Since I had a heated conversation (in Greek) about the nature and the genetic origins of modern Greek Arvanites‘ identity, I am copying here some important paragraphs about Arvanites from Wikipedia, followed by some cool video-clips of a very talented Arvanite guy, Mr. T. Kemos, who seems to be free of all nationalist prejudices, celebrating his Balkan, Greek and Arvanite identity. Mr. T.Kemos, this guy, is sometimes AS good as Borat!
more videos in: http://del.icio.us/omadeon/youtube+Arvanites
http://en.wikipedia.org/wiki/Arvanites
Arvanites (Greek: Αρβανίτες, see also below about names) are a population group in Greece of Albanian origin who traditionally speak Arvanitika, a form of Tosk Albanian.
They settled in Greece during the late Middle Ages and were the dominant population element of some regions in the south of Greece until the 19th century.[1] Despite their origins, Arvanites have traditionally self-identified as Greeks, and in modern times have largely assimilated into mainstream Greek culture.[2]
-
Arvanites in Greece originated from Albanian settlers who moved south at different times between the 11th and 16th centuries from areas in what is today southern Albania.[3][4]
Many of them became bilingual and culturally assimilated to the Greeks.[7] Arvanites also held positions in many Greek Orthodox churches. In 1697, Michael Bouas and Alexander Moscholeon not only chronicled their positions in the Greek Orthodox Church of Naples, but they also professed their Greek identity.[8]
In the 17th and 18th centuries, Albanian-speakers of Epirus constituted a prominent element in the establishment of the effectively independent state of the Souliotes in the mountains of Epirus,[10] which resisted Ottoman domination.
In 1899, leading representatives of the Arvanites in Greece, among them descendants of the independence heroes Botsaris and Tzavelas, published a manifesto calling their fellow Albanians outside Greece to join in the creation of a common Albanian-Greek state.[11]
During the 20th century, after the creation of the Albanian nation-state, Arvanites in Greece have come to dissociate themselves much more strongly from the Albanians, stressing instead their national self-identification as Greeks. They are reported to resent being called Albanians.[13]
At some times, particularly under the nationalist Metaxas dictatorship of 1936 – 1940, Greek state institutions followed a policy of actively discouraging and repressing the use of Arvanitika.[15] In the decades following World War II and the Greek Civil War, many Arvanites came under pressure to abandon Arvanitika in favour of monolingualism in the national language, and especially the archaizing Katharevousa which remained the official variant of Greek until 1976. This trend was prevalent mostly during the Greek military junta (1967-1974).[16]
While Arvanitika was commonly called Albanian in Greece until the 20th century, the wish of Arvanites to express their ethnic identification as Greeks has led to a stance of rejecting the identification of the language with Albanian as well. In recent times,
- ^ Botsi (2003: 90); Lawrence (2007: 22; 156)
- ^ See Biris 1960, Poulos 1950, Panagiotopulos 1985, Kocollari 1992, Ducellier 1994.
- ^ Some authors, particularly Biris (1961), have likened the medieval Arvanitic migrations to that of the ancient Dorians. Some Greek authors go one step further, and have proposed theories that link the ultimate ancestors of the Arvanites with pre-Greek «Pelasgians» (Kollias 1983), or relate Arvanitika with Ancient Greek. These views have no echo in mainstream modern scholarship. The «Pelasgian» view was fashionable in Greece in the 19th century and was then applied to Albanians in general. It was used to claim autochthonous status and hence historical affinity with the Greek nation, since at that time Greeks wished to win the Albanians over for the formation of a common Greater Greek nation state (Gounaris 2006). «Pelasgian» theories are currently still propagated by the largest association of Greek Arvanites (Αρβανιτικός Σύνδεσμος Ελλάδος, [1] and [2]). Other Greek authors have proposed an ancient Greek identity of the settlers based on their supposed Illyrian-Epirote ancestry.
Gefou-Madianou, pp. 420-421. «Those speakers of Arvanitika who were living in or near the capital came under greater criticism since their presence allegedly embodied the infection that contaminated the purity of the ethnic heritage. Thus, some decades later, during the dictatorship of August 4, 1936, the communities of Arvanites suffered various forms of persecution at the hands of the authorities, though during the 1940s their position improved somewhat as their members helped other Greek soldiers and officers serving in the Albanian front. Later, during the 1950s, 1960s, and early 1970s, especially during the years of the military junta (1967-74), their lot was undermined once more as the Greek language, and especially katharevousa during the junta, was actively and forcibly imposed by the government as the language of Greek nationality and identity.»
- Travellers in the 19th century were unanimous in identifying Plaka as a heavily «Albanian» quarter of Athens. John Cam Hobhouse, writing in 1810, quoted in John Freely, Strolling through Athens, p. 247: «The number of houses in Athens is supposed to be between twelve and thirteen hundred; of which about four hundred are inhabited by the Turks, the remainder by the Greeks and Albanians, the latter of whom occupy above three hundred houses.» Eyre Evans Crowe, The Greek and the Turk; or, Powers and prospects in the Levant, 1853: «The cultivators of the plain live at the foot of the Acropolis, occupying what is called the Albanian quarter…» (p. 99); Edmond About, Greece and the Greeks of the Present Day, Edinburgh, 1855 (translation of La Grèce contemporaine, 1854): «Athens, twenty-five years ago, was only an Albanian village. The Albanians formed, and still form, almost the whole of the population of Attica; and within three leagues of the capital, villages are to be found where Greek is hardly understood.» (p. 32); «The Albanians form about one-fourth of the population of the country; they are in majority in Attica, in Arcadia, and in Hydra….» (p. 50); «The Turkish [sic] village which formerly clustered round the base of the Acropolis has not disappeared: it forms a whole quarter of the town…. An immense majority of the population of this quarter is composed of Albanians.» (p. 160)
- ^ Θ. Κ. Πίτσιος. “Ανθροπωλογική Μελετή του Πληθυσμού της Πελοπονήσσου: Η Καταγωγή των Πελοπονησσίων.” [«Anthropological Study of the Peloponnesian Population: The Ancestry of the Peloponnesians»] Βιβλιοθήκη Ανθροπωλογικής Εταιρείας Ελλάδος. Αρ. 2, Αθήνα, 1978.
- ^ Pitsios, Theodoros (1986): «Anthropologische Untersuchung der Bevölkerung auf dem Peloponnes unter besonderer Berücksichtigung der Arwaniten und der Tsakonen». [«An anthropological study of the Peloponnesian population, with a special focus on the Arvanites and Tsakonians»] Anthropologischer Anzeiger 44.3: 215-225.
Anthropology
According to the anthropological studies of Theodoros K. Pitsios, Arvanites in the Peloponnese in the 1970s were physically indistinguishable from other Greek inhabitants of the same region. This may indicate that either the Arvanites shared extant physical similarities with other Greek populations or that early Arvanite groups extensively incorporated parts of the autochthonous Greek population.[18][19]
Related articles
- Great debates a way of life for 2,500 years in Athens [via Zemanta]
- Ancient Greeks Had Brain Surgery? [via Zemanta]
Ο τυπος που ειναι στο βιντεακι εγραφε στο φορουμ του ιννερνετ το οποιο τωρα εχει πεσει και ειναι αγνωστο αν θα ξανανεβει και αν θα ανεβασει και τα παλια ποστ (www.innernet.gr)
Ειχα διαβασει ποστ του παλιοτερα και δεν συμμεριζομαι την αποψη σου οτι seems to be free of all nationalist prejudices…
Δεν ημουνα τακτικος αναγνωστης του φορουμ αλλα την τελευταια φορα ποθ τον ειχα πετυχει βριζοταν με αλλους υποστηριζοντας οτι ηταν αναγεννημενος χριστιανος (και τα αναλογα ιδεολογηματα)!
Προφανως ειναι τοσο χριστιανος οσο και αρβανιτης!
Εχει ανεβασει δε απειρα βιντεακια. lol
Thank you βέρυ βέρυ VERY much
for expressing your… philosophical experiences of Net-Dialog.
So the guy is now a reborn Christian?
Well, that (if true) explains my (falsE?) impression.
I think Jesus himself WAS free of nationalist prejudices.
He… confused everybody, as a result! 🙂
In the end, they thought only God could make such a Freak.
😉
>>So the guy is now a reborn Christian?<<
οχι, reborn christian ηταν πριν κανα διχρονο… μετα εγινε εβραιος (φοραγε και καπελλακι στο youtube), … ΤΩΡΑ ποιος ξερει τι να ειναι…?
ξερεις, αλλο το να εισαι ελευθερος προκαταληψεων και αλλο το να μην ξερεις τι εισαι και να φορας μουτσουνες προκειμενου να γινεις επιτελους καποιος…
γενικως στην δευτερη κατηγορια ανηκουν οι δουλοι… lol
Actually, I was writing my funny comment, at the SAME TIME as you were writing your own.
If Mr. Kemos ALSO became Jewish, ALSO became other things, this PROVES my STRONG FEELING that he is going through a spiritual journey seeking the Truth about Everything, but probably he does not have access to important facts.
Each one of us must find his own religion, which is personal. And for me the best religion is Agnostic Pantheism. It took me MANY years to… CREATE this personal religion! 🙂
We don’t need shepherds, we don’t need butchers. We need to be free.
——
P.S. I’d like to INTERVIEW this guy, in this blog.
Mr. T. Kemos has talent, intelligence and a sense of humour that can help solve many problems between people in the Balkans.
If he recently became a born-again Christian, this also means he broke off from the most dangerous types of Balkan fascism TODAY.
Born-again Christians believe in the original message of Love for all nations, that all nations are equal, and so on. To them racism is a kind of sin. Of course they are (or can be) fanatics in their own way. But I… can handle these guys. It’s NOT a problem for me! 🙂
And the reason I can handle these guys is because Jesus was probably ANOTHER person like… us! 🙂
An idealistic-hearted internationalist.
I think they killed Jesus and because of guilt for his death they invented the myth that his Father was «THE» One and Only God.
However, we are ALL Sons and Daughters of the SAME UNIVERSE.
And the Universe IS (the only) God.
And this God is Many. Many Forms, Many Logics, Many Beings
and… my name is George! 🙂
a ha ha ha
Mr. Kemos come here, let us SHARE our Metaphysical Visions.
Λοιπόν, αρχικά είπα να μη μιλάμε στα Αγγλικά, αλλά το θέμα είναι ΠΟΛΥ σοβαρό. Ο Κέμος έχει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ. Αυτό που αναφέρεις το αποδεικνύει. Είναι κρίμα που ο κόσμος είναι γεμάτος δόγματα, παπάδες και τσοπαναραίους (και τον μπερδεύει).
Ο Κέμος, αν φόρεσε ΚΑΙ εβραϊκό καπελάκι, ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ, μάλλον.
Οι άλλοι δεν τον καταλαβαίνουν (και μπορεί και ο ίδιος να μην έχει ακόμη συνειδητοποιήσει την ίδια την έμπνευση, μέχρι ΠΟΥ φτάνει).
Χθες το βράδι αυτά τα αηδιαστικά εθνικιστικά υποκείμενα του λινκ, τα βρήκαν σκούρα πολύ, έβγαλαν ΟΛΗ τη χολή τους και στο τέλος με έβγαλαν και τρελό από πάνω. ΠΟΛΥ εύκολα αυτά τα μουνόπανα κάνουν κάτι τέτοιο.
ΘΕ-ΛΟΥ-ΜΕ ΤΟΝ ΚΕ-ΜΟ
ΘΕ-ΛΟΥ-ΜΕ ΤΟΝ ΚΕ-ΜΟ.
Υ.Γ. Οποιοσδήποτε είναι ελεύθερος να σχολιάσει εδώ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ.
Σε ΦΑΣΙΣΤΟΕΙΔΗ ΜΟΥΝΟΠΑΝΑ όμως, όπως ο «BythegourasPilios», ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΤ΄ ΕΞΑΙΡΕΣΙΝ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΑ, εδώ.
Και γενικώς, Ελληνικά σχόλια θα μεταφράζονται, αλλά ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΚΟΒΟΝΤαΙ ΑΜΕΣΩΣ. Γιατί? Διότι…
Αν θέλουν οι Ελληνάρες να βρίζουν Ελληνες, να μας ΒΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΓΓΛΙΚΑ, ώστε να μπορεί ΚΑΙ ο Πλανήτης να καταλάβει την ΚΑΦΡΙΛΑ που έχουν αυτά τα ΜΟΥΝΟΠΑΝΑ οι (πάσης φύσεως) ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ…
δυσκολευεσαι εως αδυνατεις να καταλαβεις το εξης:
πρεπει να εισαι καποιος ωστε να μπορεσεις να υπερβεις τους περιορισμους σου
δλδ μονο καποιος με βαθυτατο αισθημα της ρατσας του μπορει ειλικρινα να υπερβει τον ρατσισμο και να πει νοιωθοντας το οτι ολοι ειμαστε αδελφια στο κατω κατω της γραφης
κι ακομα και τοτε θα ξερει οτι ορισμενες «προκαταληψεις» δεν ειναι δυνατον να τις υπερβει διοτι δεν ειναι απλα θεμα νοητικης στασης
η ευκολια με την οποια καποιος γινεται σημερα αγγλος και αυριο ισπανος χωρις καμμια εσωτερικη αντισταση και διλημμα δειχνει απλουστατα την πληρη απουσια εσωτερικου πυρηνα
υπαρχουν δυο ειδη «πολυπολιτισμου»:
1. αυτος που θελει να «φερει κοντα τους λαους» (για να το πουμε συνθηματολογικα) κατι το οποιο απαιτει να ΜΗΝ ξεχασει κανεις ποιος ειναι και απο που ερχεται και το οποιο εχει ως λογικη προυποθεση οτι μερικα πραγματα απλουστατα δεν ειναι δυνατον να δεσουν μαζι
2. αυτος που θελει να ομογενοποιησει τα παντα κατι που γινεται μονον περνοντας τους παντες απο λοβοτομη και την συνακολουθη κρεατομηχανη
εσυ διαλεγεις – αν μπορεις lol
Το σημείο της αρχικής συζήτησης που άρχισαν Εθνικιστικές υβριστικές επιθέσεις είναι το σχόλιο 31, εδώ:
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19021
Σε αυτό ξαφνικά ο BythegourasPilios, πετάει το εξής εκπληκτικό:
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19049
UPDATE: Αυτή την επίθεση, που με παρουσιάζει σαν… Αλβανό (επειδή διαφωνώ με τον Ελληνάρα εθνικιστή) ΕΚΑΝΑ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ, και συνέχισα να μιλάω νηφάλια, χιουμοριστικά και διαλλακτικά, προσπαθώντας να εκτιμήσω ΚΑΙ τις απόψεις άλλων…
Δυστυχώς, λίγες μέρες αργότερα (στις 2 Μαίου) άρχισε ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΥΡΟΣ, Σχόλιο 40:
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19048
όπου μετά από ένα ΚΑΡΟ ΜΑΛΑΚΙΕΣ, πετάει την εξής εθνικιστική υβριστική κορώνα:
Η αντίδραση του σοβαρού Χρήστου Μόρφου (ιδιοκτήτη του μπλογκ) ήταν άμεση και κόσμια, σχόλιο 41:
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19049
Ε, η δική μου αντίδραση ήταν του… Χριστού που δείχνει το άλλο μάγουλο (αστειευόμενος), σχόλιο 42:
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19050
omadeon Είπε:
Το φασιστοειδές υποκείμενο συνεχίζει όμως ΑΚΑΘΕΚΤΟ όμως, με το υβριστικότατο σχόλιο 44:
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19055
BythegourasPilios Είπε, 2/5/2008 στο 10:04 μ.μ
Πρόκειται για ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΜΟΥΝΟΠΑΝΟ λοιπόν, εντελώς για τα πανηγύρια. Συνέχισε μετά, με άλλες επιθέσεις, και ο «helleniclogic» που στην αρχή το έπαιζε νηφάλιος, με βρωμερό τρόπο σιγοντάριζε τις επιθέσεις (και καμάρωνε κιόλας, σαν μεγαλύτερος, όπως είπε αργότερα, για τα «περήφανα νιάτα» των πατριωτών):…
Στο σχόλιο 46, αποφασίζω, αντί να ΔΕΧΟΜΑΙ ΥΒΡΕΙΣ αδιαμαρτύρητα (μέχρι τώρα), να κάνω μια σουρεαλιστική αντεπίθεση-διαμαρτυρία
http://theamapati.wordpress.com/2008/03/13/130308/#comment-19057
Σλλά ο φασιστο-εθνικιστής ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΕΙ με το παραπάνω, ΚΑΙ με συκοφαντίες:
BythegourasPilios Είπε (3/5/2008 στο 12:34 μ.μ):
Λοιπόν, μετά από ΟΟΟΛΑΑΑ αυτά, επαναλαμβάνω τους _νέους κανόνες_
Οποιοσδήποτε είναι ελεύθερος να σχολιάσει εδώ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ.
Σε Φασιστοειδείς ΚΑΘ’ ΕΞΙΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ όμως, όπως ο BythegourasPilios, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΑ εδώ.
Ελληνικά σχόλια θα μεταφράζονται, αλλά… Αν θέλουν οι Ελληνάρες να βρίζουν Ελληνες, να μας ΒΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΓΓΛΙΚΑ, ώστε να μπορεί ΚΑΙ ο υπόλοιπος Πλανήτης να καταλάβει την ΚΑΦΡΙΛΑ που έχουν οι (πάσης φύσεως) ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ στα Βαλκάνια.
—-
Πάμε τώρα στην ουσία όσων είπες, Philas:
Χίλια συγνώμη, μιλούσα με ένα φίλο στo Skype και δεν είδα το εξής σχόλιό σου, PhilAs, που επαναλαμβάνω εδώ λίγο συντομευμένο
ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ. Με εσωτερικούς πυρήνες _πάντα_ ασχολούμαι.
Και _πάλι_ συμφωνώ, αλλά υπάρχει κι ένας σημαντικότατος ΤΡΙΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ που μάλλον (ίσως) ξέρεις κι εσύ:
Υπάρχει η συνειδητοποίηση της Εσωτερικής Ταυτότητάς μας, που είναι πέρα από ετικέτες και από ετεροπροσδιορισμούς όπως π.χ. «εθνότητα»,
όλη αυτή την πλύση εγκεφάλου που υποβαλλόμαστε από τότε που γεννηθήκαμε, σχεδόν… με το ζόρι, από τον έξω κόσμο, από τις κοινότητές μας, τις χώρες μας, κ.ο.κ.
Η ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ συνείδηση αλλοτριώνεται, όταν μετατρέπεται σε κάτι συγκεκριμμένο, π.χ. εθνική συνείδηση. Η διαδικασία επανόδου σε αυτή τη συμπαντική συνείδηση μπορεί να είναι επώδυνη, γεμάτη λάθη, κ.ο.κ. αλλά είναι και ο μόνος δρόμος που δημιουργεί Πολιτισμό (ΝΟΜΙΖΩ…) όπως λέει και το ποστ.
Το “Άξιον Εστί” του Ελύτη, ο Ακης Γαβριηλίδης, η θυματοποίηση και ο… Ronald D. Laing!
—
Εδώ διαφωνώ:
εεεε ΟΧΙ, δηλαδή, ΚΑΙ ΝΑΙ, ΚΑΙ ΟΧΙ. Ενστάσεις:
1) Ο εσωτερικός πυρήνας ΠΑΝΤΑ υπάρχει, το θέμα είναι ΠΩΣ αλλοτριώνεται.
2) ΠΩΣ μπορεί να γίνει κανείς… Βενεζουελανός? Με ενδιαφέρει το θέμα (hehe) 😉
3) ΠΟΙΟΣ γίνεται τόσο εύκολα άλλα πράματα «χωρίς εσωτερική αντίσταση»?
(κλπ κλπ)
Ο Πυρήνας είναι Πυρήνας. ΔΕΝ είναι «προσδιορισμός από τα έξω προς τα μέσα», όπως η ανάπτυξη _ψευδούς_ (π.χ. εθνικιστικής, όχι απλώς πατριωτικής) συνείδησης. Ο Πυρήνας ΜΠΟΡΕΙ να έχει φιλικά αισθήματα και ταυτίσεις προς το περιβάλλον του, π.χ. την οικογένειά του, την παρέα του, τη χώρα του, κλπ.
Αλλά αυτό δεν έχει απαραίτητη σχέση με την αλλοτρίωση, όπου ΧΑΝΕΙ τον εαυτό του ταυτιζόμενος με κάποια ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΙΚΗ / ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.
Βέβαια, η ανάγκη του ανθρώπου να ΑΝΗΚΕΙ σε ομάδες είναι μεγάλη. Εξού και ο θρίαμβος του… ποδοσφαιρικού φανατισμού (χωρίς καν λόγο).
UPDATE:
Tο «βαθύτατη επίγνωση της ΡΑΤΣΑΣ του» (που δεν είχα προσέξει αρχικά) με βάζει σε σκέψεις και φυσικά διαφωνώ με τον όρο «ράτσα». Πολλές φορές ο ανοιχτόμυαλος τρόπος σκέψης συγχέεται και μετατρέπεται σε ρατσισμό.
Μελέτη του Cavalli-Sforza αναφέρθηκε στη συζήτηση από τον φανατίλα BythegourasPilios. Ψάχνω να βρω τη μελέτη, αλλά προς το παρόν βρήκα το εξής, περί ράτσας:
http://en.wikipedia.org/wiki/Luigi_Luca_Cavalli-Sforza
ΚΑΜΙΑ επίγνωση «ράτσας» δεν χρειάζεται, ούτε χρειαζόταν ποτέ.
ΔΕΝ υπάρχουν «ράτσες». Υπάρχουν όμως λαοί και συλλογική συνείδηση, που μπορεί κάλλιστα να υπάρξει χωρίς ρατσισμό, χωρίς την έννοια «ράτσα».
Ακόμη και αν τα γονίδια δημιουργούν κάποιες ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΕΙΣ, η τελική καθοριστική επιρροή στη Συνείδηση είναι είτε εκείνη της κοινότητας που την περικλείει (και την «προγραμματίζει») είτε η αυτόνομη ΒΟΥΛΗΣΗ του ατόμου να ξεπεράσει τις «κολλημένες ταυτίσεις» και να ανακαλύψει την ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΘΕΣΗ του μέσα σε μία ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΑΥΤΟΘΕΣΠΙΖΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.
Η εποχή μας δεν είναι ΜΟΝΟ αρνητική. Είναι ΚΑΙ θετική, γιατί για πρώτη φορά δικαιώνεται και η Συμπαντική Συνείδηση, ο εσώτερος πυρήνας της ανθρωπότητας πέρα από διακρίσεις. Και εκεί παίζουν ρόλο οι αξίες, οι συνειδητές αποφάσεις, οι συνειδητές ταυτίσεις…
Αλλά έχουμε ακόμη ΠΟΛΥ καιρό μέχρι να φτάσουμε σαν Είδος εκεί.
Πάμε τώρα σε ένα άλλο, με το οποίο συμφωνώ 100%
1. αυτος που θελει να “φερει κοντα τους λαους” (για να το πουμε συνθηματολογικα) κατι το οποιο απαιτει να ΜΗΝ ξεχασει κανεις ποιος ειναι και απο που ερχεται και το οποιο εχει ως λογικη προυποθεση οτι μερικα πραγματα απλουστατα δεν ειναι δυνατον να δεσουν μαζι
ΦΥΣΙΚΑ και είναι έτσι. Σαν Ελληνας, που έχω αποδεχτεί ορισμένα ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΑ ΜΟΡΦΟΓΕΝΕΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ, όπως ακριβώς ο Ελύτης, ΔΕΝ είναι π.χ. δυνατόν ποτέ να συμφωνήσω στο ΑΔΙΚΟ και π.χ. στα βασανιστήρια. Στο βαθμό που είμαι ΣΩΣΤΟΣ Ελληνας, είμαι έτσι ΚΑΙ διεθνιστής, διότι εκπροσωπώ και βιώνω ΑΞΙΕΣ που ΔΕΝ μπορούν «να δέσουν» π.χ. με τη νομιμοποίηση των βασανιστηρίων που έκανε ο πρόεδρος Μπους.
ΟΛΟ το έργο του Ελύτη αποτελεί πατριωτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ στον ανθρωπιστικό ΔΙΕΘΝΙΣΜΟ.
(στη Μαρία Νεφέλη αυτό φαίνεται πλέον ΞΕΚΑΘΑΡΑ)
UPDATE 2:
Ιδού και η ιστοσελίδα του άλλου συνομιλητή, που σιγοντάρισε «κόσμια» τον βυθολιγουροπήλιο:
http://tw.youtube.com/HellenicLogic
Στη σελίδα αυτή το πρώτο πράγμα που βλέπει κανείς είναι μια Ελληνική σημαία με μαύρο δικέφαλο αετό και… ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΣΤΕΜΜΑ. Μετά, αν κάνει τον κόπο να δει μερικά βίντεο, π.χ. αυτό εδώ
http://tw.youtube.com/watch?v=L6bWfm8GysE&feature=related
Ενώ το βίντεο πράγματι επισημαίνει ορισμένα κωμικά και απαράδεκτα των Αλβανών εθνικιστών, εν τούτοις διακατέχεται από διάχυτο ρατσιστικό μίσος εναντίον των Αλβανών, διαιωνίζοντας τις βλακείες των δικών τους εθνικιστών με άλλες βλακείες (και αφορμές για έχθρα).
Περίπου το 80% επισημαίνει πάντως κάποια σωστά πράματα, αλλά με λάθος τρόπο.
Ο τύπος είναι εθνικιστής, φτιάνει βίντεο για προπαγάνδα και διαιωνίζει το μίσος, αντί απλώς να ξεμπροστιάζει τη φανατίλα της άλλης πλευράς.
http://www.eens-congress.eu/?main__page=1&main__lang=de&eensCongress_cmd=showPaper&eensCongress_id=86
(αντιγράφω από το σύνδεσμο)
…Αν επιστρέψουμε τώρα στην εποχή μας, βρίσκουμε πολλά πρόσφατα βιβλία, γραμμένα από Έλληνες πολίτες βλάχικης, αρβανίτικης και σλαβικής καταγωγής, στα οποία οι συγγραφείς προσπαθούν να αποδείξουν ότι τα μέλη της γλωσσικής και πολιτισμικής ομάδας τους δεν είναι απλώς Έλληνες, αλλά έχουν συμβάλει περισσότερο από τις άλλες ομάδες στη δημιουργία και την πρόοδο του ελληνικού κράτους….
[…]
Πολλοί από τους συγγραφείς αυτούς συμμερίζονται την άποψη ότι οι Βλάχοι, οι Αρβανίτες και οι Σλαβόφωνοι της ελληνικής Μακεδονίας έχουν απώτερη ελληνική καταγωγή. Η επίσημη αυτή άποψη εκφράζεται, μεταξύ άλλων, στο λήμμα βλάχος, στο Λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας ( 1998 ) του Γ.Μπαμπινιώτη. Το λεξικό παρέχει τον πρώτο ορισμό της λέξης βλάχος ως εξής: «ο δίγλωσσος Έλληνας που μιλά βλάχικα». Ο ορισμός αυτός υπονοεί ότι οι Βλάχοι που ζουν εκτός Ελλάδος, στην Αλβανία, στη Βουλγαρία, στην ΠΓΔΜ και αλλού είναι και αυτοί Έλληνες. Κάτω από το κυρίως λήμμα το Λεξικό Μπαμπινιώτη παρέχει και έναν επεξηγηματικό πίνακα, όπου διαβάζουμε μεταξύ άλλων τα εξής:
Τώρα το πώς και γιατί οι Βλάχοι εκλατινίσθηκαν και το πώς και γιατί διατήρησαν αρχαιοελληνικές λέξεις στα λατινικά τους αλλά όχι στα ελληνικά τους δεν διευκρινίζεται.[15]
Παρόμοιες αντιεπιστημονικές θεωρίες περί κοινής καταγωγής διαβάζουμε και σε ορισμένα βιβλία γραμμένα από Έλληνες Αρβανίτες. Ήδη το 1821 ο Δημήτριος Υψηλάντης είχε γράψει στους τότε συμμάχους των Ελλήνων μουσουλμάνους Αρβανίτες ότι: «Είσθε απόγονοι των προγόνων μας ηρώων.»[16] Αργότερα αναπτύχθηκε η «Πελασγική θεωρία», σύμφωνα με την οποία η Ελληνική και η Αλβανική γλώσσα έχουν κοινή ρίζα την Πελασγική,[17] ενώ οι ίδιοι οι Αλβανοί είναι Πελασγοί και ως εκ τούτου προήλθαν από την ίδια εθνολογική ρίζα με τους Έλληνες.
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή της ίδιας θεωρίας οι Αλβανοί και οι Βλάχοι κατάγονται εν μέρει από τους αρχαίους Δωριείς, οι οποίοι αναμείχθηκαν με τους προέλληνες Πελασγούς.[18] Όπως είδαμε, ορισμένοι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι η αλβανική ή η βλάχικη γλώσσα περιέχουν «ομηρικές» ή και «προομηρικές» λέξεις που δεν διασώζονται στην Κοινή Ελληνική, γι’ αυτό και τα αρβανίτικα και τα βλάχικα είναι πιο ελληνικά και πιο παλιά από την ελληνική γλώσσα που μιλιέται σήμερα.[19] Δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό τεκμήριο που να υποστηρίζει τέτοιες θεωρίες. Όλοι οι συγγραφείς που ανέφερα συγχέουν το σημερινό «εθνικό φρόνημα» των εν λόγω ομάδων με την καταγωγή τους.[20]
Στα ελληνικά ο Αρβανίτης (ο αλβανόφωνος κάτοικος της Ελλάδας) διακρίνεται από τον Αλβανό (κυρίως τον κατοικο της Αλβανίας). Η διάκριση αυτή όμως δεν είναι μόνο ελληνική. Και στα επίσημα αλβανικά διακρίνεται ο Arbëresh (δηλαδή ο αλβανόφωνος της Νότιας Ιταλίας, της Ελλάδας ή της Δαλματίας που κατάγεται από Αλβανούς που μετανάστευσαν κατά τον Μεσαίωνα) από τον Shqiptar (δηλαδή τον Αλβανό της Αλβανίας και του Κοσσυφοπεδίου). Διακρίνεται και η arbërishte (η γλώσσα των αλβανόφωνων κατοίκων της Νότιας Ιταλίας και της Ελλάδας) από τη shqipe (δηλαδή την αλβανική γλώσσα της Αλβανίας και του Κοσσυφοπεδίου).[21]
Όπως είναι γνωστό, πολλοί Βλάχοι και Αρβανίτες ασπάστηκαν από νωρίς την ελληνική ιδέα και συνέβαλαν, είτε με την εκπαίδευση και την προπαγάνδα είτε με την οικονομική υποστήριξη είτε με τον ένοπλο αγώνα, στην ίδρυση του ελληνικού κράτους. Στη συνέχεια, οι περισσότεροι Βλάχοι και Αρβανίτες έγιναν αναπόσπαστο μέρος του ελληνικού έθνους. Η μόνη ομάδα χριστιανών που ζει στο ελληνικό κράτος αλλά προέβαλε σθεναρή αντίσταση στον εξελληνισμό της ήταν οι σλαβόφωνοι της Μακεδονίας, είτε αποκαλούνται Βούλγαροι είτε Μακεδόνες. Βέβαια, πολλοί σλαβόφωνοι συνέβαλαν και αυτοί στην ελληνική ιδέα, αλλά οι περισσότεροι αντιστάθηκαν. Προκειμένου να αφομοιωθούν αυτοί οι άνθρωποι στο ελληνικό έθνος δημιουργήθηκε στην Ελλάδα η θεωρία ότι πρόκειται για Έλληνες που έχασαν τη γλώσσα τους και άρχισαν να μιλάνε βουλγαρικά. Οι άνθρωποι αυτοί, σύμφωνα με την ελληνική εθνικιστική θεωρία, δεν ήταν παρά κατ’ επίφαση Βούλγαροι, ενώ είχαν ελληνική ψυχή. Αποστολή λοιπόν του ελληνικού κράτους ήταν να τους επιστρέψει στη γνήσια προγονική γλώσσα τους και στα πάτρια ήθη και έθιμα.[22]
Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις άλλες βαλκανικές γλώσσες εκτός της Ελληνικής υπάρχει η λέξη grekoman, η οποία υποδηλώνει μέλος κάποιας ομάδας με μητρική γλώσσα άλλη από την ελληνική, ο οποίος είναι φανατικός οπαδός της «ελληνικής ιδέας». Αυτοί οι «γραικομανείς» ήταν και είναι συχνά αντικείμενο μίσους αλλά και γελοιοποίησης.[23]
Τώρα που το ελληνικό κράτος δεν έχει τίποτα να φοβάται από τους βόρειους γείτονές της, είναι καιρός να αναγνωρίσει, μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, όλα τα ψηφία του γλωσσικού και εθνολογικού ψηφιδωτού που αποτελεί το σύγχρονο ελληνικό έθνος. «Έλληνας» σημαίνει κάτοικος της Ελλάδας, πολίτης του ελληνικού κράτους. Το να είναι κανείς «Έλληνας» δεν συνεπάγεται αναγκαστικά την απάρνηση της προηγούμενης ταυτότητάς του. Η ελληνική εθνικότητα απαρτίζεται από διάφορες γλωσσικές και πολιτισμικές ομάδες. Το βασικό σφάλμα του Fallmerayer ήταν η εμμονή του στην ιδέα ότι μόνο οι βιολογικοί απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων είχαν το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριστούν ως Έλληνες. Το να είσαι όμως Έλληνας το 1830 – όπως και το 2006 – δεν ήταν τελικά ζήτημα φυλετικής καταγωγής (δηλαδή αντικειμενικής απόδειξης) αλλά ζήτημα αυτοπροσδιορισμού (δηλαδή υποκειμενικής θέλησης).
απλος συμφωνώ ότι οι αρβανίτες έχουν ελληνική συνείδηση και αλβανική καταγωγή. Σε αυτό καταλήγουν όλοι έγκυροι επιστήμονες ιστορικοί(ΕΛΛΗΝΕΣ). Αν κάποιος γνωρίζει κάποιο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ,με διαφοριτική άποψη, ας το γράψει να τον διαβάσουμε και εμείς.
@billk.
Ετσι είναι, φίλε μου. Αν κάποιος άλλος διαφωνεί, δικαίωμά του, αλλά… όχι και να αρνείται τόσα και τόσα έγκυρα επιστημονικά δεδομένα, μόνο και μόνο για να αποδείξει την «ελληνικότητα» μακρυνών του προγόνων!
ΣΙΓΑ το πρόβλημα δηλαδή…
(στο τέλος, κάπου αλλού, μερικοί ακραίοι «μου την είπαν» ότι οι ίδιοι -ως Αρβανίτες- είναι ΟΙ αυθεντικοί και ορίτζιναλ / authentic Ελληνες και όλοι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε οι «μπάσταρδοι»).
Δεν είναι επιστήμη η ανάγκη, σώνει και καλά, να πιστεύει κανείς κάτι.
Arvanites are Albanian (and so are the Suli and Hydra and the Spetses heroes):
«History of the community and the language
The first Christian Albanian migrations to what is today Greek territory took place as early as the XI-XII centuries (Trudgill, 1975:5; Banfi, 1994:19), although the main ones most often mentioned in the bibliography happened in the XIV-XV centuries, when Albanians were invited to settle in depopulated areas by their Byzantine, Catalan or Florentine rulers (Tsitsipis, 1994:1; Trudgill, 1975:5; Nakratzas, 1992:20-24 & 78-90; Banfi, 1994:19). According to some authors, they were also fleeing forced Islamization by the Turks in what is today Albania (Katsanis, 1994:1). So, some have estimated that, when the Ottomans conquered the whole Greek territory in the XV century, some 45% of it was populated by Albanians (Trudgill, 1975:6). Another wave of Muslim Albanian migrations took place during the Ottoman period, mainly in the XVIII century (Trudgill, 1975:6; Banfi, 1994:19). All these Albanians are the ancestors of modern-day Arvanites in Central and Southern Greece.»
Arvanites
O Megas Arvanitis Niko Stillo zitise ena kladhos tis Arvanitikis Gllosas sto Panepistimio ton Tiranon
Afu iparxi jia Turxiki gllosa pu theorite «ekthriki ,,jati dhen prepi na exi kai ARVANITIKI pu theorite FILIKI
Bori na mu apantisi kapios ??????????????????
@Adriano
Πολύ ενδιαφέρον…
Ομως δυστυχώς ΔΕΝ μπορώ να απαντήσω
γιατί δεν ξέρω αρκετά (π.χ. ούτε ξέρω τον Niko Stillo)
Apo perioxi tu Bithgura ine kai o Nikos Stillos …kai oi aloi ….To eko episkevti sinexia …millane oli Alvanika ,tonizo oxi Arvanitika…enas mu ipe
Piga mazi me dhio Elines jia kafe …paralia tis LLUTSAS ..Epidhi basi tu Alvaniku enthimu oso imun kalesmenos dhen plironis..alla mu to zitisane …Evgala ta lefta mu kai o idhioktitis tou magaziu perifanos kai aftois ipe
Thuaju jam Shkiptar U (ne)
Pes tus ime Alvanos ego
Ti lei mu legane oi Elines
Χαίρομαι ΠΑΝΤΑ φίλε,
όταν ακούω για καλές σχέσεις και επικοινωνία μεταξύ των λαών μας…
Για μένα οι Αρβανίτες μπορούν άνετα να αξιοποιήσουν τις δικές τους γνώσεις και ιδιαιτερότητες για ΚΑΛΥΤΕΡΗ επικοινωνία με πάρα πολλούς Αλβανούς μετανάστες. Είναι ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ, αν το θέλουν, για πολλά θετικά πράματα…
Boris na psaknis sto interrnet
Nikos Stillos (ine stin Gjermania)
http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=51&t=143428&start=480#p2011217
Ekmetalevse to thema mu opos thelis
Ευχαριστώ!
καλημέρα κουραδεόν, αρβανίτη αυνάνα
ΚΟΥΡΑΔΕΟΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝΝ
Υ.Γ.
Προσωπικά… (από μικρή ματιά που έρριξα στο σύνδεσμο) με εκφράζει περισσότερο η εξής άποψη (του doctor1973)
http://www.phorum.gr/viewtopic.php?p=2085400#p2085400
Αυτός ο «doctor1973» είναι και… διαδικτυακός φίλος μου, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ανθρωπιστής και μη-ρατσιστής, οπότε…
άκουσέ τον αγαπητέ Adriano, για ΚΑΛΟ μιλάει !
Ιδού και δύο άλλα link από το blog του, που έδωσε πιο πριν, κείμενα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ
(τα οποία έχω ΗΔΗ διαβάσει, πιο παλιά…)
http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/1.html
http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/blog-post_26.html
\ τα βρήκα στο εξής σχόλιό του:
http://www.phorum.gr/viewtopic.php?p=2084663#p2084663
kakarantzof έφη
Κουραδόμαγκα, ΔΕΝ ΞΑΝΑΜΙΛΑΣ εδώ.
Πάρτε και το I.P. address του
(έχει ξαναστείλει τέτοια «σχόλια»)
kakarantzof
kaka@real.es
94.69.120.251
…γεια σας βρε παιδια τι κανετε ορεε?
Εχουμε την τιμή μιας επίσκεψης από _τον_ Κέμμο?
Καλως ήλθες, _τότε_! χεχε 🙂
🙂