Το νέο ΜΙΜΙΔΙΟ (Meme) της Πολλαπλότητας, σαν αποτέλεσμα διένεξης περί ονόματος (μιας χώρας)

Map of Greece.Image via Wikipedia

Τα Βαλκάνια γεννούν Λογική Πολλαπλών Μορφών:

ένα νέο «μιμίδιο» (meme) Πολλαπλότητας:

Μια ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Πολλαπλών Μορφών

Αν και οι πολιτικοί δεν το γνωρίζουν (συνειδητά τουλάχιστον) η ακατάπαυστη ζύμωση των Μπλογκοδιαλόγων γύρω από το «Σκοπιανό» ή Μακεδονικό ζήτημα, οδήγησε ήδη σε μία διαλεκτική σύνθεση απόψεων και μία νέα κατανόηση, όχι μόνο του συγκεκριμμένου αυτού «τοπικού προβλήματος» (μεταξύ δύο χωρών) αλλά του πολύ γενικότερου προβλήματος της αδιαλλαξίας, της μη-συνύπαρξης, του δογματισμού (από όπου και αν αυτός προέρχεται), της μη-αναγνώρισης του Διαφορετικού, του Ξένου και του Άλλου.

Οι σκεπτόμενοι Έλληνες, πασχίζοντας να κερδίσουν -τώρα- έναν Λογικό Συμβιβασμό στο θέμα του ονόματος της γειτονικής χώρας (που οικειοποιήθηκε μία ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ σχέση με την Αρχαία Μακεδονία), έφτασαν αναπόφευκτα σε μία νέα κατανόηση του φανατισμού, τόσο στη δική μας χώρα όσο και στην άλλη (που μιμείται τα… δικά μας λάθη του παρελθόντος).

Τελικά, δεν έχει και τόση σημασία, το ίδιο το όνομα της γειτονικής χώρας, όσο το ξεπέρασμα των δογματικών εθνικιστικών θέσεων που γέννησαν το γνωστό πρόβλημα και το επιδείνωσαν χωρίς λόγο, χρόνια και χρόνια. Βέβαια, αν πετύχει κάποια συμβιβαστική λύση ενός σύνθετου ονόματος, αυτό μπορεί να φανεί σε μερικούς σαν νίκη ορισμένων πολιτικών (της κυβέρνησης – εν προκειμένω). Παρόλ’ αυτά, αυτή η νίκη ΔΕΝ θα είναι της κυβέρνησης ή ορισμένων πολιτικών. Θα είναι μια νίκη της διαλεκτικής ικανότητας και του Ορθολογισμού, τόσο των Ελλήνων, όσο και των Σλαβομακεδόνων μετριοπαθών, αν και οι τελευταίοι… έχουν λιγοστέψει, τελευταία…

Θα επανέλθω αργότερα, με ΠΟΛΛΑ UPDATES…

(ΠΟΛΥ πράμα, μιλάμε…)

(ΚΑΙ στα αγγλικά)

so: STAY TUNED !

UPDATE 1

Greek and Slavomacedonian students discussing the «name issue» friendlily, disagreeing sometimes but laughing! The Slavic ethnic nature of today’s F.Y.R.O.M. is NOT disputed at all by the Slavomacedonian students, who DON’T buy the nationalist myth of being «descendants of Alexander»!

UPDATE 2

«Σιγά τον Μακεδόνα» (μερικά δευτερόλεπτα για τον Ζουράρι)

.

16 comments

  1. Κοινή λογική είναι αυτή που είναι κοινή, δηλαδή ίδια, σε διαφορετικούς ανθρώπους και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει απλή λογική, όπως έφτασε να θεωρήται . Η έννοια αυτή πήρε διάσταση στα δημοκρατικά καθεστώτα της Αθήνας όπου βασικό μέλημα των συνελεύσεων της αγοράς ήταν να βρεθεί ο κοινός τόπος, το σημείο δηλαδή που συνέκλιναν οι απόψεις των πολιτών ώστε να παρθεί απόφαση. Απαραίτητη προϋπόθεση για να φτάσουμε στον κοινό αυτό τόπο, ήταν η χρήση του διαλόγου, δηλαδή η επικοινωνία με λογικά και γενικώς αποδεκτά επιχειρήματα. Θεωρούσαν δε το «μόνος φρονείν» κουσούρι, κάτι αντίστοιχο του αγγλικού idiot (ιδιώτης)

    Στο διαδίκτυο οι συναντήσεις διαφορετικών ανθρώπων προωθούν το διάλογο και μοιραία αναπτύσσεται μια κοινή λογική, ένας κοινός τρόπος ομιλίας. Αυτό είναι ακριβώς που φοβούνται οι εθνικιστές, καθώς η θεωρίες τους μπορούν να επιβιώσουν μόνο στο πλαίσιο ατέρμονων, φανατισμένων μονολόγων. Η πραγματική κληρονομιά των προγόνων μας είναι η δημοκρατία, η ικανότητα δημιουργικής σύνθεσης διαφορετικών απόψεων, και σ΄ αυτό πρέπει να εξασκηθούμε.

  2. @Elias
    Μόλις τώρα επέστρεψα, είδα το μπλογκ και χαίρομαι ιδιαίτερα για το σχόλιό σου, γιατί… ΔΕΝ θα μπορούσα να τα διατυπώσω καλύτερα!🙂

    Απλώς… προσθέτω (γνωστός πολυλογάς γαρ -χεχε) ότι έχω κάπου στο μυαλό μου βαθειά φυλαγμένο και το ενδεχόμενο, όχι μόνο να πρόκειται όπως λες για την «πραγματική κληρονομιά των προγόνων μας» (την άμεση δημοκρατία) αλλά και ότι… ΙΣΩΣ (λέμε) εκείνο που έχουμε κληρονομήσει _κυρίως_ (εκτός των βιβλίων και των… μπάσταρδων γονιδίων) είναι ένα λεγόμενο «μορφογενετικό πεδίο» (κατά Sheldrake) που αναπαράγεται μόνο του γύρω μας και ανάμεσα μας, με έναν τρόπο που ελάχιστα καταλαβαίνουμε. Δεν αυταπατώμαι ότι αυτό είναι σίγουρο, απλώς το θεωρώ πιθανότατο. Αν ισχύει τότε πολλά εξηγούνται, π.χ. ακόμη και η «κληρονομιά αρνητικών συνηθειών» ή ελαττωμάτων (και στο χέρι μας είναι βέβαια να διαλέξουμε από όλα αυτά ΤΙ να κρατήσουμε και να προωθήσουμε).

    @πληροφορικέ
    Ευχαριστώ πολύ. Το διάβασα όλο το ποστ του συνδέσμου. Κοντολογίς, η κατάληξη «mk» και το σχετικό newsgroup των Σλαβομακεδόνων, πέρασε «στα μουλωχτά» λόγω Ελληνικής οπισθοδρομικότητας και ολιγωρίας που… δεν πήρε χαμπάρι τίποτα, και όταν το πήρε χαμπάρι ήταν αργά. ΠΡΩΤΟΙ είμαστε σε τέτοια… (θα επανέλθω ίσως στο θέμα)

  3. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
    Το σχόλιο που ακολουθεί γράφτηκε από τον σχολιαστή «mod-gr» σε άλλο ποστ, που είναι αποκλειστικά αγγλόφωνο (με 65 σχόλια στα αγγλικά, σε εποικοδομητική συζήτηση με σχεδόν 500 επισκέψεις):
    Link στο αρχικό σχόλιο (που θα αντικατασταθεί με σύνδεσμο προς αυτό εδώ)

    Τώρα, επειδή ο σχολιαστής δεν έδωσε τη διαδικτυακή διεύθυνση του άρθρου (που αντιγράφει μέσα στο σχόλιο εξ ολοκλήρου αλλά δημοσιεύτηκε στην «Ελευθεροτυπία» ) έκανα προ ολίγου google-search και βρήκα
    1) Την συγγραφέα του άρθρου, κ. Αθηνά Σκουλαρίκη, της οποίας δημόσιο βιογραφικό σημείωμα είναι εδώ:
    http://www.kemo.gr/index.php?sec=members&item=44
    2) Την ιστοσελίδα του KEMO (Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων)
    http://www.kemo.gr/
    3) Τη διεύθυνση του άρθρου της κ. Σκουλαρίκη στην «Ε»:
    (θα βρεθεί αργότερα….)
    4) Μία καυστική κριτική του ΚΕΜΟ από Ελληνικό blog (που όμως συζητιέται)
    http://macedonia-greece.blogspot.com/2008/02/blog-post_09.html
    5) Μία… ακροδεξιά κριτική του ΚΕΜΟ (και μάλλον αντισημιτική – θα έλεγα)
    http://hellenicrevenge.blogspot.com/2007/10/1.html
    6) Μία… ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΗ συζήτηση για όλα αυτά (ΟΥΦΦΦ – ο ένας Ελλην συκοφαντεί τον άλλο)
    http://www.phorum.gr/viewtopic.php?t=70908&postdays=0&postorder=asc&start=240
    (ΤΕΛΟΣ ΣΗΜΕΙΩΣΗΣ – ακολουθεί το σχόλιο του «mod-gr» )

    mod-gr April 20, 2008 at 12:19 pm

    Μακεδονισμός και άλλα δαιμόνια
    Της ΑΘΗΝΑΣ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗ*

    Η αντιπαράθεση για το Μακεδονικό μετά το 1991 εκκινεί από μια παρεξήγηση: οι δύο πλευρές δεν δίνουν απλά διαφορετικές απαντήσεις, αλλά απαντούν και σε ένα διαφορετικό ερώτημα. Η μία λέει: Εχει το δικαίωμα μια χώρα να μονοπωλεί το όνομα μιας ευρύτερης περιοχής; Η άλλη υπενθυμίζει: Είναι ή δεν είναι δικαίωμα κάθε λαού να ορίσει ελεύθερα την ταυτότητά του;

    Αν συμφωνούσαμε στο ερώτημα, ίσως καταφέρναμε να βρούμε και μια κοινή απάντηση. Πόσω μάλλον όταν το ερώτημα από ελληνικής πλευράς έχει αλλάξει πολλές διατυπώσεις στην πορεία του χρόνου… Διότι μπορεί η χώρα μας να καταγγέλλει την «αδιαλλαξία» της άλλης πλευράς, αλλά η αδιαλλαξία μας με το «ούτε Μακεδονία, ούτε παράγωγα» εξασφάλισε μόνο την απομόνωση της Αθήνας και την αναγνώριση της Δημοκρατίας της Μακεδονίας από 123 χώρες.

    Η εμπειρία του αδιεξόδου στο Μακεδονικό τα τελευταία 17 χρόνια οδήγησε στη μερική αναθεώρηση της ελληνικής στάσης. Τα περισσότερα κόμματα υποστηρίζουν πλέον τη λύση της σύνθετης ονομασίας. Αυτό, όμως, που ήταν ρεαλιστικό το 1992, είναι ρεαλιστικό σήμερα; Επί της ουσίας, άλλωστε, δεν έχουν αλλάξει πολλά: στο δημόσιο λόγο συνεχίζουν να διακινούνται τα ίδια στερεότυπα που οδήγησαν από την αρχή σε μια στρεβλή ανάγνωση του ζητήματος.

    Τι ξέρουμε για το Μακεδονικό;

    Το πρώτο και δομικό αφορά την απαξίωση της άλλης πλευράς, την άρνηση του Αλλου. Θεωρούμε τη γειτονική (ακατονόμαστη) χώρα μια «τεχνητή οντότητα», με ιστορία μόλις 65 ετών και αρνούμαστε ότι υπάρχει (σλαβο-)μακεδονικό έθνος. Ολοι, όμως, υπερασπιζόμαστε τον παλαιστινιακό λαό, που ως έθνος διαμορφώθηκε ακόμη πιο πρόσφατα. Τα έθνη συγκροτούνται μέσα από κοινωνικο-πολιτικούς μετασχηματισμούς. Δεν είναι ούτε παραμένουν αναλλοίωτες οντότητες.

    Θα αναφερθώ σε κάποια ιστορικά δεδομένα που τείνουμε να αγνοούμε:

    *Η διαμόρφωση μακεδονικής εθνικής ταυτότητας ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα, ως αντίδραση στον ελληνο-βουλγαρικό ανταγωνισμό.

    Ο ελληνικός εθνικισμός ενθάρρυνε τότε, την ταύτιση των ντόπιων σλαβόφωνων με τους αρχαίους Μακεδόνες, έχοντας σκοπό να τους αποσπάσει από το βουλγαρικό εθνικό κίνημα.

    *Η αυτονομιστική τάση άρχισε να αναπτύσσεται. Το 1903 η επανάσταση του Ιλιντεν κατά των Οθωμανών έγινε με το σύνθημα: «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες». Με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913, τα οθωμανικά εδάφη της Μακεδονίας διαμοιράστηκαν κατά 51% στην Ελλάδα, 37% στη Σερβία, 10% στη Βουλγαρία και 1% στην Αλβανία. Εκτοτε η χώρα μας αναγνώρισε τη σερβική (μετέπειτα γιουγκοσλαβική) Μακεδονία και τη βουλγαρική Μακεδονία.

    *Αυτοί οι όροι ήταν σε κοινή χρήση ώς το 1992, οπότε επικράτησε το καινοφανές σύνθημα: «Η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική». Επισήμως, βέβαια, η ελληνική διπλωματία ποτέ δεν τόλμησε να το επικαλεστεί.

    *Η (σλαβο-)μακεδονική εθνική ταυτότητα αναπτύχθηκε σταδιακά μέσα από τις ιστορικές συγκρούσεις του 20ού αιώνα. Κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, η πολιτική σκληρής καταστολής της βουλγαρικής συνείδησης της πλειονότητας των κατοίκων της περιοχής από το σερβικό κράτος ενίσχυσε τις τοπικιστικές τάσεις, ενώ οι αγριότητες της βουλγαρικής φασιστικής κατοχής κατά τη διάρκεια του πολέμου αποξένωσαν τον πληθυσμό της περιοχής από τους Βούλγαρους.

    *Σε αυτό το πλαίσιο, ιδρύθηκε η Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας ως ένα από τα συστατικά έθνη της Ομόσπονδης Γιουγκοσλαβίας το 1945.

    Εξυπηρετούσε, τόσο την εξισορρόπηση του σερβικού και του βουλγαρικού εθνικισμού, όσο και το όραμα της ένταξης όλης της Μακεδονίας στη μελλοντική βαλκανική ομοσπονδία.

    *Η εγκατάσταση εκεί των σλαβομακεδόνων πολιτικών προσφύγων μετά τον ελληνικό εμφύλιο, η άρνηση της Ελλάδας να τους επαναπατρίσει ακόμα και μετά το 1982, καθώς και τα μέτρα καταστολής της σλαβοφωνίας στην ελληνική Μακεδονία, επέτρεψαν στην ηγεσία των Σκοπίων να καταγγέλλει την Ελλάδα στους διεθνείς οργανισμούς και να διεκδικεί την αναγνώριση μακεδονικής μειονότητας.

    Παρά τις εξελίξεις αυτές, για τη χώρα μας το θέμα ήταν «ανύπαρκτο».

    Η εθνικιστική πόλωση

    Οταν χρειάστηκε πια να το αντιμετωπίσουμε, στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, μέσα σε ένα κλίμα εύλογης ανασφάλειας για τις αλλαγές στα Βαλκάνια, επικράτησε ένας ακραίος λόγος περί «εθνικής απειλής» που διόγκωσε την κρισιμότητα του θέματος.

    Η χρόνια αποσιώπηση του Μακεδονικού είχε ως αποτέλεσμα πολιτικοί, δημοσιογράφοι και πολίτες να αγνοούν βασικές παραμέτρους του ζητήματος. Οι λίγοι εθνικιστές που δραστηριοποιούνταν στη Βόρεια Ελλάδα εμφανίστηκαν ως οι μόνοι ειδικοί και επέβαλαν τους όρους της συζήτησης.

    Τα μέσα ενημέρωσης βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να προσελκύσουν το κοινό, στοχεύοντας στο πατριωτικό συναίσθημα. Η δραματοποίηση και η κινδυνολογία δεν άφηναν περιθώρια σύνθετων αναλύσεων. Το πλαίσιο της δημόσιας αντιπαράθεσης περιορίστηκε με πρόσχημα την ανάγκη «εθνικής ενότητας», ενώ οι διαφωνούντες εξοστρακίστηκαν ως «μειοδότες».

    *Η όξυνση του κλίματος εμπόδισε την έγκαιρη διευθέτηση της όποιας διαφοράς σε διμερές επίπεδο, όταν η Ελλάδα είχε τη δυνατότητα να εξασφαλίσει ένα σύμμαχο στα βόρεια σύνορά της, προσφέροντας διεθνή υποστήριξη με αντάλλαγμα τη συνεννόηση στο θέμα του ονόματος. Ο ανταγωνισμός πολιτικών προσώπων και κομμάτων με όχημα το Μακεδονικό οδήγησε σε υιοθέτηση μαξιμαλιστικών θέσεων και σε διπλωματικό αδιέξοδο.

    *Δυστυχώς, οι εθνικισμοί αλληλοτροφοδούνται. Η εκστρατεία για την ελληνικότητα της Μακεδονίας συνέβαλε στην όξυνση του αντίπαλου εθνικισμού. Η διαιώνιση της σύγκρουσης με επίκεντρο την οικειοποίηση της αρχαίας ιστορίας καλλιεργεί μύθους εθνικής καθαρότητας και πολιτισμικής ανωτερότητας. Η αντιπαράθεση μεταφέρεται σε ένα συμβολικό επίπεδο, ερήμην των σύγχρονων δεδομένων.

    *Τελευταία, το κλίμα πολώνεται άλλη μία φορά. Η προσφυγή στο βέτο δημιουργεί συνθήκες κρίσης και όχι λύσης.

    Ηδη πυροδότησε τις εθνικιστικές αντιδράσεις εκατέρωθεν. Αλλά και με αφορμή την ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου, επικράτησε ένας φοβικός δημόσιος λόγος περί αλβανικής απειλής, που συγκέντρωνε όλα τα χαρακτηριστικά του λαϊκισμού: συνωμοσιολογία, κινδυνολογία και αναφορά σε εξωτερικούς και εσωτερικούς εχθρούς που εξυπηρετούν αντεθνικά σχέδια.

    Εξωφρενικές κατηγορίες διατυπώθηκαν πρόσφατα εναντίον ελλήνων επιστημόνων που επιχείρησαν να αναλύσουν ένα άλλο ιστορικό ζήτημα, το οποίο επηρεάζει σε ένα βαθμό τις ελληνο-αλβανικές σχέσεις: το ζήτημα των Τσάμηδων. Στις σχετικές καταγγελίες συναντήθηκαν παράγοντες του εθνικιστικού και ακροδεξιού χώρου με ανθρώπους της «πατριωτικής» αριστεράς. Η ιδεολογία της εθνικής περιχαράκωσης έχει υπερκεράσει τις μεταξύ τους πολιτικές αντιθέσεις. Οπως και στο Μακεδονικό, όσοι αρνούνται το διάλογο και την επιστημονική έρευνα, επισείουν εθνικούς κινδύνους. Η αποσιώπηση κρίσιμων πτυχών της σύγχρονης ιστορίας, ωστόσο, δεν συσκοτίζει μόνο το παρελθόν, αποδυναμώνει και τη διαχείριση του μέλλοντος. Είναι καιρός να διασταυρώσουμε τις αλήθειες μας με τις αλήθειες των άλλων.

    * Η ΑΘΗΝΑ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗ διδάσκει στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και είναι μέλος του ΚΕΜΟ.

    Πηγή: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ- 16/03/2008

  4. ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

    Το προηγούμενο άρθρο της κ. Αθηνάς Σκουλαρίκη με βρίσκει σύμφωνο. Δεν καταλαβαίνω ΓΙΑΤΙ πρέπει να το απορρίψω, επειδή εργάζεται φανερά και επίσημα στο Κ.Ε.Μ.Ο., το οποίο (ανάμεσα σε άλλους χρηματοδότες) έχει τη φήμη ότι περιλαμβάνει και τον Σόρος. ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ;

    Οι μη-κυβερνητικές οργανώσεις έχουν τσουβαλιαστεί στην Ελλάδα άσχημα. Στην πραγματικότητα δεν είναι όλες ίδιες, δεν είναι όλες και το ίδιο αξιόπιστες. ΟΥΤΕ και στέκει να μην ψωνίζουμε από το σούπερ-μάρκετ Βασιλόπουλος επειδή δεν μας αρέσει ο χαρακτήρας του ιδιοκτήτη του. Τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι κοινωνικές επιστήμες, και άλλα πολλά, είναι αγαθά σαν το γάλα ή το ψωμί. Αν κάποιος τα χρηματοδοτεί, δεν είναι απαραίτητο ότι ΠΑΝΤΑ τους ρίχνει ΜΟΝΟ δηλητήριο. Πρέπει να κρίνουμε το γάλα με βάση τη χημική του σύσταση, όχι με βάση του ποιος το παράγει…

  5. Στο σάιτ του ΚΕΜΟ υπάρχει κατάλογος πολλών και διάφορων χρηματοδοτών. Οι οργανώσεις του Σόρος αναφέρονται βέβαια, αλλά ανάμεσα σε πολλά άλλα ιδρύματα. Αν απορρίψουμε όσα λέν οι ερευνητές του ΚΕΜΟ επειδή κάποιος άλλος οργανισμός που χρηματοδοτείται από τον Σόρος δίνει λεφτά στο ίδρυμα, είμαστε προκατειλειμένοι. Τα λίγα που διάβασα δεν με ενόχλησαν.

  6. E, ναι, Πληροφορικέ!

    Σιγά-σιγά εμφανίζεται μία νέα πόλωση, όπου ΚΑΘΕ στήριξη προφανών ανθρώπινων δικαιωμάτων ή πολιτικής σύνεσης κάθε είδους, τσουβαλιάζεται με τους «προδότες του έθνους» (που «όλοι είναι τσιράκια του Σόρος»), ενώ η αγνή Ελλαναράδικη «πατριωτική άποψη» αρχίζει να τσινάει άσχημα όταν της θυμίσουμε ότι συστρατεύεται (τώρα πια) ακόμη και με φασίστες προκειμένου να υπερασπιστεί τα «εθνικά δίκαια».

    Τώρα, όσον αφορά τον Σόρος ερευνώ την περίπτωσή του, διαβάζοντας τόσο υπέρ όσο και κατά. Δυστυχώς όσοι τον θεωρούν εκπρόσωπο του Κακού επί της Γης δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ΟΥΤΕ σωστά πράματα που είπε ή έκανε. Μαθητής του Καρλ Πόππερ ήταν: Στην «ανοιχτή κοινωνία» πιστεύει ειλικρινά. Κι αν ακόμη δεν πιστεύει ειλικρινά, ΘΕΛΕΙ πάρα πολύ να πιστέψει. Από την άλλη πλευρά, έχει κάνει κι αυτός κάποια άαααλλα πράματα… όπως πολλοί άλλοι, άλλωστε, που πλούτισαν τόσο πολύ και συνδέθηκαν λόγω του πλούτου τους με άλλους ισχυρούς της Γης, κ.ο.κ.

    Πάντως το ξεκαθάρισμα του ποιός είναι, τι ήταν, τι πιστεύει και τι πίστευε ο Σόρος, είναι απαραίτητο για να μπει μια τάξη σε όλα αυτά τα θέματα. Δεν μπορούμε εσαεί να βλέπουμε την Ελλάδα καταδικασμένη από διεθνή δικαστήρια ανθρώπινων δικαιωμάτων και να λέμε ότι είναι ΚΑΙ αυτά (τα δικαστήρια) ΠΑΝΤΑ «βαλτά», ούτε να παραμελούμε ανθρώπινα δικαιώματα επειδή κάποια οργάνωση που «στηρίζει ο Σόρος» τα στηρίζει.

  7. Υ.Γ. Πάντως βρήκα και καταγγελίες κατά του Σόρος που επιτέλους έχουν κάποια βάση ή τεκμηρίωση, από τον Λύντον Λαρούς (άλλη αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της Αμερικανικής δημόσιας ζωής, αρχικά τροτσκιστή κλπ) καθώς και άλλα στοιχεία από τον Αυστραλό γκουρού του Ταοϊσμού Peter Myers. Αργότερα θα εμπλουτίσω ΑΥΤΟ το σχόλιο με συνδέσμους, κάνοντας UPDATE.

  8. Πάντως τα ελληνόπουλα απογοητευτικά ήτανε. Οι απαντήσεις τους ακολούθησαν την εντελώς πεπατημένη λογική. Σαν να άκουγες μικρούς Καρατζαφέρηδες. Απόψεις από την εποχή των συλλαλητηρίων.

  9. Καλησπέρα Πάρη.
    Δυστυχώς έτσι είναι, αν και οι μετριοπαθείς ή διαφορετικά σκεπτόμενοι από τους περισσότερους της άλλης πλευράς ήσαν εντελώς ανύπαρκτοι, στη συζήτηση. Η μόνη διαφορά ήταν σε θέματα στυλ (ευγένειας η αγένειας).

    Οσο για τους μικρούς Καρατζαφέρηδες…
    Τα ΖΩΑ αυτά δεν καταλαβαίνουν ότι ουσιαστικά κρέμονται από απίστευτες πολιτικές συμπτώσεις, με τη χώρα μας να σέρνεται και να διασύρεται σε διεθνείς χώρους λόγω της βλακείας τους, και να παρακαλάει πλέον να της ικανοποιήσουν μία ελάχιστη απαίτηση για σύνθετο όνομα, που δεν είναι τίποτε άλλο από όσα λέγανε κάποτε ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ανοιχτόμυαλοι Ελληνες, και τους έλεγαν οι «Μακεδονομάχοι» εκείνης της εποχής (των ’90) «προδότες».

  10. Υ.Γ. Δεν μίλησα για πλειοψηφία σε αυτό το ποστ αλλά για πολύ λίγους. Ισως θα έπρεπε να το ξεκαθαρίσω. Βέβαια τη στιγμή που έγραφα το ποστ δεν είχαν ακόμη σκάσει μύτη ΠΟΛΛΟΙ άλλοι στη συζήτηση εκείνη, που τη χάλασαν με την ξεπερασμένη δογματική λογική τους…

  11. Omadeon

    το άρθρο της Α.ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗ δεν κάνει αναφορά στη δραστηριότητα της άλλης
    πλευράς, μια χρήσιμη πηγή είναι η μελέτη της καθηγήτριας Πελεκίδου ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (αγγλικά) είναι αφέλεια να νομίζουμε ότι τα λάθη της ελληνικής πολιτικής προσδιορίζουν πλήρως το πρόβλημα.

  12. @ycor
    Ευχαριστώ για το σύνδεσμο, ΟΛΑ πρέπει να ερευνώνται.

    Τη μελέτη αυτή την είχα ξαναδεί. Είναι λίγο… πίσω (1992).

    Εμένα με ανησύχησε πολύ περισσότερο ο τωρινός εθνικισμός της FYROM, που είναι «δεύτερης γενιάς» και πολύ πιο επικίνδυνος να φανατίσει κόσμο…

  13. Γεια σας

    Βρήκα τυχαία το blog σας και επειδή νομίζω ότι προσεγγίζετε το ζήτημα ψύχραιμα και καλοπροαίρετα (πράγμα σπάνιο δυστυχώς) θα ήθελα να διευκρινίσω τα εξής για να αρθεί η παρεξήγηση:

    – Το ΚΕΜΟ είναι επιστημονικό σωματείο, δεν είναι ΜΚΟ. Δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας στο ΚΕΜΟ, δεν έχει καν βάση (γραφεία). Πρόκειται απλά για μια ομάδα ερευνητών που ασχολούμαστε με ζητήματα μειονοτικών ομάδων, μετανάστευσης και ετερότητας.

    – Το ΚΕΜΟ δεν έχει χρηματοδότες, το ταμείο στηρίζεται στις ετήσιες συνδρομές των μελών. Κάποιες έρευνες που έχουν αναλάβει μέλη του ΚΕΜΟ εντάσσονται σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Η μόνη δραστηριότητα που σχετίζεται με το ίδρυμα του Soros ήταν όταν πριν από πολλά χρόνια (το 1999 νομίζω) μέλη του ΚΕΜΟ είχαν αναλάβει για λίγους μόνο μήνες τη σύνταξη της έκθεσης Balkan Neighbours που κατέγραφε τον ξενοφοβικό λόγο των ΜΜΕ στις διάφορες βαλκανικές χώρες.

    Ο στόχος του ΚΕΜΟ είναι η ανεξάρτητη επιστημονική έρευνα. Οι περισσότεροι διδάσκουμε στα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια. Άλλοι είναι ερευνητές σε ελληνικά ή ξένα ιδρύματα. Το ΚΕΜΟ είναι ένας φορέας για να συζητάμε, να οργανώνουμε συνέδρια και να προωθούμε την έρευνα.

    Καλή συνέχεια στο διάλογο,

    Αθηνά Σκουλαρίκη

  14. Κυρία Σκουλαρίκη,
    Σας ευχαριστώ πολύ θερμά που γράψατε το σχόλιο!

    Οχι μόνο λύσατε κάποιες απορίες μου, αλλά απαντήσατε αποστομωτικά και σε όσους τείνουν να εθελοτυφλούν σε σοβαρές εργασίες όπως η δική σας (με μετριοπαθείς απόψεις) τσουβαλιάζοντας τους πάντες και τα πάντα, με μοναδικό -πλέον- κριτήριο μία (υποτιθέμενη ή όχι) «επιρροή του Σόρος». Εχει καταντήσει αηδία αυτό το πράγμα. Μετά από το κείμενό διάβασα και άλλα του ΚΕΜΟ. Ε… δεν μπορώ να πω ότι με ενόχλησαν. Ισα-ίσα με πολλά που διάβασα συμφώνησα, ενώ μέσα σε άλλα βρήκα περισσότερα στοιχεία που βοήθησαν άλλες αναζητήσεις.

    Η έρευνά μου επίσης για τον Σόρος προχωράει με ολοένα και πιο πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, μερικά εκ των οποίων θα ονόμαζα και… κωμικά. Π.χ. πολλοί στην Αμερική έχουν επίσης παρανοήσει μαζί του, θεωρώντας τον κάτι σαν «επικίνδυνο φιλελεύθερο» που απειλεί τις Αγνές Αξίες της φυλής τους (τον πρόεδρο, κλπ). Δεν σας αφορά αυτό καθόλου, βέβαια, αλλά πιστεύω ότι αφορά άλλους, οι οποίοι ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ τον Σόρος δεν μπορούν να τον κατανοήσουν _πολύπλευρα_. Π.χ. Αν ήταν αποκλειστικά «σκέτος απατεώνας», ΓΙΑΤΙ να γράφει βιβλία στο τέλος της ζωής του; Δεν θα ήταν καλύτερα να «κάνει και κάνα καλό» (μπας και αποκτήσει υστεροφημία); Στηλιτεύουν μερικοί απόλυτα τον Σόρος και ξεχνάνε ΠΟΣΟΙ Ελληνες κροίσοι και πολιτικοί είχαν παρόμοια και χειρότερα σε βάρος τους, και στο τέλος δοξάστηκαν ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ επειδή είναι Ελληνες!🙂

    Αν έχετε χρόνο, πάντως, σε λίγα λεπτά εμφανίζω ένα νέο ποστ που ίσως να σας φανεί πρακτικά χρήσιμο, μία παρουσίαση αποτελεσμάτων από τις νέες Μηχανές Αναζήτησης σε ΦΥΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ για το θέμα της Μακεδονίας!

    Αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν πάρα πολύ όχι μόνο τους ερευνητές αλλά ακόμη και τους πιο αδαείς χρήστες.

    Υ.Γ. Το ποστ ΜΟΛΙΣ ανέβηκε, το βλέπετε στην κεντρική σελίδα του μπλογκ, αλλά χρειάζονται λίγα λεπτά ακόμη για να ανεβάσω και (περίπου τα μισά απο) τα αποτελέσματα. Ιδού το ποστ:
    https://omadeon.wordpress.com/2008/05/06/semantic-macedonia/
    (τα αποτελέσματα της μηχανής PowerSet τα ανεβάζω γιατί δεν διατίθενται στο ευρύ κοινό άμεσα).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s