Η υποβάθμιση της μουσικής παιδείας στην Ελλάδα (και η Αγωνιστική Κινητοποίηση των καθηγητών)

Το ότι η Μουσική Παιδεία στη χώρα μας πάσχει βαρέως -εδώ και πολλά χρόνια- είναι πολύ γνωστό. Οι συνέπειες της έλλειψης μιας σωστής μουσικής παιδείας (ακόμη και στοιχειώδους -με βάση τα διεθνή πρότυπα) περιλαμβάνουν επίσης τη γνωστή Μονοκρατορία του Σκυλάδικου (και της εμπορευματοποιημένης σκυλο-κλαψούρας) που δηλητηρίασε τα αυτιά πάρα πολλών Ελλήνων, μεταλλάσσοντάς τους σε… γαβ-γαβ-βιασμένους Τσιφτεντέλληνες!

E, και σαν να μην έφτανε η υποβάθμιση πολύ αξιόλογων Ελλήνων μουσικών, επειδή δεν συμφέρει το έργο τους στη βιομηχανία της εμπορευματοποιημένης κακοφωνίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον μεγάλο παγκόσμιου βεληνεκούς συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, η αυξανόμενη υποβάθμιση της Μουσικής Παιδείας απειλεί τώρα να ξαποστείλει τους καθηγητές Μουσικής στο εξωτερικό (αν όχι στην… Πλατεία Ομονοίας -με καπέλο ανάποδα- να ζητιανεύουν)!

yamaha7motifeditoruntitled.JPG

Διαβάστε λοιπόν την πρωτοβουλία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης:

http://www.protovoulia.net/arthra/oromisthioi08.htm

Αυτό τo link οδηγεί σε ιδιαίτερα κατατοπιστικό κείμενο (με πολλά άλλα links) για αυτή την κατάσταση. Σημαντική και επίκαιρη είναι η Ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα των Καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης:

Τα μελανά χρώματα «Παιδείας/Πολιτισμού»

Ο «μεσαίωνας» των Ωρο-αμισθίων

Ανοιχτή πρόσκληση για ανάληψη ευθύνης, πρωτοβουλίας, υπέρβασης κι αγώνα,
σ’ όλους τους συναδέλφους των Μουσικών και «Γενικών» Σχολείων της Επικράτειας

ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

Το δικό μου σχόλιο γι’ αυτό τον αγώνα, που τον στηρίζω όλόψυχα μέσα σε αυτό το φτωχό… «αραχνιασμένο ιστολόγιο μίσους» (όπως το αποκάλεσε κάποιος demek-διανοούμενος ρουφιάνος… παίκτης του μπριτζ, παντελώς ανίκανος να κατανοήσει τη διαφορά ανάμεσα σε έντιμη διαμαρτυρία και μίσος) είναι το εξής:

  • Η κατάπτυστη μετατροπή των Ελλήνων καθηγητών Μουσικής (ήδη πολύ υποβαθμισμένων στην Παιδεία) σε… πειναλέους ωρομίσθιους (και -δυνάμει- άμισθους ή απλήρωτους… ζητιάνους) αποτελεί τη ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ, για την Τελική Απονέκρωση της Μουσικής και Πολιτιστικής Αισθητικής των… Τσιφτεντελλήνων!

Αν το κράτος έχει «πρόβλημα» (όπως προβάλλει σαν δικαιολογία) με το «επίπεδο της Μουσικής Παιδείας» ορισμένων καθηγητών μουσικής, ας φροντίσει να να τους βοηθήσει να (αυτο-)εκπαιδευτούν. Τόσοι και τόσοι παραδοσιακοί μουσικοί ΠΡΕΠΕΙ να (αυτο-)εκπαιδευτούν ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ στην αλματωδώς καλπάζουσα Μουσική Τεχνολογία του Εικοστού Πρώτου Αιώνα.

Το λαϊκό όργανο του 21ου Αιώνα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πλέον ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ (ή το πιάνο) αλλά ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ (με κατάλληλο λογισμικό και κάρτα ήχου).

Για πρώτη φορά, σήμερα, η μουσική παιδεία ως διαρκής αυτο-εκπαίδευση γίνεται (σε ορισμένα θέματα) εύκολο παιγνιδάκι μέσω της νέας μουσικής τεχνολογίας.

Ο Νέος Στόχος πρέπει να είναι διττός:

1) ΚΑΝΕΝΑΣ καθηγητής μουσικής απλήρωτος «ωρομίσθιος» ή ζητιάνος

2) ΚΑΝΕΝΑΣ χωρίς ΔΙΑΡΚΗ τεχνική (αυτο-)ΕΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αλλά… αυτή την «επανεκπαίδευση» αδυνατεί να την προσφέρει το παραδοσιακό Ωδείο.

Ζήτω λοιπόν και η επανάσταση της ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ(*)

(*) χεχε –κι ας διαφωνείτε μερικοί, δεν πειράζει, συμφωνούμε σε ΟΛΑ τα άλλα!

mikis_trance_idea2.jpg

20 comments

  1. Αγαπητέ Βάγγο, είδα τα links και ιδίως με προβλημάτισε το πρώτο link, όπου μαθαίνουμε το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει γύρω από τη σωστή παιδεία στη δεξιότητα παραδοσιακών μουσικών οργάνων.

    Μπορεί να μου αρέσει και η τεχνολογία, αλλά το θεωρώ φρικιαστικό να ξημερώσει μια κρύα μέρα του μέλλοντος, στην οποία δεν θα υπάρχουν πια άνθρωποι που να γνωρίζουν ΠΩΣ να παίζουν ορισμένα μουσικά όργανα, μόνο και μόνο επειδή αυτή η ικανότητα υποβαθμίστηκε τόσο ώστε εξαφανίστηκε.

    Οι φυσικές δεξιότητες στα φυσικά μουσικά όργανα είναι πολύτιμες και αναντικατάστατες. Αν δεν υπάρχουν βιρτουόζοι παίκτες ενός φυσικού οργάνου, η ίδια η Μουσική ασθενεί σαν σύνολο, πέφτει σε παρακμή (όπως και η ποίηση αν δεν υπάρχουν δεξιοτέχνες και γνώστες της γλώσσας).

    Το δεύτερο link δεν το είδα καλά γιατί έχει σήμερα πρόβλημα η γραμμή μου, αλλά πρόλαβα να δω ορισμένα μέρη του και ίσως το σχολιάσω μετά την επαναφορά της κανονικής ταχύτητας ADSL.

  2. Υ.Γ.
    Αγαπητέ Βάγγο, είδα τις ιστοσελίδες σου, πολύ καλές και κατατοπιστικές για πολλά θέματα. Επειδή με ενδιαφέρει ιδιαιτέρως η σύγκριση μεταξύ αρχαίων Ελληνικών κλιμάκων και «λαϊκών δρόμων», έψαξα τις σχετικές σελίδες σου και το μόνο που βρήκα ήταν αναφορά σε κάποιους σεϊχηδες που έφτιαξαν αραβική μουσική, καθώς και σε έναν Ελληνα εκκλησιαστικό μουσικό του 18ου αιώνα.

    ΔΕΝ βρήκα μέχρι τώρα τα στοιχεία που ψάχνω, στις δικές σου ή σε άλλες ιστοσελίδες (ούτε και στα λιγοστά μουσικά βιβλία που έχω). Υποψιάζομαι ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά με την σημερινή (αρκετά διαδεδομένη) εξομείωση των «λαϊκών δρόμων» με τα αρχαία «modes» (τα οποία έμαθα στα αγγλικά). Και επειδή το μεγαλύτερο μέρος των ρεμπέτικων δεν με συγκινεί ιδιαίτερα, φοβάμαι πως απλώς ωραιοποιούνται και «εξελληνίζονται» εκ των υστέρων.

    Εκείνο που ψάχνω (μάλιστα το είχα βρει πριν μερικά χρόνια και το είχα σώσει σε ένα σκληρό δίσκο που χάθηκε) είναι ακριβέστατα επιστημονικά στοιχεία για τις συχνότητες των φθόγγων (της λεγόμενης σύγχρονης και παραδοσιακής Ελληνικής λαϊκής μουσικής), τις αποστάσεις ανάμεσα σε κάθε γειτονική νότα κάθε οργάνου και κάθε μουσικής παράδοσης. Ετσι στο γράφω εδώ μήπως το διαβάσεις και με διαφωτίσεις, σαν ειδικός που είσαι.

    Στοιχεία για δυτικές κλίμακες έχω, καθώς και για τις αρχαίες ελληνικές. Επειδή όμως το μεγαλύτερο μέρος της Ελληνικής μουσικής δεν μου άρεσε ποτέ, δεν έμαθα ποτέ και τους ακριβείς επιστημονικούς τρόπους ορισμού των διαστημάτων της. Το μόνο που έχω διαπιστώσει πρακτικά είναι η σχεδόν πλήρης ταύτιση των κλιμάκων και δρόμων της ελληνικής λαϊκής μουσικής με αραβικές κλίμακες, που κατά το 90% με απωθούν, κατά το 9% με αφήνουν αδιάφορο και μόνο με περίπου 1% να με συγκινεί πραγματικά.

    Για να μπορέσω να ταιριάξω το τραγούδι του Ξυλούρη «Πως να σωπάσω» με πολυφωνία σε δυτικές κλίμακες, αναγκάστηκα να αυξήσω τεχνητά τη συχνότητα όπου τραγουδούσε (στο ψηφιακό δείγμα) κατά ένα κλάσμα του ημιτονίου (περίπου 50%), ενώ οι αλλαγές που χρειάστηκε να γίνουν στα χρονικά διαστήματα του τραγουδιού ήταν πραγματική τεχνολογική…. ακροβασία (δεδομένου ότι τα διαστήματά του ήταν εφιαλτικά ασύμεττρα)!

  3. Υ.Γ.
    Κάποιος φίλος μου έστειλε ιδιωτικά link που απαντούν στις απορίες μου, αφήνοντας όμως κάποια ελάχιστα πράγματα αδιευκρίνιστα. Θα ακολουθήσει ίσως νέο ποστ με τα νέα διαδικτυακά ευρήματα που έστειλε αυτός ο φίλος (που… σημειωτέον είναι ότι αποφεύγει να γράψει σε μπλογκ γενικά και απλώς τα διαβάζει, κρατώντας τον εαυτό του μακριά από δημόσιο διάλογο).

    Τα λινκ που έλαβα είναι τα εξής:
    http://www.byzantine-musics.com/ByzantineWesternMusic.htm
    http://www.byzantine-musics.com/mathematics_and_music.htm

  4. Μπράβο Βασίλη! Πήγα και είδα λίγο το κείμενο ΜΕΣΑ στο λινκ που έδωσες
    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/PALHS_JEKIMHMA.html

    Και μεταξύ άλλων σε συγχαίρω για τα ΠΛΟΥΣΙΑ LINKS μέσα στο ίδιο το κείμενο. Προφανώς, αν διάβαζες το κείμενο σε συγκέντρωση θα ακουγόταν πολύ καλό αλλά… χωρίς τη ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟΥ που χρησιμοποιείς.

  5. Ευxαριστώ πολύ MLS_GS.

    Άχ και να ‘ξερες πόσα γκάζια ακούω για λινκώδες μετα-ύφος μου… Ευτυχώς υπάρχει και «το είδος το άμοιαστο που κυνηγάει τ’ άπιαστο». Ας μας συγχωρέσει ο Ποιητής από ψηλά που σου το αφιερώνω:
    [audio src="http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/mp3/O.%20Elyths%20-%20V.%20Vetsos.To%20tragoudi%20toy%20poihth.mp3" /]

    Θα σου λινκοδώσω και μια ροκοτρελλαμένη φουγκοτυχάρπαστη πρόσφατη εκδοχή που επετελέσθη ομαδικά κι αυθόρμητα ΕΔΩ: ΒΛΕΠΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΤΗΣ…

    ***

    «Επιπρόσθετα, για την 3ωρη στάση εργασίας στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης»

    Σε ελεύθερη ανατιτλοδότηση

    -Η Πιττοκοπή ως ανατρέψιμη πρόκληση … Η Γλώσσα Κόκκαλα δεν έχει και φρόκκαλα τσακίζει-

    Μια δύσκολη επιλογή από το αυθεντικόν ευλίνκωτο υπερ-πιττοκοπτο-κείμενον:

    http://www.protovoulia.net/arthra/stasi08b.htm

    “…έκοψαν από κοινού τη βασιλόπιτα/σατουρναλόπιτα, διαχειρίστηκαν από κοινού την μαθητική κατάληψη του Οκτωβρίου, τόσο ως προς τη «δημοκρατική απόφαση» των μαθητών, όσο και ως προς την μη σύγκληση του σχολικού συμβουλίου. Τι αιτήματα είχε η κατάληψη;

    …Όποιος θεωρεί μια κατάληψη που διαπνέεται απ’ αυτές τις αντιλήψεις ως μέσο πρόσφορο για την έγκαιρη στελέχωση και καλή λειτουργία του σχολείου και δηλώνει «ουδέτερος» σε μια στάση εργασίας που έχει κόστος, τι μήνυμα περνάει στους μαθητές;

    …Όταν το βουβό, διαχειριστικό σύστημα κυριολεκτικά ξεβρακώνεται από μια τέτοια κινητοποίηση, και τρέχει με πίτες, ευχολόγια, σκόπιμες αοριστίες και αναδιπλώσεις να συμμαζέψει ό,τι μπορεί, ας προβληματιστούν αν όντως έχουν δίκιο όσοι καγχάζουν…

    …Μόνο σχόλιο: οι ωρομίσθιοι του σχολείου γνωρίζουν ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη και διδάσκει την πράξη αυτή ως πορεία προς την ελευθερία.

    …Η πολιτεία πάσχει από χρόνια ανεπάρκεια στην παροχή παιδείας, πολύ δε περισσότερο στην παροχή μουσικής παιδείας. Ποιος συντηρεί το ανήμπορο, βουβό, διαχειριστικό της σύστημα; Ποιος φταίει;…”

  6. Με το τελευταίο σου κείμενο-παραπομπή ΑΠΟΣΤΟΜΩΣΕΣ, Βασίλη, και όλους τους σνομπ κυνηγούς-στόχων-για-δαιμονοποίηση που δεν κατανοούν το αστείρευτο ταλέντο σου (εκτός μουσικής) να… αποδομείς τη γλώσσα βρίσκοντας τόσες και τόσες νέες σουρεαλιστικές εκφράσεις.
    Διότι απέδειξες ότι -όταν ΘΕΛΕΙΣ- γράφεις και κείμενα που ΣΠΑΖΟΥΝ ΚΟΚΚΑΛΑ μέσω της ΛΟΓΙΚΗΣ.

    Φεύγω σε λίγο, γράψε ελεύθερα ό,τι άλλο θες, εδώ είναι δικό σου το ποστ, ΑΚΡΙΒΩΣ όπως και οι φίλοι Πόντιοι σου αφιέρωσαν ειδικό ποστ όπου μπορείς να εκφράζεσαι για δικά σου θέματα όπως θέλεις. Μάλιστα εδώ, αν και… όχι τόσο μεγάλης δημοτικότητας, το blog είναι ΔΕΔΗΛΩΜΕΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ή ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ σχολίων, απολύτως & εντελώς (αντίθετα με το συχνό moderation των φίλων μας).

    Υ.Γ. Τα μόνα σχόλια εδώ που (σπανίως) βελτιώνονται εκ των υστέρων με «Υ.Γ.» είναι τα δικά μου, ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ότι ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗ ΡΟΗ της συζήτησης, ούτε εισάγουν δεδομένα που αλλοιώνουν το νόημα ΑΛΛΩΝ σχολίων.

    Το μπλογκ «Omadeon» είναι μειοψηφικό, στρατευμένο σε ορισμένες ΟΥΜΑΝΙΣΤΙΚΕΣ αξίες καθώς και στην «ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ του ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ», μία αρχή που προσυπογράφουν τουλάχιστον τρία άλλα ιστολόγια φίλων (ο Χάρης, ο Διαγόρας και ο Emporas -ο τελευταίος λείπει όμως τους τελευταιους μήνες). Περισσότερα για την Αρχή της Μη-Παραποίησης και Σεβασμού του Ψηφιακού Λόγου θα βρείς στους «όρους χρήσης» αυτού του blog:
    https://omadeon.wordpress.com/terms-in-greek/

  7. ΑΝΟΙΧΤΗ (πλέον) ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ

    (EN’ ANAMONH – Πόσο ακόμα;)

    —– Original Message —–
    From: Βασίλης Βέτσος
    To: paideia@syn.gr
    Cc: grammateia@syn.gr
    Sent: Saturday, March 01, 2008 2:50 AM
    Subject: Fw: Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί (οι μισοί…)

    —– Original Message —–
    From: Βασίλης Βέτσος
    To: info@syriza.gr ; kouvelis@activenet.gr ; tsipras@syn.gr
    Sent: Saturday, March 01, 2008 1:36 AM
    Subject: Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί (οι μισοί…)

    Αγαπητοί σύντροφοι,

    ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (KAI ΤΟΝ κ. ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ) ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΤΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΤΗΣ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ-ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΑΠΟ ΤΙΣ (υπό ελαφρά συγκάλυψη) ΨΕΥΔΟΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ( http://www.protovoulia.net/arthra/athlia-katalixi.htm) / ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ( http://www.protovoulia.net/arthra/biblia-nomoi-agoras.htm ) ΝΟΘΕΣ, “ΚΥΝΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ” που παραδειγματικά μόνον – χωρίς να εξαντλούνται ΜΟΝΟΝ ΕΔΩ- αναφέρονται ΚΑΙ στο διασυνδεδεμένο πόστ καθώς και τα σχόλια του:

    http://blogoperatispentaras.blogspot.com/2008/02/blog-post_20.html#links

    για την διευκόλυνση σας διαβάστε ακριβώς τα ίδια, απ’ ευθείας, εδώ:

    1) Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί (οι μισοί…)
    http://users.thess.sch.gr/veccio/MA/rock.html

    2) “…Λυπάμαι προκαταβολικά
    που δεν διαθέτω επιπλέον χρόνο για να βοηθήσω!…”
    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ στον κ. Θ.Α.
    http://users.thess.sch.gr/veccio/MA/thea.html

    ***

    ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Ο “ΠΡΟΦΗΤΗΣ*” της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, ο σ. ΗΛΙΑΣ ΗΛΙΟΥ

    “και με τους νόμους τους θα τους αντιπαλέψουμε …”
    (…από ασθενούς μου μνήμης)

    *Προφητική υπήρξε η καταγγελία του από το βήμα της Βουλής της “χούντας των στρατοκρατών” και συγκεκριμένα του αντισυνταγματάρχη Παπαδόπουλου στις 23 Ιουλίου 1965.

    Με Τιμή

    Bασίλης Bέτσος
    http://users.thess.sch.gr/veccio/

    Υ.Γ.
    Αξιότιμοι,

    επισυνάπτω στην ανοιχτή (πλέον) επιστολή (από 3.3.2008) τα τεκμηριωμένα πονήματα του εκλεκτού φίλου και συναδέλφου Σ.Ζ.

    http://www.protovoulia.net/arthra/stasi08b.htm
    http://users.thess.sch.gr/szygouras/apom-syllog.htm

    Υ.Γ.2

    Ας δούμε με ειλικρίνεια ΚΑΙ μία (άραγε μόνο μία) εκ των “ΕΝΔΟΝ” ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ χάριν ΠΑΙΔΙΑΣ(;) ΤΗΣ ΕΚ-πεδεφτικής ΣΥΝ-δισκαλιΣτικής (άραγε θα της κοπεί ΣΥΡΙΖΑ ο μετανεωτερικός ψευδοπολιτικός-μολυσματικός βήχας;) της ποικίλης πιγιωτοπρεπούς βιβλιοπωλούσης/ψευδαποδομούσης ΜΕΤΑνεωτεριστικής της Δράσης;

    Ο Αλέξης δεν είναι ο Μύθος ούτε και βέβαια ο Ηρακλής του κινήματος…
    Ο Ηρακλής είναι μέσα μας όπου κι αν έχουμε την προς απόδειξη δημοκρατική φωλεά μας (άν έχουμε) κι ας πάρει πια τα ρίσκα του.

  8. Ευχαριστώ για το πλούσιο σε πληροφορίες και συνδέσμους κείμενο.

    Επειδή είμαι σε δουλειά θα τα πούμε αργότερα, φίλτατε. Μπορεί και να φτιάξω ένα ποστ για σένα και αυτές τις επισημάνσεις, θα δούμε (ή ένα ξεχωριστό ποστ όλο δικό σας – των καθηγητών μουσικής)

    Τα λέμε🙂

  9. MAΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΠΛΟΥΤΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ;
    ****************************************************************

    Διορθώστε παρακαλώ κ. Πρωθυπουργέ ένα από τα δύο για να μην υπάρχει σύγχυση.

    1. “…η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε χρηματοδότηση σε ποσοστό επί του ΑΕΠ, για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δίνουμε 1,8% του ΑΕΠ” (4-3-08) http://www.esos.gr/81/trirovathmia/apotelesmata-synodon-4-3-2008.htm

    2. “Η αύξηση των δαπανών για την παιδεία, δεν συνδέεται μόνο με τα ποσοστά του Α.Ε.Π., που συνθηματολογικά συχνά ακούγονται … Η χρηματοδότηση για την παιδεία, κρίνεται σε απόλυτα νούμερα…” (18-12-07) http://users.sch.gr/szygouras/es18122007s.pdf

    Έτσι θα δικαιωθεί και ο Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης που δανείζεται τον απόλυτο τρόπο μέτρησης από τους συνδικαλιστές και τους δημοσιογράφους. (4-11-07) http://parodos.net.gr/Ekloges2007/2007-11-4_TZIMAS_TV100s.avi

    *******************************************************************

    Από killer source: http://users.sch.gr/szygouras/

  10. ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ Σ’ ΕΝΑ ΝΟΜΙΣΜΑ

    -Αποδόμηση Ασφαλιστικών Δικαιωμάτων
    – Ωρο(α)μισθία /Υποαπασχόληση

    http://www.protovoulia.net/arthra/nomisma.htm

    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
    ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    Πυλαία, 19.3.2008

  11. Καλώς όρισες φίλε «Γνώριζε». Μπήκα και διάβασα το λινκ (και το άλλο περί Κυότο ΜΕΣΑ στο κείμενο), και…

    ΓΝΩΡΙΖΩ τώρα ΤΙ σημαίνει το ψευδώνυμό σου:

    Αν δεν πα να μάθουν ΤΩΡΑ, ΠΟΥ παν τα τέσσερα,
    θα λένε αύριο «στερνή μου ΓΝΩΣΗ να σε είχα πρώτα»

    Επομένως… βάρα τους, σφύρα τους «γνώριζε, γνώριζε…»🙂

  12. Φίλτατε εν είδει ομότεχνε MLSGomdy τέτοια λές και κοκκινίζω…ιδού και τα αποδεικτικά από http://pontosandaristera.wordpress.com/2008/02/29/26-2-2008/#comment-9411:

    Η Ένωση Κομμουνιστικής Νεολαίας της Τσεχίας, ζητάει την συμπαράσταση όλων μας. Μπορείτε να την εκδηλώσετε την αλληλεγγύη σας υπογράφοντας εδώ:

    http://4ksm.kke.gr/signatures

    Έμμεση πηγή: http://afmarx.wordpress.com/2008/03/21/4ksm/

    ************************************

    ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΑΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
    ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ

    http://www.petitiononline.com/syn0803/petition.html

    Έμμεση πηγή: http://afmarx.wordpress.com/
    ******************************************

    Όμως για κάτι ΠΡΑΣΙΝΟ με ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ σε ψάχνω… που να τ’ αφήσω… καλά είναι αι εδώ; Είναι ΚΑΙ θέμα παιδείας:

    ********************************************************

    ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΑΡΑΚΗΝΑ KAI ΤΑ ΛΕΥΚΑ -ΤΟΚΜΑΚΙΑ (NATURA 2000) – ΛΕΣΒΟΣ SOS

    http://www.sarakina.blogspot.com/

    Μια διαδικτυακή (και όχι μόνο) προσπάθεια για διαπροσωπική-συλλογική επώνυμη υποστήριξη στο διαδίκτυο και σχετική επιχειρηματολογία-συζήτηση. Με πρωτοβουλία και ευθύνη του Βασίλη Βέτσου αυτό το μπλόγκ θέλει να συμπαρασταθεί πέραν της προσωπικής συστοίχισης του (και) στην προσπάθεια της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Σαρακήνα (της Λέσβου) -ανεξάρτητα από την συλλογική δομή και ευθύνη της εν λόγω πρωτοβουλίας- και χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκφράζει τις θέσεις της, πέραν του αυτονόητου δικαιώματος (για τον καθένα μας) της αναδημοσίευσης με οποιoνδήποτε τρόπο των δημοσίως εκφρασμένων θέσεων της.

    ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΑΡΑΚΗΝΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ, υποστηρικτική της ζώνη περιοχής (NATURA 2000) και τις βραχονησίδες: Λεύκα -Τοκμάκια (4) και Πρασολόγος.

    ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (ΟΠΟΥ ΓΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΣ) ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΑΠΟ ΕΔΩ :
    http://users.thess.sch.gr/veccio/SARAKHNA/psifisma_21.12.2007.doc
    ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΕΙΛΛΕΤΕ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

    ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΤΣΟΣ, Κουλοστάσι (Άγιος Στέφανος Α΄) Μανταμάδος, ΛΕΣΒΟΣ, 81104

    ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΤΕ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΜΕ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΠΩΝΥΜΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ-ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ-ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ (ΚΑΙ) ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΨΗΦΙΣΜΑ.

    Απαιτείται Ονοματεπώνυμο, Ιδιότητα &Τόπος, για τους πολίτες, ή και πλήρης τίτλος Συλλογικότητας, στο email: sarakinasos@gmail.com

    ΜΙΑ ΗΠΙΑ ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΜΕΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ-ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ-ΠΟΛΙTIΣΜΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s