Η Rapidshare καρφώνει πελάτες για… upload μουσικής (Rapidshare Shares Uploader Info with Rights Holders)

ISPs assist in cutting off file-sharing users

Becky Waring By Becky Waring

Internet service providers are cooperating more and more with copyright holders to crack down on illegal downloading and peer-to-peer file-sharing.

Some of the changes are due to strict new piracy laws, but others appear to arise from sheer self-interest on the ISPs’ part. […] The widely publicized Pirate Bay verdict in Sweden has sent a chill down the spines of BitTorrent freaks worldwide and cast a spotlight on the intensifying battle against illegal downloaders.

In addition to helping convict the Pirate Bay operators, Sweden’s new Intellectual Property Rights Enforcement Directive (IPRED) allows courts to order ISPs in that country to reveal to copyright holders the names of anyone suspected of sharing files illegally. The copyright holders can then use the information to sue or collect damages.

Immediately after the law went into effect last month, Internet usage in Sweden dropped by 30%.

While most ISPs in the U.S. and other countries will release information about subscribers only when presented with a court order, these ISPs may not be displeased by the increased pressure being placed on file-sharing networks. Reducing peer-to-peer traffic by the threat of legal action would help unclog the ISPs’ networks and free up some of their bandwidth. (END OF «UPDATE» – read the original article HERE)

Η εταιρεία Rapidshare εξαναγκάστηκε νομικά (στη Γερμανία) να… καρφώσει πελάτες της που είχαν κάνει upload μουσικής στο Ελβετικό server της (rapidshare.com) με αποτέλεσμα ΕΦΟΔΟ της Αστυνομίας στο σπίτι τους !

Ιδού επίσημο γράμμα (στα γερμανικά) για ένα τέτοιο περιστατικό, που διέρρευσε μέσω του «wikileaks.org»:
https://secure.wikileaks.org/wiki/Ermittlungsverfahren_wegen_Metallica_Upload_zu_Rapidshare%2C_10_Dez_2008

UPDATE 1: Πολύ καλή και περιεκτική η ανάλυση της γενικής κατάστασης από τον Νίκο Σμυρναίο εδώ: Το διαδίκτυο ως πολιτικό διακύβευμα

UPDATE 2: Αποκαλυπτική είναι η ανάλυση των Ελληνικών θεμάτων μουσικού Copyright στo ποστ «η βιομηχανία της μουσικής και ο ρόλος των δισκογραφικών εταιρειών« και το σχετικο ποστ του φίλου «Αιρετικού» ΕΔΩ. Αφησα κι ένα… σεντονάτο σχόλιο στο πρώτο ποστ με… ουτοπικές προτάσεις (χεχε) για το ΠΩΣ να αμοιβόμαστε, όσοι φτιάχνουμε μουσική ή λογισμικό.

Ορίστε και Αγγλόφωνη περιγραφή της περίπτωσης Rapidshare (όπου πρόσθεσα τονισμούς για… ταχυ-αναγνώστες):

In Germany, the file-hosting service Rapidshare has handed over the personal details of alleged copyright infringers to several major record labels. The information is used to pursue legal action against the Rapidshare users and at least one alleged uploader saw his house raided.

Like many new releases, Metallica’s latest album “Death Magneticwas uploaded to the popular file hosting service Rapidshare one day prior to its official release date last year.

Since users don’t broadcast their IP-address or distribute files to the public directly though Rapidshare, it came as a surprise when the police raided the house of an uploader a few weeks ago.

At first it was unclear how the identity of the uploader was revealed, but today German news outlet Gulli said it had found out that this was likely to be accomplished by creative use of paragraph 101 of German copyright law.

It turns out that several record labels are using this to take legal action against those who share music on Rapidshare.

Previously the paragraph was only used by rights holders to get the personal details of those who share copyrighted works on file-sharing networks. It basically enables the copyright holders to get “permission” from a civil judge to ask ISPs to disclose the personal details of a user behind a certain IP. Now, however, this also seems to be the case for file-hosting services such as Rapidshare, which is based in Germany.

This of course opens up the possibility for rights holders to go after a wide range of file-hosting services and potentially even BitTorrent sites. Indeed, everyone who now uploads a torrent file to a site hosted in Germany is at risk of having his personal details revealed. Although it will be impossible to prove that the uploader actually seeded the file it might be seen as assisting in copyright infringement.

Pretty much all torrent sites keep track of the IP-addresses of their (.torrent) uploaders, and if the rights holders can get the IP-address of people who upload to file-hosting services such as Rapidshare, they can easily extend this to BitTorrent sites hosted in Germany. A dream come true for copyright holders, but a nightmare for the privacy of Internet users.

Too bad for Metallica’s Lars Ulrich who only just started sharing files himself:

Source: here.

Δείτε επίσης: 40.000 μέλη έφτασε το “πειρατικό” κόμμα Σουηδίας (Gatouleas blog)

Reblog this post [with Zemanta]

51 comments

  1. Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα εξής

    1) Αυτή Η ΚΑΤΑΔΟΣΗ χρήστη / uploader από εταιρεία όπως η rapidshare γίνεται ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ, είναι 100% ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ. Οι επιπτώσεις? -ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ. Κανείς δεν θα νιώσει ασφαλής μετά από αυτό, να μοιραστεί αρχεία warez ή έχοντα copyright. Δεν ξέρω ΠΩΣ έγινε, πάντως _έγινε_ (εδωσα λινκ – που επιχειρεί μάλλον αληθινή εξήγηση).

    2) Η κατάδοση (με κοινοποίηση του uploader’s I.P. address, κλπ) έγινε για αρχεία που μπήκαν στο server της ΕΛΒΕΤΙΑΣ (rapidshare.com), όχι σε εκείνο της Γερμανίας (rapidshare.de). Kι αυτό τη στιγμή που… η εταιρεία έχει ΗΔΗ αλλάξει έδρα και πήγε στην Ελβετία, λόγω του νομικού πολέμου που αντιμετώπισε στη Γερμανία. Μόνο που… η καταγγέλουσα νομική αρχή είναι… Γερμανική. Επομένως, ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ η δίωξη για θέματα copyright, ακόμη και σε χώρες “περίεργες” ή “ελεύθερες” όπως η Ελβετία, με βάση εντάλματα που εκδόθηκαν σε ΑΛΛΕΣ χώρες.
    Κατάλαβε κανείς ΤΙ σημαίνει αυτό… ακόμη και για μας?
    Π.χ.
    (απλό παράδειγμα)
    1) Ελληνας κάνει upload στη Rapidshare ένα τραγούδι των… Μπήτλς
    2) Αγγλική εταιρεία που έχει ακόμη δικαιώματα στο ίδιο τραγούδι, εκδίδει ΕΝΤΑΛΜΑ που υποχρεώνει την Rapidshare να αποκαλύψει τα στοιχεία του… Ελληνα.
    3) Μέσω ιντερπολ έρχονται μια μέρα… “κύριοι” στο σπίτι του Ελληνα, του περνάνε χειροπέδες και πληρώνει πρόστιμο χιλιάδων ευρω.
    (αυτό είναι περίπου το χειρότερο σενάριο… και ο λόγος που ΠΡΕΠΕΙ να αρχίσει ΜΑΖΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και διαμαρτυρία, αλλά… δεν κουνιέται φύλλο στην Ελλάδα).

  2. Δεν μπορώ να καταλάβω τι προξενεί εντύπωση σ’ όλη αυτή την ιστορία. Οι εταιρείες έχουν την ισχύ – πολιτική τε και οικονομική – και απλά προστατεύουν τα καλώς ή κακώς νοούμενα συμφέροντά τους. Τι νομίζατε (νομίζαμε), ότι επειδή υπάρχει το internet έχασαν οι πολυεθνικές τη εξουσία τους; (Εδώ επέβαλαν επέκταση του copyright από τα 50 στα 70 χρόνια, 90 χρόναι στις Η.Π.Α. για να μη χάσει η Disney®©™ το copyright στον Mickey Mouse®©™) Και πού ‘σαι ακόμη, σε λίγο θα μας βάλουν τσιπάκι στον εγκέφαλο και κάθε φορά που μας έρχεται ένα τραγούδι ή κάποια σκηνή από ταινία θα πληρώνουμε royalties – με χρέωση στην πιστωτική μας κάρτα βεβαίως βεβαίως!

  3. @Vrennus
    Μάλλον υποτιμούν το γεγονός ότι… αυτή τη στιγμή δεν έχει μείνει ΟΥΤΕ ένα πρόγραμμα που να μην έχει σπαστεί από χάκερ, ότι υπάρχουν τεχνολογίες peer-to-peer εντελώς αδύνατον να ελεχθούν (άσε αν αρχίσουν και PGP encryption πιο μαζικά), και ότι ήδη, σήμερα, πάνω από το 50% του συνολικού traffic στο διαδίκτυο είναι shared files / warez.

    Οσο για το τσιπάκι στον εγκέφαλο, εκεί… ονειρεύονται οικτρά. Ο μόνος που θα δεχτεί τέτοιο τσιπάκι είναι ο καθηγητής που ήδη έβαλε ηλεκτρόδια στον εγκέφαλο για να αποδείξει ότι είναι εφικτός ο έλεγχος μηχανών από τον εγκέφαλο.

    Μάλλον απεγνωσμένες κινήσεις βλέπω…
    Στην τελική, αν ΟΛΑ σκουρήνουν, υπάρχουν και τα άααλλα δίκτυα, σε στυλ Athens Wireless Network, δεκάδες χιλιάδες μέλη μόνο στην Αττική, απολύτως ανεξέλεγκτα. Ακόμη κι αν πέσει όλο το ιντερνέτ αυτά θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

    Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες και… Μεγάλους Αδελφούς!🙂

  4. Υ.Γ. Νομίζω ότι το άρθρο του Νίκου Σμυρναίου, ένα από τα καλύτερα που διάβασα για το θέμα, είναι η σωστή απάντηση και σε όσα συζητάμε

    http://smyrnaios.blogspot.com/2009/04/blog-post_23.html

    Το διαδίκτυο ως πολιτικό διακύβευμα

    Το διαδίκτυο δεν είναι απλά ένα νέο ΜΜΕ. Είναι ένα μεταμέσο με την έννοια ότι αποτελεί την βάση και την υποδομή πάνω στην οποία αναπτύσσεται το σύνολο των ανθρώπινων δραστηριοτήτων μαζικής αλλά και διαπροσωπικής επικοινωνίας.

    Ταυτόχρονα το διαδίκτυο αποτελεί πλέον το πεδίο μιας διαμάχης που το καθιστά ολοένα και περισσότερο υψηλής σημασίας πολιτικό διακύβευμα.

    Οι υποθέσεις είναι πολλές και δείχνουν ξεκάθαρα την γραμμή του μετώπου: η καταδίκη του Pirate Bay στη Σουηδία, η προώθηση του νόμου Hadopi για το διαδίκτυο από την κυβέρνηση Σαρκοζύ στη Γαλλία, ο πόλεμος στην τροπολογία 138 του τηλεπικοινωνιακού πακέτου στην ΕΕ, η επιμήκυνση της διάρκειας του copyright στη μουσική, οι προσπάθειες ελέγχου και λογοκρισίας της μπλογκοσφαίρας. …
    […]

    η κρίσιμη μάζα του διαδικτύου αντιδρά ενστικτωδώς και σπασμωδικά στις προκλήσεις των καιρών. Δεν έχει συνείδηση ότι το διακύβευμα είναι πρωτίστως πολιτικό. Μέρος της θεοποιεί τους τέσσερις του Pirate Bay ενώ ταυτόχρονα απελπίζεται γιατί δεν κατάφερε να εγκαταστήσει το τελευταίο γκάντζετ στο iphone.

    Το οξύμωρο είναι πασιφανές. Στο πλαίσιο μιας κοινωνικοοικονομικής διάρθρωσης όπου κυριαρχεί η εκμετάλλευση και η άνιση κατανομή των πόρων, η γνώση δεν μπορεί παρά να αποτελεί εμπόρευμα και η πνευματική ιδιοκτησία το πετρέλαιο του 21ου αιώνα. Η ανατροπή του status quo στο διαδίκτυο και αλλού απαιτεί νέα συσχέτιση κοινωνικών δυνάμεων. Απαιτεί οργάνωση και πολιτική συνείδηση όχι καταναλωτική.

  5. Αντιγράφω εδώ (λίγο βελτιωμένο) το σχόλιο που άφησα στο Νίκο Σμυρναίο.

    Νίκο,
    όχι μόνο συμφωνώ σε όλα, αλλά… αναρρωτιέμαι ΠΩΣ οι σκέψεις μας (όχι μόνο ημών, αλλά πάρα πολλών) είναι ΤΟΣΟ συντονισμένες.
    Βέβαια… στον ίδιο (περίπου) κόσμο ζούμε,
    επομένως σε παρόμοιες σκέψεις μοιραία θα οδηγηθούμε,
    αν ορθολογικά συλλογιστούμε!🙂

    Σκέφτομαι όμως να κάνω ένα ποστ με τίτλο:
    «Κάτω ο Μεγάλος Αδελφός, ΖΗΤΩ τα… ΠΟΛΛΑ ΜΙΚΡΑ ΑΔΕΛΦΑΚΙΑ !!!».

    Δηλαδή… θεωρώ ανέφικτο το να ζητάμε να «μη μας παρακολουθούν», αφού γίνεται -έτσι κι αλλιώς.

    Το ορθότερο θα ήταν να οργανωθούμε ώστε να… φακελλώσουμε ΠΙΟ καλά, όσους μας φακελλώνουν.

    π.χ.
    «Κύριε μου, είστε μπάτσος που χτύπησε διαδηλωτή στο κεφάλι?
    -ΟΡΙΣΤΕ τα στοιχεία σας, ΟΡΙΣΤΕ η φωτογραφία σας, ΟΡΙΣΤΕ η κατοικία σας, ΟΡΙΣΤΕ (μέχρι και) το χρώμα των ματιών του… σκύλου σας»!!!

    ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ, φίλτατε Νίκο.

    ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ μας, ΟΣΟ ΘΕΛΕΤΕ ! (στα τέτοια μας…)

    ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ Hackers θα ΚΟΥΡΣΕΨΟΥΝ τα δικά σας αρχεία, θα τα κάνουν ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ και θα σας τα ΦΟΡΕΣΟΥΝ ΣΤΕΦΑΝΙ, «Monsieurs les Controllateurs»!

    Τα αρχεία του ΚΡΑΤΟΥΣ, των ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, των ΤΡΑΠΕΖΩΝ, ή και των ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΩΝ, θα σας τα ΑΡΠΑΞΟΥΜΕ ΟΛΑ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ, μέχρι και την τελευταία ΣΤΑΓΟΝΑ Πληροφορίας!

    ΞΕΧΑΣΤΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ. Κατεβάστε τα ΣΩΒΡΑΚΑ, ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ.

    ********************************
    ΟΛΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ.
    ********************************

  6. Υ.Γ.
    Είπα κάτι για «Athens Wireless Network».

    Λοιπόν, ΑΝ ΔΕΝ ξέρετε ΤΙ είναι, κάντε κλικ στο ακόλουθο λινκ, αλλά… ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΖΗΤΗΣΕΙ «έγκριση Certificate» πείτε «ΝΑΙ»¨, «accept this certificate permanently»:
    https://www.awmn.net/

    ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ το κατεστημένο, να κλείσει αυτό το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ασύρματο αυτόνομο δίκτυο, που είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ από το διαδίκτυο, αλλά… δεν θα τα καταφέρει ποτέ.

    Παρόμοια αυτόνομα δίκτυα, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με το κανονικό διαδίκτυο, ΞΕΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ήδη ΠΑΝΤΟΥ στον πλανήτη. Στη χώρα μας υπάρχουν ΗΔΗ πολλά, σε σχεδόν όλες τις μεγάλες πόλεις, με… ΕΞΑΨΗΦΙΟ αριθμό μελών. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΧΕΔΟΝ(**) ΕΤΟΙΜΟΙ να ΧΕΣΟΥΜΕ το «κανονικό διαδίκτυο». Βάλτε το… εκεί που ξέρετε, κ.κ. Μεγάλοι Αδελφοί.

    (**) ντάξει… υπερβάλλω λιγάκι. Μόνο που αυτά τα ασύρματα αυτόνομα δίκτυα, ΟΠΩΣ και το κανονικό διαδίκτυο, αναπτύσσονται με ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΡΥΘΜΟ. Και καθίστανται ολοένα και ευκολότερα στη χρήση και στην εγκατάσταση.
    Για την ακρίβεια, θα είναι ΠΑΝΤΑ μια μεγάλη εφεδρεία, και παραδέχομαι ότι ΔΕΝ θα αντικαταστήσουν ποτέ το κανονικό διαδίκτυο, αλλά μπορούν οπωσδήποτε να το ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ, έτσι ώστε να αναπληρωθούν οι (τυχόν) «πληγές» που θα προκαλέσει ένα μελλοντικό «αυταρχικό φιλτράρισμα».

    Ενα άλλο καλό, με αυτά τα ασύρματα δίκτυα είναι ότι μαζεύουν και πολλούς απλούς χρήστες, όχι μόνο «χάκερ» ή ειδικούς.

  7. Συμφωνώ 100% με το post του Ν. Σμυρναίου.

    Δεν αυμμερίζομαι ωστόσο την αισιοδοξία για την αναξαρτησία του μέσου. Ας πούμε, πόσοι γνωρίζουν τι εστί PGP, TOR κλπ. κλπ. Η εξουσία έχει το τρόπο να κλείσει ό,τι θελήσει. Αύριο αρχίζει με την 3-strike-policy, μεθαύριο θα απαγορεύσει τα TOR δίκτυα, και σ’ ένα μήνα θα θεωρείται εοχοποιητικό στοιχείο η χρήση του PGP. Για τον πολύ τον κόσμο το internet θα είναι ένα 100% ελεγχόμενο δίκτυο για εμπορικούς σκοπούς – ομάδες που θα κινούνται στο περιθώριο, όπως ήταν το σύνολο των χρηστών του internet πριν το broadband, θα συνεχίσουν να υπάρχουν στο βαθμό που η ύπαρξή τους δεν θέτει υπό αμφισβήτηση το διακύβευμα: την αναπαραγωγή των εμπορευματικών και εξουσιαστικών (μ’ αυτή τη σειρά) σχέσεων.

    Το τσιπάκι στον εγκέφαλο θα το βάλουμε «οικειοθελώς» με τον ίδιο τρόπο που σήμερα έχουμε όλοι μας πιστωτική κάρτα «οικειοθελώς» αφού σε λίγο θα είναι αδύνατον να κάνεις οποιαδήποτε συναλλαγή χωρίς αυτήν.

  8. @Vrennus
    Καλημέρα,
    Κι εγώ συμφωνώ μαζί σου σε πολλά, ιδίως το εξής που είπες (ότι είναι ΣΤΟΧΟΣ του κατεστημένου – όχι όμως ότι θα υλοποιηθεί κιόλας… τόσο ανεμπόδιστα):

    Για τον πολύ τον κόσμο το internet θα είναι ένα 100% ελεγχόμενο δίκτυο για εμπορικούς σκοπούς – ομάδες που θα κινούνται στο περιθώριο, όπως ήταν το σύνολο των χρηστών του internet πριν το broadband, θα συνεχίσουν να υπάρχουν στο βαθμό που η ύπαρξή τους δεν θέτει υπό αμφισβήτηση το διακύβευμα: την αναπαραγωγή των εμπορευματικών και εξουσιαστικών (μ’ αυτή τη σειρά) σχέσεων.

    ΣΩΣΤA, ΑΥΤΟ είναι το «ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΕΔΙΟ».

    H μάχη όμως δεν κρίθηκε ακόμη. Οι τρέχουσες επανειλλημένες ψηφοφορίες έδειξαν ότι υπάρχει και σθεναρή αντίσταση, Ας κάνουμε Ο,ΤΙ μπορούμε με τους ευρωβουλευτάδες μας… (ίδε και σχόλιο της «enfant» ΕΔΩ).

    Επίσης, ας μην υποτιμάμε
    1) ΠΟΛΛΕΣ εταιρείες έχουν ΗΔΗ μεγάλα ΚΕΡΔΗ από το ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, και δεν θα τα εγκαταλείψουν εύκολα.
    2) τα πολλά λεφτά είναι ΑΚΡΙΒΩΣ στο «long tail», όχι στο ΜΑΖΙΚΟ ΘΕΑΜΑ και στις προτιμήσεις πλειοψηφιών.
    3) Το διαδίκτυο ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ να είναι ανοιχτό, και μάλιστα να… συνεχίσει να λειτουργεί ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ με ΜΟΝΟ 90% των sites – σε περιπτωση πυρην. πολέμου.
    4) Υπάρχουν και ΜΕΓΑΛΑ ΤΕΧΝΙΚΑ προβλήματα που θα εμφανιστούν αν γίνει το προτεινόμενο φιλτράρισμα.
    5) Οι προτεραιότητες του κατεστημένου είναι ΑΛΛΕΣ, π.χ. η παρακολούθηση, η ανεύρεση παραβατών νόμου κλπ. Καθώς και η ανεμπόδιστη εξάπλωση της Ελεύθερης Αγοράς μέσω διαδικτύου. ΔΕΝ είναι να κλεισει τα πάντα ευνοώντας μόνο όσα εξαπλώνουν ορισμένες μεγάλες εταιρείες (σε βάρος άλλων). (παρόλο που ΑΥΤΟ είναι το «επιθυμητό σχέδιο» ορισμένων)

  9. Υ.Γ.ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ περιπτώσεις όπου το Κατεστημένο ΕΠΕΣΕ ΕΞΩ εντελώς:

    1) ΔΕΝ ξέρανε ΠΟΣΟ μεγάλη δύναμη θα έχουν οι χάκερ να ΣΠΑΣΟΥΝ τα ΠΑΝΤΑ.
    2) ΔΕΝ ξέρανε ΠΟΣΟ μεγάλο ποσοστό του τράφικ θα αφορά shared resources, peer-2-peer.
    3) ΔΕΝ ξέρανε γενικά πόσο δυνατές τεχνολογίες αντίστασης θα εμφανιστούν.
    4) ΔΕΝ πέτυχαν μυστικές υπηρεσίες ή κράτη να σταματήσουν το PGP, ΟΥΤΕ ΚΑΝ να το κάνουν παράνομο. Αντίθετα, ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ σαν επιλογή (και κέρδισε τη Δίκη με τη ΣΙΑ).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pretty_Good_Privacy
    5) ΔΕΝ ξέραμε ΟΛΟΙ πόσο μεγάλο πρόβλημα θα γίνει το spam.
    κ.ο.κ.

    ——-
    Υ.Γ.2
    Σε ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «σκλήρυνσης» προς την κατεύθυνση π.χ. της παρακολούθησης, αναμένονται ΜΑΖΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ τεχνολογιών αντίστασης. Ο φίλος μου ο Erez Elul έχει ΗΔΗ σχεδιασει μορφες τεχνικής διαδικτυακής οργάνωσης όπου ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΑΝΕΙΣ τους χρήστες, οπότε αχρηστεύεται και η παρακολούθηση. Αλλοι μπορεί να κάνουν «εκλαΪκευμένες εκδοχές» του PGP για ΟΛΟΥΣ. ΗΔΗ, ορισμένα δίκτυα peer-2-peer αρχίζουν αντίμετρα κρυπτογραφίας, κ.ο.κ.

    Ο λαός ΔΕΝ θα στερηθεί τα… «γλυφιτζούρια του». Τα σπασμένα προγράμματα, οι σπασμένες μουσικές, κλπ. ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ και ΔΕΝ θα δεχτεί κανείς να καταργηθούν. Κανένα απολύτως «πακέτο broadband» δεν μπορεί να σταματήσει αυτή τη ΜΑΖΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ.

  10. Ένα λεπτό, οι ίδιοι οι Metallica δεν ήταν που παλιότερα υποστήριζαν το file sharing και το downloading, ιδίως σε ό,τι αφορούσε bootlegs συναυλιών τους; Πώς άλλαξαν έτσι στάση; Έχουν ΠΟΛΛΕΣ εξηγήσεις να δώσουν οι «κύριοι»!

  11. Ετσι ακριβώς, Αιρετικέ μου!🙂

    ΠΟΛΛΑ σενάρια παίζουν, τώρα…
    Ακόμη δεν ξέρουμε αν ο συγκεκριμμένοςπαίκτης «έπαιξε κόντρα στον εαυτό του» με σκοπό να πιαστούν πειρατές, ή αν «πιάστηκε παίζοντας κόντρα στους υπόλοιπους του γκρουπ». Θα δείξει…

    Καλά, και στο δεύτερο που είπες δεν έχεις άδικο. Οι Γερμανοί ειδικά πρέπει να νιώθουν παγωμένοι, τώρα που μπούκαρε κι η αστυνομία σε σπίτια να συλλάβει… uploaders μουσικών αρχείων.

    Φυσικά, σε Ο,ΤΙ περνάει από την αντίληψή μου θα ενημερώνω.

  12. Οι Γερμανοί είναι μαθημένοι από Gestapo και, για να είμαι ειλικρινής, τους αντιπαθώ έτσι κι αλλιώς – και όχι μόνο γιατί εξέλεξαν το Χίτλερ. Έχω κι άλλους λόγους κι είναι όλοι τους αηδιαστικοί μέχρι εκεί που δεν παίρνει (VW, Porsche, Audi, Mercedes-Benz και Opel). Νυν και αεί Τέταρτο Ράιχ.

  13. Φίλε αιρετικέ
    Σαν πρώην κάτοχος Οπελ… σε καταλαβαίνω! αχαχα…

    Το ποστ σου το είδα, αλλά… ακόμη δεν είμαι σίγουρος ΤΙ έγινε ακριβώς (κι ένας άλλος φίλος απορεί εξίσου).

  14. Αναφορικά με τον Σουηδικό νόμο iprid (Καταχώρηση των πληροφοριών κίνησης των χρηστών στο διαδίκτυο για κάνα χρονο από τους παραχούς) έχουμε ενδιαφέρουσα εξέλιξη:

    Οι παροχοί Bahnhof και tele2 αποφάσισαν να σβήνουν τα στοιχεία μετά από μια εβδομάδα και να μην τα διατηρούν περισσότερο.

    Σουηδός εισαγγελεύς δήλωσε απογοητευμένος που δεν θα αξιωθεί να πιάσει την Αλ κάιντα. (Από το rapport της svt).

    Η όλη υπόθεση ΔΕΝ αφορά την όποια εγκληματικότητα ή την «τρομοκρατία». Αφορά τον απόλυτο έλεγχο του πόπολου (sheeple).

    Πώς σκατά να κάτσουν στον σβέρκο 6,5 δις κάποιοι χλαπάτσουρες σαν τον βοϊδοκέφαλο Ντάμπγια, ή η κωλοελίτ που ελέγχει κάτι τέτοιους έστω κα με μέσο IQ 150;

    Χρειάζεται μαζική αποβλάκωση και προληπτικό φίμωμα!

  15. @polsemannen
    Ετσι, ακριβώς.

    Σθεναρή η αντίσταση των Σουηδών ISP, την είδα και χθες αργά το βράδυ:

    (απόσπασμα ενημέρωσης που είχα στο Skype – χωρίς ονόματα χρηστών για να μην… ενοχληθεί κανείς)

    [28/4/2009 10:56:39 μμ] …..: As early as November, an op-ed was written by ISP Bahnhof’s CEO Jon Karlung where he stated his company would not hand over the information. “In its current version, the law makes no difference between computers and users. And meanwhile, it makes spies out of the ISPs,” he wrote at the time.

    In a recent interview with Swedish national radio he reiterated this position and said ISPs are not legally bound to store information related to their customers’ IP-addresses. Hence, Bahnhof stopped storing user data and has no information to hand over, even if a court orders it. And Bahnhof isn’t on its own in taking this action.
    [28/4/2009 10:57:11 μμ] …i: Today, major operator Tele2 (over 600,000 customers) declared they will follow Bahnhof’s example and without delay stop storing this type of user data. “Previously, we have stored some information about our customer’s IP addresses for internal use, but now the privacy issue has been pushed this far with the IPRED discussion. We do this to strengthen our customers’ privacy,” said Tele2’s Swedish CEO Niclas
    Palmstierna.
    [28/4/2009 10:57:54 μμ]….: “There’s is nothing in the Electronic Communications Law that decides what we should store, only what we shouldn’t store. We have analyzed the legislation carefully and found that we have no obligations at all to store information about our customers’ IP addresses,” he continued.
    [28/4/2009 10:59:06 μμ]….: Peter Danowsky, IFPI lawyer and legal representative in the first IPRED case, is not impressed with the ISPs opposition, and claims he can change the law. “Everyone in the parliament has been operating under the assumption that the ISPs are loyal to the legislation and don’t want to participate in breaking the law. If Tele2 takes this attitude and other operators follow, there will be a stronger law in the future,” he stated.
    [28/4/2009 11:04:09 μμ] …i: http://torrentfreak.com/pirate-bay-ips-assigned-to-prosecution-lawyers-090426/

  16. Αυτό θα πει πολιτική ανυπακοή, όχι οι πίπες που μας αμολάνε διάφοροι πολιτικάντηδες. Κι όσον αφορά την IFPI, το’χει παραχέσει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αλητεία απ’το καρτέλ που εκπροσωπεί, όπως καταδεικνύουν τα εξής:

    Άρθρο των «ακυβέρνητων πολιτειών» που αναδημοσιεύω κατόπιν άδειας:

    http://hereticrepublic-gr.blogspot.com/2009/04/blog-post_29.html

    Οι «ακυβέρνητες πολιτείες» είναι εδώ:

    http://yiannis63.wordpress.com/

    Κι επίσης, οι απειλητικές επιστολές του Σταμπουλή:

    http://hereticrepublic-gr.blogspot.com/2009/03/ifpi.html

    Την εν λόγω επιστολή ο τότε πρύτανης Γιάννης Φίλης την επέστρεψε στο Σταμπουλή ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. Ο Γρυσπολάκης τώρα συνεμορφώθη πλήρως προς τας υποδείξεις κι έχουν μπλοκαριστεί αρκετές υπηρεσίες filesharing – τόσο… γενναίος ο Μάκης (όχι ο Τριανταφυλλόπουλος, αλλά ο Γρυσπολάκης).

  17. Αιρετικέ καλως-όρισες.

    ΚΑΜΜΙΑ άδεια δεν χρειάζεσαι, φυσικά, για να φέρνεις εδώ Ο,ΤΙ σύνδεσμο θέλεις.

    Αργότερα (λόγω δουλειάς) θα δω αναλυτικά ΟΛΑ αυτά και πολύ πιθανώς θα προστεθούν σαν update στο ίδιο το ποστ.

  18. Φίλε omadeon, το ξέρω ότι μου δίνεις το ελεύθερο να βάλω ό,τι σύνδεσμο κρίνω ενδιαφέροντα. Το «κατόπιν αδείας» αφορούσε την αναδημοσίευση του άρθρου των «ακυβέρνητων πολιτειών» (είχα ζητήσει δηλαδή άδεια από τον αρχικό συντάκτη να το αναδημοσιεύσω στο ιστολόγιό μου – να αποδίδουμε και το ανάλογο credit… Μην υποπέσουμε και σε καμιά λογοκλοπή).

    Κρίνω πάντως σκόπιμο να τονισθεί η αξιοπρεπής στάση του κ. Φίλη απέναντι στην IFPI: ενημέρωσε όλη την πολυτεχνειακή κοινότητα αποστέλλοντας αντίτυπα στις θυρίδες όλων μας και ενημερώνοντάς μας με ανακοίνωση στο All Users και, κατόπιν, αφού ενημερώθηκε ότι αυτές οι σχεδιαζόμενες ενέργειες της IFPI είναι παράνομες του κερατά, επέστρεψε στον Σταμπουλή την επιστολή ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και δεν επέβαλε κανέναν περιορισμό σε χρήση filesharing.

    Πολύ αργότερα (δηλαδή πέρυσι), ο διάδοχός του Ιωακείμ Γρυσπολάκης (ο αμφιλεγόμενος) δεν γνωρίζουμε αν έλαβε ξανά επιστολή από την IFPI. Αν κρίνω από το γεγονός ότι για να χρησιμοποιήσεις eMule και τα συναφή πρέπει να παρακάμψεις το μπλοκάρισμα που έχει μπει χωρίς να έχει προηγηθεί ΚΑΜΙΑ απολύτως ενημέρωση, έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι η IFPI επανήλθε και ο Γρυσπολάκης «συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις» χωρίς να πει σε κανέναν από τους χρήστες το παραμικρό.

  19. Φίλε Αιρετικέ

    (κόπια σχολίου που άφησα στο ποστ σου)
    http://hereticrepublic-gr.blogspot.com/2009/04/blog-post_29.html
    Σχετικά με τα εξής, που αντιγράφω από το ποστ:

    …το cd το βρήκα σαν εμπόρευμα στα εννέα ευρώ( 2.700 δρχ. τότε…) περίπου -οι νέες κυκλοφορίες- το 1989, και τα άφησα στα είκοσι δύο ευρώ !!! το 2008. Μια αδικαιολόγητη αύξηση του 150% περίπου. Και να σκεφτεί κανείς ότι η τιμή του cd, στις νέες κυκλοφορίες σταθεροποιήθηκε στα δεκαοχτώ με είκοσι ευρώ από το 2.000 !!!. Εαν δεν είναι αυτός ο ορισμός του καρτέλ, τότε ποιός είναι ;

    Σωστά!
    Τα καρτέλ δεν αντιμετωπίζονται με «επιτροπές ανταγωνισμού» (που είδαμε πόσο… αποδοτικές είναι στην περίπτωση του Θοδωρή Τενέζου), αλλά απλούστατα -νομίζω- με πλαφόν ή «ταβάνι» στα ποσοστά κερδών. Δηλαδή…

    Να καταστεί παράνομο να βγάζει κανείς κέρδη πάνω από π.χ. 35% της (οποιασδήποτε) επένδυσης που κάνει, κι ας συνεχιστεί ο ανταγωνισμός ΜΟΝΟ προς τα κάτω, δηλαδή πιο φτηνά (αν κανείς μπορει και θέλει).

    Κάθε άλλη ρύθμιση είναι ελευθερία ασυδοσίας και αισχροκέρδειας. Εδώ και καιρό ήθελα να κάνω σχετικό ποστ, αλλά διστάζω επειδή δεν ξέρω οικονομική θεωρία να τεκμηριώσω αυτή την άποψη…

    Υ.Γ.
    Είχα ενστάσεις και από μία φίλη ότι αυτό… είναι ουτοπικό στη σημερινή κοινωνία, κι έχει δίκιο βέβαια. Ομως, αυτό είναι το ΣΩΣΤΟ, και φυσικά χρειάζεται μια άλλη κοινωνία: ΠΛΑΦΟΝ στα ΚΕΡΔΗ !

  20. Για το πλαφόν στα κέρδη, έχω αμφιβολίες αν πετύχει. νομίζεις ότι τώρα δλδ δηλώνουν τα κερδη τους οι εταιρείες;
    Κρύβουν το 80%, μη σου πω και περισσότερο!
    Για λόγους φορολογικούς. Για τους ίδιους λόγους που οι εφοπλιστές δεν σηκώνουν ελληνική σημαία στα καράβια τους.
    Σε όλο τον κόσμο το ίδιο (συνέβαινε και εξακολουθεί να) συμβαίνει: το κεφάλαιο αναζητά (και βρίσκει!) φορολογικούς παραδείσους, κυρίως σε εξαθλιωμένες χώρες της Αφρικής και -λιγότερο- της Ασίας.

    Οπότε, άλλος δρόμος χρειάζεται. Μια καλή ανάλυση κάνει ο Αμερικάνος Richard Matthew Stallman στο βιντεάκιον: http://video.google.com/videoplay?docid=-2991926848094761035&ei=0YbPScfRBJTU2wKwpv2ACA&q=COPYRIGHT+VS+COMMUNITY
    (το βρήκα εδώ, με καλό συνοδευτικό άρθρο): http://www.kepik.gr/?p=1244

    Ας προσπαθήσουμε να επεξεργαστούμε λύσεις, να συνθέσουμε δλδ…

  21. Η Ροδιά έχει δίκιο. Νομίζεις ότι οι εταιρείες δηλώνουν τα πραγματικά τους οικονομικά στοιχεία; Η BMW, που όλοι τη θεωρούν «πετυχημένη» και «κερδοφόρο» δίνει πλασματικούς ισολογισμούς προς τα έξω, αλλά από μέσα δεν είναι και πολύ καλά (ίσως την αγοράσει ΚΑΙ αυτήν η Fiat στο τέλος).

  22. Λοιπόν…
    ΕΙΔΑ τη βιντεο-διάλεξη του Richard Stallman, και μου άρεσε πολύ, ιδιαίτερα το κομμάτι της προς το τέλος (μετά από το 70% περίπου) όπου κάνει μια σειρά προτάσεων, με εκπληκτικά στοιχεία. Αξίζει να τα δει κανείς ΟΛΑ. Οι Ελληνικοί υπότιτλοι είναι επίσης πολύ καλοί, για όσους έχουν πρόβλημα γλώσσας.

    Σε γενικές γραμμές ο Richard προτείνει ένα όριο μόλις 10 ετών για διάρκειες κόπυράϊτ. Αποδεικνύει με νούμερα και λογική ανάλυση ότι οι δημιουργοί δεν θα χάσουν τίποτε από μια τέτοια ρύθμιση. Εκείνοι που θα χάσουν είναι απλούστατα οι κερδοσκόποι των εταιρειών (που ξεζουμίζουν τους ίδιους τους δημιουργούς). ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ, τα στοιχεία του είναι ΚΑΙ πολύ σωστά ΚΑΙ εκπληκτικά.

    Χεστήκαμε για τον Μίκυ Μάους και τις ανάγκες να θησαυρίζει η εταιρεία Ντίσνεϋ!🙂

    Εκεί που μας αδικεί λιγάκι ο Richard είναι στο λογισμικό, που το θεωρεί είδος πρώτης ανάγκης και επομένως (με τη δική του λογική) είδος που πρέπει να είναι απολύτως ελεύθερο, ανοιχτό, κλπ.

    Ε, ξέχασε εκεί να πει κάτι όμως. Δύο πράματα
    1) ΠΟΛΥΣ κόσμος δίνει λεφτά στο shareware, όχι ελάχιστος όπως στην Ελλάδα. Ανθρωποι που εφτιαξαν 5-10 καλές εφαρμογές shareware (ακόμη και χωρίς περιορισμό χρήσης) έγιναν ΣΧΕΔΟΝ πλούσιοι, μόνο από τις εθελοντικές εισφορές από ικανοποιημένους χρήστες.
    2) -ακόμη πιο σημαντικό- μπορούμε να πουλάμε ΥΠΗΡΕΣΙΑ μέσω Web, χωρίς ποτέ να δίνουμε κώδικα (που δουλεύει στο site που παρεχει την υπηρεσία). Αυτό ακριβώς σκεφτόμαστε να κάνουμε με 2 συνεργάτες. (Εχω συνάντηση επίδειξης εργασίας με έναν αύριο βράδυ – κι έμεινα λίγο πίσω -χεχε- βλέποντας το βίντεο).

  23. Υ.Γ.
    @Enfant
    Να δω τώρα ΠΩΣ θα οργανώσω τα πολύτιμα που έφερες…🙂

    Οσον αφορά το πλαφον στα κέρδη, πολύ λογικά τίθεται θέμα απόκρυψης κερδών ή αδιαφάνειας. Ομως…

    1) αυτό ΔΕΝ είναι… δικό μας πρόβλημα, αλλά του ΚΡΑΤΟΥΣ, που ενώ έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τα πάντα, τάχει κάνει μαντάρα στην Ελλάδα καταπιέζοντας και ρουφώντας τους πάντες (πλην πολύ πλουσίων / διαπλεκόμενων)…

    2) αυτό δεν αφορά τη δική μας κοινωνία (που μάλλον δεν θα υλοποιήσει ένα τέτοιο μέτρο ποτέ γιατί θεωρείται -ΚΑΚΩΣ- ότι «περιορίζει την ελεύθερη αγορά»). Αφορά ίσως ΑΛΛΕΣ, μελλοντικές μορφές κοινωνικής οργάνωσης, που μάλιστα ίσως θα έχουν και πλήρη μηχανοργάνωση του Πλαστικού χρήματος. ΔΕΝ ξέρω…

    Πολλά ΠΙΟ ενδιαφέροντα λέει ο Richard π.χ. πρόταση για ένα φόρο 10% που να πηγαίνει σε δημιουργούς έργων, κλπ.
    Ροδιά είχες δίκιο, οι προτάσεις του γενικά είναι όντως καλύτερες.

  24. Οι προτάσεις είναι βιαστικες και θέλουν… χτένισμα! αυτό λέω. Η ανάλυση είναι πολύ καλή.😀
    Ανεβασα το άρθρο σου στο http://www.radiobubble.gr
    Ενημερώνετε και εκεί, παιδιά, μη ξεφύγει κάτι από τη ματιά μου… Το θέμα μας ενδιαφέρει πάάάάάρα πολύ λέμε

  25. Αγαπητή μου Ροδιά,
    αυτές τις μέρες (εκτός από εξόδους) έκανα τόση δουλειά ώστε δεν είχα χρόνο ΟΥΤΕ να δω τα σχόλια στο μπλογκ. Πάντως… σήμερα το πρωί κάνω ένα διάλειμμα για να απαντήσω στα ενδιαφέροντα σχόλια (που βλέπω με χαρά ότι) μαζεύτηκαν, και ξεκινώ από σένα (έπεται η Enfant, ο Αιρετικός και ο συγγραφέας κ. Καλόπουλος σε λίγο…)

    Λοιπόν… ΠΟΛΥ καλές οι ιδέες του Richard (όπως είπαμε) αλλά… υπάρχει και μια ΑΛΛΗ όψη του θέματος, λιγότερο κατανοητή (τολμώ να πω…. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ από τον ίδιο!!!)
    Είναι το ότι, το Ανοιχτό ή Ελεύθερο Λογισμικό, εκτός από Ελευθερία πρόσβασης και άλλα θετικά που προσφέρει (σίγουρα), δυστυχώς προσφέρει ΕΠΙΣΗΣ και μερικά ΜΕΓΑΛΑ κρυμμένα κακά.
    Θα ασχοληθώ με τα πιο σημαντικά εδώ, αλλά… ΜΗ νομίσει κανείς ότι καταφέρομαι εναντίον του. -Ισα-ίσα, κι εγώ ο ίδιος έχω χαρίσει πηγαίο κώδικα και δωρεάν προγράμματα. Τα θετικά ΙΣΧΥΟΥΝ, αλλά… ας προσέξουμε (μπας και λύσουμε) ΚΑΙ τα αρνητικά, επιτέλους:

    1) Αν οι προγραμματιστές και Πληροφορικοί του κόσμου ένωναν κάποτε τις δυνάμεις τους σχηματίζοντας ΟΜΑΔΙΚΕΣ εταιρείες ή συνεργασίες (εξού και το ψευδώνυμο «Omadeon» -hehe)…
    …τότε το σύστημα των ελάχιστων Μεγάλων Εταιρειών (Μικρομαλακή κλπ) που λυμαίνονται το χώρο αυτό (ενίοτε στυγνά και μονοπωλιακά ή ολιγοπωλιακά) θα… κατέρρεε σε ελάχιστο διάστημα. Για πρώτη φορά, κάτι τέτοιο καθίσταται ΕΦΙΚΤΟ, στην Ανθρώπινη Ιστορία, κυρίως λόγω του Web και του Κοινωνικού Δικτυώματος. ΑΠΟΡΩ ΑΚΟΜΗ το ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ γίνεται (κατανοώ κάποιους λόγους, αλλά… τέλος πάντων…)

    2) Το Ελεύθερο ή Ανοιχτό Λογισμικό έδωσε μια ΜΕΓΑΛΗ ΩΘΗΣΗ στη βιομηχανία και στην παραγωγή λογισμικού (κλπ) αλλά… έδωσε ΕΠΙΣΗΣ μεγάλη ώθηση και στα προαναφερθέντα ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ (εξού και ο λόγος που πολλα εξ αυτών το ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ).
    Π.χ. εταιρείες όπως… (ακόμη και) η Hewlett Packard έδωσε χάρισε ΠΟΛΛΑ λεφτά σε προγραμματιστικά Project ελεύθερου λογισμικού, από τα οποία και ωφελήθηκε πολλαπλάσια… κάνοντας ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Δηλαδή, αν προσλάμβανε υπαλλήλους σε αμφιλεγόμενα (κυρίως καινοτομικά) έργα, τυχόν αποτυχία θα τη ζημίωνε πολύ περισσότερο, αν συνέβαινε ΜΕΣΑ στην ίδια την εταιρεία, αντί… έξω εκεί στον κόσμο των… πεινασμένων, στους οποίους πέταξε κάτι… κοκκαλάκια και κρεατάκια (χεχε).

    3) Σαν συνέπεια των (2) και (1) θέλει ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ το θέμα. Και ο κίνδυνος να ΠΑΡΑΣΥΡΘΟΥΜΕ από μια ύπουλη ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ «political correctness», είναι μεγάλος, βασιζόμενοι στα (παρερμηνευμένα ίσως) λεχθέντα ανθρώπων όπως ο Richard Matthew Stallman. Τώρα… ειλικρινά ΔΕΝ ξέρω το ΠΩΣ ο ίδιος βγάζει τα προς το ζειν (πιθανώς με επιχορηγήσεις και από τα βιβλία του) αλλά… ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ στο βίντεο την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ σε όσα εξηγώ εδώ, σε αυτό το σχόλιο…

    4) Αυτή η νέα Πολιτική Ορθότητα «Ελευθερίας Λογισμικού» ΞΕΧΝΑΕΙ τις ανάγκες του προγραμματιστή, τον μετατρεπει σε… ζητιάνο (που παρακαλάει για εθελοντικές εισφορές στο δωρεάν έργο του), κ.ο.κ. – αφού τα προγράμματα «ΠΡΕΠΕΙ» να διατίθενται δωρεάν ΚΑΙ με ανοιχτό τον κώδικά τους σε όλους…

    5) Η πιο καλή ΛΥΣΗ όμως, στα προηγούμενα, είναι εξαιρετικά ΑΠΛΗ και κανείς δεν την ανέφερε. Είναι, απλούστατα, ότι οι πιο «καυτές εφαρμογές» λογισμικού μπορούν πλέον ΚΑΛΛΙΣΤΑ να διατίθενται ΜΟΝΟ μέσα από Web Services, όπου το κοινό ΩΦΕΛΕΙΤΑΙ από τη δουλειά μας, σε πολύ χαμηλό κόστος (ή ελεγχόμενο με διάφορους τρόπους) ή ενίοτε δωρεάν (για ένα αρχικό διάστημα κλπ)… ΧΩΡΙΣ όμως να υπάρχει ΚΑΝ η δυνατότητα να μας «κλέψουν» άλλοι τους κόπους μας, αφού το ίδιο το δικό μας λογισμικό θα είναι εγκατεστημένο ΠΙΣΩ από τα παρασκήνια του (εκάστοτε) Server / Web-Service.

    Προσωπικά ΑΥΤΟ κυνηγάω, μαζί με κάτι φίλους, και μάλλον θα τα καταφέρουμε.
    Η ποιοτική δουλειά ΔΕΝ ΠΕΤΙΕΤΑΙ στα σκουπίδια, ΟΥΤΕ χαρίζεται δωρεάν ΤΟΣΟ εύκολα. Αν ο κόσμος ΘΕΛΕΙ τη δουλειά μας, να την ΠΛΗΡΩΣΕΙ
    . Ετσι κι αλλιώς ΔΕΝ θα χρεωθεί τίποτε παράλογο ή υπέρογκο, ενώ εκείνοι που θα πληρώνουν ΠΟΛΥ περισσότερα για τις ίδιες υπηρεσίες, είναι οι ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ που τις έχουν ανάγκη επαγγελματικά. Κι εκεί… θα τους ΒΑΡΑΜΕ ΚΑΤΑΚΕΦΑΛΑ, με ΠΟΛΥ υψηλές (αλλά και πάλι… ανταγωνιστικές) τιμές (χρεώσεις ανά μήνα χρήσης).

    Π.χ. το τρέχον λογισμικό που φτιάνω, πάρα πολύ γρήγορο στην εύρεση βέλτιστων διαδρομών και στην αυτόματη οργάνωση πολλαπλών έργων [***], ξεκινάει σε λίγο… όχι μόνο να δουλεύει για την εταιρεία ενός φίλου αλλά ΚΑΙ για το ευρύτερο κοινό μέσα από Web Service, όπου οι πρώτες χρήσεις θα είναι δωρεάν, και οι επόμενες θα χρεώνονται ΑΝΑΛΟΓΑ με τον πλούτο του εκάστοτε (εταιρικού) πελάτη.

    Αν το… κράτος απέτυχε να εφαρμόσει «προοδευτική φορολογία», θα την εφαρμόσουμε… ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι (χεχε – κατά κάποιον τρόπο…), οι ΠΑΡΟΧΟΙ και ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ υπηρεσιών λογισμικού.
    π.χ. για την μεν νοικοκυρά που μελετάει πληροφορική στον ελεύθερο χρόνο της, θα της δίνουμε τις υπηρεσίες μας δωρεάν (μέσω Web) για τις δε εταιρείες, θα κλείνουμε συμβόλαια που θα βασίζονται στη σπουδαιότητα της ΧΡΗΣΗΣ της ίδιας υπηρεσίας (π.χ. μια μικρή αλυσίδα από 5-10 καταστήματα θα πληρώνει ΠΟΛΥ λιγότερα από όσο μια πολυεθνική με χιλιάδες...)

    Αυτά προς το παρόν. Πάω για τα υπόλοιπα σχόλια τώρα…

    Υ.Γ. -για το επαγγελματικό και κοινωνικό θέμα ΑΥΤΟΥ του σχολίου, δείτε και το νέο ποστ:
    https://omadeon.wordpress.com/2009/05/04/hiring-talented-programmers-at-affordable-rates-he-said/

    Υ.Γ.2
    [***] ΣΗΜΕΙΩΣΗ

    Σήμερα, η αυτόματη βέλτιστη οργάνωση της (οποιασδήποτε) Παραγωγής (πολλαπλών) έργων… έγινε επιλύσιμο πρόβλημα – που ΛΥΝΕΤΑΙ μέσω Εξυπνου Λογισμικού. Ετσι, τόσο ο «αυτοδημιούργητος» (και ατομιστής) επιχειρηματίας, όσο και τα «συμβούλια ειδικών», που (μέχρι πρόσφατα) οργάνωναν τέτοια έργα, ως υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών.ΠΕΡΙΤΤΕΥΟΥΝ (πλην σπάνιων περιπτώσεων όπου χρειάζεται «ένστικτο» διαισθητικών αποφάσεων, κλπ).
    Και ανατέλλει η εποχή της ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ, ενώ η ΠΑΡΑΓΩΓΗ καθίσταται ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΡΓΟ, όχι πια ΜΟΝΟ οι γραμμές παραγωγής, που αντικαθιστώνται από Robots, αλλά ΚΑΙ το Τεχνικό Management ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ !
    Aπειλείται με ανεργία (εξού και πολλές πρόσφατες ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ!!!), η οποία… (ΑΝ είχαμε μια πιο υγιή, διαφορετική κοινωνική οργάνωση) θα γινόταν ΚΑΙ Ευλογία, σαν μια Κοινωνία ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ…

  26. Γώργο, απαντώ εδώ και θα πάω να δω και το νέο σου ποστ λίγο αργότερα.
    Λοιπόν… Νομίζω ότι ερμηνεύεις/αντιμετωπίζεις το μελλοντικό σύστημα αξιών βασιζόμενος σε παλιά (δοκιμασμένα και αποτυχημένα όσον αφορά τον κοινωνικό τους ρόλο) πρότυπα.🙂

  27. Να εξηγήσω λίγο: Δεν είναι ζητιανιά η ανταλλαγή γνώσης. Μου αρέσει κάτι και το υποστηρίζω οικονομικά. Απλά πράγματα.
    Με τον τρόπο που συνιστάς, δεν σκέφτεσαι ότι πιθανότατα θα αναρριχηθούν νέοι νταβατζήδες στην αγορά; Το ζητούμενο είναι η λεγόμενη «αγορά» να λάβει την παλιά σημασία της: Μια κοινωνία συνεργατική, μια κοινωνία ανταλλαγής και κοινοκτημοσύνης. Ενας για όλους και όλοι για έναν, όπως έλεγε κι ο Ρομπέν των Δασών!🙂 Κάπως έτσι…

  28. Ροδιά,
    ασφαλώς και έκανα… σκόπιμη ΥΠΕΡΒΟΛΗ έκφρασης όταν έκανα χρήση της λέξης «ζητιάνος» για να φωτίσω την άλλη διάσταση του θέματος (όπου μάλιστα… αν είναι κανείς και φτωχός, μπορεί και να ισχύει… κυριολεκτικά).

    Ασφαλώς λοιπόν εδώ χρειάζεται (τώρα) να επισημάνω πάλι τη θετική πλευρά που ανέλυσε πολύ καλά κι ο Ρίτσαρντ, ότι η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ προσφορά (και η κάθε ανακοίνωση ότι είναι ευπρόσδεκτη) πρέπει να θεωρηθεί ΠΙΟ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ακόμη κι από την υποχρεωτική πληρωμή. Μια κοινωνία όπου πληρώνει κανείς ΕΠΕΙΔΗ ΝΙΩΘΕΙ καλά και ΕΥΓΝΩΜΩΝ για όσα λαμβάνει, δεν είναι κοινωνία ζητιάνων αλλά… ΕΥΓΕΝΩΝ!🙂

    Για τα υπόλοιπα, ΦΥΣΙΚΑ και αναρριχώνται ΗΔΗ, πάρα πολλοί νταβαντζήδες, μην αμφιβάλλεις καν. Απλώς… στην περίπτωση των web-services, χλωμό το βλέπω να μας… πάρουν το μέλι από τα χέρια (ημών που το παράγουμε) με ΤΟΣΟ μεγάλη ευκολία, όσο παλιότερα. Από ΕΜΑΣ εξαρτάται (εφόσον τεχνικές δυνατότητες υπάρχουν) να επιζήσουμε αξιοποιώντας όσα παράγουμε…

  29. @Rodia

    Το ζητούμενο είναι η λεγόμενη “αγορά” να λάβει την παλιά σημασία της: Μια κοινωνία συνεργατική, μια κοινωνία ανταλλαγής και κοινοκτημοσύνης. Ενας για όλους και όλοι για έναν, όπως έλεγε κι ο Ρομπέν των Δασών!🙂 Κάπως έτσι…

    Σε αυτό δεν αμφιβάλλω καν, αυτό θέλω κι εγώ. Αλλά ΔΕΝ γίνεται αυτό, ούτε αμέσως (από τη μία μέρα στην άλλη) ΟΥΤΕ… παραδίδοντας δωρεάν τα ΟΠΛΑ που έχουμε φτιάξει.

    Η Γνώση είναι ΔΥΝΑΜΗ, αλλά και επίσης «δυνάμει πλούτος». Και… υπάρχει -τώρα- ένας ΝΕΟΣ τρόπος, ΠΟΛΥ επικίνδυνος, να μας πείσουν οι…. πλουτοκράτες να ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΜΕ από την διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, σπέρνοντας την ιδέα ότι είναι και πολύ… τρένδυ να…. τους τα χαρίζουμε ΟΛΑ δωρεάν.
    Ε, σόρυ, ΟΧΙ όλα, ΟΧΙ ακόμη…

    Το θέμα είναι αλλού. Είναι π.χ. το κατά πόσον… όλοι αυτοί, που μιλάνε για μια ιδανική κοινωνία, μπορούν να ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ, τα πιο απλά πράματα, όπως συνεργασίες χωρίς εκμετάλλευση ΜΕΣΑ στις συλλογικές οικονομικές δομές μας/τους, εσωτερικά.

    Αλλά… η συσσώρευση Τεχνογνωσίας κλπ. ΜΕΣΑ στις δομές αυτές πρέπει να αντιστρέψει τους κανόνες του «παιγνιδιού» κάνοντας Ο,ΤΙ πιο καινοτομικό και ανταγωνιστικό στον ΕΞΩ κόσμο, πλήττοντας γίγαντες και μονοπώλια, ταυτόχρονα με τη (σημαντική) δουλειά οικοδόμησης των νέων αξιών που λες.

    – ΠΟΙΟ είναι το «παρωχημένο», τώρα, σε όσα είπα?

    Ε, κατά μία άποψη, ξεπεράστηκε η εποχή της «Κρυμμένης Γνώσης» και κρυμμένης τεχνογνωσίας.
    -Χμ…. ΚΑΙ ναι ΚΑΙ όχι.
    Ισως όμως το μέλλον να ΜΗΝ ανήκει στην «ανοιχτή μοιρασιά τεχνογνωσίας (που ΦΤΙΑΝΟΥΜΕ) σε όλους», αλλά στην ανοιχτή μοιρασιά των αμοιβών και του πλούτου..
    ΚΑΘΕ καλός επαγγελματίας λογισμικού, μπορεί -πια- να ιδρύσει το δικό του Web-service, ΧΩΡΙΣ να δίνει δωρεάν τα πολύτιμα μυστικά του (ΑΝ έχει τέτοια).

    Αρχικά, ήθελα να κάνω «δωρεάν downloadable», ένα πρόγραμμα για (πολύ γρήγορη) «επίλυση διαδρομών σε χάρτες», χωρίς όμως να δίνω ΚΑΙ τον κώδικα. ΑΝ το έκανα, θάταν σαν να χαρίζω (σε άγνωστους) τους κόπους 2 ετών περίπου… και με ΠΟΛΥ αμφίβολες απολαβές, σαν συνέπεια. ΑΝΤΙ γι’ αυτό, και… ΑΝΤΙ να το δίνω «κλειδωμένο» (ή χωρίς τον κώδικα), προτίμησα, τελικά, να… ΜΗΝ το δώσω σε κανέναν. Εγκατεστημένο (αντί για όοοολα αυτά) σαν τμήμα ενός Web-service, θα αποφέρει εισοδήματα ΧΩΡΙΣ να χρειαστεί ποτέ να «δοθεί», σαν λογισμικό, σε κανέναν.

  30. Οταν μοιραζόμαστε μεταξύ μας, δεν θα έχουμε καμιά ανάγκη να αγοράζουμε από μεγάλες εταιρείες, οπότε αυτές θα πάψουν να υπάρχουν. Απλά πράγματα.
    Ισως ονειροβατώ, ίσως και όχι!🙂
    ..το ζητούμενο δεν είναι πολλοί Χαλίφηδες στη θέση των λίγων Χαλίφηδων -νομίζω και συγγνώμη αν σε θυμώνω🙂

  31. Αγαπητή Ροδιά,
    δεν μίλησα για «Αγορές από μεγάλες εταιρείες», μίλησα για ισχυρή παραγωγή αγαθών που θα τις… κλείσουν, κάποτε.

    Βέβαια δεν αναφέρθηκα σε ΥΛΙΚΑ αγαθά, αλλά ακριβώς σε εκείνα όπου επικρατεί η ΜΟΝΟΜΕΡΕΣΤΑΤΗ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΑΤΗ -πλέον- άποψη «όλα δωρεάν», «δώστε και σώστε», κ.ο.κ.
    Με αποτέλεσμα… να υπάρχουν ΚΑΙ φτηνοί Ινδοί / Πακιστανοί που παίρνουν ψίχουλα ΚΑΙ άνεργοι με ντοκτορά και ΠΟΛΛΑ άλλα…

    Μιλάω ΠΟΛΥ συγκεκριμμένα. Το λογισμικό είναι ΕΙΔΙΚΟΣ τομέας. Αν ο Ρίτσαρντ θεωρεί πως είναι αναγκαίο να είναι «εντελώς ανοιχτό», συμφωνώ μαζί του, στις πιο πολλές περιπτώσεις. Υπάρχουν όμως ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΕΣ περιπτώσεις, όπου ο αναδυόμενος νεόκοπος ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ του «πάντα ελεύθερου λογισμικού» ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΘΗΡΙΩΔΕΙΣ και ΒΛΑΒΕΡΟΤΑΤΕΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ, που προσπαθούμε να εξηγήσουμε, αλλά σχεδόν ποτέ δεν γίνονται κατανοητές.

    Για… ΠΛΑΚΑ νομίζεις ότι… χάρισε η Hewlett Packard (κι άλλες πολυεθνικές) τόοοσο πολύ χρήμα στο Open source?
    -Ε, όχι.
    -Ενας λόγος που το έκαναν (εκτός από το ότι θα ωφεληθούν μακροπρόθεσμα με ΛΙΓΟΤΕΡΟ κόστος)… είναι ΚΑΙ για να… ευνουχίσουν ΚΑΙ να αχρηστεύσουν τη ΔΥΝΑΜΗ των ίδιων των (καλών) προγραμματιστών, για τους οποίους ο τρέχων… ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ δωρεάν γνώσης και δωρεάν λογισμικού τείνει να αποτελεί ΔΙΚΟΠΟ ΜΑΧΑΙΡΙ.

    Ε, λοιπόν συμφωνώ με τον Richard, αλλά… αμφιβάλλω πολύ, ΑΝ ο ίδιος θα έδινε ποτέ δωρεάν, ένα πρόγραμμα με προδιαγραφές «State of the Art», εγκαταστήσιμο σαν web-service, ΑΝ ΕΙΧΕ την επιλογή π.χ. να το εγκαταστήσει σαν web-service ώστε μετά να ΧΑΡΙΣΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ στους πεινασμένους του Τρίτου Κόσμου (ή το μεγαλύτερο μέρος των ΕΣΟΔΩΝ).

    Αλλά…
    Εμ, ΕΔΩ είναι το ΜΕΓΑΛΟ σοφτγουερικό.ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ, και… ΑΝ σταματήσετε λίγο (οι μη-προγραμματιστές) την απορρόφηση… μονομερών «ύμνων υπέρ της Ελευθερίας», ΙΣΩΣ αντιληφτείτε και τη συντελούμενη μεγάλη… Σφαγή Αμάχων!🙂😉

    Υ.Γ. για τις… ντομάτες και τα λάχανα ΔΕΝ αμφιβάλλω, ότι η ΠΕΙΝΑ που θα έρθει, κάποια στιγμή ΣΙΓΟΥΡΑ, θα μας αναγκάσει όλους να είμαστε σε…. ιντερνετικά κυκλώματα επαφής με ντοματο-παραγωγούς. ΤΟΣΟ η δωρεάν διανομή ΟΣΟ και η Μαύρη Αγορά θα… οργιάσουν ταυτόχρονα, τότε, όταν έρθει εκείνη η ώρα…

  32. Υ.Γ.2
    ααα… έχω κι ένα ΑΛΛΟ νέο.
    ΜΗ νομίσει κανείς, ότι… ΜΟΝΟ εμείς σκεφτόμαστε τα λεγόμενα «Web Services», για δημιουργία οικονομικών πόρων !

    ΚΑΙ οι ίδιες οι μεγάλες εταιρείες (πολλές ΠΟΛΥ μεγάλες) ΗΔΗ άρχισαν να το κάνουν. Και… ταυτόχρονα ΧΑΡΙΖΟΥΝ «χαρτζιλίκι» σε εξωτερικούς προγραμματιστές που κάνουν για τις ΙΔΙΕΣ αυτές εταιρείες, την πιο πολλή δουλειά.ΣΧΕΔΟΝ ΤΖΑΜΠΑ ! (σαν «Open Source» – φυσικά).😉

    Το θέμα είναι (για πολλοστή φορά) ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ πρώτος.
    Και ποιός θα… ΦΥΛΑΞΕΙ τα ΠΟΛΥΤΙΜΑ ρούχα του, για να τάχει… ΟΛΑ (μαζί και με όλα τα πολλά άαααλλα, που είθε νάναι -δίκιο έχει κι ο ΡιχάρδοςΔΩΡΕΑΝ)!🙂

  33. Α! μη το ξεχάσω: ο σύνδεσμος που δίνεις για “wikileaks.org” δεν ανοίγει…
    Θα ξαναγράψω για το θέμα, να το σκεφτώ λιγουλάκι περισσότερο🙂

  34. Αγαπητή Ροδιά,
    Δυστυχώς η Ελευθερία της Πληροφόρησης υφίσταται ΜΕΓΑΛΑ πλήγματα αυτές τις μέρες, οπότε…. δεν θα ένοιωθα έκπληξη αν… κάποτε κατεβάζανε και το wikileaks.org (που κάνει πολύ καυτές αποκαλύψεις για ένα σωρό θέματα, δίνοντας ντοκουμέντα)….

    Ομως… -ευτυχώς- ο υπαίτιος… ήμουν εγώ!!!
    Το σωστό λινκ είναι
    https://secure.wikileaks.org/wiki/Ermittlungsverfahren_wegen_Metallica_Upload_zu_Rapidshare%2C_10_Dez_2008
    (και απορώ ΠΩΣ και δεν πρόσεξε κανείς μέχρι τώρα το λάθος του συνδέσμου σε ένα ποστ που έφτασε να γίνει… νούμερο 9 στα τοπ της WordPress; φαντάσου ΠΟΣΟ λίγο κόπο κάνει ο κόσμος να ΕΛΕΓΞΕΙ τα… υπόλοιπα που τον ταϊζουν!!)
    α χα χα χα….

  35. το ραπιδσηαρε σβηνει αβερτα. προφανως ελεγχει αυτοματα το md5 των αρχειων του και οτι μοιαζει με αρχειο που του εχει καταγγελθει, το σβηνει (κατι παρομοιο κανει και το σψριβδ) ετσι δεν αρκει να ξανανεβασεις αυτουσιο οτι σου σβησανε αλλα πρεπει να του αλλαξεις και το md5 ξανασυμπιεαζοντας το, προσθετοντας κατι κλπ με πασσγουορδ αλλαγη ονοματος κλπ.

  36. Δεν ειναι δυνατό να πάρουν μέτρα που να ισχύουν παγκόσμια. Αλλά και αν το κάνουν μάλλον θα ενισχύσουν την παγκόσμια αντίδραση.

    Γιώργο βλέπω τελευταία «κοινός γνωστός» του υγειονομικού χώρου να παίζει ρόλο στα πολιτοικολογικά πράγματα της Χώρας.
    Πόσο υποκριττές είναι όλοι αυτοί?
    Ας θυμηθούμε ανάλογο εγείρημα με την κ. Δίζη.

  37. Γειά σου αγαπητέ Τάσο! (Long time no sea…)

    Φυσικά και θα ενισχύσουν την παγκόσμια αντίδραση αυτά τα μέτρα. Και μάλιστα υπάρχει ήδη ολοκληρωμένη αντι-πρόταση, όχι σκέτα «πειρατική» αλλά βασισμένη σε μία πιο σύγχρονη και δημοκρατικότερη έννοια και διάρκεια copyright. Η διάρκειά του προτάθηκε να είναι μόνο 5 χρόνια, το οποίο φάνηκε πολύ στους ίδιους τους… κατόχους copyright, τους συγγραφείς! (πολλούς, όχι όλους βέβαια).

    Στο βίντεο του συνδέσμου που μας έφερε η Ροδιά εξηγείται λεπτομερώς το γιατί (προς το τέλος), αν έχεις υπομονή.

  38. Υ.Γ. Για να μην ψάχνει κανείς πολύ, η Ροδιά είπε

    Οπότε, άλλος δρόμος χρειάζεται. Μια καλή ανάλυση κάνει ο Αμερικάνος Richard Matthew Stallman στο βιντεάκιον: http://video.google.com/videoplay?docid=-2991926848094761035&ei=0YbPScfRBJTU2wKwpv2ACA&q=COPYRIGHT+VS+COMMUNITY
    (το βρήκα εδώ, με καλό συνοδευτικό άρθρο): http://www.kepik.gr/?p=1244

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s