Γιατί στο Ελλάντα ακούνε ΜΟΝΟ… κλεμμένη μουσική trance (συνήθως από το Φοίβο);

Η μουσική trance έχει αδικηθεί πολύ στην Ελλάδα. Μία «συνήθης βραδιά» σε χώρο όπου παίζουν «απ’ όλα τα είδη μουσικής», συνήθως περιλαμβάνει τα πάντα ΕΚΤΟΣ από trance. Λες… κι άνοιξε μαύρη τρύπα, έχωσαν εκεί όλο το trance και… εξαφανίστηκε! Γιατί ρε παιδιά; Γιατί ακούτε τα ΠΑΝΤΑ, εκτός από trance (δηλαδή εκτός από μερικά κλεμμένα ξένα κομμάτια trance που πλασάρονται σαν δήθεν ελληνικά);

  • Η αντιφατική σχέση των Ελλήνων με το trance είναι να το επιθυμούν, αλλά και ταυτόχρονα να το… φοβούνται (όπως όσοι δεν ξέρουν κολύμπι τη… θάλασσα).

Είναι πολλές οι κλοπές ξένων κομματιών trance που μετατράπηκαν σε «ελληνικά» σουξέ. Π.χ. το «Υποφέρω» του Φοίβου, που έκλεψε μεγάλα τμήματα του «Insomnia» των Faithless. Πρόσφατα ο Φοίβος έκλεψε άλλο ένα ξένο κομμάτι, αυτή τη φορά αυτούσιο (δείτε ΕΔΩ λεπτομέρειες που ξεσκεπάζει ο Πετρακέας

  • Στην Ελλάδα ζούμε το εξωφρενικό φαινόμενο μίας κυριολεκτικής ΜΑΖΙΚΗΣ μουσικής ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ (κλοπής κόπυράϊτ) ενός πολύ σημαντικού διεθνούς μουσικού είδους (του trance), μέσω του (δήθεν) «εξελληνισμού» του από ένα κυρίως άτομο, το Φοίβο (που έχει φάει δεκάδες μηνύσεις για κλοπές δικαιωμάτων αλλά… συνεχίζει ακάθεκτος).

  • Η Ελλάδα, ουραγός της Ευρώπης σχεδόν σε όλα, είναι τώρα ΠΡΩΤΗ ΧΩΡΑ ΔΙΕΘΝΩΣ στη μουσική ξεφτίλα. Ε, όταν θα… βγαίνουν οι νεοέλληνες στο εξωτερικό, πηγαίνοντας σε ξένα κλαμπ θα νομίσουν ότι ο… πλανήτης αντιγράφει το… Φοίβο (αντί το ακριβώς αντίθετο – που ισχύει)!

  • Σήμερα η μουσική στην Ελλάδα είναι έρμαιο αδίστακτων δισκογραφικών εταιρειών, που επέβαλλαν την ατιμωρησία της κλοπής σαν κατεστημένο, για να καλύψουν τα τεράστια κενά που γέννησε το… ακατάπαυστο Γαβ-γαβ των σκυλάδικων (ΝΟΥΜΕΡΟ ΕΝΑ σε μουσική κακογουστιά σε όλο τον πλανήτη).

Δείτε τώρα ένα βίντεο-κλιπ από μία μεγαλειώδη μουσική βραδιά trance του DJ Tiesto, όπου το χορευτικό σουξέ που ακούγεται είναι ΝΟΜΙΜΗ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ διασκευή trance ενός κλασσικού κομματιού (το «Adagio for Strings» του Barber). Προσέξτε την τεράστια Ενέργεια του πλήθους, την έξαλλη χαρά και… θα καταλάβετε ΤΙ ΧΑΝΟΥΜΕ:

Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την περίεργη σχέση Ελληνικών μουσικών ρεπερτορίων και trance. Πρέπει δηλαδή να κλαπεί και να… ξανα-μαγειρευτεί αυτή η μουσική, για να αρέσει; Δεν είναι ικανοί οι Έλληνες (στην πλειψοηφία τους) να την εκτιμήσουν ΟΠΩΣ είναι (χωρίς π.χ. τις κλοπές που κάνει ο Φοίβος);

Πολύν καιρό αναρωτιέμαι αυτό το πράμα. Έχω καταλήξει σε… δυσάρεστα συμπεράσματα:

  1. Η πλειοψηφία των νεοελλήνων είναι κάφροι (έτσι κι αλλιώς) από πολλές απόψεις (όχι μόνο στη μουσική).
  2. Η πιο πολλή «ελληνική μουσική» (διάβαζε «τουρκο-αραβική made in Greece«) είναι εντελώς για πέταμα.
  3. Ανήμποροι να «πετάξουν πραγματικά», οι πιο πολλοί Έλληνες (δηλαδή οι σκυλάδες) αντιμετωπίζουν το trance με ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΑ αισθήματα. Από τη μια μεριά τους συναρπάζει και από την άλλη τους «κομπλάρει». Δεν έχουν νιώσει την τεράστια θετική ενέργεια που παράγεται μέσα σε μία βραδιά καλής μουσικής trance (όπως το βίντεο κλιπ του παραδείγματος από το «YouTube»).

  • Οπότε, πρέπει να ακούνε μαζί με το trance και μπόλικο κλαψιάρικο ελληνικό στίχο, έτσι ώστε να αντέξει (την υπερβολικά θετική ενέργεια του trance) ο γεμάτος Μαύρη Ενέργεια οργανισμός τους!

Οι ασύστολες κλοπές ξένης μουσικής (π.χ. του Φοίβου) έκαναν ένα μπασταρδεμένο είδος trance δημοφιλές στην Ελλάδα, αλλά μόνο μέσω πρόσθετης στιχουργικής ελληνικής Μαυρίλας (και/ή στοιχεία από τσιφτετέλι).

23 comments

  1. «Οπότε, πρέπει να ακούνε μαζί με το trance και μπόλικο… κλαψιάρικο ελληνικό στίχο, έτσι ώστε να αντέξει (την υπερβολικά θετική ενέργεια του trance) ο γεμάτος Μαύρη Ενέργεια οργανισμός τους!»… Έγραψε!!!! Και το κομμάτι τα σπάει!

  2. Thanks (about the positive feedback, etc)! 🙂

    Σαν αποτέλεσμα του σχολίου σου, έβαλα τονισμένα μεγάλα κόκκινα γράμματα στη γραμμή που αναφέρεις. Είχε γραφτεί «στην ψύχρα», προς το τέλος, χωρίς να συνειδητοποιήσω τη σημασία της! 🙂

  3. Να ήταν μόνο η μουσική…
    Δεν ξέρω αν είμαστε ουραγός της Ευρώπης. Υποψιάζομαι ότι δεν είμαστε κάν Ευρώπη (απλά «we’re in for the money») ενώ κατα βάθος και εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων συντασσόμαστε με την πιο μαύρη Ανατολή, που μεταφράζεται στα καλλιτεχνικά σε τσιφτετέλλα-μπαρμπαρέλλα (ούτε καν τον αισθησιασμό του αραβικού raqs ή το beat των σύγχρονων διονυσιακών τελετών – rave parties) και βυζαντινή κοντυλιά (κατάρα στον ελλαδέμπορα Κόντογλου!).
    Δεν θα έλεγα ότι είμαστε γεμάτοι αρνητική ενέργεια. Μακάρι να’ταν έτσι, θα μπορούσαμε να την αντικαταστήσουμε με θετική ενέργεια. Εγω νομίζω ότι έχουμε τόσο συνηθίσει στη μιζέρια, τη μικρότητα και τη φτήνεια, ώστε το μέσα μας μάζεψε και έχει χώρο μόνο για το μικρό, το φτηνό και το μίζερο…

  4. Έτσι είναι, αγαπητή μάγισσα!

    Όμως, έχω την αίσθηση ότι όσοι από εμάς δυσανασχετούμε με όλα αυτά, και ιδιαίτερα όσοι έχουμε βρει άλλου είδους πηγές (από τις… μολυσμένες) είμαστε σε μία διαδικασία περίεργης ανανέωσης τελευταία.

    Θέτω υπ΄ όψη σου τα εξής που παρατηρώ:
    1) Είναι θετικό ότι πολλοί εγκαταλείψαμε τις μάταιες ελπίδες για μία «εσωτερική ανανέωση» της κουλτούρας στην Ελλάδα. Ακόμη κι εγώ στην αρχή δυσκολεύτηκα, δεν καταλάβαινα γιατί μερικά πράματα που ήταν φως σε άλλες εποχές (γενιά του ’30, κλπ) δεν μπορούν καθόλου να θεωρηθούν ζωντανό φως σήμερα. Από τη στιγμή που το κατανόησα, ένιωσα πιο ελεύθερος (κι όχι μόνο εγώ, αρκετός κόσμος που ξέρω) με μία νέα στροφή προς άλλες κατευθύνσεις, όπως π.χ. η μουσική αυτή (που ανακάλυψα σχετικά αργά – γύρω στο 1999-2000).
    2) Είναι θετικό ότι εμφανίζεται το φαινόμενο, η κριτική αυτή να μην είναι πια μοναχική και απομονωμένη, αλλά να τείνει σε συσπειρώσεις, εντελώς απρογραμμάτιστες (ακόμη καλύτερα έτσι) μεταξύ ανθρώπων που ζουν στην Ελλάδα, ξέρουν όλα αυτά τα στραβά, αλλά δεν συμμετέχουν πια σ’ αυτά, ούτε είναι υποχρεωμένοι να απολογούνται πλέον στην πλειοψηφία.
    3) Είναι θετικό ότι ο χρόνος δουλεύει για μας, δηλαδή καθώς ενώνεται ο πλανήτης οι θετικές φωνές επίσης συνενώνονται σε πλανητικό επίπεδο.

    Βέβαια, τίποτε από όλα αυτά δεν είναι τόσο πολύ θετικό ώστε να ακυρών ει αυτά που είπες. Η μόνη μου ένσταση είναι ότι… δεν χρειάζεται πια καν να τα λέμε «σε πρώτο πρόσωπο πληθυντικού» (όταν αναφερόμαστε στα στραβά της Ελλάδας). Π.χ. εγώ όχι μόνο δεν ταυτίζομαι πια με τη χώρα αλλά ούτε καν με βλέπουν σαν μέρος της πολύς άλλος κόσμος (εκτός διαδικτύου), αποκαλώντας με χαϊδευτικά «Ζορζ» ή «Τζώρτζ».

    Δεν περιαυτολογώ -φυσικά- αλλά σταχυολογώ αιτίες για τις οποίες θα έπρεπε να νιώθουμε ΚΑΙ καλά, με τους εαυτούς μας. Άλλωστε, βαθιά μέσα στις ρίζες του «νεοελληνικού προβλήματος» είναι το γεγονός ότι όλοι αυτοί οι «εθνικά περήφανοι» ΔΕΝ νιώθουν καλά με τον εαυτό τους, πρώτα από όλα, με αποτέλεσμα να μη νιώθουν τίποτε πραγματικό θετικό για οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο.

    «Ζούμε από τις εξαιρέσεις, όχι από τους κανόνες» (είπε ο ποιητής στον οποίο είμαι ακόμη εν μέρει… κολλημένος).
    Και δεν υπάρχει τίποτε πιο ευχάριστο από το να βλέπουμε τις εξαιρέσεις να πληθαίνουν, ενώ οι «κανόνες» καταρρέουν.

    Have a very nice day! 🙂
    Γιώργος

  5. Τα τσιφτετέλλα-μπαρμπαρέλλα αρέσουν στον κόσμο ρεεεεε!!! Το ότι δεν αρέσει σε σας (τη μειονότητα – το πολύ 5%) τι να κάνουμε; Γράψτε εσείς τέταοια τραγούδια που σας αρέσουν για να τα ακούτε. Για μας αυτά είναι αηδίες!!! Με εκτίμηση παρ’ όλα αυτἀ…

  6. Η διαφορά είναι ότι εμείς την πλειοψηφία (το 95%) την τρώμε στη μάπα, ξέρουμε τι είναι, πως είναι, γιάτι έγινε έτσι και τι κουβαλάει στην κεφάλα της. Η πλειοψηφία από την άλλη δεν ξέρει τίποτα για τη μειονότητα που αναφέρεις πέρα από το ότι είναι μειονότητα. Στην προβατοκρατία της Ελλάδας που το άγχος του μικροαστού είναι η μη διαφοροποίηση (γιατί κάτι τέτοιο θα σήμαινε αυτόματα την ταυτοποίηση του ως φτωχό) η μειονότητα είναι κάτι που οι έχοντες μικροαστική συνείδηση αποφεύγουν… Γι’ αυτό κάνει ότι κάνουν οι πολλοί.

    Σχετική Βιβλιογραφία: Umberto Eco, Κήνσορες και θεράποντες, Μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη, Αθήνα 1987, εκδόσεις Γνώση.

  7. Συγνώμη ρε Χάρη που… παραφέρθηκα. Είναι οι περιστάσεις τέτοιες, πολύ πρόσφατες, πολύ απαράδεκτες, σχεδόν απίστευτες. Πάντως συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σου.

  8. […] στο χώρο της mainstream Ελληνικής μουσικής σήμερα, το “Γιατί στο Ελλάντα ακούνε ΜΟΝΟ… κλεμμένη μουσική trance (σ…, καθώς και ένα ποστ με θέμα τη δυνατότητα πρακτικής […]

  9. Λετε βλακειες..το λαικο τραγουδι ακομα και αν εχει τουρκικες επιρροες ειναι ΑΚΡΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ..και μονο που βριζετε το λαο μας δειχνει οτι θελετε ψυχιατρο..ΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΞΕΧΑΣΤΕΙΤΕ!

  10. @TRAGOUDISTIS,
    Σορυ ρε φίλε,

    ΟΥΤΕ «βρίσαμε το λαό σου»,
    ΟΥΤΕ είπαμε ότι δεν υπάρχουν και ΚΑΛΑ τραγούδια με μπουζούκι…

    Από την άλλη πλευρά…
    ΚΑΙ ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ (σαν ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ σε ΟΛΕΣ τις χώρες)…
    ΚΑΙ ΟΙ… (όποιοι) ΞΥΠΝΙΟΙ ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ (για να μην ξεχνιόμαστε…)

  11. Υ.Γ.
    κάτι προσωπικές αψιμαχίες,
    μεταξύ ανθρώπων που ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ και που -έκτοτε- ΣΥΜΦΙΛΙΩΘΗΚΑΝ κιόλας,
    μόλις τις έσβησα…. (σαν παλιά, παμπάλαια σχόλια αυτού του ποστ)

    ____
    Υ.Γ.2
    επιπλέον…. στα ΠΑΝΩ από ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ που πέρασαν (από τότε που έγινε το ποστ),
    ΠΑΡΑ πολλοί Ελληνες ΑΛΛΑΞΑΝ προτιμήσεις τόσο πολύ, ώστε…
    είναι πλέον πολύ ΑΜΦΙΒΟΛΟ, αν πλειοψηφία είναι «οι σκυλάδες» ΣΗΜΕΡΑ…

    (σημείωση: εμείς είχαμε βρίσει τους ΣΚΥΛΑΔΕΣ, όχι τον… Ελληνικό λαό ΓΕΝΙΚΑ)

  12. «Από την άλλη πλευρά…
    ΚΑΙ ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ (σαν ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ σε ΟΛΕΣ τις χώρες)…
    ΚΑΙ ΟΙ… (όποιοι) ΞΥΠΝΙΟΙ ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ (για να μην ξεχνιόμαστε…)»

    Aυτοι θα μας πεθανουν omadeon, μετα μουσικης!

  13. Παντως το μυνημα του ΤRΑGOUDISTI (;) ειναι για να παραφρασω το κλασσικο αμερικανε κλισε «Ιf you don’t like what you HEAR here, You can always leave the country»

  14. Φοίβος: ΚΛΕΦΤΗΣ

    Πασχάλης «στιγμιαίο λάθος» Αρβανιτίδης: Τα ίδια. Μετά από πολλές δεκαετίες θυμήθηκε να πει ότι τραγούδια που ισχυριζόταν ότι είναι δικά του είναι διασκευές ξένων.

    ΟΤΕγιάννης: Αντιγράφει από παντού. Δική του έμπνευση ΜΗΔΕΝ.

  15. Γειά σας…

    Μακεδονίστηκα – ™ εντελώς… κι έχασα τα σχόλιά σας.

    @Ντέννις Προτείνω το εξής:

    1) Κάθε πράκτωρ-του-Σόρος είναι ΟΡΓΑΝΟ,
    2) Κάθε ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ είναι ΟΡΓΑΝΟ
    επομένως,
    3) Κάθε πράκτωρ-του-Σόρος είναι ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ.

    @Αιρετικέ
    εεεεμ…. ΞΕΧΑΣΕ ο οργίλος επισκέπτης μας την…
    ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΟΡΓΗ του ίδιου του ποστ.
    Ηταν με τους… ΚΛΕΦΤΕΣ !!!
    (ΚΑΘΟΛΟΥ πλειοψηφία ΟΛΩΝ των Ελλήνων…. ελπίζω! -χεχε) 🙂

  16. Αnd again, and again, and again… (Remember, skyladica will last forever: «ΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΞΕΧΑΣΤΕΙΤΕ!»)

    DANTE’S iNFERNO REVISED:
    Abandon all hope ye who enter here, cause this is where Vandi «Υποφερει, Υποφερει πολυ» for all eternity!

  17. @DennisV
    The very first question asked by the Devil to Greek newcomers in Hell must be…

    «DO you prefer Bouzouki, or Vandi«?

    -a VERY tricky question:

    If you answer «Bouzouki», he says «all-right, Vandi, then».

    If you answer «Vandi» he says «Ok, Bouzouki»…

    (…followed by «TAKE HIM AWAY….») 😆

    Abandon all hope ye who enter here, cause this is where Vandi «Υποφερει, Υποφερει πολυ» for all eternity!

    Υποφέρει, υποφέρει, και με τον Καρατζαφέρη

  18. Κι εδώ να δεις ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ. Η IFPI (αυτή που απειλούσε το ’03 θεούς και δαίμονες ότι θα παραβιάσει την ασφάλεια των δικτύων των ΑΕΙ με χακεράδες για να δει ποιοι κατεβάζουν παράνομα τραγούδια από τα ιντερνέτια – έχω σχετικό θέμα και νομίζω το έχεις δει) κόπτεται για τα πνευματικά δικαιώματα αυτών που ΚΛΕΒΟΥΝ τη δουλειά των άλλων.

    ΟΤΕγιάννης: κατέκλεψε το «Sultans Of Swing» των Dire Straits, το «Pourvu Qu’elles Soient Douces» της Mylene Farmer, το «Smalltown Boy» των Bronski Beat και ποιος ξέρει τι άλλο.

    Πασχάλης «στιγμιαίο λάθος» (ο απόλυτος ξεφτίλας): Σε συλλογές των Olympians ισχυριζόταν ότι το «Γράψε Στ’Αστέρια Τ’Όνομά Σου» είχε μουσική και στίχους δικούς του, ενώ είναι διασκευή του «Don’t Let The Sun Catch You Crying» των Gerry And The Pacemakers, ενώ εξετάζεται αν ήταν original συνθέσεις αρκετές άλλες που πλάσαρε για δικές του, με χαρακτηριστικές ορισμένες από τους δίσκους «9 Τρόποι Αγάπης» και «Στιγμές».

    Καλά, για το Φοίβο ό,τι και να πούμε είναι λίγο…

  19. Αιρετικέ ΟΛΑ σωστά
    (και μερικά που δεν τα ήξερα καν, μη ακούγοντας συνήθως τέτοια…)

    Υ.Γ. ΕΛευθέρωσε και… κάνα σχόλιο στο μπλογκ σου όμως! 🙂 😉

  20. Ε βρε Omadeon, φροντίζω να’χω το κεφάλι μου ήσυχο. Απλά, τα σχόλια των σοβαρών σχολιαστών (π.χ. τα δικά σου) τα ελευθερώνω με μια μικρή καθυστέρηση άμα αργήσω να τα δω.

  21. Μα… απλώς τεμπέλιασα να σου στείλω προσωπικό μήνυμα για ένα σχόλιο, αυτό είναι όλο… Την τακτική σου την ξέρω.

Αφήστε απάντηση στον/στην omadeon Ακύρωση απάντησης