Jean-Pierre Vernant και Pierre Vidal-Naquet – δύο μεγάλοι Φιλέλληνες ‘έφυγαν’ (το 2007 και 2006)

ΕΣΕΙΣ… τι κάνατε, στις 9 Ιανουαρίου 2007 ; Εγώ ήμουν χωμένος σε αμφίβολης ποιότητας συζητήσεις στο blog κάποιου χονδροβλογερά που ήθελε μόνο μπούγιο. Την ΙΔΙΑ εκείνη μέρα, όμως, πέθαινε ένας ΠΟΛΥ μεγάλος Γάλλος Φιλέλληνας, ανθρωπιστής φιλόσοφος και ιστορικός, ο Ζαν-Πιερ Βερνάν (Jean-Pierre Vernant)

  1. Ένα ενδιαφέρον ελληνικό ρεπορτάζ για το θάνατό και τη ζωή του Ζαν-Πιερ Βερνάν υπάρχει εδώ.
  2. Ένα ακόμη πιο συναρπαστικό αγγλικό άρθρο για τον ίδιο είναι ΕΔΩ (εφημερίδα «Independent» on-line)

vernant1.jpg

naquet.jpg

Πιέρ Βιντάλ-Νακέ

Ο Ζαν-Πιερ Βερνάν (Jean-Pierre Vernant – 1914-2007) και ο Πιέρ Βιντάλ-Νακέ (Pierre Vidal-Naquet, 1930-2006, ΚΛΙΚ εδώ για Ελληνική βιογραφία του) υπήρξαν κορυφαίοι ανθρωπιστές Γάλλοι φιλόσοφοι και ιστορικοί, εξίσου προοδευτικοί, εξίσου Φιλέλληνες, εξίσου Ελληνιστές(*).

Οι δύο αυτοί κορυφαίοι συναγωνιστές (και στενοί φίλοι) συγγραφείς συνυπέγραψαν κάποτε το κείμενο πολιτικής διαμαρτυρίας (και άρνησης στρατιωτικής θητείας) κατά του βρώμικου πολέμου της Αλγερίας (1954), όπου χρησιμοποιήθηκαν βασανιστήρια από το Γαλλικό στρατό με επίσημη διαταγή για βασανισμό ΚΑΘΕ Αλγερινού που θα συλλαμβάνεται. Αυτό ήταν τόσο κατάπτυστο, ώστε… αν ήμουν Γάλλος -προσωπικά- (εκείνης της βάρβαρης αποικιοκρατικής εποχής) θα είχα κόψει τη Γαλλική σημαία 3 φέτες κι 6 ρολούς… κωλόχαρτο για να σκουπίζομαι κάθε φορά που θα έχεζα τη βρωμοχώρα μου τη Γαλλία (λέμε τώρα…) ΑΝ ήμουν Γάλλος, δηλαδή αν δεν ήμουν από αυτήν ΕΔΩ την κωλοχώρα, που βασανίζει ΣΗΜΕΡΑ αλλοδαπούς, σε κεντρικά αστυνομικά τμήματα (μερικές φορές)…

  • Πάντως εντύπωση μου κάνει… πόσο ΣΠΑΝΙΑ αναφέρονται οι σημερινοί ντόπιοι ακροδεξιοί (ψευτο-) αρχαιολάτρες Ελληνάρες (στους οποίους ΔΕΝ συμπεριλαμβάνω -φυσικά- τίμιους και προοδευτικούς πολυθεϊστές) στον δεύτερο από αυτούς τους δύο κορυφαίους Φιλέλληνες, τον Πιερ Βιντάλ-Νακέ. Ισως γιατί ήταν (εκτός από μεγάλος Γάλλος Φιλέλλην ) καιΕβραίος Σεφαρδείμ.

  • Επίσης, δείτε (μεταφρασμένο στα αγγλικά) πολύ σημαντικό άρθρο on-line της Γαλλικής εφημερίδας «Ουμανιτέ», ΕΔΩ. (και το γαλλικό πρωτότυπο, αν το καταλαβαίνετε)

Ο μύθος της διαμάχης ανάμεσα σε Εβραίους και Έλληνες σήμερα, χρειάζεται μπόλικο στόκο (και μώκο) για τις αμέτρητες τρύπες στους διαχωριστικούς τοίχους του. Πέρα από τους φυσικούς τοίχους (που σίγουρα υπήρξαν κάποτε) άρχισαν να εμφανίζονται και τεχνητοί. Δηλαδή η ύπαρξη ενός Εβραίου 100% ΚΑΙ Φιλέλληνα 100% Γάλλου φιλόσοφου ΔΕΝ συμφέρει τα σενάρια συνομωσίας που βλέπουν Εβραίους πίσω από κάθε πέτρα ή ατυχία του σημερινού Ελληνισμού. Γι’ αυτό και στα περισσότερα ελληνικά στοιχεία On-Line για τον Πιερ Βιντάλ-Νακέ, ΔΕΝ αναφέρεται καν η Εβραϊκή του ταυτότητα, ούτε το ότι και οι δύο γονείς του πέθαναν στο Άουσβιτς, όταν εκείνος (14 ετών) κρυβόταν σε σοφίτα όπου διάβαζε… Αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους.

Ε, οι χαιρέκακοι αντισημίτες ας χαρούν: από πέρυσι (το 2006) ΔΕΝ ζει ο πραγματικός φιλέλληνας και Εβραίος Πιερ Βιντάλ Νακέ. Ενώ στις 9 ιανουαρίου 2007 πέθανε και ο κολλητός του, φιλέλληνας Ζαν Πιερ-Βερνάν.

Βέβαια -δε λέω,-ΜΙΚΡΗ η εθνική ΑΠΩΛΕΙΑ, έχουμε τώρα πλέον ΜΕΓΑΛΑ ιστορικά ΖΩΝΤΑΝΑ μυαλά σήμερα, ως Συνέλληνες, ΜΕΣΑ στη Βουλή. Π.χ. έχουμε τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη, υπερασπιστή των... ναζιστικών βιβλίων του κ. Πλεύρη (πατρός), κ.ά.🙂

Υ.Γ. το θέμα του Βιντάλ-Νακέ και του Βερνάν, το θυμήθηκα χάρις στην πρωτοβουλία του φίλου βλόγερ akamas να γράψει ένα άρθρο για την αναβίωση της Αρχαίας Ελληνικής Λατρείας όπου με… αδικεί ΚΑΤΑΦΟΡΑ, δηλαδή μου καταλογίζει ότι υποστηρίζω «ακολασίες» ενώ εγώ… μόνο σε απλή αναβίωση θρησκευτικών και λαϊκών οργίων (και τελετουργικές συνουσίες) αναφέρθηκα, με τη βούλα του Νόμου, και ΤΙΠΟΤΕ «ακόλαστο» ή παράνομο (χεχε…), άρα λοιπόν αυτή η κατάπτυστη συκοφαντία (χεχεχε – ΑΣΤΕΙΕΥΟΜΑΙ βεβαίως!) του… Ακάματου 🙂 ΔΕΝ θα περάσει: Λαός ενωμένος, οργιαστικός, αλλά… ΟΥΧΙ ακόλαστος!

  • (*) Σημειώστε ότι ο όρος «Φιλέλλην» -διεθνώς- δεν χρησιμοποιείται πια συνήθως για άτομα. Αντί αυτού, υπάρχει το συχνότερο «Ελληνιστής» – που προσδίδει βέβαια και το ιδιαίτερο γνώρισμα της μελέτης ή αγάπης προς την Ελληνική Αρχαιότητα. Παρόλ’ αυτά, το ουσιαστικό «Φιλελληνισμός» υπάρχει π.χ. στο νέο βιβλίο της Miriam Leonard, Athens in Paris: Ancient Greece and the Political in Post-War French Thought. (Classical Presences, Oxford University Press, 2005), ένα βιβλίο που… μας αφορά (σαν λαό).

Reblog this post [with Zemanta]

7 comments

  1. Γιώργο κατ΄ αρχάς να σου πω ότι χαίρομαι που μετά από τόσο καιρό βάζεις στο blog σου ένα post με ένα σημαντικό ελληνικό θέμα. Πρόκειται για δυο σημαντικότατα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην πορεία της χώρας μας και στην κίνηση αναγέννησής της. Όμως θα ήθελα να σταθώ σε δυο πράγματα τα οποία γράφεις στο post οσυ. Το πρώτο είναι ότι είμαστε ακροδεξιοί ψευτοαρχαιολάτρες. Το γεγονός ότι είμαστε αρκετοί αυτοί που πιστεύουμε στην Πατρώα θρησκεία και τιμούμε τους θεούς μας είναι τιμή μας και θέλουμε να επαναφέρουμε την θρησκεία αυτή και πάλι στην επιφάνεια, θα είναι καλό για τη χώρα μας. Από εκεί και πέρα θεωρώ προσβλητικό το να μας κατατάσσεις στους φασίστες, το γεγονός ότι τιμούμε την χώρα μας και τους θεούς της μας κατατάσσει στους πατριώτες και δεν το θεωρώ κακό να είναι κάποιος πατριώτης. Το δεύτερο σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι ότι αυτό το βδέλλυγμα του χριστιανισμού έχει επιβληθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες από τους Σιωνιστές και αυτούς θα πρέπει να τους ξεχωρίζουμε από τους Εβραίους, είναι κάτι διαφοερτικό.

  2. Ρε Γιάννη ΠΟΙΟΣ σου είπε ότι συμπεριλαμβάνω εσένα (είτε προσωπικά είτε ομαδικά) στους «ψευτοαρχαιολάτρες»; Σαν να μην ήταν αρκετός ο Πλεύρης, η Χρυσή Αυγή (που υποκρίνεται ότι δεν είναι πλέον έτσι) και τόσοι άλλοι φασίστες; Μεγάλο μέρος των αρχαιολατρών ΕΙΝΑΙ φασίστες διότι (όπως π.χ. ο Λιακόπουλος) πιστεύουν στην έμφυτη ανωτερότητα της Ελληνικής ράτσας, ή έστω πνευματικότητας (με «διαφορικό ρατσισμό») κ.ο.κ.

    Ευτυχώς που το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών ΔΕΝ αποτελεί τέτοιο είδος ψευτο-αρχαιολατρείας, για πολλούς υγιείς λόγους, μεταξύ των οποίων (όπως σου εξήγησα) είναι και ένας σεβαστός αριθμός δημοκρατικών Ελληνο-αυστραλών δωδεκαθεϊστών.

    Αλλά… ακόμη και με τις δημοκρατικότερες και αντι-ρατσιστικότερες καλές προθέσεις, πάντα διάφοροι κίνδυνοι ελοχεύουν. Π.χ. έσπευσες να αρνηθείς την «ακολασία» (λέξη που εγώ ΔΕΝ χρησιμοποίησα) μέσα στις τελετές των αρχαίων μυστηρίων, χρησιμοποιώντας (άθελά σου)… χριστιανικό λεξιλόγιο. Ο λόγος είναι ότι προκειμένου να γίνει σήμερα αποδεκτή η δωδεκαθεϊστική λατρεία, υπάρχει ενστικτώδης νέα ανάγκη να «εξωραϊστεί» καταλλήλως, απαλλάσσοντάς την από οποιοδήποτε περίεργο στοιχείο της που θα φαινόταν βάρβαρο ή αρνητικό σήμερα. Και -ναι μεν- όσον αφορά τα Ελευσίνια Μυστήρια δηλώνω αδαής και αμαθής, αλλά όσον αφορά άλλες πτυχές της αρχαίας θρησκείας (που εγώ δεν βρίσκω καθόλου επιλήψιμες), αν επανέρχονταν πλΗΡΩΣ σε ισχύ σήμερα (π.χ. τα ΒΑΚΧΙΚΑ ΟΡΓΙΑ της άνοιξης), τότε θα προκαλούσαν πολύ μεγάλες αντιδράσεις, που -αν θέλουμε να ΕΙΜΑΣΤΕ συνεπείς- πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά πρόσωπο.

    Δεν ωφελεί ο «εξωραϊσμός». Π.χ. η χριστιανική κυριαρχία έφερε και τη σύνδεση ανάμεσα σε έρωτα και αμαρτία, αλλά και την αποσύνδεση του έρωτα από θρησκευτικότητα, οποιασδήποτε μορφής. Αν λοιπόν επαναφέραμε σήμερα την Αρχαία Λατρεία του Πάνα και της Αφροδίτης, θα είχαμε άμεση σύγκρουση με το σημερινό Κατεστημένο (ή ακόμη και τους Νόμους). Εκείνο που λέω, είναι ότι η σύγκρουση αυτή είναι αναπόφευκτη και ΚΑΛΩΣ θα γίνει, ενώ… αν δεν γίνει (μέσω «εξωραϊσμού») τότε θα επέλθει ένα ξενέρωτο μπάσταρδο νέο κατασκεύασμα που πολύ λίγη σχέση θα έχει με τον πυρήνα της 100% αυθεντικής αρχέγονης θρησκευτικής ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.

    Σε τελική ανάλυση πρέπει να στοχεύσουμε στην επαναφορά της αρχαίας πνευματικής ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ και όχι των δογμάτων της.(*)

    Εξάλλου, ΤΙ σε κάνει να νομίζεις ότι υπάρχει αυστηρός διαχωρισμός όπου (π.χ.) εσύ «είσαι» δωδεκαθεϊστής, ενώ (π.χ.) εγώ «δεν είμαι»;

    Αυτά τα «είμαι, είσαι, είναι» όλα είναι κίβδηλα. Πολυθεϊστές είμαστε ΟΛΟΙ, ή σχεδόν ΟΛΟΙ, αλλά… δεν το ξέρουμε. Η συνειδητότητα μας λείπει, ΟΧΙ η κατάταξη σε «εμείς» και «αυτοί». Διότι οι αρχέγονες εμπειρίες είναι μέσα μας, είναι διάχυτες στο χώρο, και ήδη τις βιώνουμε ξανά και ξανά (σαν μορφογενετικά πεδία) χωρίς καν να το γνωρίζουμε.

    (*) Υ.Γ. Δηλαδή στην «ανάσταση της Αρχαίας Ψυχής» όπως την ονομάζει κι ο ΜΗ-φασίστας και σοβαρός πολυθεϊστής Βλάσης Ρασιάς.

    Υ.Γ.2 Μία ΑΛΛΗ εξίσου σοβαρή δυνατότητα, που ΗΔΗ υλοποιείται, ανεξάρτητα από τη θέλησή μας, είναι ένας Παγκόσμιος Τύπος επαναφοράς Αρχαίας Πνευματικότητας, τόσο πολλών διαφορετικών λαών και παραδόσεων ταυτόχρονα (όπως οι Δρυίδες και η θρησκεία της Μεγάλης Θεάς Ισιδας που…επανήλθαν μέσω Ιρλανδίας, και π.χ. της Αρχιέρειας της Ισιδας Olivia Robertson) όπου ΚΑΙ η αρχαία Ελληνική λατρεία έχει ενεργό μέρος και άξια θέση, αλλά όσο (από την άλλη πλευρά) και μία καθαρά ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ επαναφορά αρχέγονων εμπειριών μέσω της Μουσικής TRANCE όπως π.χ. την περιγράφει κάποιος «Φαύλος» σε κείμενο που αναπαρήγαγα εδώ:
    https://omadeon.wordpress.com/2007/07/14/unit-trance2/
    (πιο κάτω, ΜΕΤΑ τις αναγγελίες για το trance music club «UNIT» παρατίθεται το κείμενο του «Φαύλου», δηλαδή το σημαντικότερο μέρος του).

    Υ.Γ.3 Όσον αφορά τώρα, την Παγκόσμια Λατρεία της Μεγάλης Πολλαπλής Θεάς (που συνοψίζεται στη Μορφή της Θεάς Ίσιδας) υπάρχει (αγαπητέ Γιάννη) και η «Αδελφότητα της Ίσιδας», στην οποία… ανήκω ΚΑΙ εγώ, με δίπλωμα προσωπικά υπογεγραμμένο από την Αρχιέρεια Dame Olivia Robertson το έτος 1987, εδώ:

    Και το site της Αδελφότητας της Ισιδας είναι ΕΔΩ:
    http://www.fellowshipofisis.com/

    Η δική μου σχέση μαζί τους; ΜΟΝΟ συμπάθεια εκ του μακρόθεν και μέσω αλληλογραφίας (όπως και με την Νορβηγική συν-Αδελφότητα της Kati Koppana, κάποτε). Δεν θέλησα ποτέ μου να έρθω σε άμεση επαφή μαζί τους για να… μην απογοητευτώ, και εξάλλου δεν συμπαθώ τα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ «δόγματα»… χεχε

  3. Σε κάθε θρησκευτικ΄ηκίνηση υπάρχουν φασίστες και μη φασίστες εκείνο που έχει σημασία είναι αν η θρησκεία είναι σωστή ή όχι. Ανέφερες τον Ρασσιά και μπορώ να σου αναφέρω και τον Βερέττα οι οποίοι είναι δημοκρατικότατοι άνθρωποι, το ΥΣΕΕ είναι μια δημοκρατική κίνηση και η πλειοψηφία κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, εκείνο που μένει είναι να απομωνωθούν τα φασιστοειδή τύπου Πλεύρη, ο Λιακόπουλος είναι ένας ακόμη χριστιανός τηλεευαγγελιστής. Και δες λίγο την διαφορά ανάμεσα στον Σιωνισμό και στους Εβραίους.

  4. Σε κάθε θρησκευτικη κίνηση υπάρχουν φασίστες και μη φασίστες εκείνο που έχει σημασία είναι αν η θρησκεία είναι σωστή ή όχι.

    ΤΙ θα πει «σωστή θρησκεία»; Τι θα πει «σωστότητα»;
    TI βοηθάει το να ξέρουμε το ότι «υπάρχουν φασίστες και μη φασίστες»;

    Τόσο η σωστότητα, όσο και ο ενδεχόμενος φασισμός μπορούν να αναλυθούν και να εντοπιστούν σε βάθος και σε όλες τις ενδεχόμενες λεπτομέρειες.

    Α επιμένεις να μιλήσουμε με αυτούς τους όρους (εντάξει, το δέχομαι) τότε
    1) Σωστότητα ΣΗΜΕΡΑ, στον 21ο αιώνα, σημαίνει πρωτίστως συμβατότητα με τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ μορφογενετικά πεδία και τις μεταλλάξεις τους προς το θετικό, όπου τα δόγματα αποσυντίθενται και η ΕΜΠΕΙΡΙΑ κυριαρχεί.
    2) Φασίστας σήμερα είναι εκείνος που πιστεύει στην έμφυτα ανώτερη φύση της ράτσας, του έθνους ή της πίστης του.
    3) Αυτά τα στοιχεία εντοπίζονται. Δεν μπορούμε να επαναπαυτούμε σε επιφανειακές γενικότητες και αυτονόητες αλήθειες. Η επαγρύπνηση για την κακή χρήση δογμάτων για αλλότριους σκοπούς είναι αναγκαία σήμερα παρά ποτέ.

    Πάντως συμφωνώ. Οι ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ κάνουν όλη τη διαφορά.

  5. Υ.Γ.
    Γιάννη θα σε πάρω αύριο τηλέφωνο μην τυχόν και… παρεξηγήθηκες (αν και δεν το νομίζω – ΓΙΑΤΙ άλλωστε). Κοίτα, σαν μαρξιστής πρέπει να μπορείς να με καταλάβεις ΑΠΟΛΥΤΑ. Φυσικά και δεν διανοούμαι να λοιδωρήσω χωρίς λόγο κατά έντιμων πολυθεϊστών όπως ο Ρασιάς και… εσύ ο ίδιος. Παρόλ’ αυτά στο θέμα υπάρχουν και ΠΟΛΥ σημαντικές ΚΑΥΤΕΣ λεπτομέρειες που… και σε μένα τον ίδιο διέφευγαν, μέχρι πολύ πρόσφατα. Απαριθμώ λοιπόν μερικές από αυτές με την ελπίδα (ή βεβαιότητα) ότι θα συμφωνήσεις στα περισσότερα:

    1) Η προσπάθεια «νομιμοποίησης» του Δωδεκαθεϊσμού, αν και με βρίσκει όχι μόνο σύμφωνο αλλά και ένθερμο υποστηρικτή (ως και συμμέτοχο) εν τούτοις οφείλει να αποφύγει πολύ συγκεκριμένες ‘κακοτοπιές’, μία εκ των οποίων την αναλύσαμε ήδη (τον αυξημένο κίνδυνο φασισμού λόγω αίσθησης ανωτερότητας κλπ) ενώ άλλες… ΟΥΤΕ ΚΑΝ τις υποψιαζόμαστε.

    2) Πάνω σε αυτό το τελευταίο, δυσπιστώ γενικώς απέναντι σε ΚΑΘΕ είδους «θεσμοθετημένο κυριολεκτικό ΔΟΓΜΑ». ΔΕΝ ζούμε πια σε «εποχή δογμάτων» αλλά σε εποχή ΕΚΡΗΞΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ όπου όλα τα δόγματα γίνονται χυλός, και τον χυλό αυτό τον… τρώμε (αν δεν τον φάμε στη μάπα και… βαρυστομαχιάσουμε εξ αιτίας του -βλέπε νέο επισκέπτη και το μπάχαλο που δημιούργησε ΜΗ μπορώντας να αφομοιώσει Πληροφορία)

    3) Στο δικό σου μπλογκ όπου σώπασες προσωρινά, είτε γιατί έχεις (όπως συνήθως) πολλές άλλες δουλειές είτε γιατί προβληματίστηκες, δεν θέλω να προσθέσω περισσότερα και να εκμεταλλευτώ τη φιλία σου, ή την άδολη φιλοξενία σου. ΓΙ’ ΑΥΤΟ και τα γράφω εδώ (και θα σε ειδοποιήσω το πρωί με τηλέφωνο να τα διαβάσεις, αν δεν τα διάβασες).

    4) Ζητώ συγνώμη αν έδωσα την εντύπωση ότι υποτιμώ τη γνώση σου για τον ίδιο τον Βερνάρ ή Βερνάν. ΜΗΝ αφήσουμε αναίτιες παρεξηγήσεις να μας… δηλητηριάσουν. Γνωρίζω το άδολο πάθος σου με το θέμα και δεν νομίζω ότι το υποτιμώ καθόλου, απλά… διαβάζω τον Βερνάν κάπως διαφορετικά από σένα (και γενικότερα). Δηλαδή, σε κείνο που αντέταξες στο δικό σου μπλογκ, στο ότι (διαβάζοντας τον Βερνάν κατάλαβες πως) «χωρις τελετουργία δεν υπάρχει και Εμπειρία» ΔΕΝ είπα ότι είναι λανθασμένο! ΑΝΤΙΘΕΤΑ, είμαι ολόψυχα ΥΠΕΡ της τελετουργίας, σε όλα τα επίπεδα, αλλά και κατά της μονομερούς άκριτης υιοθέτησης ΔΟΓΜΑΤΩΝ. Το ότι η τελετουργία ΔΕΝ απαιτεί δόγματα, νομίζω ότι γενικώς μας διαφεύγει. Αυτό όμως είναι… μπροστά μας. Σαν ασχολούμενος ΚΑΙ εσύ με τη μουσική το γνωρίζεις ΗΔΗ. Η ίδια η μουσική όταν γίνεται παράσταση ή συλλογικό γεγονός, αποτελεί είδος Τελετουργίας!

    5) ΕΥΛΟΓΑ μπορείς να αναρρωτηθείς βέβαια, «μα ΠΩΣ είναι δυνατόν να επαναφέρουμε την αρχαία θρησκεία ή την εμπειρία της ΧΩΡΙΣ δόγματα»; Η απάντηση είναι πολύπλευρη και απόλυτα συνεπής. Εν μέρει την είχαν δώσει οι ίδιοι οι Αρχαίοι Έλληνες. Η θρησκεία τους ΜΠΟΡΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ (στον 21ο αιώνα) να μεταφερθεί ΧΩΡΙΣ δόγματα, αφού ακόμη και οι ίδιοι (σαν φωτισμένοι φιλόσοφοι για παράδειγμα) είχαν ΚΑΙ αυτοί ξεπεράσει το δόγμα, είχαν προσεγγίσει βαθύτερες αλήθειες και ουσίες. Ε, στην εποχή μας αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο, διότι τα αρχαία δόγματα απλούστατα ΔΕΝ ΣΤΕΚΟΥΝ ΚΑΝ. Δηλαδή, ο ήλιος ΞΕΡΟΥΜΕ σήμερα ότι δεν είναι ο… Απόλλωνας, ο Κεραυνός ΞΕΡΟΥΜΕ ότι δεν είναι… θαύμα του Δία, κ.ο.κ. (κι αυτή η απομυθοποίηση είναι τόσο υπαρκτή, όσο και… ατέλειωτη, και ΔΕΝ μπορούμε να εθελοτυφλούμε απέναντί της, ακόμη κι αν αυτο-αποκαλούμαστε δωδεκαθεϊστές ή πολυθεϊστές).

    6) Η σύνδεση που ΑΠΟΠΕΙΡΑΣΑΙ να κάνεις, μεταξύ αρχαίας θρησκείας και… εθνότητας είναι κακός οιωνός και «κερκόπορτα» για να μην αντιληφθούμε ένα σωρό είδη νέου εθνικισμού και ρατσισμού. ΠΡΟΣΕΞΕ το αυτό, και… ΜΗΝ τα ρίχνεις (όπως άλλοι) όλα στους… Εβραίους που (δήθεν) αντιτίθενται στον Ελληνισμό. Εχουν εντελώς ΑΛΛΑ πράματα στο μυαλό τους, οι σύγχρονοι Κροίσοι (είτε Εβραίοι είτε όχι) από το να… ασχολούνται με αυτά που (οι ίδιοι) θεωρούν… αρλούμπες (όπως 12 θεοί, Ελληνισμός, κ.ο.κ.)

    7) ΜΗΝ υποτιμάς την πολυθεϊα των… άλλων. Εγώ είμαι… βαμμένος πολυθεϊστής, αλλά ΚΑΙ πανθεϊστής ΚΑΙ αγνωστικιστής, ΟΛΑ αυτά μάλιστα ΚΑΙ ταυτόχρονα ΚΑΙ μέχρι το… κόκκαλο. Και… χωρίς καν αντίφαση. Αν μιλήσουμε περισσότερο θα το διαπιστώσεις (όπως έκανες εν μέρει ήδη).

    8 ) ΜΗΝ ψάχνεις για εχθρούς στο πρόσωπο καμίας ιδεολογίας, γιατί όλες τους είναι ΗΔΗ εχθρικές ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ απέναντι σε μία ενδεχόμενη αναβίωση της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας. Ο μεγάλος κίνδυνος εδώ, είναι είτε η παράνοια (σιγά-σιγά) είτε η εκκεντρική απομόνωση και η πρόκληση επικοινωνιακού μπούγιου χωρίς λόγο (που μας εκθέτει στα κλασσικά ΜΜΕ).

    9) Το ( 8 ) όμως… ΚΑΘΟΛΟΥ δεν σημαίνει ότι θα γίνουμε και… «καλά παδιά», ότι θα αμελήσουμε να τονίσουμε π.χ. την αναγκαιότητα αναβίωσης των Βακχικών Οργίων της άνοιξης (κ.ο.κ) μόνο και μόνο για να πάρουν οι δωδεκαθεΪστικές ιδέες… πιστοποιητικά νομιμοφροσύνης από τα ΜΜΕ και από τους… αντι-ερωτικούς Νόμους (που επιτρέπουν σε τσόντες να είναι αναρτημένες παντού, αλλά… Αρχαία θρησκευτικά όργια γιόκ!)🙂

    10) Τέλος αν με ρωτήσεις τις προσωπικές μου απόψεις, ΔΕΝ θα ονόμαζα τον εαυτό μου «δωδεκαθεϊστή», διότι (α) είμαι ΠΑΝθεϊστής, (β) ΔΕΝ γνωρίζω κανένα θεό …προσωπικά, ΟΥΤΕ κι ασχολούμαι με τα… υπαρξιακά του προβλήματα (χεχε). Είτε υπάρχει είτε όχι, ΤΟ ΙΔΙΟ μου κάνει, και (γ) δεν τους… έχω μετρήσει κιόλας (τους θεούς) για να ξέρω αν είναι… πράγματι 12, ή 13, ή 9 και μισός (ημίθεος) ή και 1/3 που ξέφυγε από το…ζύγι. Ο ΠΟΛΥΘΕΪΣΜΟΣ όμως, σαν ετοιμότητα ψυχής για άπειρους θεούς, είτε τους βλέπουμε είτε όχι, ΕΙΤΕ υπάρχουν ΕΙΤΕ όχι, για μένα είναι στάση ζωής και βιώνεται μάλιστα -ενίοτε- πρακτικά, μέσω της Μουσικής!🙂

    Αυτά, και καλό σου βράδι (αν τα διαβάζεις τώρα) αλλιώς καλό πρωί!

  6. […] UPDATE 3 (25-4-2009): Οσον αφορά τις απόψεις μου για τον “Σύγχρονο Δωδεκαθεϊσμό”, δείτε το ποστ Jean-Pierre Vernant και Pierre Vidal-Naquet – δύο μεγάλοι Φιλέλληνες ‘έφυγαν’ (το 2007 και 2006) και… ιδίως το σχόλιο ΕΔΩ […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s