3) Μελετώντας και αποδεικνύοντας τα προηγούμενα (1) και (2) μέσα από ένα λογικά συνεπές σύστημα αξιωμάτων που οδηγεί σε τεκμηριωμένα συμπεράσματα (π.χ. σε όλα τα γνωστά «λογικά θεωρήματα» στην απλή μαθηματική Λογική).

(τέλος παρένθεσης επεξηγήσεων. Για περισσότερα, δείτε τα σχετικά links).

Έτσι, η στιγμή της «δημιουργικής εκκένωσης του Νου» μέσω της μουσικής έκφρασης (που επιστρέφει στον κόσμο την ίδια του την αρμονία) περιγράφεται ποιητικά από τον ίδιο το Μίκη Θεοδωράκη, ως εξής:

κι όλα θα ησυχάσουν και θα σιωπήσουν
ενώ η μεγάλη φωνή του θριάμβου
θα ‘χει υψωθεί σ’ έναν ήχο ασύλληπτο σαν Σιωπή.

(ο «Αφηγητής«, στη Συμφωνία αρ. 1 για τετράφωνη Χορωδία, Ορχήστρα εγχόρδων και σολίστ, Ιανουάριος 1945).

Mikis Theodorakis sometime after his return to Greece, 1961.

Η μουσική, σαν δημιούργημα καθαρά του εσωτερικού κόσμου, που καταλήγει σαν υπαρκτό γεγονός του εξωτερικού κόσμου, αποτελεί μέθοδο ανανέωσης της εσωτερικότητας (του συνθέτη), αλλά και «εξωτερικό μαγνήτη» της εσωτερικής ενέργειας (κάθε ανθρώπου που την… ακούει).

χμμ…

Τώρα βέβαια… ίσως «την ακούσατε» (κανονικά -χεχε) με όλα αυτά που ξεφούρνισα, αλλά αυτά τα πράματα δεν είναι πια ούτε «φαντασιώσεις» ούτε απλές «διανοητικές κατασκευές». Αποτελούν -αντίθετα- θεμελιώδη και αποδεδειγμένη αντικειμενικά σωστή λογική διαδικασία, που οδηγεί (μεταξύ άλλων) στη μαθηματική απόδειξη όλων των θεωρήματων της Προτασιακής Λογικής «μηδενικού βαθμού» (όπως εξηγείται και στο κύριο site, ΕΔΩ) και σε πολλές άλλες συνέπειες (που μερικές συλλέχτηκαν σαν Bookmarks, ΕΔΩ), ενώ η σπουδαιότητά τους για την «Ενοποίηση Μεταβλητών» ακόμη και στη «Λογική Πρώτου Βαθμού» αναπτύσσεται ΕΔΩ.

NOR logic

Related articles

.

.

14 comments

  1. […] Επειδή όμως δεν θέλω να νομίσετε ότι… πουλάω τρέλα (ή ότι μεροληπτώ υπέρ της “Συμπαντικής Αρμονίας” λόγω θαυμασμού προς τον Μίκη Θεοδωράκη – πράγμα που θα θεωρούσα διανοητική ανεντιμότητα) παραθέτω (εκτός των προηγουμένων) τη συνέπειά της με μία θεωρία της Μαθηματικής Λογικής, που παρουσιάζεται τώρα σε ξεχωριστό άρθρο (ΕΔΩ) αυτού του blog, ώστε να μην κουρά… […]

  2. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ
    ΣΤΡΟΦΥΛΙΑ S.O.S

    Η επικινδυνότητα των καιρικών φαινομένων και οι συνεχιζόμενες πυρκαγιές στο νομό Ηλείας απειλούν σοβαρά το δάσος της Στροφυλιάς.

    Σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Αυγούστου με πρωτοβουλία του Φορέα Διαχείρισης στα γραφεία του, αποφασίστηκε η λήψη εκτάκτων μέτρων για την περιφρούρηση του δάσους.
    Μεταξύ των μέτρων που αποφασίστηκαν είναι και η πραγματοποίηση περιπολιών από ομάδες εθελοντών μέσα στο δάσος τις επόμενες μέρες.

    Ο Φορέας Διαχείρισης, ο Δήμος Λαρισσού και η Οικολογική Κίνηση Πάτρας κάνουν έκκληση σε κάθε πολίτη-εθελοντή να συνδράμει το έργο της προστασίας του μοναδικού αυτού οικοσυστήματος στελεχώνοντας τις ομάδες περιπολίας.

    Το συντονισμό της φύλαξης ανέλαβε ο Δήμος Λαρισσού.

    Κάθε πολίτης που επιθυμεί να βοηθήσει μπορεί να επικοινωνεί με τα παρακάτω τηλέφωνα:

    6932 515417 (κ. Καλαϊτζής Δήμαρχος Λαρισσού)
    6947 025363 (κ Νιφόρας Αντιδήμαρχος)
    6973 668 089 (κ Κωστόπουλος Αντιδήμαρχος)
    6974 746283 (κ Μανουδάκης Αντιδήμαρχος)

    Γενικές πληροφορίες:
    6936-51.10.13 (Θ. Κουτρούμπας μέλος ΟΙΚΙΠΑ)

  3. Μετά χαράς να δημοσιεύσω αυτό το σχόλιό σου, «αμετανόητε», αν το θέλεις, σαν ΚΥΡΙΟ θέμα (ανεξάρτητο ποστ) μέσα σ’ αυτό το το μπλογκ. Το έχωσες εδώ σαν σχόλιο σε _άσχετο_ θέμα (και καλά έκανες – δεν με πειράζει) οπότε λέω να του δώσω την πρέπουσα σημασία.

    Βέβαια διακρίνω και μία διάθεση διαμαρτυρίας ότι… κάποιοι ασχολούνται με “υψηλή κουλτούρα” (αυτό το post είχε θέμα τη θεωρία του Μίκη Θεοδωράκη) ενώ ο… κόσμος καίγεται!

    Δεκτή η διαμαρτυρία, αλλά όπως καταλαβαίνεις το ένα θέμα δεν αποκλείει το άλλο.

    Αν απορείς -τώρα- ΓΙΑΤΙ έκανα αυτό ΕΔΩ το σχόλιο, αυτό είναι γιατί έχω κηρύξει το μπλογκ μου «ελεύθερο από ΚΑΘΕ λογοκρισία» και θέλω οι αναγνώστες να μπορούν να παρακολουθήσουν τη ροή των διαλόγων ΟΠΩΣ έγιναν, και όχι όπως τους… μαγειρέψαμε!🙂

    Τέλος, επειδή στενοχωρήθηκα με μία διένεξή σου (με άλλον σε άλλο μπλογκ) θα ανεβάσω ποστ που θα αποπειραθεί οριστικό ξεκαθάρισμά της (αφού εσύ σνέβασες καταγγελτικό ποστ κατά του άλλου που… διαιωνίζει την παρεξήγησή σας).

  4. Μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις με την ανακοίνωση.
    Εγώ την πήρα αργά το βράδυ κι αντί να την κάνω post προτίμησα να την διασπείρω παντού λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της. Την πέταξα σαν σχόλιο σε πολλά blogs που είχαν θέματα σχετικά με τις πυρκαγιές. Εσύ δεν είχες. Το έβαλα λοιπόν σ΄αυτό το ποστ χωρίς αιχμή για «κουλοτύρες» και τέτοια. Αυτά εσύ τα φαντάζεσαι. Θα την έστελνα και στον άλλον αλλά δεν θάχε νόημα. Η εμπάθεια του απέναντι μου θα τη «σκότωνε» επειδή προέρχεται από μένα.
    Αν κάποιος τη δει από δω και ενεργήσει εμένα μου φτάνει.

    Συγγνώμη που σε χρησιμοποίησα.

    Η συζήτηση και η επικοινωνία μας τελειώνει ΕΔΩ. Δεν πρόκειται να απαντήσω σε καμία κλήση. Υποθέτω πως καταλαβαίνεις τους λόγους.

    ΥΓ: Το πρόβλημα είναι πως πίστεψα όσα λες μέχρι που είδα τη συζήτηση σου με τον άλλον όπου φανερώθηκε το πραγματικό σου πρόσωπο. Δεν είναι το πρώτο μου λάθος και μάλλον δε θάναι και το τελευταίο. Χαλάλι.

    ΓΕΙΑ ΧΑΡΑ

  5. ΥΓ: Το πρόβλημα είναι πως πίστεψα όσα λες μέχρι που είδα τη συζήτηση σου με τον άλλον όπου φανερώθηκε το πραγματικό σου πρόσωπο. Δεν είναι το πρώτο μου λάθος και μάλλον δε θάναι και το τελευταίο. Χαλάλι.

    Φίλε, επιτέθηκες προβοκατόρικα σε κάποιον άλλον, απαιτώντας να συμφωνήσει μαζί σου ότι (τόσο ο ίδιος όσο και οι δικοί του) είναι «λαμόγια» και παρεξηγήθηκες μετά όταν ο άλλος σε είπε «¨φασίστα».

    Δηλαδή ΤΙ ήθελες να σου πει ο άλλος?
    «Ευχαριστώ κύριέ μου, που με αποκαλέσατε λαμόγιο».

    ΠΟΙΑ συζήτηση? ΠΟΙΟ «πραγματικό μου πρόσωπο» ρε φίλε?

    ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ?

    Ο μόνος που… κρύβει το πρόσωπό του είσαι ΕΣΥ και ΜΟΝΟ εσύ.

    Εγώ αδημονώ να μάθω ΠΟΙΟΣ είσαι τελικά, για να χαρώ (επειδή είπες ότι γνωριζόμασταν και στο παρελθόν) κι εσύ… ζεις στην κοσμάρα σου, όπου το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι να κάνεις… εχθρούς (για να δοξάσεις τον εγωισμό σου και το κόμμα σου).

    /

  6. Υ.Γ.
    Και φυσικά… ο «αμετανόητος σύντροφος» ούτε καν ασχολήθηκε με το θέμα αυτού του ποστ, που αποτελεί απόσταγμα ΠΟΛΛΩΝ ετών επίπονης έρευνας, καθώς και συνάντησης με τον ίδιο το Μίκη Θεοδωράκη (που έγινε πρόσφατα).

    Μπήκε (ίσως) στο ΠΙΟ σημαντικό θέμα αυτού του μπλογκ, να πει τι?

    ότι «δεν μου ξαναμιλάει» επειδή κάνω φιλίες με τους «εχθρούς του», δηλαδή άτομα που ανήκουν σε άλλο (αριστερό) κόμμα από το δικό του.

    Εκτός από τις πυρκαγιές των δασών φίλε, υπάρχουν και οι εμπρηστές των ιδεών και των μυαλών…

  7. Για να επιστρέψω στο θέμα του post να σου θυμίσω τι μας είχε πει ο Μίκης στη συνάντησή μας; Με τέτοιες νοοτροπίες δεν μπορεί να γίνει καμιά συνεργασία.

  8. Φυσικά, μα ΓΙ’ ΑΥΤΟ και ο Μίκης απομονώθηκε (και πολλές φορές πικράθηκε). Τον χρησιμοποίησαν αμέτρητες φορές για τους δικούς τους σκοπούς τόσοι και τόσοι, που… βαρέθηκε πια να ασχολείται μαζί τους.

    Κι όταν παρεμβαίνει, απλούστατα το κάνει γιατί (σαν έφηβος μέσα του) θέλει -πάντα- να συμβάλλει σε οτιδήποτε θεωρεί σωστό ή πιστεύει ότι θα βοηθήσει τον τόπο. Αν βέβαια είναι κανείς καχύποπτος και καθόλου καλλιτέχνης βρίσκει σ’ αυτό άλλα κίνητρα. Ε, αν είχε ποταπά κίνητρα ο Μίκης θα ήταν δέκα φορές περισσότερο γνωστός και στην κορυφή και όλα τα συναφή. Αλλά πράττοντας ΜΟΝΟ όσα του φαινόντουσαν σωστά στη δική του αντίληψη, δυσαρέστησε αμέτρητους… συμφεροντολόγους!

    Υ.Γ. έχω ΠΗΞΕΙ με το λογισμικό. Επιτέλους δουλεύει, και αύριο θα μπορέσω να βρω χρόνο να φροντίσω και το θέμα του κινητού. Πάντως έχει πολύ δρόμο ακόμη για να «κάτσει» σαν εφαρμογή στην εταιρεία του φίλου που μου το παρήγγειλε. Αυτό το λογισμικό θα αποτελέσει ίσως θέμα άλλου ποστ, γιατί είναι «state of the art» Βελτιστοποίηση έργων, χρήσιμο σε αμέτρητες περιστάσεις.

  9. Τώρα είσαι σε θέση να καταλαβαίνεις ποιές είναι οι συμπεριφορές που τον πίκραναν, μακάρι να ήταν καλύτερη η κατάσταση και σύμβολα σαν τοβ Μίκη να είναι στην πρώτη γραμμή των αγώνων.

  10. Πολύ σωστά!

    Για να…επανέλθω όμως λιγάκι στο κύριο θέμα αυτού του ποστ, εντύπωση μου προξένησαν επίσης τα εξής (που έγραψε και είπε ο Μίκης στο συνέδριο):

    «Στα 1942, αναφερόμενος για πρώτη φορά στον Νόμο της Συμπαντικής Αρμονίας, έγραφα τα εξής: (Δρόμοι του Αρχάγγελου, τεύχος 1, σελ. 98, 99).

    «Τα πάντα στο Παν αποτελούν μια τεράστια αποκρυσταλλωμένη Αρμονία, καθώς στροβιλίζονται γύρω από το Ιερό Κέντρο του Κόσμου. Η τελείωση του ανθρώπου αποκτάται με την ταύτιση του μ’ αυτό το κέντρο. Το Ιερό Κέντρο μας καλεί. Μας έλκει σαν τεράστιος μαγνήτης. Εμείς, όταν γνωρίσουμε τον εαυτό μας, αισθανόμαστε αυτή την ασυγκράτητη έλξη.

    Η ψυχή μας έχει σαν κύρια και σωτήρια ιδιότητα την αντανάκλαση. Όταν ένα φαινόμενο δυναμικό, που όμως έχει άμεση σχέση με τους νόμους που την διέπουν, τεθεί ζωντανό μπροστά της, τότε αυτή δεν το καθρεφτίζει μονάχα παθητικά, αλλά το μιμείται δυναμικά, πλαστικά και κινείται σύμφωνα με τη δική του κίνηση. Γι’ αυτό τον λόγο πρέπει να βάλουμε απέναντι της έναν άλλο κόσμο Αρμονικό.

    Ποιος τον πλάθει; Η Φαντασία με τον Νου. Έτσι απέναντι στην μεγάλη, την συμπαντική αρμονία του «μεγάκοσμου» δημιουργείται ο «μικρόκοσμος».

    Θεωρώ ότι η προηγούμενη περιγραφή του Μίκη (με τα έντονα γράμματα) είναι η πλησιέστερη μέχρι τώρα περιγραφή ΚΑΙ των θεμελίων της «Λογικής Πολλαπλών Μορφών». Μάλιστα ο εσωτερικός κόσμος αποτελεί (σύμφωνα με την τελευταία, αλλά και σύμφωνα με τον Μίκη) πιστή και τέλεια αντανάκλαση του έξω κόσμου, σε βαθμό απίστευτο. Επίσης, όπως λέει πολύ σωστά και ο Μίκης, η φαντασία δεν καθρεφτίζει τον κόσμο μόνο παθητικά αλλά τον μιμείται δυναμικά και κινείται σύμφωνα με τη δική του κίνηση.

    Η μόνη διαφορά είναι ότι στη θεωρία των Πολλαπλών Μορφών υπάρχει και μία «μετα-λογική» απόδειξη ότι μέσα στον εσωτερικό κόσμο υπάρχει επίσης (απαραιτήτως) και ένα τμήμα του που ΔΕΝ απαντάται στον εξωτερικό κόσμο. Και αυτό το τμήμα, το αμιγώς και πάντοτε εσωτερικό, είναι μαθηματικά ή λογικά αναγκαίο για να συνεχιστεί η ακέραια ύπαρξη των ίδιων των ορίων (της φαντασίας – ή αλλιώς του εσωτερικού κόσμου, γιατί φαντασία και εσωτερικός κόσμος είναι τελικα ΕΝΑ και το ΑΥΤΟ).

  11. […] το blog ασχολούνται με την εκπληκτική σχέση ανάμεσα στο τρίτο αξίωμα της Λογικής Πολλαπλών Μορφών (ΕΔΩ) και στη… Θεωρία της Συμπαντικής Αρμονίας του Μίκη […]

  12. Μπορείς να υποδείξεις βιβλιογραφία και γιά την «συμβατική λογική» αλλά και για τις Μορφές για αρχάριους?
    Εύχαριστώ
    ketty-ph

  13. @ketty-ph
    Οι «Νόμοι της Μορφής» καθώς και η μετάβαση στις «Πολλαπλές Μορφές» εξηγούνται μάλλον απλά και κατανοητά σε ένα δικό μου Ελληνικό κείμενο (αν δεν είδες το πρώτο link)
    http://multiforms.netfirms.com/H_logiki_twn_pollaplwn_morfwn1.htm

    Τα δικά μου Links είναι σχεδόν όλα εδώ:
    http://del.icio.us/omadeon/LoF
    http://del.icio.us/omadeon/GSB

    Για «συμβατική λογική» υπάρχουν πολλά links εδώ:
    http://del.icio.us/omadeon/logic

    Το κακό με αυτές τις συλλογές links είναι δεν προορίστηκαν αρχικά για άλλους ή για όλους, αλλά για προσωπική χρήση (δική μου).

    Εκείνο που χρειάζεται αν κανείς δεν έχει καθόλου γνώση του θέματος είναι βέβαια απλά πράγματα για τη λογική μηδενικού βαθμού (άλγεβρας του Boole ή «προτασιακό λόγισμό» – propositional calculus) και… αν βάλεις αυτές τις λέξεις στο google (π.χ. συνήθως και μία πρόσθετη λέξη όπως «μαθήματα» ή «lessons» ή «tutor») αμέσως θα βγούν πολλά χρήσιμα αποτελέσματα.

    Στα αγγλικά, η καλύτερη σύντομη αλλά πλήρης παράθεση της ιδιότυπης Λογικής των «Νόμων της Μορφής» (αλλά ΚΑΙ της συμβατικής λογικής) είναι το (σχετικά νέο site)

    http://getwiki.net/-Laws_of_Form

    Και κάποιες ιδέες εδώ:
    http://www.lawsofform.org/
    http://www.lawsofform.org/ideas.html

    Ελπίζω να βοήθησα. Είναι αναγκαίο να κατασκευαστούν λίστες με πιο απλές παρουσιάσεις χωριστά, και ίσως το κάνω σύντομα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s