Της πληρότητας το κάγκελο κι η κυβερνητική επεξεργασία της νοημοσύνης μας πάει βζιιιν

Γράφει η Γεωργία Γκαρδαλίνου:

Τον τελευταίο καιρό προσπαθώ όσο γίνεται να αποφεύγω τηλεοπτικές εκπομπές, δελτία ειδήσεων και συστημικά ΜΜΕ, μέσω των οποίων γίνεται βίαιη διακίνηση σε τόσο εντατικό βαθμό και ταυτόχρονα ως ομοβροντία, των κυβερνητικών προπαγανδιστικών non papers: μου είναι ιδιαίτερα αποκρουστική έως απωθητική αυτή η τακτική, θυμίζει επιθετικότατο μάρκετινγκ του τηλεπωλητή των βιβλίων της οκάς, κηραλοιφών, χαρτομαντειών κλπ, τόσο που σκέφτομαι πως και η 108η θέση μας στην κατάταξη της ελευθερίας του τύπου, χαριστική είναι.

Μέσα στην άκρατη μιζέρια και την γκρίζα μας και σκοτεινή καθημερινότητα η κυβερνησάρα μας λοιπόν απεφάνθη να μας “σηκώσει” το ηθικό, δίνοντας και καλά μιαν νότα αισιοδοξίας και μερικούς τόνους επεξεργασίας της νοημοσύνης μας, με συνέντευξη/ανακοίνωση διακινούμενη μέσω ΑΠΕ ΜΠΕ, ( https://www.iefimerida.gr/ellada/dynato-dekapenthimero-gia-heimerinoys-proorismoys ) επιστρατεύοντας αυτή την φορά τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρη Τάτσιο, που όμως εκτός της παραπάνω θέσης τυγχάνει και μέλος της Πολιτικής Γραμματείας της ΝΔ, όπως ο ίδιος δηλώνει στην προσωπική του ιστοσελίδα, https://archive.ph/T1h8L

Βέβαια, ποιά και πόση αισιοδοξία θα μπορούσε να μας εμπνεύσει άραγε η εν λόγω προπαγάνδα, είναι το ερώτημα, μια και μόλις 4 μέρες πριν δημοσιεύθηκε επίσης η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, με ευρήματα μπουνιά στο στομάχι ( https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1409127/ielka-1-stoys-2-meionoyn-tis-agores-toys-gia-vasika-katanalotika-eidi/ ).

Για να κατανοήσουμε το μέγεθος του εμπαιγμού, να κρατήσουμε υπόψη τα αποκαλυπτικά για την οικονομική κατάσταση της κοινωνίας μας πορίσματα της έρευνας: «1 στους 2 καταναλωτές μειώνει τις αγορές για βασικά καταναλωτικά είδη π.χ. διατροφή, και 2 στους 3 καταναλωτές μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος και αναβάλουν εργασίες συντήρησης και επισκευής, 8 στους 10 ακυρώνουν εξόδους διασκέδασης και διακοπές»

Ακόμη ένα πολύ ανησυχητικό εύρημα, είναι η δήλωση σχεδόν των 2 στους 3 καταναλωτές «Η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων», που από το 14% του Απρίλη 2020 πέρασε στο 65% των ημερών μας – αύξηση της τάξης του 464,28%!

Έτσι λοιπόν κρατάμε ότι από τις ανατιμήσεις μέχρι στιγμής δεν επηρεάζονται οι καταναλωτικές συνήθειες του 9% δηλαδή 1 στους 9, και στα κοντά 11.000.000 κατοίκων πάνω κάτω 990.000 αντέχουν ακόμα- ήτοι ποσοστό άκρως ανησυχητικά μικρό.

Και παρά αυτό το πραγματικά εφιαλτικό οικονομικό τοπίο, με τα περισσότερα ανά την επικράτεια σπίτια παγωμένα και υγρά -όπου σχεδόν 2 στους 3 δεν αναρωτιούνται καν τι αγοράζουν για να ταΐσουν τα παιδιά τους, παρά μόνο να γεμίσουν ει δυνατόν το πιάτο τους- με την ακριβότερη βενζίνη στην ΕΕ, έρχεται ο κύριος πρόεδρος να μας πει σχεδόν θριαμβολογώντας για το απίθανο και σούπερ εορταστικό 15ημερο με πληρότητα των ξενοδοχείων κλπ μακακίες που θα τις δούμε αναλυτικά, όσο αντέξουμε τον βιασμό της λογικής που επιχειρείται φυσικά.

«Το βέβαιο είναι ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος για τους προορισμούς που έχουν θεματικά πάρκα, όπως η Δράμα και τα Τρίκαλα, θα κινηθούν με πολύ υψηλή πληρότητα.

Στο τέλος του 2022 έχουμε μία πολύ καλή χρονιά που φαίνεται ότι αγγίζει τα νούμερα του 2019, αλλά έχουμε έναν πολύ δύσκολο χειμώνα μπροστά μας, καθώς 1.500 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αγωνιούν για την επόμενη ημέρα και κυρίως αυτές που δραστηριοποιούνται στον ορεινό όγκο και στην ηπειρωτική Ελλάδα»

Αυτό που ξέχασε βέβαια να μας πει ο κύριος πρόεδρος είναι ότι βάσει των ανακοινώσεων του φορέα που προεδρεύει, τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα δεν είναι τα 1500 που λέει αλλά 11.598 σύμφωνα με τα στοιχεία του φορέα που προεδρεύει, δημοσιευμένα στις 02/07/2022 https://www.grhotels.gr/app/uploads/2022/07/02_Hotels_2021_Regional.pdf, απλά 1500 ή 12,93 %, κι αν θέλετε μόλις 13 στα 100 ανοίγουν κι έχουν κίνηση, τα υπόλοιπα 10.098 είναι κλειστά!

Το δημοσίευμα μας διευρύνει την δόση: «ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας, Άγγελος Καλλίας και μέλος του ΞΕΕ, που τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι, ναι η Δράμα με την Ονειρούπολη θα πρωταγωνιστήσει σε πληρότητα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ωστόσο η μεγάλη αγωνία είναι τι θα γίνει μετά την 15 Ιανουαρίου»

Πάμε λοιπόν να δούμε τί ακριβώς σημαίνει αυτή η πληρότητα και κρατώντας υπόψη ότι τόσο τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά πέφτουν φέτος Κυριακή, μιλάμε δηλαδή για 2 τριήμερα…

Στην ΠΕ Τρικάλων,που συμπεριλαμβάνει την πόλη πρωτεύουσα και τον μύλο των ξωτικών, τα ορεινά χωριά με χιονοδρομικό κέντρο αλλά και την Καλαμπάκα με τα Μετέωρα, τα υπάρχοντα ξενοδοχεία είναι 74, τα δωμάτια τους είναι 2.274 και μπορούν να φιλοξενήσουν έως 4.642 κρεβάτια. Άρα η σούπερ πληρότητα που μας λένε αφορά ακριβώς 4.642 άτομα το πολύ. Στην ΠΕ Δράμας, τα ξενοδοχεία είναι 21, τα δωμάτια 598 και μπορούν να αναπτυχθούν 1204 κρεβάτια, άρα η ακμή του δόρατος της χειμερινής εορταστικής μετακίνησης αφορά μόλις 5.848 άτομα για ολόκληρη την εορταστική περίοδο, ή αν θέλετε να βάλουμε άλλους τα Χριστούγεννα, άλλους την πρωτοχρονιά κι επειδή δεν τσιγκουνέυομαι, άντε και μια δόση τα φώτα, δεν μιλάμε ούτε για 15000 ανθρώπους σε 11.000.000 πληθυσμό με 990.000 που δεν έχουν ακόμη ουσιαστικό οικονομικό πρόβλημα.

Κατά τον ίδιο τρόπο, στην Ήπειρο, και στην ΠΕ Ιωαννίνων μεταξύ Μετσόβου, πόλης των Ιωαννίνων, αλλά και των διάσημων ορεινών χωριών συμπεριλαμβανομένων των Ζαγοροχωρίων κλπ τα ξενοδοχεία είναι 239, με 3817 δωμάτια, όπου μπορούν να αναπτυχθούν 7966 κλίνες.

Για να μείνουμε στον ηπειρωτικό κορμό στην Θεσσαλία, στην ΠΕ Καρδίτσας, επίσης με συνήθη χειμερινό προορισμό τη Λίμνη Πλαστήρα και τα ορεινά των Αγράφων, τα ξενοδοχεία είναι 35 με 945 δωμάτια και πληρότητα στα 1894 κρεβάτια το πολύ. Στην Μαγνησία, στον μαγευτικό Βόλο με το Πήλιο, και μάλιστα χωρίς τις Σποράδες υπάρχουν 256 ξενοδοχεία με 4659 δωμάτια και 9231 κλίνες, ενώ η Λάρισα, συμπεριλαμβανομένων των ορεινών και παράλιων διαθέτει 38 ξενοδοχεία με 1293 δωμάτια και πληρότητα τις 2481 κλίνες. Βορειότερα, στην Πιερία που καλύπτει και τον ΄Ολυμπο έχουμε 370 ξενοδοχεία, με 10103 δωμάτια και πληρότητα τις 20.772 κλίνες και ήδη έχουμε φθάσει τις 1030 ξενοδοχειακές μονάδες, χωρίς να έχουμε υπολογίσει Καρπενήσι, Αράχωβα, Καλάβρυτα, Αρκαδία, ορεινή Κορινθία, Κρήτη, σαφώς κάποιοι θα πάνε στα νησιά: αλλά τελικά για να τραβήξουμε τη σούμα -να το πω λαϊκά- δεν μετακινείται ούτε καν το ¼ του πληθυσμού των διάσημων 9% που δεν έχουν μέχρι στιγμής κανένα οικονομικό πρόβλημα.

Τώρα, σε αντίθεση με τα ευχολόγια του στελέχους, αυτό που προκύπτει είναι ότι, αν υπολογίσουμε τα ξενοδοχεία που μένουν ανοικτά στην Αττική αλλά και σε όλες τις πόλεις θα καταλάβουμε πως και στους καθαρά κλασικούς χειμερινούς προορισμούς όχι όλα τα ξενοδοχεία θα ανοίξουν ακόμα κι εκεί που τώρα η σεζόν είναι στο φόρτε της. Και φυσικά, επειδή οι αριθμοί είναι όντως αμείλικτοι, σκίζονται για το 13% που ανοίγει, ενώ το 87% ούτε που το σκέφτεται, τέτοια αισιοδοξία μας δίνουν τα νούμερα!

Δυστυχώς, δυστυχέστατα, οι φωστήρες επικοινωνιολόγοι, οι ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι με κατευθείαν ανάθεση, με τέτοιες εμπνεύσεις όχι μόνο δεν κατευνάζουν την κοινή γνώμη αλλά την θυμώνουν, γιατί υποτιμούν την νοημοσύνη μας, χλευάζουν την κατάσταση στην οποία μας έφεραν, δεν έχουν πάρει καν πρέφα που βρίσκονται και τι παίζεται, ζουν σε παράλληλο σύμπαν, κι οι καιροί των Λουδοβίκων έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, τα παντεσπάνια δεν είναι παραδοσιακά μας και δεν υπάρχουν συννεφάκια για να πέσουμε.

Advertisement

One comment

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s