Ο Οικολογικός Θρίαμβος μιας αυτο-οργανωμένης Κοινότητας

Το εκπληκτικό κείμενο (που θα δείτε πιο κάτω) έγραψε άγνωστος ανώνυμος) σχολιαστής στο «antinews».

UPDATE: Αναγνώστρια του blog εντόπισε αργότερα, την αρχική πηγή του κειμένου που θα διαβάσετε. Εμφανίστηκε πρώτα στη διαδικτυακή έκδοση του «Ελεύθερου Τύπου»:

Αναγνώστρια, on October 11th, 2008 at 2:23 pm Said:

Μετά από έρευνα για να βρω περισσότερα στοιχεία για την Ανάβρα και το θαύμα που συντελέστηκε εκεί, ανακάλυψα ότι το κείμενο προέρχεται από ένα αφιέρωμα του Ελεύθερου Τύπου.
http://greenwaystructure.files.wordpress.com/2008/10/ceb1.pdf
http://greenwaystructure.files.wordpress.com/2008/10/ceb21.pdf

Τέτοια παραδείγματα μας δίνουν ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει, ακόμα και σε αυτή τη χώρα της άκρατης κομματοκρατίας, διαφθοράς και ρουσφετιού.
Απαραίτητη προϋπόθεση: ΑΝΘΡΩΠΟΙ με οράματα σε θέσεις εξουσίας, που αγαπούν τον τόπο τους περισσότερο από την τσέπη τους.

Χάρτες της Ανάβρας κ.α. σε αυτό το μπλογκ
http://anavra.blogspot.com/

UPDATE 2: Σε ένα νέο μπλογκ, που ασχολείται με οικολογική και αριστερή πολιτική, εμφανίστηκε η εξής ενδιαφέρουσα πρόταση:

Και το πιο σημαντικό.

Οι όποιες μας λαϊκές οικονομίες θα πρέπει τώρα να αποσυρθούν από τις τράπεζές τους. Δεν έχει πια κανένα νόημα να περιμένουμε να κερδίσουμε από την αγοραπωλησία πλαστού χρήματος . Αντίθετα οι δικές μας μικρές λαϊκές καταθέσεις είναι εκείνες που τους δίνουν το προνόμιο για πολιτικοοικονομικά παιχνίδια που κερδίζουν μόνο αυτοί, τoσο στο παρελθόν αλλά και στο μέλλον

Ας τα ξανασκεφτούμε όλα αυτά .

Και ας αρχίσουμε να συνεννοούμαστε μεταξύ μας δημιουργώντας ομάδες που μπορεί να γίνουν μελλοντικές κοινότητες αυτοδιάθεσης και αυτοδιαχείρισης .

(ΑΝΤΙ ΡΥΠΟΓΟΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΡΥΠΟΓΟΝΟΥ)

Ακολουθεί το σχόλιο / κείμενο του «Ελεύθερου Τύπου» / antinews:

http://www.antinews.gr/?p=3773#comment-118652

Στις δυτικές πλαγιές της Οθρυος, σε υψόμετρο 1.000 μέτρων και σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την κοντινότερη κωμόπολη (τον Αλμυρό), οι 700 κάτοικοι, όλοι τους κτηνοτρόφοι, απολαμβάνουν εισοδήματα από 30 έως 100 χιλιάδες ευρώ και μια ποιότητα ζωής που μπορεί να συγκριθεί μόνο με την πλούσια
Ελβετία. Εδώ ο κόσμος δεν φεύγει προς τα αστικά κέντρα, αλλά επιστρέφει στο χωριό του.
Με ποσοστό ανεργίας στο μηδέν και με μέσο όρο ηλικίας τα 40 έτη, ο πληθυσμός διπλασιάστηκε μέσα στα τελευταία 15 χρόνια.
Οι υποδομές του υποδειγματικές:
Το αιολικό πάρκο, που δίνει έσοδα 100.000 ευρώ ετησίως στην κοινότητα, τα τρία υπερσύγχρονα κτηνοτροφικά πάρκα που στεγάζουν το χειμώνα (όταν η Ανάβρα αποκλείεται από τα χιόνια) 25.000 ζώα, το πρότυπο σφαγείο, που θυμίζει χειρουργείο, το διώροφο πάρκινγκ των 60 θέσεων, το γυμναστήριο με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα, τα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, το λαογραφικό μουσείο και φυσικά το περιβαλλοντικό-πολιτιστικό πάρκο, έκτασης 240 στρεμμάτων.

Η κοινωνική μέριμνα κατέχει πρώτιστη θέση: νηπιαγωγείο και δημοτικό του «κουτιού», αγροτικό ιατρείο (πάντοτε στελεχωμένο), δωρεάν στέγαση για τους δασκάλους και τους γιατρούς, «Βοήθεια στο σπίτι», σχεδιασμός για γηροκομείο, ακόμα και για πισίνα!

Πoιο είναι άραγε το μυστικό της επιτυχίας; Πώς μια μειονεκτική περιοχή κατάφερε το «θαύμα»;
Η μάχη με τη μιζέρια άρχισε τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν τα ηνία της κοινότητας πήρε ο Δημήτρης Τσουκαλάς, ένας άνθρωπος που άφησε την Αθήνα για να γυρίσει στο χωριό του και να προσφέρει στη γενέτειρά του. Με ένα διάλειμμα 4 χρόνων, είναι από τότε κοινοτάρχης της Ανάβρας. Η κατάσταση που συνάντησε ήταν απελπιστική. Τα γελάδια, οι χοίροι και τα πρόβατα κυκλοφορούσαν ελεύθερα στο χωριό. Στους χωματόδρομους. Δεν υπήρχε πουθενά άσφαλτος. Το χειμώνα περπατούσες μέσα στη λάσπη, το καλοκαίρι η σκόνη σε έπνιγε.

«Προτεραιότητά μας ήταν η κατασκευή κτηνοτροφικών πάρκων, για να μπει τέλος στην αναρχία που επικρατούσε. Με φως, νερό και σωστή δόμηση, σταβλίζουν τα ζώα τους το χειμώνα. Τους υπόλοιπους μήνες βόσκουν ελεύθερα στα βουνά. Αυτός είναι και ο λόγος που το κρέας τους φημίζεται για την ξεχωριστή γεύση του. Η κτηνοτροφία είναι η πηγή των εισοδημάτων στην Ανάβρα», λέει στο ΕΤ.Κ ο πρόεδρος της κοινότητας. «Ισως εγώ είμαι ο πιο φτωχός του χωριού, αφού η σύνταξη που παίρνω από τη ΔΕΗ, όπου έφυγα με το βαθμό του επιθεωρητή, κυμαίνεται στα 2.500 ευρώ».

Βάσεις ανάπτυξης

Η πρόοδος συνεχίστηκε με την κατασκευή του σφαγείου βιολογικής γραμμής, το μοναδικό δημόσιο στην Ελλάδα, με πιστοποίηση από τη ΔΗΩ. Ετσι μπήκε τάξη και δημιουργήθηκε η βάση για την ανάπτυξη της βιοκτηνοτροφίας, με συνέπεια οι παραγωγοί να κερδίζουν σημαντικά ποσά από τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με χρήματα της οποίας έγιναν οι παραπάνω υποδομές.
Ξύπνιος, σχολαστικός και με όραμα ο πρόεδρος παρακολουθεί ανελλιπώς κάθε κοινοτικό πρόγραμμα και το εκμεταλλεύεται δεόντως. Το μεγαλύτερο επίτευγμά του, όπως λέει ο ίδιος, είναι ότι κατάφερε να αλλάξει τη νοοτροπία των συγχωριανών του. Στην αρχή έφεραν αντιρρήσεις στα σχέδιά του, αλλά με
επιμονή και υπομονή τούς έπεισε.
Τώρα τους καλεί να δημιουργήσουν τυποποιητήρια για τα προϊόντα τους, ώστε να ολοκληρωθεί το φάσμα της βιολογικής παραγωγής.
Η Ανάβρα δεν βάσισε την ανάπτυξή της στο κράτος. Ηθελε έσοδα δικά της. Ετσι, πριν από τρία χρόνια ολοκλήρωσε το έργο του αιολικού πάρκου, με τις 20 ανεμογεννήτριες και ανάδοχο την ισπανική εταιρία Gamesa.

Εσοδα

Το ρεύμα το αγοράζει η ΔΕΗ, ενώ η κοινότητα για τη χρήση του χώρου, που της ανήκει, εισπράττει έως και 100.000 ευρώ το χρόνο.
Υπό δημοπράτηση βρίσκεται και η ανάπτυξη υδροηλεκτρικού εργοστασίου, από το νερό των πηγών της Ανάβρας. Από εκεί θα εισπράττονται άλλες 100.000 ευρώ.
Η επιστροφή στις ρίζες είναι μια σταθερή πολιτική για τον κ. Τσουκαλά. Για να ενισχυθεί κι άλλο ο πληθυσμός, έκανε επέκταση του οικισμού και δίνει οικόπεδα σε άστεγους δημότες στο ? της αντικειμενικής τους αξίας και με αποπληρωμή σε 5 δόσεις.

Μετανάστες σε… ορεινό παράδεισο

«Δεν μας λείπει τίποτα. Εγώ, παρόλο που γεννήθηκα στην Αθήνα, ήρθα στο χωριό των γονιών μου, μόλις γνώρισα εδώ, κατά τη διάρκεια των διακοπών, το σύζυγό μου τον Παναγιώτη. Κάναμε τρία παιδιά. Δουλεύουμε με τον άνδρα μου φροντίζοντας τα 100 γελάδια που έχουμε. Πηγαίνουμε γυμναστήριο, πίνουμε τα τσιπουράκια μας στις 5 ταβέρνες του χωριού και αν θέλουμε νυχτερινή ζωή πεταγόμαστε μέχρι τον Δομοκό ή τον Αλμυρό», λέει στον ΕΤ.Κ η Νίκη Μηλιώνη.

Οι ηλικιωμένοι αισθάνονται ασφάλεια με τη μόνιμη παρουσία της αγροτικής γιατρού. Η Ελένη Τριανταφύλλου δέχεται 8 με 9 άτομα καθημερινά στο ιατρείο. Πήγε στην Ανάβρα στις 5 Αυγούστου και για τους επόμενους 9 μήνες που θα μείνει εκεί νιώθει τυχερή που βρέθηκε σε ένα τόσο φιλικό περιβάλλον. Μάλιστα, δεν επιβαρύνεται από την τσέπη της, γιατί μένει σε διαμέρισμα που της παραχώρησε η κοινότητα (όπως και οι τρεις δάσκαλοι).
Ο Αποστόλης Καπέλος και ο Πολύζος Κανατούλης είναι δυο νέοι κτηνοτρόφοι. Παίκτες στην ποδοσφαιρική ομάδα του χωριού (Α.Ο. ΟΘΡΥΣ), κάθονται στο καφενείο και συζητούν πώς θα αντιμετωπίσουν τον ΔΟΜΟΚΟ, την ισχυρότερη ομάδα της περιοχής. Περηφανεύονται για την προαγωγή στην Α’ Ερασιτεχνική, αλλά και για τα επιτεύγματα του χωριού τους. «Να πάτε να δείτε το περιβαλλοντικό πάρκο», μας λένε.
Συναντάμε έναν παράδεισο. Αιωνόβια πλατάνια, σε μια διαδρομή πέντε χιλιομέτρων, με γεφύρια, παιδικές χαρές, πετρόκτιστη διακόσμηση και με τους λαγούς και τα ελάφια να ξεπετάγονται μέσα από τα ξέφωτα, με φόντο τον υδάτινο κόσμο του Ενιππέα (παραπόταμου του Πηνειού).
Εδώ κρατάει ακόμα το έθιμο της δρυστέλας , όπου οι νοικοκυραίοι πλένουν ρούχα και χαλιά με τα ορμητικά νερά των πηγών. Μια περιφραγμένη έκταση, συνολικού εμβαδού 240 στρεμμάτων, που αποτελεί ταυτόχρονα και μουσείο παράδοσης. Αλλη μια ευκαιρία για να εισπράττει η κοινότητα έσοδα, καθώς πολλά σχολεία εκδηλώνουν ενδιαφέρον για επίσκεψη και αναμένεται να μπει συμβολικό εισιτήριο για τα έξοδα συντήρησής του.
Το πλέον μεγαλόπνοο σχέδιο, αυτή την περίοδο, είναι η επικείμενη εγκατάσταση συστήματος τηλεθέρμανσης. Με προϋπολογισμό 1.700.000 ευρώ (από ευρωπαϊκά κονδύλια) και με μελέτη από το ΤΕΙ Κοζάνης η Περιφέρεια έχει πει ήδη το «ναι».
Ενας κεντρικός λέβητας θα τοποθετηθεί στο πάνω μέρος του χωριού και από εκεί θα διοχετεύονται υπόγειοι αγωγοί από τους δρόμους της Ανάβρας με καυτό νερό. Το κάθε σπίτι θα συνδέεται με το σύστημα και θα έχει ολόκληρο το χειμώνα ζεστό νερό και θέρμανση, με μια ελάχιστη επιβάρυνση. Θα λειτουργεί με την καύση βιομάζας (κοπριές των ζώων, ξερά φύλλα, άχυρο κ.ά).

Τα σχόλια δικά σας. Εγώ… έμεινα άφωνος! 🙂

Much attention has been given to preserving the natural characteristics of Hopetoun Falls, Australia, while allowing ample access for visitors.

Reblog this post [with Zemanta]

38 comments

  1. Μετά από έρευνα για να βρω περισσότερα στοιχεία για την Ανάβρα και το θαύμα που συντελέστηκε εκεί, ανακάλυψα ότι το κείμενο προέρχεται από ένα αφιέρωμα του Ελεύθερου Τύπου.

    Click to access ceb1.pdf

    Click to access ceb21.pdf

    Τέτοια παραδείγματα μας δίνουν ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει, ακόμα και σε αυτή τη χώρα της άκρατης κομματοκρατίας, διαφθοράς και ρουσφετιού.
    Απαραίτητη προϋπόθεση: ΑΝΘΡΩΠΟΙ με οράματα σε θέσεις εξουσίας, που αγαπούν τον τόπο τους περισσότερο από την τσέπη τους.

    Χάρτες της Ανάβρας κ.α. σε αυτό το μπλογκ
    http://anavra.blogspot.com/

  2. Το ακόλουθο εκπληκτικό κείμενο έγραψε άγνωστος (ανώνυμος) σχολιαστής στο “antinews”

    Όχι κι έγραψε…
    http://www.e-tipos.com/newsitem?id=53548

    Και επί της ουσίας ένσταση. Η εκμετάλλευση φυσικών πηγών που τυχαίνει να βρίσκονται στα όρια της κοινότητας /δικαιοδοσίας μας δεν μπορεί να αποτελεί αποκλειστικότητά μας, ιδίως δε, όταν πρόκειται για κερδοσκοπία.

  3. Καλησπέρα,
    Είμαι ευτυχής που είδα τα σχόλια, και φυσικά δεν ξέρω ακόμη τόσα πολλά (Stazybo Horn) ώστε να κρίνω την κοινότητα αυτή με σιγουριά. Πάντως το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί ακόμη κι αν ισχύει η «επι της ουσίας ένστασή σου», Stazybo, γεννιέται το εύλογο ερώτημα, ΤΙ θα μπορούσε να κάνει μια άλλη κοινότητα, χωρίς τους ίδιους φυσικούς πόρους; Εγώ για παράδειγμα θα έκανα κάποια άλλα πράγματα, ίσως και να… κινητοποιούσα τους συχωριανούς μου για δραστηριότητες στην πληροφορική (χεχε).
    Και στη χειρότερη δηλαδή των περιπτώσεων, έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε αν ψάξουμε αυτή την κοινότητα καλύτερα.

    Παρεμπιπτόντως προ ημερών ο φίλος Zalmoxis έκανε ένα ποστ με θέμα την εκδήλωση επιθυμιών αυτονομίας στην Κέρκυρα, αλλά… διέφυγε της προσοχής όλων (κι εμού μαζί) το γεγονός ότι στην Κέρκυρα υπάρχει μια αρκετά ανεπτυγμένη «Κίνηση αυτονομίας Κερκύρας» που βασίζεται (από όσα είδα) στη φιλοσοφία του Κορνήλιου Καστοριάδη. Αυτό μάλιστα αποσιωπήθηκε από ΟΛΑ τα μέσα ενημέρωσης, τόσο τα ξένα όσο και τα Ελληνικά, ακόμη και τα blog. Να ένας σύνδεσμος στο ποστ του Ζάλμοξη όπου το αναφέρω – έκπληκτος:

    http://zalmoxis.wordpress.com/2008/09/28/arxise-to-autonomistiko-patirdi-gia-%ce%b1utonomistiko-%ce%bainima-kerkyras-milaei-to-bbc-poia-perioxi-exei-seira/#comment-2112

  4. Υ.Γ. Δυστυχώς λόγω… τσιμπήματος εντόμου την ώρα που δούλευα στον υπολογιστή έχει πρηστεί το μάτι μου και φεύγω να πάω σε κάποιο κέντρο υγείας ή γιατρό.
    Ασήμαντο πρόβλημα -μην ανησυχείτε- και… κάθε εμπόδιο για καλό (θα ακολουθήσει θαλάσσιο μπάνιο και συναντήσεις).

    Θα διαβάσω τυχόν νέα σχόλια αργά το βράδυ. Ευχαριστώ όσους / όσες επισκέφτηκαν το… Ψηφιακό μου Ερημητήριο! 🙂

  5. Να λοιπόν που αν μπει στην άκρη το άκρως ελληναράδικο «χύμα στο κύμα» ο τόπος μπορεί να προκόψει… Όμοια στα σκουπίδια πρέπει να πεταχτούν η ρουσφετολογία και ο νεποτισμός, αλλά μου φαίνεται ότι ζητάω πολλά, ήτοι ομόλογα ΕΤΒΑ.

    Περαστικά για το μάτι! 🙂

  6. @polsemannen
    Ευχαριστώ κατ’ αρχήν για την ευχή ανάρρωσης ματιού. Στην πραγματικότητα, πήγα σε ένα κέντρο υγιείας και με πλάκωσαν στα φάρμακα… χωρίς λόγο, ΤΙ κορτιζόνες, ΤΙ αντισταμινικά, Τι αλοιφές. ΓΕΡΟ μποναμά με υποχρέωσαν να κάνω σε φαρμακείο. Εγώ αγόρασα τα φάρμακα αλλά… πριν τα χρησιμοποιήσω πήγα για μακράς διαρκείας μπάνιο στη θάλασσα. Εκπληκτος, μετά το μπάνιο, διαπίστωσα ότι το μάτι είχε ξεπρηστεί! 🙂

    Για το άλλο που είπες συμφωνώ απόλυτα. Το σχόλιο όμως που με προβλημάτισε είναι του Stazybo Horn.

    @Stazybo Horn
    Δεν ξέρω σε ΠΟΙΟ βαθμό μπορούμε να μιλήσουμε για (καταδικαστέα?) «εκμετάλλευση ιδίων πόρων» και «κερδοσκοπία» (σε βάρος ΠΟΙΟΥ?), και επίσης σε ποιό βαθμό μπορούμε να αρνηθούμε το δικαίωμα μιας κοινότητας να διαχειρίζεται τους δικούς της πόρους. Το θεωρώ ανοιχτό θέμα αυτό (και τείνω να θαυμάζω αυτή την κοινότητα, ιδίως σε σύγκριση με όσα αναφέρονται ότι ήταν ΠΡΙΝ την ανάπτυξή της).

    Πάντως… αν το πάμε έτσι, κι εμείς οι προγραμματιστές δεν θα μπορούμε με αυτή τη λογική να… εκμεταλλευτούμε τις πόρους του ΜΥΑΛΟΥ μας, έτσι δεν είναι; 🙂

    Μεγάλη συζήτηση προβλέπω, αν αναλύσουμε τέτοια θέματα.

  7. Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, το σχόλιό μου δεν αναφέρεται συγκεκριμένα στην κοινότητα αυτή. Απλώς, βρίσκω την ευκαιρία να θίξω μια νοοτροπία και πρακτική που έχω δει είναι καθεστηκυίες σε όλη τη χώρα.

    Αν το ποτάμι περνάει από τα μέρη μας, θα πάρουμε το νερό για πάρτη μας,και στους τρίτους θα το πουλήσουμε να βγάλουμε και κέρδος· το ίδιο θα κάνουμε και με τις πηγές και τη λίμνη και όλα τα υπόλοιπα.

    Ο λόγος που όλοι αντιτίθενται σε κάθε σχέδιο Καποδίστριας είναι ακριβώς αυτός. Δυο μέτρα, απ’ τον κ…ο μας, δε μας νοιάζει τί γίνεται. Αντί να βλέπουμε το μικρό ως μέρος του μεγάλου, βλέπουμε το μεγάλο ως αντίπαλο και ανταγωνιστή. Τίποτα δεν θα πάει καλά στον τόπο μας αν δεν κατανοήσουμε ότι έννοιες όπως «αειφόρος ανάπτυξη» μπορεί να εκφέρονται ως αερολογίες στα χείλη των πολιτικάντηδών μας κάθε απόχρωσης, όμως αποτελούν πραγματικά τη μόνη μακροπρόθεσμη διέξοδό μας.

    30 χρόνια πίσω, η πρακτική του να πετάω τα σκουπίδια μου έξω από τα όρια της κοινότητάς μου, να με νοιάζει στενά η επικράτειά μου, ήταν νόρμα και ανταμείβονταν κάθε τέσσερα χρόνια στις εκλογές. Στις μέρες μας είμαστε ένα πολύ πολύ μεγάλο, πλέον, χωριό που δεν επιτρέπει τόσο κοντόφθαλμες πολιτικές.

    Ξαναλέω δεν ξέρω τίποτα για τη συγκεκριμένη κοινότητα. Απλώς, δυο τρία πράγματα μου κάτσανε άσχημα ως αίσθηση:

    – το απόλυτα μονόπλευρο άρθρο, στην ουσία ύμνος· τίποτα το κακό, το μέτριο, το αμφίβολο;

    – το γεγονός ότι πρόκειται ακόμη για «κοινότητα» και όχι «δήμο». Τα συγκεκριμένα έργα θα μπορούσαν αντί να κάνουν «Ελβετούς» καμιά 700αριά προνομιούχους, να κάνουν απλά καλύτερη τη ζωή 7.000 ή 70.000 συνδημοτών.

    – η κοροϊδία με τη ΔΕΗ και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αντί να τα στήνει η ίδια η ΔΕΗ, τα στήνουν ιδιώτες και τρίτοι φορείς, πουλάνε στη συνέχεια στη ΔΕΗ ακριβά, και αγοράζουν από τη ΔΕΗ αυτό που στην ουσία πούλησαν, πιο φτηνά, ως μεγάλοι πελάτες. Και ποιος μαλάκας πληρώνει το λογαριασμό, και τη ζημιά; εσύ κι εγώ, οι απλοί καταναλωτές.

    Μπράβο του δήμαρχου! Αντίστοιχα δέστε τι έγινε και στις Αρχάνες Κρήτης από το λαοπρόβλητο Αρναουτάκη. Ε, και; δέκα χιλιόμετρα παραέξω είναι σκουπιδαριό…

  8. @Stazybo Horn,
    ΠΟΛΥ σημαντικές οι ενστάσεις σου, τελικά, γενικά μιλώντας.

    Θα ήταν ενδιαφέρον τώρα αν είχαμε και κάποιον με άμεση γνώση και προσωπική εμπειρία από την κοινότητα αυτή, να εξετάσει κατά πόσον ισχύουν όσα μας θύμισες για τη συγκεκριμμένη κοινότητα.

    Ενας ενθουσιασμός πάντως, για κάτι θετικό, φυσικά δεν είναι κατακριτέος, ούτε αξιόπιστη ένδειξη ότι «κάτι δεν πάει καλά».

    Βασικά η θετική είδηση τέτοιου είδους, προκαλεί κωμικές «εθνικές εξάρσεις» σε ορισμένους (όπως οι Ολυμπιονίκες) και… φυσικά και ο Ελεύθερος Τύπος πρόβαλλε την είδηση για να δείξει ότι δεν είμαστε και τόσο χάλια με τον… Καραμανλή!! (α χα χα…)

    Ομως, παρόλο που ΟΛΑ όσα λες πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψη, η κοινότητα αυτή είναι ένα ενδιαφέρον πείραμα. Το σύνδεσμο τον έστειλα αμέσως σε ένα φίλο μου που θέλει να ιδρύσει ο ίδιος, σε ακατοίκητη αλλά εύφορη περιοχή, τη δική του οικογενειακή οικολογική φάρμα. Τέτοια παραδείγματα όπως αυτό τα μελετάει επισταμένως, και συνήθως δεν ξεχνά και το ενδεχόμενο λαθών ή τις σκοτεινές καταστάσεις που περιγράφεις. ΟΛΑ πρέπει να τα βλέπουμε. ΚΑΙ τις υπόλοιπες κοινότητες (όσο κι αν ίσως λειτουργεί και η ζήλεια), ΚΑΙ το ευρύτερο περιβάλλον, ΚΑΙ το σύνολο, κλπ. κλπ.

    Εγώ εκείνο που μπορώ να πω είναι ότι η χώρα αυτή έχει αναπτύξει ΤΑΛΕΝΤΟ να σαμποτάρει αυθόρμητα ΚΑΘΕΤΙ καλό, μόνο και μόνο επειδή το κάναν… άλλοι Ελληνες και όχι… εμείς οι ίδιοι! 🙂

  9. @Αναγνώστρια
    Αγαπητή φίλη, είστε η ΠΡΩΤΗ (νομίζω) που αλίευσε την πηγή του αρχικού κειμένου, πριν καταλήξει σαν σχόλιο κάποιο «ανώνυμου σχολιαστή στο Antinews». Επομένως… τα συγχαρητήρια΄μου!
    🙂

    Νομίζω ότι η συλλογική νοημοσύνη όλων μας (και η δράση του καθενός χωριστά – όπως εσείς) αποδείχτηκε για πολλοστή φορά ΠΟΛΥ ανώτερη της κάθε «προσωπικής άποψης», και επίσης έγινε ικανή να διορθώσει μια (ας πούμε ήπιας μορφής)… λογοκλοπή!

    ΔΕΝ νιώθω καλά να… αντιγράφω κανέναν, ιδίως τον «Ελεύθερο Τύπο». Aπό την άλλη πλευρά όμως δεν είμαι (ούτε και νιώθω) υπεύθυνος για τις πηγές άλλων, όταν οι άλλοι αντιγράφουν. Μόνο με συλλογική δουλειά μπορούμε άλλωστε -τελικά- να επιβιώσουμε στο Τσουνάμι της Υπερφόρτωσης Πληροφορίας. 🙂

    Κοντολογίς, σε λίγα λεπτά θα βάλω διόρθωση (UPDATE) στο ίδιο το ποστ, που θα εξηγεί την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΗΓΗ του κειμένου, δηλαδή τον «Ελεύθερο Τύπο» εν προκειμένω….

  10. «Η κτηνοτροφία είναι η πηγή των εισοδημάτων στην Ανάβρα», λέει στο ΕΤ.Κ ο πρόεδρος της κοινότητας

    Ε, δεν ήθελε και πολύ μυαλό. Κοπιπαστάδα κι άγιος ο κύριος… Αμέσως, κοίταξα και γω το ψαχτήρι του ΕΤ, απλά δεν είχα δει ότι υπήρχε σχετικό σχόλιο ήδη. Άσχετο(;): αυτή η παράλειψη του νι στο «στο» βγάζει μάτια…

  11. @Stazybo Horn,
    άσε καλύτερα, μη μιλάς για… μάτια! (δεν έχει ξεπρηστεί εντελώς το… δικό μου – τελικά). 🙂

    Φτου σου μη βασκαθείς, είσαι ατσίδα και θεωρείς αυτό που είπες τώρα… αυτονόητο. Εγώ…. ΑΚΟΜΗ δεν κατάλαβα, νιώθω πολύ άσχετος, γιατί δεν διαβάζω «Ε.Τ.» και το «ΕΤ.Κ» δεν το ήξερα (Και μου διαφεύγουν γενικώς τα ΑΠΛΑ πράγματα).

    Την «παράλειψη του νι» στο «στο»…. ούτε καν θα την πρόσεχα αν δεν την έλεγες.
    Ε, δεν μπορούμε να τα ξέρουμε όλα.
    Σε χρειαζόμαστε! 🙂

  12. οπότε να υποθέσω ότι απλά δεν διάβασες προσεκτικά αυτό που παρέθεσες… Αλλιώς, πώς ερμήνευσες την παραπάνω φράση;

    Κάτσε τώρα να δούμε αν θα ανακηρύξει και μας ανθέλληνες ο Χαρδαβέλλας.

  13. Δεν καταλαβαίνω ΠΩΣ προκύπτει αυτό που λες.

    Δηλαδή όποιος βαριέται να… αποκωδικοποιήσει ΤΙ σημαίνουν τα αρχικα΄»ΕΤ.Κ» δεν… διάβασε προσεκτικά τη φράση όπου εμφανίστηκαν;

    Με ενδιέφερε το νόημα και όχι τα αρχικά.

    Επίσης ΔΕΝ κατάλαβα γιατί θα μας ανακηρύξει ανθέλληνες ο Χαρδαβέλλας.

    Αγαπητέ μου Horn, ΧΕΣΜΕΝΟ έχω το Χαρδαβέλλα, ΚΑΙ τον Ελεύθερο Τύπο ΚΑΙ γενικώς πολλά από τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης και προσωπικότητες που εμφανίζονται εκεί (όχι όλους και όλα βέβαια).

  14. βρε, μην αρπάζεσαι… Ξεχνάω να βάλω σμάιλις και τα παίρνεις όλα κατά γράμμα;

    (αντι)Γράφει ο «ανώνυμος»: «Η κτηνοτροφία είναι η πηγή των εισοδημάτων στην Ανάβρα», λέει στο ΕΤ.Κ ο πρόεδρος της κοινότητας. Στη ροή του κειμένου, στα συμφραζόμενα, δεν μπορείς να καταλάβεις ότι η παράθεση αφορά κάτι που λέγεται κάπου; μια συνέντευξη; πού το λέει, ξαφνικά; ως εκείνη τη στιγμή ο «ανώνυμος» διηγείται… τέλος πάντων.

    Για το Χαρδαβέλλα, ο πληθυντικός αφορούσε μόνο εμένα, οπότε mea culpa. Τώρα προβαίνεισε αποκαλύψεις. Παγκόσμια συνωμοσία εναντίον της Ελλάδας.

  15. Εγώ μάλιστα αναρρωτήθηκα ΤΙ στο διάολο σημαίνουν τα αρχικά ΕΤ.Κ και το μυαλό μου πήγε αμέσως σε «Κέντρο» ή «Κοινότητα» αλλά… σόρυ, έχω μάθει να ΜΗΝ υπερφορτώνω το μυαλό μου με ΑΣΧΕΤΗ πληροφορία.

    Δεν έχει καμμία σημασία ΠΟΥ το δήλωσε. Εχει σημασία ΑΥΤΟ που δήλωσε. Semantics my friend. NOT necessarily… Context-sensitive (αρκεί να μην είναι και… CONTENT-free!!!)
    🙂

  16. Χμμ
    Έχουν επινοικίασει την γη γύρω στο χωριό γιά ανεμογεννήτριες (αμφιλεγομενο θέμα οι ανεμογενήτριες με πολλά δημιουργούμενα προλήματα) όσο για τα λεφτά (ποσοστό) που θα καταλήξουν να πέρνουν αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Ας μην ξεχνάμε ότι η παραγωγή στις ανεμογενήτριες σπάνια ξεπερνάει το 20% του πραγματικού τους δυναμικού. Όπως θα δείς στο άρθρο παρακάτω εδώ μιλάει για 50.000 με 80.000 οχι 100.000
    (Όλες οι περιοχές που στεγάζουν ανεμογεννήτριες πέρνουν ενοίκια, αλλού τα πέρνουν οι ιδιώτες που επινοικιάζουν τα χωράφια τους και αλλού οι δήμοι και οι κοινότητες αν είναι στεγασμένες σε δημόσια γή.)
    Όσο για τα σχολεία και τα άλλα . Είναι θέμα καλών ελιγμών και πολιτικών διασυνδέσεων. Δεν είναι εναλακτικοί αυτοί οι τύποι απλώς καλοί bussinesman . Ta ζώα ελεύθερης βοσκής εύκολα μπορούν να χαρακτηριστούν βιολογικά αν κάνεις τις σωστές κινήσεις. 25.000 στην ελευθερη βοσκή ειναι εφιάλτης γιά την χλωρίδα της γύρω περιοχής και η ερημοποίηση γίνεται ανεξέλεκτη, ενώ την ίδια στιγμή τροφοδοτούνται με κρέας οι πλούσιοι της Έλλάδας από τα χασάπικα του Κολωνακίου. Δεν μασάω Γιώργο.
    Το πρόβλημα Φίλε μου είναι η χρήση της γης, αυτό πρέπει να αλλάξει και η νεοτροπία μας, Αν δεν υπάρχει δίδρομη σχέση με την γη αν δεν «δίνουμε» πίσω στη γη όσα της πέρνουμε γιά να μην πω αν δεν κάνουμε την γη πιό γόνιμη από ότι την παραλάβαμε και η προτεραιότητα δεν είναι η γαία και όχι το τομάρι μας την έχουμε βαψει όλοι (και με το όλοι ενοώ όλο το οικοσύστημα.)

    Σκέψου Παγκόσμια, δράσε τοπικά, καλιέργησε την δικία σου τροφή και αυτή όλων των πλασμάτων που σε περιτριγυρίζουν

    (Αναφορά στο Internet για τις ανεμογεννήτριες στην Άβρα:
    ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΡΑ
    Στην Κοινότητα Ανάβρας το εγκατεστημένο Αιολικό Πάρκο στη θέση «Αλογόραχη» είναι δυναμικότητας 17,5 MW και είναι τοποθετημένες 24 ανεμογεννήτριες. Τα έσοδα που εισπράττει η Κοινότητα Ανάβρας ανέρχονται περίπου στο ποσό των 50.000 με 80.000 ευρώ το χρόνο –ανάλογα με την παραγωγή ρεύματος των ανεμογεννητριών- ενώ ήδη η εταιρεία έχει προχωρήσει σε διανοίξεις δρόμων, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στο πάρκο. Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί η εταιρεία επινοικιάζει τη γη για 20 χρόνια, αφού αυτή είναι και η διάρκεια ζωής των ανεμογεννητριών και των υπολοίπων μηχανημάτων. Στη συνέχεια, για να επανατοποθετήσει νέες ανεμογεννήτριες θα υπάρξει νέα διαπραγμάτευση.)

  17. @pigasos
    Επιτέλους μια σωστή και αντικειμενική κριτική από σένα, που ξέρω ότι… ξέεερεις τι λες! 🙂

    Σαν αποτέλεσμα, οι εντυπώσεις είναι ανάμεικτες, τα ερωτηματικά που δημιουργούνται σημαντικά. Οι επιφυλάξεις εύλογες.

  18. Υ.Γ.
    ΝΑ και κάτι Πήγασε που πολύς κόσμος δεν ξέρει, δεν σκέφτεται καν (από όσα είπες)

    ζώα ελεύθερης βοσκής εύκολα μπορούν να χαρακτηριστούν βιολογικά αν κάνεις τις σωστές κινήσεις. 25.000 στην ελευθερη βοσκή ειναι εφιάλτης γιά την χλωρίδα της γύρω περιοχής και η ερημοποίηση γίνεται ανεξέλεκτη, ενώ την ίδια στιγμή τροφοδοτούνται με κρέας οι πλούσιοι της Έλλάδας από τα χασάπικα του Κολωνακίου.

    (θα επανέλθω με προσθήκες σε ΑΥΤΟ το σχόλιο, σαν νέα υστερόγραφα, απλώς… δουλεύω ταυτόχρονα και σε development ενός λογισμικού αναζήτησης αρχείων για… βιβλιοφάγους όπως εσύ! -χεχε) 🙂

  19. Πιστεύω ότι ο λόγος που κάποια κομμάτια Ελληνικής ηπειρωτικής γης έχουν μείνει «ανέγγιχτα» είναι ακριβώς λόγο της εγκαταλείψεως τους από την πολιτεία και τους κατοίκους τους και τον πρωτόγονο τρόπο εκμετάλλευσής τους. Λίγοι κάτοικοι χαμηλή παραγωγικότητα, λίγη επίδραση στη γη.
    Πρέπει να αποβάλουμε την ανθρωποκεντρική αντίληψη του κόσμου, η φύση δεν φτιάχτηκε για τους ανθρώπους (και με ανθρώπους καταβάθως εννοούν οι κατέχοντες και έχοντες την πάρτη τους) όπως προσπαθούν να μας πείσουνε τα τελευταία 10.000. Και ότι η ευτυχία δεν έχει να κάνει με πόσα έχεις αλλά με το πόσο ξέγνοιαστος και ευτυχισμένος είσαι. Κατά βάθος τα πράγματα είναι πολύ απλά, οι άνθρωποι μέσα από την διαστρέβλωση που προκαλεί η βουλιμία και η τρέλα για αυτό που έχασαν τα κάνουν πολύπλοκα.
    Η γη πάντα φρόντιζε τα παιδιά της, 3 εκατομμύρια χρόνια μας τάϊζε το μπέρδεμα έγινε τα τελευταία 10.0000 χρόνια.
    🙂

  20. @Pigasos
    Συμφωνώ και επαυξάνω…

    Πάντως δεν είμαι σίγουρος αν πρόκειται για 10.000 χρόνια ανθρώπινης ξεφτίλας ή για μόνο 1000, 2000 ή 3000….
    (που έτσι κι αλλιώς, μερικές χιλιαδούλες χρόνια είναι ΠΟΡΔΗ στον Ωκεανό της Γήϊνης Ιστορίας…)
    🙂

    Υ.Γ. ενώ.. έτσι κι αλλιώς, ΤΩΡΑ διατρέχουμε τον κίνδυνο να «μας την πεί» η Γη, π.χ. σε στυλ «δρόμο, κλανιάρηδες, homo sapioi«! 🙂

  21. @Pigasos,
    Επίσης
    Είπα ότι «συμφωνώ και επαυξάνω», αλλά εννοούσα τα υπόλοιπα, εκτός από… ειδικά αυτό, που ΤΩΡΑ το καταλαβαίνω. ΛΙΓΟΙ το έχουν καταλάβει:

    Πιστεύω ότι ο λόγος που κάποια κομμάτια Ελληνικής ηπειρωτικής γης έχουν μείνει “ανέγγιχτα” είναι ακριβώς λόγο της εγκαταλείψεως τους από την πολιτεία και τους κατοίκους τους και τον πρωτόγονο τρόπο εκμετάλλευσής τους.
    Λίγοι κάτοικοι, χαμηλή παραγωγικότητα, λίγη επίδραση στη γη.

  22. και όχι τίποτα άλλο χαθήκανε τα tribes και τώρα τα κάνανε ποδοσφαιρικές ομάδες και πολιτικά κόμματα …
    Πιό πολλή ακόμα μου αρέσει αυτή η φράση:
    «σφαγείο βιολογικής γραμμής»

    http://www.kathimerini.gr/4dcgi_w_articles_kathcommon_2_04/12/2007_1287102

    Άσχετο μα χρήσιμο
    Ο μόνος «ανώδυνος» τρόπος «σφαγής» που έχω βρει είναι με αδρανή αέρια (αργό και άλλα) το ζώο δεν αισθάνεται ασφυξία απλώς σταματάει να οξυγονώνεται ο εγκέφαλος και πεθαίνει.

  23. @Pigasos
    Χμ…. how about «θανατηφόρα ένεση» (που δίνουν στα καημένα τα αδέσποτα σκυλιά και στους… Αμερικάνους θανατοποινίτες)?

    ή μήπως… μετά τρώμε ΚΑΙ εμείς τα χημικά της ένεσης, οπότε δεν εφαρμόζεται?

  24. Ε, ναι. Και επίσης, πόσο προφανές είναι το _κρυφό_.

    Π.χ. το γεγονός ότι (σε άλλο ποστ – που αναβάθμισα σήμερα με γυμνά ερωτικά κολλάζ του Οδυσσέα Ελύτη) συζητάω με μεγάαααλα σεντόνια και μπλα-μπλα, το ΠΡΟΦΑΝΕΣ… κρυφό πάθος του Ελύτη με τα νεαρά κορίτσια και τον…. ΚΑΘΟΛΟΥ νεκρόφιλο ψυχισμό του, παρά το ότι κατηγορήθηκε για… (πατριωτική) «νεκροφιλία»! (άσχετο βέβαια με αυτό εδώ το ποστ):
    https://omadeon.wordpress.com/2007/06/23/elytis_brown/

  25. 1. κι ο θανατος απο αιμορραγια ανωδυνος ειναι… και γλυκος! (βλ. αυτοκτονιες ρωμαιων πολιτων)

    2. η ζωη στη γη εινια μια λεπτοτατη πρασινη μεμβρανη πανω στο φλοιο της… κατι σαν μουχλα, να πουμε! βρειτε αναλογια μεγεθων και… η φυσιολογικη μικροβιακη χλωριδα στο δερμα μας ειναι παχυτερη!

    3. «κοριτσακια» ειχε πει ο Ρενος Αποστολιδης τον Ελυτη! 😉

  26. Ε, τώρα φίλτατε Zenwalk, πέσατε ΜΕΣΑ και στα ΤΡΙΑ.

    Ποσοστό αλήθειας σχολίου = 3/3 = 100%. 🙂 α χα χα

    Μόνο που… οι σφαγείς ζώων προφανώς δεν έχουν και πολλή ΥΠΟΜΟΝΗ (που κοστίζει άλλωστε) και επομένως τα ζώα τυραννιώνται (και κατά τους Βουδιστές, εμείς μετά τρώμε την… Ενέργεια του ΘΥΜΟΥ των ζώων που σφάχτηκαν, ή -πιο επιστημονικά- τις τοξικές ορμόνες που βγαίνουν από την αγωνία τους).

  27. Αυτό που δεν ξέρετε, είναι πως ο δήμος Αλμυρού, ενδιαφέρεται να «προσαρτίσει» την Αναύρα, κατα τον 2ο Καποδίστρια…Φυσικά οι Αναυριώτες αντιδρούν και αρνούνται αυτήν την δυσοίωνη προοπτική…
    Για τα υπόλοιπα, δεν σχολιάζω…Έχετε χάσει την μπάλα…Εδώ σας δίνει το κείμενο την εικόνα της Ελληνικής ουτοπίας, κι εσείς αναρωτιέστε για το είδος του κρεατος που προέρχεται από τα βιολολογικώς τρεφόμενα ζώα…Πάλι καλά που δεν ρωτάτε και τί χρώμα κόπρανα βγάζουν…Και φυσικά δεν ξέρετε σε ποια μέρη και από ποια φυτά, τρεφονται τα ζώα αυτά…Πλήρης άγνοια…
    Στο κάτω-κάτω γίνετε χορτοφάγοι…Κι εγώ έιμαι…

  28. Αυτό που δεν ξέρετε, είναι πως ο δήμος Αλμυρού, ενδιαφέρεται να «προσαρτίσει» την Αναύρα, κατα τον 2ο Καποδίστρια…Φυσικά οι Αναυριώτες αντιδρούν και αρνούνται αυτήν την δυσοίωνη προοπτική…
    Για τα υπόλοιπα, δεν σχολιάζω…Έχετε χάσει την μπάλα…Εδώ σας δίνει το κείμενο την εικόνα της Ελληνικής ουτοπίας, κι εσείς αναρωτιέστε για το είδος του κρεατος που προέρχεται από τα βιολολογικώς τρεφόμενα ζώα…Πάλι καλά που δεν ρωτάτε και τί χρώμα κόπρανα βγάζουν…Και φυσικά δεν ξέρετε σε ποια μέρη και από ποια φυτά, τρεφονται τα ζώα αυτά…Πλήρης άγνοια…
    Στο κάτω-κάτω γίνετε χορτοφάγοι…Κι εγώ έιμαι…

  29. @Αρτανις
    Μάλλον εσένα βλέπω να έχεις ΧΑΣΕΙ ΤΗ ΜΠΑΛΑ του ΔΙΑΛΟΓΟΥ.

    Βρήκες τα 3-4 τελευταία σχόλια αντίθετα με τις προτεραιότητές σου και έβγαλες εύκολο συμπέρασμα.

    Ξέρεις ΠΟΙΟΣ σχολίασε προηγουμένως (όχι ο Ζεν-τέτοιος, ο άλλος, ο Πήγασος)? Είναι ζήτημα αν υπάρχουν 5 ή 10 άτομα σε όλη την Ελλάδα με τις δικές του ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ γνώσεις πάνω σε βιολογικές καλλιέργειες και -ιδίως- permaculture,
    http://delicious.com/omadeon/permaculture

    Εδώ πέρα φίλε εξετάζουμε κάθε θέμα από ΟΛΕΣ του τις πτυχές, όχι άρπα-κόλλα, άντε βρήκαμε ουτοπία και «ζήτω»….

  30. Έλα ντε τι περιθώρια έχει η καημένη η ουτοπία στην Ελλάδα μόνο μέχρι εκεί μπορεί να φτάσει. Το ξέρω φίλε μου.

  31. Φίλε Omadeon το κείμενο είναι όντως εκπληκτικό. Αυτό που με ευχαριστεί ακόμα περισσότερο είναι ότι η πλειοψηφία των σχολιαστών τηρεί μια κριτική στάση απέναντι σε αυτό και δεν αποδέχεται αυτά που λέει άκριτα, απλά και μόνο επειδή τυγχάνει να μας αρέσουν.

  32. Ετσι Ακριβώς Γιάννη !
    Εγώ ο ίδιος νιώθω πως αλλάζω σιγά-σιγά, καθώς ΜΑΖΙ με άλλους μαθαίνω να ΜΗΝ αποδέχομαι τίποτε άκριτα, ούτε καν -φυσικά- τις… δικές μου ιδέες!

    Αυτή τη στιγμή έδωσα σε μια φίλη ένα λινκ με… ιστορίες Ζεν:
    http://www.artoflow.com/archives/category/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B6%CE%B5%CE%BD/

    Ο ΝΟΥΣ μας κατασκευάζει τις διακρίσεις που δημιουργούν τα κολλήματά μας. Tην είδα… Κρισγιαούρτι σήμερα, επίκειται ΠΟΛΥ αστείο ποστ περί των θεμάτων αυτών.

  33. […] Κραχ και στα οικοσυστήματα Η καταστροφή των δασών σε παγκόσμιο επίπεδο προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά στη διεθνή οικονομία από ό,τι η σημερινή κρίση στις χρηματαγορές, εκτιμούν οικονομολόγοι σε έκθεσή τους για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι συντάκτες της έκθεσης υπολόγισαν την αξία των υπηρεσιών που προσφέρουν στον άνθρωπο τα δάση, από την παραγωγή τροφής και την κατακράτηση πόσιμου νερού μέχρι την απορρόφηση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα. «Ενώ η Γουόλ Στριτ έχει χάσει μέχρι σήμερα 1 με 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, η πραγματικότητα είναι ότι με τους σημερινούς ρυθμούς χάνουμε φυσικά κεφάλαια τουλάχιστον 2 με 5 τρισ. δολαρίων κάθε χρόνο» δήλωσε στο BBC ο οικονομολόγος της Deutsche Bank Πάβαν Σούκντεβ, επικεφαλής της μελέτης. Η έκθεσή του παραλληλίζεται με την Έκθεση Στερν για το κόστος της κλιματικής αλλαγής, η οποία έδειξε ότι το κόστος των διεθνών μέτρων είναι μικρότερο από τις ζημιές που θα υπάρξουν αν το φαινόμενο αφεθεί ανεξέλεγκτο. Η έκθεση του Σούκντεβ, Οικονομία των Οικοσυστημάτων και της Βιοποικιλότητας, τονίζει μάλιστα ότι οι επιπτώσεις της αποψίλωσης θα είναι εντονότερες στις φτωχές κοινότητες που εξαρτώνται από τα δάση ως πηγές τροφίμων. Από τις οικονομικές ζημίες στις οποίες αναφέρεται, η μεγαλύτερη αντιστοιχεί στη μείωση της απορρόφησης αερίων του θερμοκηπίου από τα δάση. Η έκθεση παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Προστασίας της Φύσης (IUCN) στη Βαρκελώνη. Προσπαθώντας να μην επαναχρησιμοποιήσω τις λέξεις και τα λόγια των κάθε λογής «εξουσιαστών», (αντί και αμφί). Σαφώς και η πυρηνική ενέργεια θα επανέλθει και πάλι στο προσκήνιο πιο δυναμικά. Τόσο για την επιβολή εξουσίας σε έναν νέου τύπου διεθνή μιλιταριστικό ανταγωνισμό για την ανακατανομή της παγκόσμιας εξουσίας,  αλλά και στη χρήση της ως  ενέργεια που θα παράγεται και θα ελέγχεται από τα μονοπώλια. Αλλά και η συνέχιση του ανεξέλεγκτου βιασμού της φύσης προς όφελος του κέρδους και της συσσώρευσης κεφαλαίων, για ανάκαμψη  της κρίσης τους, μας οδηγεί σε πολύ επικίνδυνους δρόμους. Συνεχίζοντας την καταστροφή του φυσικού πλούτου ενός πλανήτη που μέχρι πρότινος μας πρόσφερε απλόχερα την επιβίωση μας ως είδος του. Ας ξανασκεφτούμε λοιπόν  σοβαρά την οικονομική  κρίση αυτή. Θα προσπαθήσουν να μεθοδεύσουν το ξεπέρασμά της αδιαφορώντας για το μέγεθος της καταστροφής που θα προκαλέσουν.  Επιστρέφοντας στα παλιά, σε μεθόδους κρατικού μονοπωλιακού μοντέλου του συστήματος για να ανακάμψουν  και όταν αυτό πάρει τον δρόμο του: Μια ενεργειακή κρίση θα αρχίσει να παρουσιάζεται στη συνέχεια. Αυτή θα συνοδευτεί  με μια διατροφική κρίση. Η έλλειψη τροφίμων, κυρίως σε ρύζι και σιτηρά, που εκτρέφουν -ως βασικά προϊόντα διατροφής- τα δύο τρίτα του πλανήτη, θα τους οδηγήσει στη μεθόδευση  ελέγχου των τροφών και του νερού. Αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα μεταστροφής της παραγωγής ενέργειας σε άλλες μορφές και κυρίως με πυρηνική ενέργεια προβλέπουν να οδηγηθούν στον έλεγχό της. Κρατικά μονοπώλια και πολυεθνικές θα βιώσουν τον δικό τους ανταγωνισμό για το κέρδος και την εξουσία, για το ποιος θα ελέγξει τόσο την παραγωγή ενέργειας αλλά και τη διαχείριση ενός αγαθού που μέρα με τη μέρα θα γίνεται όλο και πιο πολύτιμο, το νερό. Ανομολόγητα Είμαστε σε θέση να απεμπλακούμε από το παιχνίδι τους; Είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε οργανωμένα και μόνοι μας αυτό το μέγεθος των προβλημάτων, από μια εξουσία ελέγχου των πάντων, παγκοσμίου επιπέδου, ανεξάρτητα από τις αναθέσεις τους: Τι μπορούμε να κάνουμε; και από πού πρέπει να αρχίσουμε; Ας το σκεφτούμε. Ξεκινώντας από μικρές ομάδες (κοινότητες) θα έλεγε κανείς. Ας το δούμε σαν ένα πείραμα. Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας σε μικρές μονάδες. Η παραγωγή και η διακίνηση διατροφικών προϊόντων και εμπορευμάτων μεταξύ κοινοτήτων. Και τέλος το δίκαιο εμπόριο σε συνδυασμό με την αποφυγή και απόρριψη της βιωματικής μας υπερκατανάλωσης, είναι οι τρεις ελάχιστες βασικές εναλλακτικές προϋποθέσεις για την ανθρωπότητα.  Είναι εκείνες που αν δεν συνειδητοποιήσουμε έγκαιρα θα εξακολουθήσουμε να είμαστε θεατές της υποχρεωτικής μας εκμετάλλευσης και εξαθλίωσης. Ας αρχίσουμε με τα πιο απλά Καταναλώνουμε όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια. Ξεκινώντας ακόμα και από τις μικρές πολύ μικρές εναλλακτικές μας να παράγουμε έστω και μόνοι μας μέρος της ενέργειας που έχουμε ανάγκη. (Δείτε εδώ: Ένας νέος μαθητής πώς με λιγότερο από 500 ευρώ λύνει το πρόβλημα ενέργειας φωτισμού του δωματίου του). http://provlimatismoibyjimank.blogspot.com/ Παράγουμε και καταναλώνουμε μόνο προϊόντα που παράγει ο τόπος μας. Και αγοράζουμε ή ανταλλάσσουμε αυτά που προέρχονται από τη ντόπιά αγορά τις κοινότητάς μας. Δεν θα πάθουμε τίποτα αν ακολουθήσουμε τη διατροφική αξία και συνήθεια των προγόνων μας και απεμπλακούμε από τη συνήθεια της επιβαλλόμενης υπερκατανάλωσης. Και το πιο σημαντικό. Οι όποιες μας λαϊκές οικονομίες θα πρέπει τώρα να αποσυρθούν από τις τράπεζές τους. Δεν έχει πια κανένα νόημα να περιμένουμε να κερδίσουμε από την αγοραπωλησία πλαστού χρήματος. Αντίθετα οι δικές μας μικρές λαϊκές καταθέσεις είναι εκείνες που τους δίνουν το προνόμιο για πολιτικοοικονομικά παιχνίδια που κερδίζουν μόνο αυτοί, τόσο στο παρελθόν αλλά και στο μέλλον Ας τα ξανασκεφτούμε όλα αυτά. Και ας αρχίσουμε να συνεννοούμαστε μεταξύ μας δημιουργώντας ομάδες που μπορεί να γίνουν μελλοντικές κοινότητες αυτοδιάθεσης και αυτοδιαχείρισης. Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μια ακόμα ουτοπική ονείρωξη, δεν έχετε παρά να επισκεφτείτε τη συγκεκριμένη πύλη στον ιστοχώρο για να αντιληφθείτε ότι αυτά κάλλιστα μπορεί να συμβούν ακόμα και σήμερα. Στην παγκόσμια κρίση της ρυπογόνου οικονομίας. https://omadeon.wordpress.com/2008/10/11/community_autonomy/ […]

Αφήστε απάντηση στον/στην Pigasos Ακύρωση απάντησης