Η Θετική Μετάλλαξη του Παραδοσιακού Αριστερού Λόγου, λόγω Αυξημένης… Συλλογικής Συνείδησης!

Summary: A post about positive Mememutations in Greek left-wing politics.ενα ΠΕΙΡΑΜΑ γραφικών που εκανα προσφατα

δικό μου φωτομοντάζ(*):

Ο ανένταχτος αριστερός blogger Greek Rider είναι ένα… εργοστάσιο παραγωγής ποστ με ενδιαφέρον (χεχε) ένα απο τα οποία μου γέννησε και την ανάγκη να υπογραμμίσω ορισμένες διαπιστώσεις του:

Αναφερόμενος σε πρόσφατη ομιλία της Αλέκας Παπαρήγα, λέει πως «τα πέντε τελευταία σημεία» της ομιλίας της έχουν ιδιαίτερη σημασία, τα εξής, στο ποστ «H ομιλία της Παπαρήγα στο Συνταγμα χωρίς προκαταλήψεις»:

16. Δεν απαιτούμε να συμφωνήσουν όλοι μαζί μας, δεν θέτουμε το ζήτημα αυτό ως όρο για κοινωνική και πολιτική συμμαχία.

17. Ο όρος λαϊκή εξουσία και οικονομία είναι η κατάλληλη λύση, που επιτρέπει συνύπαρξη και κοινή δράση όλων εκείνων που θέλουν ριζική αλλαγή, όμως δεν την ταυτίζουν με το σοσιαλισμό, έχουν διαφορετική με εμάς αντίληψη για το πώς θα πάμε στο σοσιαλισμό.

18. Απαιτείται η κοινωνικοποίηση τουλάχιστον των βασικών και συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής.

19. Δίπλα στον κοινωνικοποιημένο τομέα μπορεί να συγκροτηθεί ο τομέας του παραγωγικού συνεταιρισμού της μικρομεσαίας αγροτιάς, των μικρών επιχειρηματιών σε κλάδους που η συγκέντρωση είναι μικρή. Η ένταξη στους συνεταιρισμούς θα κατανοείται ως συμφέρουσα επιλογή, με βάση την εμπειρία που υπάρχει από τον κλοιό των μονοπωλίων.

20. Κάντε το πρώτο βήμα σήμερα, μαζί μας, σε κοινή δράση, χωρίς να σας ζητάει κανείς να παραιτηθείτε από τις ιδιαίτερες απόψεις σας.

  • Ε, συμφωνώ και επαυξάνω!

  • (*)το φωτομοντάζ εκφράζει μόνο ΑΔΟΛΟ χιούμορ (για το… μαλλί του Στάλιν), ΟΧΙ πολιτικό μήνυμα. Πάρτε το χαμπάρι, ΜΗ μυγιάζεστε.

  • Επιπλέον, τη φάτσα του Στάλιν την… έκλεψα από μία ΘΑΥΜΑΣΤΗ διαφήμιση του Galaxy 92 FM (sorry, είχε ΠΟΛΥ γέλιο)

ΚΑΙ οι 5 αυτές θέσεις αποτελούν ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ, κατάργηση των εξής δογματικών αντιλήψεων:

16. όποιος δεν συμφωνεί μαζί μας είναι εναντίον μας

17. όσοι δεν δέχονται τις θέσεις του ΚΚΕ είναι αντικομμουνιστές

18. όσοι δεν δέχονται ότι πρέπει να κοινωνικοποιηθούν τα ΠΑΝΤΑ είναι κρυπτοδεξιοί αστοί.

19. όσοι θεωρούν τους συναιτερισμούς σαν επαναστατική λύση είναι βαθιά νυχτωμένοι λακέδες του καπιταλισμού.

20. ένα είναι το Κόμμα, δεν επιτρέπει αντιρρήσεις (κλπ)…

Ε, ελπίζω πως… με αυτές τις διευκρινίσεις (που ρέπουν στη σάτιρα του παρελθόντος) να έγινε σαφής η ΘΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ του παραδοσιακού Αριστερού Λόγου (ακόμη και του ΚΚΕ)!

– Γιατί όμως έγινε αυτό (και μάλιστα έγινε τόσο… ανεπαίσθητα);

Χμμ…ίσως έγινε γιατί ΚΑΙ η Αλέκα Παπαρήγα ΚΑΙ τα μέλη του κόμματός της ΚΑΙ οι συμπαθούντες την Αριστερά ή ανένταχτοι αριστεροί ΚΑΙ ορισμένα άλλα κόμματα ΚΑΙ ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως, τώρα πια ΚΟΛΥΜΠΑΜΕ σε μία ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ (με αυξημένες ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ όλων των μιμηδίων / memes λόγω διαδικτύου) και -ως γνωστόν- κατά τη ρήση του Οδυσσέα Ελύτη:

  • Θάλασσα λανθασμένη ΔΕΝ γίνεται!🙂

.

7 comments

  1. @omadeon να προωθήσω το άρθρο αυτό θα ήταν εγωιστικό. Πάντως λες κάτι πολύ σημαντικό στο οποίο είχα αρχίσει να αμφιβάλω λόγω του ότι κανείς άλλος δεν σχολίασε το συγκεκριμένο σημείο!!

    Είδα όντως μια μεταστροφή και αυτό είναι πολύ εντυπωσιακό για το χώρο του ΚΚΕ και την Παπαρήγα. Αν αυτό συνεχίσει κάτι καλό θα βγει. Αλλά επειδή δεν το άκουσα να σχολιάζεται ούτε στις εφημερίδες άρχισα να σκέφτομαι μήπως τα ίδια έλεγε και πριν και δεν το είχα ακούσει, αλλά όχι πρόκειται περί μιας μεταστροφής.

    Αυτό επίσης που λες ότι είμαι ανένταχτος αριστερός είναι αλήθεια και βλέπω ότι ακόμη και εδώ στο διαδίκτυο ότι αυτό αποτελεί προκατάληψη και πηγή καχυποψίας (τι είναι αυτός; τι μας το παίζει; τι συμφέρον έχει; κτλ).

    Έχω παρατηρήσει ότι στο site σου έχεις πολλές εκπληκτικές ιδέες οι οποίες με έχουν επηρεάσει πολύ. Ακόμη ψάχνομαι με πολλά θέματά σου για τα οποία είχα παντελή άγνοια και θα επανέλθω.

    Έψαχνα ένα mail σου από παλιότερα αλλά δεν βρίσκω, αν θέλεις στείλε μου ένα στο δικό μου e-mail.

  2. Αγαπητέ EasyRider,
    1) το μέηλ μου είναι
    omadeon @ hotmail.com
    (χωρίς τα κενά)

    2) επί του θέματος, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πιστεύω ότι η αλληλο-σύνδεση των πάντων, και ιδίως των ΙΔΕΩΝ και των ιδεολογιών, επιφέρει μεταλλάξεις που περνούν σχεδόν ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΑ στο συνειδητό νου.

    3) Υποτιμάμε το γεγονός της Αθέατης Πλευράς των Ιδεών και των Ιδεολογιών. Π.χ. μία συνειδητή αλλαγή πορείας ή τακτικής μπορεί να ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ από το προηγούμενο Συλλογικό Φαινόμενο και ΟΧΙ να το προκαλέσει (επιτηδευμένα)

    4) Οσοι ΑΚΟΜΗ προσπαθούν να κολλήσουν στους άλλους ετικέτες (και ιδίως άδικες ετικέτες) είναι τώρα πια για τα πανηγύρια.

    5) Ακόμη πιο πολύ αστείοι μου φαίνονται όσοι… ΦΟΡΑΝΕ στο κούτελό τους ετικέτες (και νομίζουν ότι αποτελούν «αυτο-προδιαγραφές)!🙂

  3. Υ.Γ. Και φυσικά σε ευχαριστώ κι εγώ θερμά για τα ΠΟΛΥ καλά σου λόγια!

    (διακόπτω όμως λόγω επείγουσας δουλειάς)

  4. Η «κοινωνικοποίηση» με βρίσκει σύμφωνο. Είναι όμως ένας όρος τόσο ευρύς όσο και η «αποκρατικοποίηση» (μια κομψή διατύπωση του αμιγώς «πολιτικού» όρου ιδιωτικοποίηση» και του υποτιθέμενου «απολιτικού» όρου «μετοχοποίηση») που λένε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
    Εύκολα διακρίνεται η έντεχνη αποφυγή της λέξης «κρατικοποίηση» (οπωσδήποτε θετικό αυτό). Ανοίγοντας πάντως διάφορα εγχειρίδια πολιτικής οικονομίας, είναι φανερό πως με τον όρο «κοινωνικοποίηση» εννοούμε ένα τεράστιο φάσμα ενδεχομένων, από τα κοινωνικά συμβούλια που εννοούσε πριν 2,5 δεκαετίες ο Γεράσιμος Αρσένης μέχρι την σύσταση συνεταιρισμών. Σε κάθε περίπτωση, «κοινωνικοποίηση» με κεντρικό -κρατικό- σχεδιασμό είναι πιο κοντά στην κρατικοποίηση. Η κοινωνικοποίηση σύμφωνα με τις περισσότερες θεωρίες ενέχει και την «ανταπόδοση» της συμβολής ενός εκάστου των εργαζομένων, (αναλόγως παραγωγής, συνεισφοράς, κ.λπ.) με μερίσματα, με κουπόνια, με χρήμα, κ.ο.κ. άρα έχει και στοιχεία ιδιωτικής οικονομίας. Και οπωσδήποτε προϋποθέτει αποκεντρωμένη στρατηγική (κάποιες σχολές δέχονται την κεντρική στρατηγική, προσωπικά την θεωρώ αποτυχημένη ως πραγματικά σοσιαλιστικό εργαλείο, καθώς εξυπηρέτησε ως θεσμός και καπιταλιστικές οικονομίες και την κάστα των γραφειοκρατών στην πάλαι ποτέ ΚΟΜΕΚΟΝ).

    Κοινή δράση: Για να είναι επιτυχής, προϋποθέτει έναν ουσιαστικό, μακράς διάρκειας και σε βάθος διάλογο των δυνάμεων της Αριστεράς ο οποίος δεν θα είναι ούτε εύκολος ούτε ευχάριστος, πλην όμως σήμερα όσο ποτέ είναι απαραίτητος…

  5. Καλημέρα Κρείτονα! Το… ξενύχτησα το μπλογκοβίτσιο χθες γιατί ήξερα ότι δεν πείραζε τι ώρα θα ξυπνούσα, πάντως χαίρομαι που ο Ζάλμοξης με ξεπέρασε κι εσύ έκανες πρωί-πρωί σπάνια ενθαρρυντική εμφάνιση.

    Κριτήριο ποιότητας ο Κρείττων, αν εμφανιστεί έχει δίκιο
    κατά το μάλλον ή το ήττον!🙂

    @Zalmoxis
    Σαφέστατα στηρίζω αυτό που είπες, τη συνεταιριστική κοινωνικοποίηση, αλλά και έχω την εντύπωση πως το ΚΚΕ σιγά-σιγά κατανοεί την αδυσώπητη λογική που φέρνει η συλλογική συνειδητοποίηση αυτών των θεμάτων, έστω και σε λανθάνουσα μορφή _κάτω_ από την επιφάνεια της δημοσιότητας.

    Μπορεί στον κόσμο να κυριαρχούν οι ηλίθιοι, αλλά τα νέα φαινόμενα συλλογικής συνειδητότητας μερικές φορές έχουν τη δική τους ευφυία και αλλάζουν τα μυαλά των ανθρώπων, χωρίς αυτό να είναι άμεσα εμφανές.

    Αυτό είναι η θέση μου, το λεγόμενο «wisdom of the crowds». Οχι ότι δεν υπάρχει και «stupidity of the crowds», αυτό επίσης είναι βέβαιο. Αλλά επειδή (σιγά-σιγά) αυτό που είναι σωστό υπερισχύει (λόγω λογικής συνέπειας) και αυτό που είναι λάθος αυτο-αναιρείται (λόγω αντίφασης) η συλλογική συνείδηση _τείνει_ να έχει περισσότερη σοφία από όση έχει π.χ. ο μέσος άνθρωπος (κατά ορισμένες θεωρίες που μελετώ).

    Απόδειξη αυτού του γεγονότος είναι οι νέες έρευνες για την αξιοποίηση της συλλογικής συνείδησης από κάποιους που την θεωρούν σαν ένα είδος πολύτιμου συμβούλου για σημαντικότατα θέματα, δύσκολων αποφάσεων.

    Ο Νους της κοινωνίας αλλάζει με αθόρυβο τρόπο, όχι πάντα ηλίθιο. Και έχω δει εντυπωσιακές αλλαγές νοοτροπίας σε νέους ανθρώπους που ξέρω, π.χ. εθνικιστικά σκεπτόμενους να γίνονται ξαφνικά ανοιχτόμυαλοι και διεθνιστές χωρίς να χάνουν τον πρωτογενή πατριωτισμό τους. Αυτό έγινε διότι μέσω διαδικτύου διαβάζουν πλέον πολλά πράγματα, συμμετέχουν σε διαλόγους, εξωθούνται να σκεφτούν πιο ορθολογικά.

  6. Υ.Γ. Με κάποιες επιφυλάξεις, τείνω να πιστεύω ότι ο James Surowiecki έχει δίκιο:
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0385503865/
    «The Wisdom of Crowds: Why the Many Are Smarter Than the Few and How Collective Wisdom Shapes Business, Economies, Societies and Nations»

    Μία από τις αποδείξεις ότι σίγουρα έχει ΚΑΠΟΙΟ δίκιο ο Surowiecki, είναι το site του, που αξιοποιεί για σοβαρούς σκοπούς τη «σοφία του πλήθους»:
    http://www.consensuspoint.com/

    Ενδιαφέρουσα (αλλα αμφιλεγόμενη) κριτική του Surowiecki, όσον αφορά συγκεκριμμένο τόπο εφαρμογής της θεωρίας του (το «Digg») έγραψε ο φοιτητής του Πανεπιστημίου του Σικάγου Muhammad Saleem:
    http://themulife.com/?p=145

    Επιβεβαίωση των θεωριών του Suriwiecki και πρακτικές προτάσεις εφαρμογής τους στη σοβαρή επικοινωνία ερευνητών βρήκε το «Nature»:
    http://www.nature.com/nature/peerreview/debate/nature04992.html

    Επίσης δείτε τα δικά μου links για «Collective Intelligence»
    http://del.icio.us/omadeon/Collective-intelligence

    Και φυσικά πολύ περισσότερα βρίσκει κανείς, αν βάλει τις φράσεις «Wisdom of the Crowds» και «Collective Intelligence» σε μια καλή μηχανή αναζήτησης.
    Εκτός από το google, συνιστώ την «έξυπνη μηχανή»
    http://www.ask.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s